Marketing Excellence Awards

Στο περιστύλιο του Ζαππείου πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 8 Οκτωβρίου η τελετή απονομής των 2ων Marketing Excellence Awards, την οποία παρακολούθησε σύσσωμος ο κόσμος του Μάρκετινγκ και των επιχειρήσεων. Στο επίσημο δείπνο παρευρέθηκαν πάνω από 300 προσκεκλημένοι, μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας, διακεκριμένοι έλληνες επιχειρηματίες, εκπρόσωποι των φορέων ΕΔΕΕ, ΣΔΕ, ΕΛΑΜ, ΣΕΔΕΑ καθώς και εκπρόσωποι των μέσων μαζικής ενημέρωσης.

Η οργάνωση, η οποία έχει εξελιχθεί σε θεσμό αναγνώρισης, αλλά και επιβράβευσης της λειτουργίας του Μάρκετινγκ στη χώρα μας, είναι πρωτοβουλία του Ελληνικού Ινστιτούτου Μάρκετινγκ (ΕΙΜ) της Ελληνικής Εταιρίας Διοικήσεως Επιχειρήσεων (ΕΕΔΕ), με την επιστημονική συνεργασία της Ελληνικής  Ακαδημίας Μάρκετινγκ (ΕΛΑΜ), τη στήριξη του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Ελλάδος (ΣΔΕ), της Ένωσης Εταιριών Διαφήμισης και Επικοινωνίας (ΕΔΕΕ) και του Συλλόγου Εταιριών Δημοσκόπησης και Έρευνας Αγοράς (ΣΕΔΕΑ). Κύριος στόχος της πρωτοβουλίας αυτής είναι η δημιουργία ενός μοντέλου αξιολόγησης των εταιρειών σε ό,τι αφορά στις επιδόσεις τους καθώς και η αντικειμενική επιβράβευση των επιχειρήσεων οι οποίες με επιτυχημένη υλοποίηση ενεργειών Μάρκετινγκ, ενδυναμώνουν τη θέση των μαρκών τους στην αγορά.

Την εκδήλωση χαιρέτησαν ο Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής των Βραβείων, Νίκος Ματθαίος, ο Πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής του ΕΙΜ, Μάρκος Φραγκουλόπουλος, ο Πρόεδρος της Ελληνικής Ακαδημίας Μάρκετινγκ, Καθηγητής Γιώργος Αυλωνίτης, και ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΕΔΕ, Κωνσταντίνος Λαμπρινόπουλος, οι οποίοι τόνισαν τη σπουδαιότητα του Μάρκετινγκ στο σύγχρονο επιχειρείν και την ανάγκη επένδυσης των επιχειρήσεων στην καινοτομία και την αριστεία σε όλους τους τομείς, προκειμένου να είναι ανταγωνιστικές.

Επιπλέον, ο Κωνσταντίνος Λαμπρινόπουλος μίλησε για τη σπουδαιότητα της δέσμευσης στην αριστεία στο χώρο του Μάρκετινγκ, ενώ παράλληλα αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες της ΕΕΔΕ προς αυτόν τον σκοπό. Στο πλαίσιο αυτό, προανήγγειλε το νέο μοντέλο επιχειρηματικής αριστείας που θα παρουσιάσει στα τέλη Οκτωβρίου η ΕΕΔΕ, ενώ τόνισε τη βαρύτητα που θα δώσει η Ένωση στο networking με σκοπό την ανταλλαγή γνώσης, τη συνεργασία σε επίπεδο επιχειρηματικών δραστηριοτήτων αλλά και την προβολή case studies μέσα από θεσμούς όπως τα Marketing Excellence Awards.

Αποδεικτικό στοιχείο πάντως της όλο και μεγαλύτερης αποδοχής που απολαμβάνει ο θεσμός από τον κόσμο του Μάρκετινγκ είναι το γεγονός ότι οι συμμετοχές αυξήθηκαν φέτος κατά 50%.

