Με περισσότερες συμμετοχές από κάθε άλλη φορά ολοκληρώθηκαν τα Corporate Affairs Excellence Awards 2016, αναδεικνύοντας βέλτιστες πρακτικές στον τομέα των Εταιρικών Υποθέσεων στην Ελλάδα. Συνολικά, απονεμήθηκαν 24 βραβεία και ειδικές διακρίσεις σε 23 εταιρείες.

Τα Corporate Affairs Excellence Awards προκηρύσσονται από το 2012 από τον Τομέα Εταιρικών Υποθέσεων (ΤΕΥΠ) της ΕΕΔΕ, σε μια προσπάθεια ενθάρρυνσης και έμπρακτης στήριξης σε διαρκή βάση, όλων όσοι απασχολούνται και δραστηριοποιούνται στον χώρο των Εταιρικών Υποθέσεων, οριοθετώντας το πλαίσιο μέσω του οποίου εντοπίζονται, αναδεικνύονται, δημοσιοποιούνται και επιβραβεύονται επιτυχημένες πρακτικές, εργαλεία και εφαρμογές, οι οποίες προσθέτουν αξία στη λειτουργία και στα αποτελέσματα των επιχειρήσεων και αποτελούν πρακτικές προς μίμηση στη λειτουργία Εταιρικών Υποθέσεων στην Ελλάδα.

Οι συμμετοχές φέτος ήταν περισσότερες από κάθε άλλη φορά, γεγονός που ενισχύει την αξία των 24 βραβείων και ειδικών διακρίσεων που απονεμήθηκαν. Οι υποψηφιότητες για τα Corporate Affairs Excellence Awards 2016 αφορούσαν δράσεις που διενεργήθηκαν και ολοκληρώθηκαν, είτε πλήρως είτε πιλοτικά, από 1ης Ιανουαρίου μέχρι 31 Δεκεμβρίου του 2016.
Η τελετή απονομής της τέταρτης διοργάνωσης των βραβείων πραγματοποιήθηκε στις 23 Μαρτίου στην Αίγλη Ζαππείου. Τις απονομές έκαναν ο Πρόεδρος ΔΣ της ΕΕΔΕ, Κωνσταντίνος Λαμπρινόπουλος, και ο Πρόεδρος ΔΕ του ΤΕΥΠ, Βασίλης Λώλας, ενώ παρουσιαστές της εκδήλωσης ήταν οι δημοσιογράφοι Σταμάτης Ζαχαρός και Νεκτάριος Νώτης και η Κατερίνα Γκαγκάκη.

Οι νικητές των βραβείων
– Εταιρική Επικοινωνία: Όμιλος OTE για τη δράση «Τεχνικοί υπηρεσιών Cosmote: Οι άνθρωποι πίσω από την επικοινωνία μας» και Coca – Cola 3E για τη δράση «Η αλυσίδα αξίας που δημιουργούμε στην Ελλάδα». Τα βραβεία αυτής της κατηγορίας επιβραβεύουν καμπάνιες εταιρικής/κλαδικής επικοινωνίας για την προώθηση του εταιρικού οράματος ή του επιχειρηματικού ή κλαδικού σκοπού, ενημερώνοντας και αφυπνίζοντας την κοινή γνώμη, ενδυναμώνοντας παράλληλα τη φήμη του οργανισμού ή και συμβάλλοντας στην επίτευξη των επιχειρηματικών στόχων.

– Εταιρεία & Συμμέτοχοι: Αθηναϊκή Ζυθοποιία για τη δράση «Πρόγραμμα συμβολαιακής καλλιέργειας κριθαριού της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας». Τα βραβεία της συγκεκριμένης κατηγορίας αφορούν συνολικά προγράμματα που υποστηρίζουν την προσέκλυση, τον ανοικτό διάλογο ή την ενίσχυση σχέσεων με ένα, μερικά ή όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη (συνεργάτες, καταναλωτές, τοπικές κοινότητες, ΜΚΟ κτλ.).

