Έχει προκαλέσει μεγάλο ενθουσιασμό και αποτελεί το νέο hot trend στα social media. Τα brands αναζητούν «πόρτα εισόδου» και τα στελέχη βλέπουν σε αυτό μια τεράστια networking ευκαιρία. Πρόκειται για «φωτοβολίδα» που ωφελήθηκε από τις ιδιαίτερες συνθήκες της πανδημίας ή ήρθε για να μείνει; Κρατήστε στο μυαλό σας το εξής: η Battenhall, communications agency με έδρα το Λονδίνο, έχει ήδη δημοσιεύσει αγγελία για πρόσληψη Senior Clubhouse Executive.

Αποτελεί το νέο talk of the town στην ελληνική αγορά marketing. Το Clubhouse είναι ένα νέο invitation-only audio-chat social networking app, το οποίο ήρθε την καταλληλότερη στιγμή για να προσφέρει στα στελέχη αυτό που έχουν στερηθεί περισσότερο τον τελευταίο χρόνο: το networking και το socializing. Ευνοημένο από την απομόνωση των lockdowns που έχει επιβάλλει η πανδημία διεθνώς, η αίσθηση της κοινότητας και της αυθεντικότητας που προσφέρει το Clubhouse είναι αυτή που το κάνει να ξεχωρίζει.

Με πιο «ανεπίσημο» χαρακτήρα, δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να επικοινωνήσουν, να παρακολουθήσουν συζητήσεις για θέματα που τους ενδιαφέρουν, να ενημερωθούν, να λάβουν συμβουλές, να βρουν νέους συνεργάτες ή επενδυτές, να εξερευνήσουν, να μπουν και να βγουν από rooms ανά πάσα στιγμή. Το audio προσδίδει μεγαλύτερη αυθεντικότητα στις διαδικτυακές συζητήσεις, ενώ ο εφήμερος χαρακτήρας του (δεν επιτρέπεται η καταγραφή/μαγνητοφώνηση) επιτρέπει στους χρήστες να συζητούν σε έναν πιο καθημερινό και όχι τόσο επίσημο τόνο. Το γεγονός ότι εάν δεν είσαι παρόν την ώρα της διεξαγωγής της συζήτησης δεν θα έχεις τη δυνατότητα να την ακούσεις σε δεύτερο χρόνο, «χτίζει» στη λογική του FOMO (fear of missing out), αυξάνοντας κατά πολύ την ώρα που περνούν οι χρήστες στο app.

Σε επίπεδο brands, δίνει τη δυνατότητα να μοιραστούν το brand story τους, να επικοινωνήσουν με πελάτες, να λάβουν feedback για τα προϊόντα τους, να διοργανώσουν focus groups και να αυξήσουν το marketing awareness. Το μοντέλο της εισόδου μόνο με πρόσκληση από ήδη υπάρχον μέλος δίνει την αίσθηση του «ανήκειν» σε μια αποκλειστική κοινότητα και τη δυνατότητα στους χρήστες να προσκαλούν άτομα που θεωρούν ότι θα προσφέρουν ενδιαφέρον περιεχόμενο σε αυτήν.

Προσφέροντας μεγαλύτερο reach από ότι το δια ζώσης networking, μπορεί να βρεθείς ακροατής, ή και να πάρεις τον λόγο, σε ένα room στο οποίο μπορεί να συμμετέχουν επίσης ο Elon Musk, ο Mark Zuckerburg, ο Drake ή η Oprah. Παρά τα πλεονεκτήματα, δεν είναι ακόμα ξεκάθαρο στην αγορά αν το Clubhouse ήρθε για να μείνει, με την τωρινή του τουλάχιστον μορφή. Ήδη, προσκλήσεις για είσοδο στο app διατίθενται προς πώληση, θέτοντας σε κίνδυνο την αποκλειστικότητα και την αξία της κοινότητάς του, ενώ αναμένεται να δούμε και ποια θα είναι η εξέλιξή του όταν «ανοίξει» τις πόρτες του σε περισσότερους χρήστες. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, η πλατφόρμα προσέλαβε πρόσφατα Android software developer, σημάδι ότι έχει ήδη ξεκινήσει τον σχεδιασμό της Android έκδοσής της.

ΕΊΝΑΙ ΔΥΝΑΤΗ Η ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ;
Αντίθετα με τα όλα τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα, το Clubhouse είναι audio-based, αλλά καταφέρνει να προσφέρει στους διαφημιζόμενους αυτό που επιθυμούν περισσότερο: ένα πολύ συγκεκριμένο κοινό-στόχο από influential άτομα συγκεντρωμένα σε ένα μέρος. Όντας ad free, και ελλείψει curated content, εικόνων προφίλ και φιλτραρισμένων εικαστικών, απαιτείται πολύ μεγαλύτερη εφευρετικότητα από τους marketers για να καταφέρουν να το αξιοποιήσουν σωστά.