Το Grand Award στην PepsiCo-Ήβη για το Lipton Linea
Μεγάλος νικητής της βραδιάς ήταν η Pepsico-Ήβη, η οποία απέσπασε δύο βραβεία για το λανσάρισμα του Lipton Linea, μεταξύ αυτών και την ύψιστη διάκριση, το Grand Award. Το έτερο βραβείο ήταν στην κατηγορία Ανάπτυξη Νέων Προϊόντων/Αγορών.

Τα βραβεία παρέλαβαν ο Μάνος Σπανός, Marketing Director της PepsiCo-Ήβη και η Αριάδνη Καρπαθάκη, Brand Manager του Lipton.

Δύο βραβεία απέσπασε και η Εθνική Τράπεζα, το πρώτο στην κατηγορία Ανάπτυξη Νέων Υπηρεσιών/Αγορών για το Mycah, το οποίο παρέλαβε ο Γιώργος Χατζανδρέου, Διευθυντής Πιστωτικών Καρτών, και το δεύτερο στην κατηγορία Διαχείριση Σχέσεων με Πελάτες για το πρόγραμμα Model Branch, το οποίο παρέλαβαν οι Ελένη Σπίγγου, Διευθύντρια Έργων Λιανικής Τραπεζικής, και Λίλιαν Σταθώρη, Επικεφαλής Τομέα Διεύθυνσης Στρατηγικού Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας Ομίλου.

Τα υπόλοιπα βραβεία απέσπασαν: Στην κατηγορία Διαχείριση Δικτύων Διανομής & Trade Marketing στην Ελαΐς-Unilever για το πρόγραμμα 1U Carrefour (το βραβείο παρέλαβαν η Κική Ηλία, Head of Customer Marketing, και ο Χρήστος Ντινόπουλος, National Accounts Manager της Unilever) και στην κατηγορία Ολοκληρωμένη Επικοινωνία Marketing στο δίκτυο καταστημάτων Γερμανός για το πρόγραμμα «20.000.000 βόλτες – ένας προορισμός». Εδώ το βραβείο παρέλαβε ο νέος Διευθυντής Retail Marketing της εταιρείας, Αλέξανδρος Ντάβος.

Τέλος, στη νεότευκτη κατηγορία Green Marketing το βραβείο απέσπασε η Rolco Βιανίλ για τα Ρlanet. Το βραβείο παρέλαβε η Marketing Manager της εταιρείας, Μαρία Κατσαμπούρη. Επίσης από φέτος θεσπίζεται, με απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής του ΕΙΜ, τιμητική διάκριση στις εταιρείες με ισχυρή δέσμευση στις αρχές της αριστείας στο Μάρκετινγκ (Marketing Excellence) που αφορά στην εταιρεία με την περισσότερες υποψηφιότητες. Η διάκριση αυτή με τίτλο «Committed to Marketing Excellence» απονεμήθηκε φέτος στην Coca-Cola Τρία Έψιλον.

Ιδιαίτερα συγκινητική στιγμή της βραδιάς ήταν η απονομή της διάκρισης Life Achievement Award, η οποία δόθηκε για τη μακρόχρονη και ιδιαίτερα σημαντική συνεισφορά του στην ανάπτυξη του Μάρκετινγκ, στο Γιώργο Βαμβούρη, τον πρώτο Μarketer στην Ελλάδα και τον άνθρωπο που «έχτισε» το ΣΔΕ. To βραβείο παρέλαβε εκ μέρους του ο Αντώνης Γκορτζής, επί χρόνια στενός συνεργάτης του στη Unilever, καθώς λόγοι υγείας δεν του επέτρεψαν να παρευρεθεί.