– Εσωτερική Επικοινωνία: Βραβείο  στην Glaxosmithkline AEBE για τη δράση «Orange Day». Το βραβείο αυτής της κατηγορίας αφορά στην ανάπτυξη προγράμματος ή δράσης, εργαλείων, καμπάνιας για την προώθηση εταιρικών στόχων ή δράσεων στους εργαζόμενους, καθώς και την ενεργό συμμετοχή τους.

– Έμμεση Επικοινωνία Προϊόντος: Diageo Greece S.A. για τη δράση «Ωδή στη Λέσβο Jonnie Walker» και Public για τη δράση «Public Moments Awards για επαγγελματίες & ερασιτέχνες φωτογράφους». Το βραβείο αφορούσε στην ανάπτυξη προγράμματος, δράσης, εκδήλωσης ή καμπάνιας για την προώθηση ενός προϊόντος.

– Καλύτερη Χρήση των Social Media: Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών για τη δράση «ATH Messenger: Υπηρεσία bot μέσω Facebook messenger από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών» και AXA Ασφαλιστική για τη δράση «#AseTisVlakeies και δώσε στη ζωή την αξία που πρέπει». Τα βραβεία που απονεμήθηκαν στη συγκεκριμένη κατηγορία αφορούσαν καμπάνια που χρησιμοποίησε αποτελεσματικά τα social media για να ενημερώσει και να επηρεάσει τα επιθυμητά κοινά-στόχος, επιτυγχάνοντας τους στόχους που είχε θέσει ο οργανισμός.

– Σχέσεις με τα ΜΜΕ: Metro ΑΕΒΕ για τη δράση «Τα My Market στη νέα εποχή τους!». Το βραβείο αφορούσε πρόγραμμα ή σειρά δράσεων που σχεδιάστηκαν για να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των στελεχών των ΜΜΕ και να τους κινητοποιήσουν θετικά, ώστε με τη σειρά τους να συμβάλλουν στη διαμόρφωση θετικής γνώμης για μια υπηρεσία, προϊόν ή οργανισμό στο ευρύ κοινό.

– Πρόγραμμα/Δράση ΕΚΕ: Α.Ε. Τσιμέντων Τιτάν για τη δράση «Ασφάλεια στο σπίτι: Εκπαίδευση μαθητών για την αποφυγή ατυχημάτων από εθελοντές-εργαζόμενους της Τιτάν Α.Ε.», ΟΠΑΠ Α.Ε. για τη δράση «Ανακαίνιση Παιδιατρικών Νοσοκομείων από τον ΟΠΑΠ», Παπαστράτος ΑΒΕΣ για τη δράση «Φροντίδα εν κινήσει – κινητή μονάδα καθαριότητας & υγιεινής για αστέγους» και Direction Business Network για τη δράση «Humarketing: To marketing όπως θα έπρεπε. Ανθρώπινο». Τα βραβεία που απονέμονται στη συγκεκριμένη κατηγορία αφορούν σε δράσεις/προγράμματα που εντάσσονται σε μια γενική στρατηγική Εταιρικής Υπευθυνότητας (ή Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης) και σχετίζονται άρρηκτα με την ουσία που έχει αναγνωρίσει/καταγράψει η εταιρεία (δηλ. τη συσχέτιση της σημασίας του συγκεκριμένου θέματος τόσο για τις ανάγκες της εταιρείας – core business – όσο και τις προσδοκίες των επιμέρους ομάδων συμμετόχων που επηρεάζονται). Με αυτό το βραβείο, το ΤΕΥΠ επιθυμεί να επιβραβεύει εκείνα τα προγράμματα ΕΚΕ που έχουν πραγματικό και μετρήσιμο όφελος για τη βιωσιμότητα της εταιρείας.

– Δράση/Πρόγραμμα Χαμηλού Κόστους: Αφορούσε καμπάνια που αναπτύχθηκε για την επίτευξη σημαντικών επιχειρησιακών στόχων με κόστος χαμηλότερο από 5.000 ευρώ και βραβεύθηκαν οι εταιρείες Microsoft Hellas για τη δράση «Women in technology-MakeWhatsNext» και Nestle Hellas για τη δράση «Corporate Affairs Bulletins».