Δεν είναι μυστικό ότι όπου υπάρχουν influencers, σύντομα θα ακολουθήσουν και διαφημιζόμενοι. Και το audio app έχει ήδη αρχίσει να «ενδυναμώνει» μια ομάδα των άνω των 40 πιο δημοφιλών του influencers, ή moderators όπως είναι γνωστοί στο Clubhouse, με εργαλεία και συμβουλευτική από στελέχη του app, με στόχο τη βελτιστοποίηση του content που μοιράζονται σε αυτό, προκειμένου να προσελκύσουν περισσότερους χρήστες σε αυτή την αποκλειστική, invite-only εμπειρία. Συνεπώς ο ένας δρόμος είναι η συνεργασία με influencers. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι το κονιάκ Martell της Pernod Ricard, το οποίο συνεργάστηκε τον Φεβρουάριο με την global marketing content creator Karen Civil στο πλαίσιο εορτασμού του Black History Month. Η ενέργεια περιελάμβανε εβδομαδιαίες συζητήσεις στο Clubhouse με γνωστούς καλεσμένους.

Ο άλλος δρόμος για την προβολή των brands είναι το «χτίσιμο» παρουσίας μέσω δικών τους προφίλ, όπως έχουν κάνει ήδη μεταξύ άλλων, οι Milk Bar, Kool-Aid και Politico. Η Restaurant Brands International (RBI), μητρική της Burger King, επέλεξε το Clubhouse για να διοργανώσει μέσα στον Φεβρουάριο ένα open forum room στο οποίο στελέχη της εταιρείας μίλησαν για τα οικονομικά της αποτελέσματα.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι τόσο το Clubhouse όσο και οι ίδιοι του οι χρήστες προσπαθούν να διαφυλάξουν με κάθε τρόπο τη διαφάνεια που προσφέρει η εφαρμογή. Το ίδιο το app δεν ενθαρρύνει hard selling πρακτικές και οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα, και την αξιοποιούν, να κάνουν «report» όποιους χρήστες κρίνουν ότι προωθούν multi-level marketing businesses. Η πλατφόρμα πραγματοποιεί συχνά updates, ενδυναμώνοντας την κοινότητά της σε επίπεδο αυτό-διαχείρισης.

Δεν πρέπει επίσης να παραβλέπουμε το γεγονός ότι το Clubhouse βρίσκεται ακόμα σε έκδοση beta, πράγμα που σημαίνει ότι νέα εργαλεία, λειτουργίες και analytics μπορεί να είναι διαθέσιμα στο άμεσο μέλλον.

ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΔΥΟ… «ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ»
Όπως και με κάθε άλλη social πλατφόρμα, το πρώτο βήμα που πρέπει να κάνουν τα brands είναι να κατανοήσουν πλήρως την κουλτούρα στην οποία βασίζεται. Το Clubhouse διαθέτει αυτή τη στιγμή, δύο τέτοιες κουλτούρες: τις large room και small room.

Στην «large room» κουλτούρα, οι ομιλητές πρωταγωνιστούν στο «stage» και τα μέλη του ακροατηρίου ακούν. Εάν έχουν ερωτήσεις ή θέλουν να κάνουν κάποιο σχόλιο, μπορούν να σηκώσουν το χέρι τους μέσω ειδικού feature και με την άδεια του moderator να βρεθούν στο stage και να μιλήσουν. Κάποια rooms διαθέτουν ακροατήριο εκατοντάδων χρηστών, ακόμα και χιλιάδων. Στο πλαίσιο αυτό, οι marketers πρέπει να σκεφτούν το πώς μπορούν να δημιουργήσουν κατάλληλο περιεχόμενο ευθυγραμμισμένο με το brand purpose και με τα ενδιαφέροντα των πελατών τους. Η Dove, για παράδειγμα, θα μπορούσε να συγκεντρώσει influencers και να διοργανώνει συζητήσεις με θέμα την αληθινή ομορφιά, την οποία πρεσβεύει, και η Ritz Carlton με θέμα luxury ταξιδιωτικούς προορισμούς.