Τα βραβευμένα cases
My Planet: Η… προσιτή οικολογία επιβραβεύεται

Με πάνω 60 χρόνια στον τομέα των απορρυπαντικών και καθαριστικών και έχοντας δημιουργήσει μερικές από τις πιο αναγνωρισμένες μάρκες στην ελληνική αγορά, η Rolco καινοτομεί και πάλι με το λανσάρισμα της νέας σειράς απορρυπαντικών και καθαριστικών Ρlanet που σέβεται το περιβάλλον.

Το όλο project ξεκίνησε με μία σε βάθος παρακολούθηση τόσο της εγχώριας αγοράς όσο και της αγοράς του εξωτερικού σε συνδυασμό με τη διεξαγωγή ποιοτικής έρευνας. Στο πλαίσιο αυτό, έγινε μία προσπάθεια χαρτογράφησης της αγοράς έτσι ώστε να διαπιστωθεί πού υπάρχουν κενά, ποια είναι αυτά και πώς θα μπορούσαν να καλυφθούν με το βέλτιστο δυνατό τρόπο.

Τα υψηλά επίπεδα εμπειρίας, τεχνογνωσίας, περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης και ευελιξίας κινήσεων σε συνδυασμό με τη σχετική έλλειψη που υπήρχε σε οικολογικά προϊόντα στην ελληνική αγορά, κατέστησαν την υλοποίηση της σειράς απορρυπαντικών και καθαριστικών Ρlanet μία δυνατή επιλογή.

Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της σειράς είναι ότι πρόκειται για την πρώτη ελληνική σειρά απορρυπαντικών και καθαριστικών, η οποία καθαρίζει αποτελεσματικά ενώ ταυτόχρονα σέβεται το περιβάλλον και όλα αυτά σε προσιτή τιμή. Ουσιαστικά, η οικολογία γίνεται πιο προσιτή και μέρος της καθημερινότητας.

Πιο συγκεκριμένα, η διαφοροποίηση της σειράς Ρlanet έγκειται στα ακόλουθα χαρακτηριστικά:

  • Περιέχουν ενεργά συστατικά 100% φυτικής προέλευσης.
  • Περιέχουν βιοδιασπώμενα τασιενεργά συστατικά που δεν επιβαρύνουν το υδάτινο περιβάλλον.
  • Δεν περιέχουν βόριο και φωσφορικά που συντελούν στο φαινόμενο του ευτροφισμού των υδάτων.
  • Οι συσκευασίες τους είναι 100% ανακυκλώσιμες και ασφαλείς για το χρήστη συμβάλλοντας ουσιαστικά στην προστασία του περιβάλλοντος με λιγότερα απορρίμματα.
  • Είναι υποαλλεργικά και δερματολογικά ελεγμένα προστατεύοντας την επιδερμίδα από πιθανούς ερεθισμούς.

Τα προϊόντα για τη φροντίδα του σπιτιού είναι πιστοποιημένα με το οικολογικό σήμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης Ecolabel.

Τα Ρlanet απευθύνονται σε όλους όσοι ενδιαφέρονται για το περιβάλλον, έχουν οικολογικές ανησυχίες και οι στάσεις και αντιδράσεις τους εξαρτώνται από εξωτερικά και επικοινωνιακά ερεθίσματα. Πάνω σε αυτήν τη βάση στηρίχτηκε και το όλο μίγμα Μάρκετινγκ. Ο πρωταρχικός στόχος ήταν η δημιουργία brand awareness, η ενημέρωση, στη συνέχεια η εκπαίδευση, η ευαισθητοποίηση και η παρακίνηση για δράση.

Πέρα από τη μοναδικότητα του ίδιου του προϊόντος σε συνδυασμό με προσιτή τιμή, το γεγονός ότι πρόκειται για ένα νέο brand καθιστά απαραίτητη την έμφαση στο κομμάτι της διανομής και της επικοινωνίας. Έτσι λοιπόν, δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην ενίσχυση της διανομής τόσο σε εύρος όσο και σε βάθος των προϊόντων ενώ η σειρά υποστηρίχθηκε από ένα έντονο επικοινωνιακό πλάνο με παρουσία σε όλα τα μέσα.