– Διευρυμένη ή πολυκαναλική εταιρική επικοινωνία: Ελαΐς-Unilever Hellas για τη δράση «Καθαροί ζούμε στο σχολείο» και η Samsung για τη δράση «Samsung *gnorisetous».


Τιμητικά Βραβεία
– Kατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, απονεμήθηκε στην Λόλα Νταϊφά τιμητική διάκριση για τη συνολική συνεισφορά της στον τομέα Επικοινωνίας & Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα, από τον Πρόεδρο του ΔΣ της ΕΕΔΕ, Κωνσταντίνο Λαμπρινόπουλο, και τον Πρόεδρο της ΔΕ του ΤΕΥΠ, Βασίλη Λώλα.

– Ειδικές Διακρίσεις απονεμήθηκαν για την Καλύτερη Χρήση Δεικτών Επίδοσης (KPIs) στις  ακόλουθες εταιρείες: Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών για τη δράση «ATH Messenger: Υπηρεσία bot μέσω Facebook messenger από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών» και 3Μ Hellas ΜΕΠΕ για τη δράση «Η επιστήμη της 3Μ εφαρμοσμένη στη ζωή μας – Integrated Awareness Video Campaign στο Facebook».

– Ειδικές Διακρίσεις για την Καινοτομία στην Επικοινωνία απονεμήθηκαν στην Abbvie Pharmaceuticals S.A. για τη δράση «Μια πιο καθαρή ματιά στη Ραγοειδίτιδα» και ΑΒ Βασιλόπουλος για τη δράση «Living Data Day». Οι συγκεκριμένες διακρίσεις αναγνωρίζουν την καινοτομία στις δράσεις επικοινωνίας, με τρόπο ώστε το βραβευόμενο πρόγραμμα να λειτουργεί ως υπόδειγμα στην αγορά και να εισάγει νέα τεχνογνωσία.

– Τέλος, απονεμήθηκαν τρεις Ειδικές Διακρίσεις στην κατηγορία «Έρευνα και Προγραμματισμός». Βραβεύθηκαν η Sunlight Recycling για τη δράση «Green Mission», η Wind Hellas Τηλεπικοινωνίες ΑΕΒΕ για τη δράση «Το μυστικό της Ανάφης» και η Lamda Development για τη δράση «Επικοινωνιακή καμπάνια ενημέρωσης για το project Ελληνικό».
Χορηγοί της διοργάνωσης ήταν οι Αθηναϊκή Ζυθοποιία, ΟΠΑΠ Α.Ε., Παπαστράτος ΑΒΕΕ, CNN, Η Ναυτεμπορική, naftemporiki.gr, Πρώτο Θέμα, www.protothema.gr και Υποστηρικτές οι Nestle Ελλάς, Β.Σ. Καρούλιας, Nespresso Business Solutions, Polaroid, Goody’s. Χορηγός Δημιουργικού και Επικοινωνίας ήταν η Weber Shandwick.

 

Εκ των νικητών…
Μίνα Βαλαβάνη, Διευθύντρια Αειφόρων Πρακτικών και Κοινωνικής Ευθύνης, Ελαΐς-Unilever Hellas
«Όλοι όσοι συνεργαστήκαμε στο πρόγραμμα “Καθαροί Ζούμε στο Σχολείο” της Klinex νιώθουμε μεγάλη χαρά για αυτήν την επιβράβευση των προσπαθειών μας. Μέσα από την επικοινωνία αναδείξαμε μια λιγότερο γνωστή, αλλά πολύ σημαντική πραγματικότητα, που είναι η σχέση του υγιεινά καθαρού σχολικού περιβάλλοντος με την ανάπτυξη και την ευημερία των παιδιών μας. Σ’ αυτή τη σχέση συμβάλουμε για 2η χρονιά, προσφέροντας καθαριστικά προϊόντα Klinex σε εκατοντάδες δημόσια Δημοτικά Σχολεία σε όλη την Ελλάδα. Μέσα από την πρωτοβουλία αυτή, εκφράζουμε και τη συνολικότερη αντίληψη της Ελαΐς-Unilever Hellas που, μέσα από ένα Παγκόσμιο Σχέδιο για την Αειφορία, έχει δεσμευτεί να αφήνει ένα όλο και πιο θετικό αποτύπωμα στην κοινωνία και στο περιβάλλον».