Από την άλλη πλευρά, τα small rooms προσφέρουν τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες να εντρυφήσουν σε πολύ συγκεκριμένα αντικείμενα και κοινά. Για παράδειγμα, υπάρχει ένα room με την ονομασία «Figma and Chill», στο οποίο η ομώνυμη design software πλατφόρμα διαθέτει team members καθημερινά για τον συντονισμό συζητήσεων, έτσι ώστε οποιοσδήποτε μπορεί να ενημερωθεί για τη χρήση του συγκεκριμένου εργαλείου. Ανεξάρτητα από το μέγεθός τους, τα brands στο Clubhouse οφείλουν να εστιάσουν στο delivering value, και όχι στις πωλήσεις.

CLUBHOUSE BY NUMBERS

  • Λανσαρίστηκε επίσημα τον Απρίλιο του 2020.
  • Μετρούσε 10 εκατ. weekly active users στο τέλος Φεβρουαρίου, τη στιγμή που τον Ιανουάριο διέθετε 2 εκατ. και τον Δεκέμβριο μόλις 600.000.
  • Η αξία του εκτιμάται αυτή τη στιγμή στο 1 δισ. δολάρια (τον Μάιο του 2020 η αξία του ανερχόταν σε 100 εκατ. δολάρια)
  • Περισσότεροι από 180 οργανισμοί και venture capitalists έχουν επενδύσει έως τώρα σε αυτό.
  • Μόνο τον Ιανουάριο καταγράφηκαν 2,3 εκατ. downloads του app.

ΠΟΙΆ Η ΑΠΟΨΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΓΙΑ ΤΟ CLUBHOUSE;

«Με το πέρας του lockdown, η δημοτικότητά του Clubhouse θα φθίνει»
«Το Clubhouse ξεκίνησε με έξυπνο τρόπο: είσοδος by invitation only, recruit influencers όπως Elon Musk & Mark Zuckerberg, μόνο για iOS άρα έντονη η αίσθηση του ανήκειν και φυσικά appeal στο FOMO που έχει η γενιά των Millenials και η Gen Z. Είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στους Millenials, καθώς προσφέρει μόνο ήχο και θυμίζει εποχές ραδιοφώνου όπου μπορούσες να συμμετέχεις στη συζήτηση παίρνοντας τηλέφωνο.

Είναι μια πλατφόρμα που συντροφεύει ευχάριστα μέσα στο lockdown και δίνει τη δυνατότητα παρακολούθησης “ομιλιών”, που ενδεχομένως να γίνονταν σε συνέδρια ή ημερίδες. Θεωρώ ότι είναι ένα εξαιρετικό μέσο επαγγελματικού networking τόσο σε προσωπικό όσο και εταιρικό επίπεδο. Ακόμα δεν έχουν μπει πολλά brands και εκτιμώ ότι δεν θα μπουν, θα αντιπροσωπεύονται από τους ανθρώπους τους και είναι μια ιδανική ευκαιρία να δείξουν τα πρόσωπα πίσω από τις μάρκες. Πιστεύω όμως ότι με το πέρας του lockdown και τη σταδιακή επιστροφή στη καθημερινότητα, η δημοτικότητά του Clubhouse θα φθίνει και έτσι δεν εντοπίζω κάποια άμεσα διαφημιστική ευκαιρία».
Αργίνη Βαλλή, Aveda Consumer Marketing Manager

«Έχει απεριόριστες δυνατότητες σαν εργαλείο, αρκεί να έχεις φαντασία»
«Δεν ξέρω αν μπορώ να περιγράψω σε λίγες λέξεις τις εντυπώσεις μου για το Clubhouse, το talk of the town audio social media app. Με μια φράση είναι ένα διαδραστικό podcast που οι δημιουργοί αλληλεπιδρούν με τους ακροατές και γίνονται ένα. Προσωπικά έχω ενθουσιαστεί με την εφαρμογή και συνοπτικά μεταξύ άλλων είναι ένα εργαλείο networking και recruiting, ανταλλαγής απόψεων και γνώσης – υπάρχουν rooms για e-commerce, για τα bitcoins, για sustainability κ.λπ., εύκολης επαφής με επαγγελματίες του εξωτερικού, για ένα brand καταρχήν να ακούσει και ανάλογα να αλληλεπιδράσει με το κοινό με έμμεσο τρόπο (π.χ. ένα beauty brand να απαντάει σε ερωτήσεις για θέματα ομορφιάς).