Τα παραπάνω πλαισιώθηκαν και με σημαντικές κινήσεις στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης.


Lipton Linea: Το βραβευμένο μυστικό της ομορφιάς
Κατά το λανσάρισμα του Lipton Linea οι βασικοί στόχοι ήταν η δημιουργία αναγνωρισιμότητας για το νέο αυτό προϊόν, η πρόκληση ενθουσιασμού στις γυναίκες για την υπόσχεση του «Θα αγαπήσεις τη γραμμή σου» και το χτίσιμο της αξιοπιστία του Lipton Linea, του πρώτου «λειτουργικού» τσαγιού στην Ελλάδα. Το δραστικό συστατικό που περιέχει το Lipton Linea, οι κατεχίνες, μέσα από τη στρατηγική που ακολουθήθηκε, αποτέλεσαν το νέο που έφερνε το τσάι και γενικά η επιστήμη σχετικά με το αδυνάτισμα. Γι’ αυτό η στρατηγική επικοινωνίας χωρίστηκε σε δύο στάδια: prelaunch και λανσαρίσματος. Σε unbranded επικοινωνία, η εταιρεία μίλησε μόνο για τις κατεχίνες, τη δράση τους και το πράσινο τσάι μέσω τρίτων αξιόπιστων φορέων – ειδικών.

Κορύφωση στην unbranded φάση αποτέλεσε η διοργάνωση στην Αθήνα ειδικής ημερίδας για το πράσινο τσάι και τους μηχανισμούς των κατεχινών, σε συνεργασία με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο. Στο πλαίσιο της ημερίδας, τρεις κορυφαίοι έλληνες επιστήμονες παρουσίασαν και πέρασαν τα κεντρικά μηνύματα – κλειδιά προς την κοινότητα των διαιτολόγων – διατροφολόγων και των δημοσιογράφων, οι οποίοι είχαν προσκληθεί.

Ο Aπρίλιος ήταν ο μήνας του επίσημου λανσαρίσματος. Η στρατηγική μέσων αφορούσε σε υψηλή πίεση και εκπαίδευση, άρα η εταιρεία συνδύασε Τηλεόραση και Περιοδικά με τη μορφή καταχωρίσεων και advertorials.

Επίσης, η «γραμμή» ομορφιάs του Linea πέρασε από το μετρό με outdoor και ντύσιμο βαγονιών, ενώ το Lipton Linea έφτασε και στα χέρια των δημοσιογράφων με ένα press kit που ενημέρωνε και έδινε την ευκαιρία για γευστική δοκιμή. Αξίζει να σημειωθεί ότι κλειδί για το επιτυχημένο λανσάρισμα ήταν το χτίσιμο του Lipton Linea ως εργαλείου ομορφιάς στις ειδικούς ομορφιάς των περιοδικών.

Επιπλέον, η πλατφόρμα «ομορφιά» αναπτύχθηκε ακόμη περισσότερο μέσα από χορηγία διαγωνισμού ομορφιάς, όπου το Lipton Linea πρωταγωνίστησε ως το μυστικό των συμμετεχόντων και έλαβε πολύ «χρόνο» τηλεοπτικής δημοσιότητας και παρουσία στο Woman’s Show με Lipton Linea kiosk.

Το Lipton Linea έχει αποσπάσει σειρά βραβείων με αποκορύφωμα το Grand Marketing Excellence Award. Συγκεκριμένα έχει λάβει τις διακρίσεις Ermis Award Bronze στην κατηγορία Δημοσίων Σχέσεων για το πρόγραμμα Media Relations και Best Launch για το 2008 από επιτροπή λιανέμπορων, αναδείχτηκε «Product of the Υear» στο σχετικό διαγωνισμό που οργάνωσε το περιοδικό Marketing Week.