Ειρήνη Βασιλείου, Marketing & Communications Manager, Samsung Electronics Hellas
«Είναι ιδιαίτερη χαρά για εμάς να βλέπουμε πως αναγνωρίζονται οι προσπάθειές μας να στηρίξουμε το Παραολυμπιακό κίνημα. Πρωταρχικός στόχος μας ήταν να φέρουμε στο προσκήνιο την ήδη εντυπωσιακή αθλητική διαδρομή και να συστήσουμε στο ελληνικό κοινό τους αθλητές μέλη της Παραολυμπιακής Oμάδας, για την οποία πολύ λίγα γνωρίζαμε μέχρι πριν λίγους μήνες. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε ιδιαιτέρως τη Δήμητρα, τον Πάνο, τον Αντώνη και τον Χρήστο, τους αθλητές που παρά τις αγωνιστικές υποχρεώσεις τους αφιέρωσαν μέρος του πολύτιμου χρόνου τους για αυτή την ενημερωτική εκστρατεία».

Δήμητρα Δασκαλάκη, Διευθύντρια Εταιρικών Σχέσεων, Metro AEBE
«Η καλώς εννοούμενη εξωστρέφεια και η άρτια και συνεπής επικοινωνία με τα ΜΜΕ αποτέλεσαν μία συνειδητή και ουσιαστική επιλογή της Metro AEBE για τη χρονιά που πέρασε. Σε μία πολύ σημαντική στιγμή για την ιστορία μας, εμπιστευτήκαμε τον Τύπο και ισχυροποιήσαμε την επαφή μας μαζί του, με ειλικρίνεια, διαφάνεια και αξιοπιστία κι έναν σημαντικό στόχο: την ενίσχυση της εταιρικής εικόνας της Metro ΑΕΒΕ και την επικοινωνία των στρατηγικών επιλογών της σε κρίσιμα θέματα όπως οι εργαζόμενοι, η ελληνικότητα, τα προϊόντα και οι προμηθευτές. Η συνεχής αναβάθμιση της εικόνας και της φήμης της Metro και η ενδυνάμωση της σχέσης εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές μας μέσω της διαρκούς και ακριβούς ενημέρωσής τους για ένα ευρύ σύνολο θεμάτων που μας αφορούν, είναι η καλύτερη απόδειξη ότι βρισκόμαστε στον σωστό δρόμο».

Γιώργος Δημητριάδης, Διευθυντής Επιχειρηματικής Μονάδας Συστημάτων Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών, Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών
«Στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών αποτελεί σταθερή στρατηγική επιδίωξή μας να βρισκόμαστε στην αιχμή της τεχνολογικής καινοτομίας, επιδιώκοντας να προσφέρουμε στο κοινό -επιβάτες και επισκέπτες- μια εξαιρετική αεροδρομιακή εμπειρία. Για τον λόγο αυτό επενδύουμε συστηματικά σε γνώση και δοκιμάζουμε νέες τεχνολογίες όπως είναι η τεχνητή νοημοσύνη και η εικονική πραγματικότητα, καθώς πιστεύουμε ότι αποτελούν το όχημα που θα διαμορφώσει τις αυριανές απαιτήσεις και την εμπειρία των ταξιδιωτών. Η διάκρισή μας στα Corporate Affairs Excellence Awards για την πρωτοποριακή εφαρμογή μας ATH Messenger επιβεβαιώνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα αποτελέσματα των προσπαθειών μας και αποτελεί κίνητρο για να συνεχίσουμε να εξελίσσουμε και να διευρύνουμε τις παρεχόμενες υπηρεσίες μας».