Ένας άλλος δρόμος είναι η συνεργασία με content creators όπου έμμεσα και πάλι ένα brand μπορεί να προβληθεί- π.χ. ένα room από συγκεκριμένη αθλητική μάρκα να φέρει έναν γνωστό αθλητή να μιλήσει με τους fans του ή να συμμετέχει σε ένα group για sustainability. Τέλος, σαν εργαλείο έχει απεριόριστες δυνατότητες αρκεί να έχεις φαντασία. Έτυχε να παρακολουθήσω μια θεατρική παράσταση από μια ομάδα από Αμερική που “ανέβασαν” το “Οιδίππους Τύραννος” με πολύ ευρηματικό τρόπο και υψηλό επαγγελματισμό, κάτι που δύσκολα κάποιος θα το περίμενε».
Μαρίνα Βασιλαρά, Global Brand Communication Director, Apivita

«Προς το παρόν τα brands που απολαμβάνουν την επιτυχία του app είναι οι B2B εταιρείες»
«Είναι το Clubhouse, το TikTok της δεύτερης καραντίνας; Αυτό με ρώτησε ένας φίλος και συνεργάτης. Δεν έχουμε ακόμα την απάντηση. Πιστεύω όμως ότι έχει φέρει κάτι διαφορετικό, τον εκδημοκρατισμό της πρόσβασης και το grass-rooted περιεχόμενο. Για μένα είναι πρωτίστως ένα social club και δευτερευόντως μια ευκαιρία για learning και re-learning σε πράγματα που αφορούν τη δουλειά και τα ενδιαφέροντά μου.

Όπως όλες οι hype-driven συνήθειες, έτσι και το Clubhouse, δεν θα μπορούσε να μην ξεφύγει από τον κόσμο του marketing που θέλει συνεχώς να ανακαλύπτει νέες ευκαιρίες. Προς το παρόν τα brands που απολαμβάνουν την επιτυχία του app είναι οι B2B εταιρείες. Διαφημιστικές επιλογές για προϊόντα θα αργήσουμε να δούμε, μέχρι το ίδιο το Clubhouse να γίνει established σαν μεγάλο social network και όχι σαν niche παίκτης. Μένει όμως να δούμε πόσο γρήγορα θα εξελιχθεί σε κάτι τέτοιο και αν το ενδιαφέρον του κόσμου θα παραμείνει ίδιο».
Γιώργος Γεώρμας, Senior Brand Manager, Vodafone CU

«Εξαιρετικό εργαλείο personal branding και brand building»
«Clubhouse, το απόλυτο trend των τελευταίων εβδομάδων στο ελληνικό marketing community! Σχεδόν κάθε μέρα στελέχη και επαγγελματίες του marketing συμμετέχουν σε διάφορα rooms συζητώντας θέματα της επικαιρότητας! Ο PR χαρακτήρας του Clubhouse επιτρέπει σε επαγγελματίες του χώρου να ανταλλάζουν απόψεις και ιδέες, ενώ προωθεί την ανοιχτή συζήτηση ως μία διαδραστικού τύπου ραδιοφωνική εκπομπή! Βλέπουμε brands (MailChimp, Kool-Aid κ.ά.) να δημιουργούν τα δικά τους rooms με θεματολογίες γύρω από το industry τους, προσελκύοντας εκατοντάδες επαγγελματίες που ενδιαφέρονται για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους.

Ενώ όμως η έννοια της άμεσης διαφήμισης (π.χ. banner ads, audio ads) δεν υφίσταται ακόμη στο Clubhouse ως λειτουργία, η εφαρμογή αποτελεί ένα εξαιρετικό εργαλείο personal branding και brand building των ίδιων των επαγγελματιών, ενώ τα brands μπορούν για πρώτη φορά να αλληλεπιδράσουν με έναν εξαιρετικά άμεσο και διαδραστικό τρόπο με τους χρήστες της εφαρμογής. Έτσι, παρατηρούμε brands να αξιοποιούν το Clubhouse ως ένα φρέσκο και διαδραστικό μέσο για lead generation και brand building! Καθώς όμως οι ανταγωνιστές του Clubhouse πληθαίνουν (Twitter Spaces κ.ά.), είναι άξιο απορίας αν το Clubhouse ήρθε για να μείνει και να εξελιχθεί, ή αν αποτελεί έναν ευχάριστο “κομήτη” της εποχής!»
Σταύρος Θεοδωράτος, Group eCommerce Manager, Cosmos Sport