20 εκατ. βόλτες στο Γερμανό
Η ολοκληρωμένη επικοινωνία «20.000.000 βόλτες, ένας προορισμός: Γερμανός» (Σεπτέμβριος 2008), αποτελεί ένα από τα πλέον επιτυχημένα εγχειρήματα της Γερμανός, για το οποίο όλοι οι συντελεστές δούλεψαν με μεράκι, πάθος και ψυχή. Στο σχεδιασμό αυτής της 360ο ενέργειας ελήφθησαν υπόψη τόσο οι macro παράγοντες που σχετίζονται με την αγορά αλλά και οι micro παράγοντες που σχετίζονται ειδικά με τη μάρκα Γερμανός.

Αναφορικά, οι macro παράγοντες που συνέβαλαν στη διαμόρφωση της ενέργειας ήταν το ολοένα και πιο ανταγωνιστικό περιβάλλον του κλάδου Τηλεπικοινωνιών και Προϊόντων Τεχνολογίας, οι πρακτικές του ανταγωνισμού τη δεδομένη περίοδο αλλά και οι νέες τάσεις της αγοράς. Για παράδειγμα, η αισθητική ανανέωση και η αριθμητική αύξηση των καταστημάτων του ανταγωνισμού, έθεσε για την εταιρεία νέα δεδομένα στα οποία θεώρησε σκόπιμο να ανταποκριθεί, έτσι ώστε να διατηρήσει το ηγετικό της μερίδιο στην αγορά ανανεώνοντας την εικόνα της και προάγοντας τις αξίες της.

Η σκόπευση της νέας αυτής καμπάνιας ανάγεται σε στόχους της επιχείρησης, στόχους Μάρκετινγκ και στόχους επικοινωνίας, ενώ το κοινό-στόχος οριοθετήθηκε στις ηλικίες 15-34.

Όσον αφορά το concept, το «20.000.000 βόλτες…ένας προορισμός» βασίστηκε στο εντυπωσιακό γεγονός πως πάνω από 20.000.000 άνθρωποι επισκέφθηκαν τα καταστήματα Γερμανός σε διάστημα ενός μόλις χρόνου.

Ταυτόχρονα, η ρήση αυτή αποτέλεσε ένα φόρο τιμής στο επιτυχημένο concept της «Βόλτας», το οποίο επρόκειτο σύντομα να διαδεχθεί μια νέα, φρέσκια ιδέα. Έτσι, μέσα από μια πρωτότυπη και pop προσέγγιση, η ιδέα αυτή αποδόθηκε μέσα από ιστορίες καθημερινές, βασισμένες στις επισκέψεις του κοινού στα καταστήματα Γερμανός. Η εφαρμογή της σε πλάνο 360ο είχε ως αποτέλεσμα όχι μόνο την επίτευξη των αρχικών στόχων που είχαν τεθεί αλλά και τον υπερκερασμό τους.

Η ολοκληρωμένη αυτή επικοινωνία έδωσε νέα πνοή στο brand Γερμανός και ανανέωσε την εικόνα του, προετοιμάζοντας παράλληλα και το έδαφος για νέα επικοινωνία που ξεκίνησε το 2009.


My Cash: Πρωτοποριακό προϊόν μεταξύ δανείου και κάρτας
«Η My Cash αναπτύχθηκε όταν κατά την αξιολόγηση της πορείας των προϊόντων μας εντοπίσαμε ότι τόσο η χρήση μετρητών μέσω πιστωτικής κάρτας όσο και η χρήση των δανείων ήταν αυξανόμενη, γεγονός που μας υποδείκνυε μία πιθανή ευκαιρία παρουσίασης εξειδικευμένου προϊόντος στην περιοχή μεταξύ δανείων και καρτών», λέει ο Γιώργος Χατζανδρέου, Διευθυντής Πιστωτικών Καρτών της Εθνικής Τράπεζας.