Άγκαθα Καρανίκα, Corporate Communications Manager, Τιτάν
«Η βράβευση του προγράμματος Ασφάλεια στο Σπίτι από την ΕΕΔΕ είναι ιδιαίτερα σημαντική γιατί αναγνωρίζει την αξία της εθελοντικής προσφοράς των εργαζομένων και της μεταφοράς της τεχνογνωσίας και εμπειρίας που έχουν αποκτήσει προς όφελος των τοπικών κοινωνιών. Το πρόγραμμα Ασφάλεια στο Σπίτι, που με ιδιαίτερη φροντίδα και αγάπη έχουν σχεδιάσει και υλοποιούν οι εργαζόμενοι στον Τιτάνα, είναι το μοναδικό, ίσως, στην Ελλάδα που αφορά στην εκπαίδευση σε ευρύτερα θέματα υγείας και ασφάλειας και πρόληψης ατυχημάτων, τομείς άρρηκτα συνδεδεμένους με τη στρατηγική της εταιρείας για βιώσιμη ανάπτυξη. Μέχρι σήμερα, έχει δημιουργηθεί ένα “δίχτυ ασφαλείας” για περισσότερα από 52.000 παιδιά, σε 420 σχολεία από 15 νομούς της ελληνικής επικράτειας. Η διάκριση στα Corporate Affairs Excellence Awards αποτελεί ισχυρό κίνητρο για όλους τους εργαζόμενους-εθελοντές να συνεχίσουν με το ίδιο πάθος να μοιράζονται τη γνώση για την ασφαλέστερη διαβίωση των παιδιών και για να τα μετατρέψει μελλοντικά σε υπεύθυνους πολίτες».

Γεωργία Λασανιάνου, Επικεφαλής Εταιρικής Υπευθυνότητας, ΟΠΑΠ
«Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που ένα τόσο σημαντικό έργο για την Υγεία επιβραβεύεται από τον θεσμό των Corporate Affairs Excellence Awards. Οι 8 πλήρως ανακαινισμένες Νοσηλευτικές Μονάδες που έχουμε παραδώσει μέχρι σήμερα, στα δύο μεγαλύτερα Παιδιατρικά Νοσοκομεία, “Η Αγία Σοφία” και “Παναγιώτη και Αγλαΐα Κυριακού”, έχουν γεμίσει με χρώμα και χαμόγελα την καθημερινότητα των νοσηλευόμενων παιδιών. Δέσμευσή μας είναι να συνεχίσουμε την προσπάθειά μας, ώστε αυτό το έργο να αποτελέσει πραγματικό κληροδότημα για τη νέα γενιά και τα παιδιά να νοσηλεύονται σε συνθήκες υψηλού επιπέδου».

Μηνάς Μαυρικάκης, Διευθυντής Επικοινωνίας & Εταιρικών Σχέσεων, Αθηναϊκή Ζυθοποιία
«Είμαστε περήφανοι για τη διάκριση της εταιρείας μας στα φετινά Corporate Affairs Excellence Awards για το Πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού. Θεωρούμε τη διάκριση πολύ σημαντική, καθώς αναγνωρίζει τις προσπάθειές μας σε δυο πολύ σημαντικά ζητήματα για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία: τις σχέσεις με τους συμμέτοχους μας και την ελληνική διαδρομή των προϊόντων μας που ξεκινάει από το χωράφι, με το ελληνικό κριθάρι να αποτελεί τη βασική πρώτη ύλη για τις 13 μάρκες που παράγουμε στη χώρα μας. Από το 2008 που ξεκινήσαμε το Πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού, συνεργαζόμαστε με συνέπεια, αξιοπιστία και υπευθυνότητα με τους παραγωγούς, σε μια κοινή πορεία που χαρακτηρίζεται από αμοιβαίο όφελος και παράγει προστιθέμενη αξία για τις τοπικές κοινωνίες και την οικονομία συνολικότερα. Δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε την προσπάθειά μας να συμβάλλουμε στην ανάπτυξη ενός βιώσιμου και παραγωγικού μέλλοντος για όλους, παράγοντας αξία για τον τόπο μας».

