Με σειρά νομοθετημάτων της, η ΕΕ προσπαθεί να στηρίξει τις επιχειρήσεις στην εφαρμογή ενεργειών ΕΚΕ, ενώ έχει δημιουργήσει και ειδικά προγράμματα προς αυτήν την κατεύθυνση. Κάποτε λοιπόν, μπορεί να ήταν «μόδα». Σήμερα όμως αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του marketing plan μιας επιχείρησης.

Η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη τα τελευταία χρόνια έχει γίνει συνείδηση στο σύγχρονο ελληνικό επιχειρείν, έκανε σημαντικά βήματα προόδου, αλλά είναι σαφές ότι έχει ακόμα πολύ δρόμο να διανύσει για να φτάσει εκεί που πρέπει, με τον τρόπο που πρέπει. Το παρήγορο είναι ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις, κάθε μέρα και περισσότερο, συνειδητοποιούν το αυτονόητο: ότι η μονομερής επιδίωξη της ανταγωνιστικότητας μπορεί μεν να αποφέρει άμεσα κέρδη, αλλά δεν καταξιώνει την επιχείρηση στην κοινωνία και υπονομεύει την προοπτική της μακροπρόθεσμης βιωσιμότητάς της.

Το θέμα της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης δεν μπορεί να εξαντληθεί σε ένα «συνηθισμένο» αφιέρωμα. Έτσι, αποφασίσαμε να αφιερώσουμε σε αυτήν ένα μεγάλο, θεματικό τεύχος – στο πλαίσιο βέβαια του εφικτού για ένα εβδομαδιαίο περιοδικό, που έχει και άλλες υποχρεώσεις να καλύψει παράλληλα. Στο τεύχος που κρατάτε στα χέρια σας μπορείτε να διαβάσετε το πώς αξιοποιούν τις δυνατότητες του CSR μεγάλοι διαφημιζόμενοι όπως το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, η Genesis Pharma, η Coca-Cola 3E, η Aθηναϊκή Ζυθοποιία, η Wind Hellas, η Praktiker Hellas κ.ά. Παράλληλα μπορείτε να διαβάσετε ενδιαφέροντα άρθρα στελεχών που έχουν σημαντική εμπειρία στο χώρο, όπως o Nίκος Αυλώνας, Αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και Διευθύνων Σύμβουλος του Κέντρου Αειφορίας (CSE) και o Εμμανουήλ Περάκης, Managing Partner της Stream Management.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν ακόμα, τα συμπεράσματα σχετικής έρευνας της TNS ICAP, η οποία διεξήχθη σε συνεργασία με το ΣΔΕ για τη διοργάνωση των Αριστείων 2007. Πρόκειται για την πλέον πρόσφατη σχετική έρευνα, τα βασικά συμπεράσματα της οποίας μπορείτε να διαβάσετε στο αφιέρωμα. Μόνο ένα στοιχείο θα αναφέρω εδώ, το οποίο δικαιολογεί γιατί η ΕΚΕ έχει πολύ δρόμο ακόμα μπροστά της: Το 96% των ερωτώμενων managers της έρευνας πιστεύει ότι οι ηγετικές επιχειρήσεις, πέρα από τις τυπικές υποχρεώσεις τους, θα πρέπει να εμπλέκονται σε δράσεις κοινωνικής ευθύνης. Aπό την άλλη πλευρά ωστόσο, μόλις το 33% αυτών έχει συγκεκριμένο και δεσμευμένο προϋπολογισμό ΕΚΕ…