Στο σημείο αυτό, αναπτύχθηκε η My Cash ως ένα προϊόν παροχής μετρητών, το οποίο δεν είναι ούτε δάνειο ούτε κάρτα. Μπορεί να εξασφαλίσει μετρητά, περισσότερα από μία πιστωτική κάρτα και λιγότερα από ένα μέσο δάνειο, άμεσα και εύκολα, χωρίς καταθετικό λογαριασμό και με προσιτό τιμολόγιο (επιτόκιο χαμηλότερο από της πιστωτικής κάρτας και υψηλότερο από του δανείου) με στόχο την κάλυψη προγραμματισμένης ή απρογραμμάτιστης οικονομικής ανάγκης.

Το όνομα My Cash είναι αντιπροσωπευτικό της χρήσης του και ευρέως κατανοητό χωρίς γνώση ξένης γλώσσας. Η συγκεκριμένη ονομασία επιλέχθηκε (μακράν πρώτη) ανάμεσα από άλλες προτάσεις σε έρευνα αγοράς που διενεργήθηκε για τη διερεύνηση της προϊοντικής ιδέας κατά το στάδιο του σχεδιασμού.

Η My Cash αντιπροσωπεύει σήμερα ένα σημαντικό μέρος της χρήσης καρτών της τράπεζας για μετρητά και αυτό αποτελεί επιπρόσθετη χρήση της κάρτας και όχι μετατόπιση χρήσης από πιστωτικές σε My Cash όπως θα μπορούσε κανείς να υποθέσει. Σε κάθε περίπτωση, η My Cash έχει επαληθεύσει τις προσδοκίες της τράπεζας.

Το… χαμογελαστό σπίτι της Unilever

H Unilever υλοποίησε την προωθητική ενέργεια «Smiley House» στο πλαίσιο της ενέργειας 1U Carrefour σε συνεργασία με όλα τα καταστήματα Carrefour Μαρινόπουλος. Στο «Smiley House» συμμετείχαν όλες οι προϊοντικές κατηγορίες της Unilever, τρόφιμα, είδη προσωπικής και οικιακής φροντίδας, προϊόντα που καλύπτουν τις καθημερινές ανάγκες κάθε νοικοκυριού.

Η πρωτότυπη ενέργεια πραγματοποιήθηκε το δεκαπενθήμερο 10-23 Μαρτίου 2008 και περιλάμβανε κληρώσεις σετ από ηλεκτρικές οικιακές συσκευές και μεγάλες προσφορές προϊόντων.


Τι λένε οι βραβευθέντες
Μάνος Σπανός, Marketing Director, Pepsico-Ήβη
«Ένα στοίχημα που κερδήθηκε»
«Είναι χαρά και τιμή για την Pepsico-Ήβη να διακρίνεται σε ένα σημαντικό θεσμό όπως τα Marketing Excellence Awards, λαμβάνοντας βραβείο Ανάπτυξης Νέων Προϊόντων για το Lipton Linea αλλά και τη μέγιστη διάκριση, το Grand Marketing Award. Ως μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες FMCGs στην Ελλάδα, θεωρούμε αυτές τις διακρίσεις ένα σημαντικό στοίχημα που κερδήθηκε, ακόμα περισσότερο επειδή η κρίση και απόφαση έγινε από τους επαγγελματίες του κλάδου.