Μαρία Μόσχου, Innovation Manager, Diageo Hellas
«Το Johnnie Walker αναζητά και παρουσιάζει διαχρονικά μέσω του Keep Walking πράξεις εξέλιξης και προόδου. Η καμπάνια του Johnnie Walker “Ωδή στη Λέσβο”  φωτίζει τις ιστορίες των ανθρώπων της Λέσβου, οι οποίοι βοήθησαν στη διάσωση προσφύγων με καλοσύνη και γενναιοδωρία. Πρόκειται για μία πρωτοβουλία που ευελπιστεί να εμπνεύσει όλους εμάς, παρουσιάζοντας την ουσιαστική ανθρώπινη αλήθεια πως ο καθένας, μέσα από τις πράξεις του, μπορεί να κάνει τη διαφορά για τον συνάνθρωπό του. Η σειρά ταινιών μικρού μήκους “Ωδή στη Λέσβο” μας παρείχε την ευκαιρία να προβάλλουμε στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες του κόσμου, την ανθρωπιά των κατοίκων του νησιού οι οποίοι ανέλαβαν δράση απλά επειδή θεωρούσαν ότι αυτό ήταν το σωστό! Η αναγνώριση της καμπάνιας “Ωδή στη Λέσβο” τόσο με Corporate Affairs Excellence award, όσο και με 2 Ermis awards είναι τιμή για τη Diageo και το Johnnie Walker!»

Αγγελική Παπαδοπούλου, Υπεύθυνη Εταιρικών Υποθέσεων, Nestle Ελλάς
«Τα Corporate Affairs Excellence Awards έχουν πλέον αποδείξει τον σημαντικό τους ρόλο στον ανάδειξη των καλών πρακτικών στον χώρο των Εταιρικών Υποθέσεων στην Ελλάδα. Σε αυτό το πλαίσιο, είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι που δράσεις της Nestle Ελλάς έχουν διακριθεί κάθε φορά από την αρχή του θεσμού. Φέτος, είχαμε τη χαρά να βραβευθούμε για τα Corporate Affairs Bulletins, ένα εργαλείο μηδενικού κόστους που στόχο έχει τη διάχυση ευαίσθητων πληροφοριών, αλλά και θετικών ειδήσεων στο κομμάτι της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης στους εργαζομένους μας. Η ανάδειξη αυτής της δράσης έχει ιδιαίτερη σημασία και για το σύνολο του κλάδου μας, καθώς μία από τις συχνές προκλήσεις των ανθρώπων που εργάζονται στις Εταιρικές Υποθέσεις είναι ότι καλούμαστε να εξηγήσουμε περίπλοκα, δυσνόητα, ευαίσθητα θέματα σε διαφορετικά κοινά με τρόπο ευχάριστο και εύληπτο, συχνά διαθέτοντας ελάχιστους πόρους για αυτόν τον σκοπό. Για αυτόν τον λόγο, χαιρόμαστε που μια απλή λύση που έχει βρει την ανταπόκριση και τον στόχο της εντός της εταιρείας μας, μπορεί πλέον να μοιραστεί και ως καλή πρακτική για τη διευκόλυνση του συνόλου του κλάδου».

Τίμος Πλατσάς, Διευθυντής Δημοσίων Σχέσεων και Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, Microsoft Ελλάδας, Κύπρου & Μάλτας
«Η βράβευση αυτή μας κάνει πολύ περήφανους, καθώς στη Microsoft δίνουμε μεγάλη έμφαση στην εξάλειψη των στερεοτύπων ως προς τις γυναίκες και την τεχνολογία. Μέσα από στοχευμένες ενέργειες, ενθαρρύνουμε τη νέα γενιά γυναικών να αποκτήσει τις απαραίτητες ψηφιακές δεξιότητες από μικρή ηλικία, προκειμένου στη συνέχεια να επιλέξουν τον κλάδο της Πληροφορικής, ως πιθανό πεδίο επαγγελματικής σταδιοδρομίας. Το βραβείο αυτό μας δίνει ένα επιπλέον κίνητρο για να συνεχίσουμε να πραγματοποιούμε αντίστοιχες πρωτοβουλίες, με στόχο την υποστήριξη της νέας γενιάς γυναικών και στο μέλλον».