Πάνω που είχα βάλει στο μάτι το καταπληκτικό design που χαρακτηρίζει την πλειονότητα των web παρουσιών που προέρχονται από τον εκδοτικό χώρο και τις επιλογές για cross selling που ξεπερνούν κάθε όριο, ήρθαν τα παιδιά από το Insomnia.gr, ήρθε και ο τεράστιος που προσφέρει likes κάτω το κόστους και μου άλλαξαν τα πλάνα.

Τι έκαναν; Τη δουλειά τους κατά μία έννοια, καθώς χωρίς να έχουν ανάγκη φωτογραφίες που καλύπτουν ακόμα και 40άρα οθόνη, «έπαιξαν» ένα θεματάκι που υπό κανονικές συνθήκες θα έπρεπε να έχει καλυφθεί και από άλλα media – ειδικού και μη περιεχομένου. Αλλά είπαμε, τα «άλλα» έχουν το μυαλό τους στο cross selling και δεν έχουν χρόνο για τέτοιες αναζητήσεις. Η The Wall Street Journal πάλι, είχε άλλη αντίληψη. Έγραψε λοιπόν -και μετέφερε στα ελληνικά με λίγα παραπάνω σχόλια το Insomnia.gr (sorry λεβέντες αλλά τα ελληνικά στο URL δεν αντιγράφονται εύκολα σε print εκδόσεις) για μια καινούργια κίνηση που έχει σα στόχο της την ενίσχυση της προστασίας της ιδιωτικότητας των χρηστών του Internet.

Για να φρεσκάρουμε λίγο τη μνήμη μας, το θέμα αφορά στη δυσαρέσκεια των χρηστών και τις «βολές» κατά πολλών μεγάλων sites (κυρίως SNSs) για το πώς διαχειρίζονται τα προσωπικά τους δεδομένα, προκειμένου να προσφέρουν στοχευμένη διαφήμιση στους διαφημιζόμενους. Το Open Data Partnership project -όπως ονομάζεται η όλη ενέργεια- υπόσχεται πως θα δώσει τη δυνατότητα σε όσους χρήστες το επιθυμούν να αφαιρούν από τη βάση δεδομένων των εταιρειών που θα συμμετάσχουν στο project, οποιαδήποτε στοιχεία επιθυμούν. Παράλληλα όμως «στις διαφημίσεις που προέρχονται από τις συμμετέχουσες εταιρείες, θα υπάρχει ένα λογότυπο “i”, μέσω του οποίου θα προβάλλονται όλα τα δεδομένα σχετικά με τις προσωπικές πληροφορίες που χρησιμοποιήθηκαν για να προβληθεί η διαφήμιση».

Αυτά λέει η Better Advertising που ηγείται του project και δεν έχουμε λόγο να μη την πιστέψουμε. Ευκαιρία είναι άλλωστε να δούμε και επί του πρακτέου πόσοι χρήστες θα συμμετάσχουν – ειδικά σε χώρες όπως η Ελλάδα. Προσωρινά όμως, μεταξύ των εταιρειών που δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στο project δεν περιλαμβάνονται ούτε η Google ούτε η Yahoo, ενώ το άρθρο δεν έκανε πουθενά αναφορά στο Facebook.

Που σημαίνει ότι προσωρινά μπορούμε να κοιμόμαστε (ως αγορά πάντα) ήσυχοι. Το θέμα φυσικά είναι «για πόσο ακόμα», αλλά όσο βλέπω τα likes να στοιχίζουν 600€ η χιλιάδα (μη μου πείτε ότι δεν το ξέρετε…) και όσο πάει η τιμή τους να πέφτει, δε φοβάμαι τίποτα. Εσείς;