Το Lipton Linea είναι από τα προϊόντα που από το λανσάρισμά του το 2008, είναι συχνά προτεινόμενο για βραβεία σε ανάλογους θεσμούς και φέρνει συνεχώς διακρίσεις. Αποτελεί ένα πρωτοποριακό προϊόν που απευθύνεται στην ανάγκη των καταναλωτών για ένα υγιεινό τρόπο ζωής και από την πρώτη στιγμή που βγήκε στην αγορά προτιμήθηκε από τους καταναλωτές, που το έκαναν μέρος της καθημερινότητάς τους. Είμαι σίγουρος ότι το Lipton Linea θα συνεχίσει να φέρνει διακρίσεις και στο μέλλον μέσα από την καινοτομία και τα προγράμματα προώθησης του»/

Μαρία Κατσαμπούρη, Marketing Manager, Rolco Βιανίλ
«Με τα Ρlanet επενδύουμε στο μέλλον»
«Είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι  το πρώτο βραβείο Green Marketing απονέμεται στα Planet, ένα brand που έκανε την εμφάνισή του μόλις πριν από ένα χρόνο, ως η πρώτη ολοκληρωμένη ελληνική σειρά απορρυπαντικών και καθαριστικών που σέβεται το περιβάλλον. Στην επιτυχία των Ρlanet συνέβαλαν κατά κύριο λόγο η θετική αντιμετώπιση των πελατών μας – των καταστημάτων λιανικής, καθώς και η μεγάλη αποδοχή και άμεση εμπιστοσύνη που έδειξαν οι καταναλωτές.

Πιστεύουμε ότι το βραβείο του Green Marketing μας δείχνει ότι είμαστε στη σωστή κατεύθυνση καλλιέργειας οικολογικής συνείδησης και ουσιαστικής περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης.

Με τη δημιουργία των προϊόντων Ρlanet κάνουμε πράξη την αντίληψή μας ότι η προστασία του πλανήτη απαιτεί όραμα, μακροπρόθεσμο σχεδιασμό και  κατάλληλες επενδύσεις. Για εμάς τα Ρlanet είναι μια επένδυση για το μέλλον κι είναι στο χέρι μας… να συνεχίσουμε δυναμικά!»

Αλέξανδρος Ντάβος, Διευθυντής Retail Marketing, δικτύου καταστημάτων Γερμανός
«Φέραμε και πάλι τον καταναλωτή συναισθηματικά κοντά στη μάρκα»
«Το Marketing Excellence Award ήρθε ως επιβράβευση για το ολοκληρωμένο πλάνο επικοινωνίας μας με τίτλο “20.000.000 βόλτες. Ένας προορισμός. Γερμανός”,  το οποίο ανέδειξε το μέγεθος του δικτύου μας, του μοναδικού στην Ελλάδα που μπορεί και εξυπηρετεί πάνω από 20 εκατ. επισκέπτες ετησίως. Είμαστε μία αλυσίδα retail η οποία ως μοντέλο είναι μοναδική στην αγορά, καθώς απαριθμεί πάνω από 430 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα και έχει μία τεράστια γκάμα προϊόντων με πάνω από 3.500 προϊόντα τεχνολογίας. Συνεπώς, μόνο τυχαίες δεν είναι οι εκατομμύρια επισκέψεις το χρόνο στα καταστήματά μας.

Με τη συγκεκριμένη 360ο ενέργεια όχι μόνο καταφέραμε να διατηρήσουμε το ηγετικό μερίδιο της εταιρείας μας στην αγορά τηλεπικοινωνιών, αλλά και επιτύχαμε την σημαντική ανανέωση του brand μας.

Είμαστε περήφανοι που φέραμε και πάλι τον καταναλωτή μας συναισθηματικά κοντά στη μάρκα Γερμανός. Στην επιτυχία αυτή συντέλεσαν ο άψογος στρατηγικός σχεδιασμός της διαφημιστικής μας (Bold Ogilvy), η άρτια εκτέλεση του πλάνου επικοινωνίας από το media shop μας (Mindshare), αλλά πάνω απ’ όλα το πάθος, η ψυχή και το μεράκι όλων των ανθρώπων που δουλεύουν για τη Γερμανός».


O Θεσμός
Περιγραφή:
Tα Marketing Excellence Awards διοργανώθηκαν για 2η φορά από το Ελληνικό Ινστιτούτο Μάρκετινγκ της ΕΕΔΕ. Πρόκειται για το μοναδικό θεσμό στη χώρα μας με τον οποίο το Ελληνικό Ινστιτούτο Μάρκετινγκ της Ελληνικής Εταιρίας Διοικήσεως Επιχειρήσεων στοχεύει να αναδείξει και να επιβραβεύσει καινοτόμες ιδέες και ενέργειες που υλοποιήθηκαν με επιτυχία στο χώρο του Μάρκετινγκ. Απώτερος σκοπός του ΕΙΜ είναι τα Marketing Excellence Awards να αποτελούν τη σημαντικότερη τιμητική διάκριση στην Ελλάδα για το Μάρκετινγκ.

Ο διαγωνισμός διοργανώνεται κάθε δύο χρόνια και απευθύνεται σε όλους τους οργανισμούς και επιχειρήσεις, δημόσιες ή ιδιωτικές, κερδοσκοπικού ή μη χαρακτήρα που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα.

Κατηγορίες/Βραβεία: Τα Marketing Excellence Awards αφορούν σε 6 ενότητες ή κατηγορίες: Ανάπτυξη νέων προϊόντων και αγορών, Ανάπτυξη νέων υπηρεσιών και αγορών, Διαχείριση δικτύων διανομής και Trade Marketing, Ολοκληρωμένη επικοινωνία Μάρκετινγκ, Διαχείριση σχέσεων με πελάτες και Green Marketing.

Επίσης απονέμεται η ύψιστη διάκριση Marketing Excellence Grand Award στο case που συγκεντρώνει την υψηλότερη βαθμολογία. Τέλος, απονέμονται οι διακρίσεις Committed to Marketing Excellence και Life Achievement Award.

Κριτήρια αξιολόγησης: Περιγραφή και ανάλυση του προβλήματος, Σχεδιασμός και εφαρμογή λύσης και Αποτελέσματα σε σχέση με τους στόχους και συνάφεια με τους στρατηγικούς στόχους της επιχείρησης.

Κριτικές επιτροπές: Η πρώτη επιτροπή σχετίζεται με τη νομιμοποίηση και τον έλεγχο των υποψηφιοτήτων και αποτελείται από 5 εκπροσώπους του Ελληνικού Ινστιτούτου Μάρκετινγκ και από 5 εκπροσώπους της Ελληνικής Ακαδημίας Marketing. Η δεύτερη κριτική επιτροπή, αφορά στην αξιολόγηση των υποψηφιοτήτων και αποτελείται από 25 μέλη που κατανέμονται ισάριθμα μεταξύ του Ελληνικού Ινστιτούτου Μάρκετινγκ, της Ελληνικής Ακαδημίας Marketing, της Ένωσης Εταιριών Διαφήμισης & Επικοινωνίας, του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Ελλάδος και του Συλλόγου Εταιριών Δημοσκόπησης και Έρευνας Αγοράς.

Highlights της βραδιάς
• Ο Αντώνης Γκορτζής περιέγραψε με γλαφυρό τρόπο ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες από τη συνεργασία του με το Γιώργο Βαμβούρη στη Unilever. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η περιγραφή της προσπάθειας χαρτογράφησης της ελληνικής επικράτειας όσον αφορά στην τηλεθέαση. Όπως είπε ο Αντώνης Γκορτζής, οι δυο τους είχαν ξεκινήσει με διαφορετικά αυτοκίνητα κάνοντας επιτόπια έρευνα στους κατοίκους της περιφέρειας προκειμένου να καταγράψουν τα ποσοστά τηλεθέασης των δύο τότε τηλεοπτικών καναλιών.

• Ο πάντα ορμητικός και αεικίνητος Γιώργος Αυλωνίτης ανέλαβε ρόλο ντράμερ στο τζαζ συγκρότημα που πλαισίωσε μουσικά την εκδήλωση, μετά το πέρας της απονομής των βραβείων.