«Μία αυθεντική ατμόσφαιρα επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης»
«Η εμπειρία μου με το Clubhouse ξεκίνησε στο δωμάτιο “Athens Whenever PM” που δημιουργήσαμε με φίλους του χώρου, για να συζητάμε, μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους, θέματα που μας απασχολούν. Πρόκειται για ένα έξυπνο και φρέσκο social networking app που, ενώ διατηρεί χαρακτήρα αποκλειστικότητας, αποτελεί ανοιχτό βήμα έκφρασης και ανταλλαγής απόψεων. Ένα ψηφιακό Speakers’ Corner όπου, με όχημα τη φωνή, δημιουργείται μία αυθεντική ατμόσφαιρα επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης. Μένει να φανεί η απήχησή του και μετά την πανδημία. Η ευκαιρία είναι υπαρκτή, υπό την προϋπόθεση της μετεξέλιξής του από τέκνο των καιρών, σε ένα δομημένο μέσο επικοινωνίας. Η αίσθησή μου είναι πως, ακόμα και τότε, θα δούμε μεταβολές στο κοινό που το χρησιμοποιεί και, πιθανόν, θα μιλάμε για μία εντελώς διαφορετική πλατφόρμα».
Κωνσταντίνος Θεοτοκάς, CEO, ATCOM

«Προϊόν της εποχής που βιώνουμε»
«Το Clubhouse είναι προϊόν της εποχής που βιώνουμε. Κλεισμένοι στο σπίτι, έχουμε δει τα πάντα στο Netflix και καταναλώνουμε on-demand περιεχόμενο. Η ζωντανή φωνητική εμπειρία δημιουργεί το αίσθημα της συμμετοχής και μας κάνει να θέλουμε να είμαστε μέρος του. Οι περιορισμοί του, iOS και invite only, ενισχύουν το αίσθημα πως είμαστε μέρος σε κάτι σημαντικό και έχτισαν μία κοινότητα early adopters που προσφέρονται για Thought Leadership. Εταιρείες, brands, φορείς και όχι μόνο μπορούν να αξιοποιήσουν την πλατφόρμα προς όφελός τους, αναπτύσσοντας συζητήσεις ή χορηγώντας εκπομπές με στόχο να αυξήσουν την επιρροή στο συγκεκριμένο κοινό. Όταν ανοίξει στο Android, θα διευρυνθεί το κοινό και θα υπάρχουν ευκαιρίες για οργάνωση εμπειριών από brands. Αρκεί φυσικά η πλατφόρμα να αντέξει στην μετά Covid εποχή».
Σταύρος Κοντακτσής, Senior Partner, Giraffes in the Kitchen

«To monetization model ίσως κινηθεί με subscription σε branded rooms»
«Στην καρδιά της φιλοσοφίας του Clubhouse βρίσκεται ένα παλαιό και γνώριμο format που είναι το audio, εδραιώνει το digital minimalism σε αντίθεση από το σημερινό περιβάλλον που κυριαρχεί το noise. Το έχουν περιγράψει σαν ένα interactive podcast ή σαν ένα live radio που δίνει το μικρόφωνο σε ακροατές. Όσο πιο ενδιαφέρον το θέμα προς τον ακροατή του, τόσο μεγαλύτερο το engagement. Μέχρι εδώ καμία πρωτοτυπία. To monetization model ίσως κινηθεί με Subscription σε branded rooms και πρόσβαση σε σημαντικούς content creators επι πληρωμή. Θα δοκιμάσει να αντισταθεί στο ad financed model που έως σήμερα κυριαρχεί, αλλά δεν αποδίδει από μόνο του. Η ανάγκη για test and taste από τους marketers είναι υπαρκτή, ενώ η πρόσβαση προς όλους σύντομα (iOS only) απαιτείται για να κάνει scale».
Φραγκίσκος Μονογυιός, CCO, Adweb

«Πρέπει να δούμε τη μεγάλη εικόνα ως προς το «ηχητικό αποτύπωμα» των brands»
«Ως εφαρμογή, το Clubhouse καβάλησε το κύμα του voice και του audio, το οποίο μεγαλώνει σταθερά στις διαφορετικές εκφάνσεις του, είτε ως voice search, είτε ως augmented audio, είτε ως τα πιο παραδοσιακά voice messages και τα ακόμη πιο παραδοσιακά podcasts. Εδώ, ως άνθρωποι της επικοινωνίας, πρέπει να δούμε τη μεγάλη εικόνα ως προς το “ηχητικό αποτύπωμα” των brands, όποιας μορφής κι αν είναι και να λειτουργούμε platform agnostic. Αυτό που έκανε το κοινό να το αγαπήσει είναι η αίσθηση της προσβασιμότητας και της εγγύτητας που προσφέρει, καθώς μπορείς ξαφνικά, να ακούσεις π.χ. τον Elon Musk να συζητάει για το παραμικρό, ειδικά στη λογική του εφήμερου περιεχομένου που αυτό βασίζεται.

Με αυτόν τον τρόπο δημιουργεί μία πιο unofficial αίσθηση στους συμμετέχοντες, άρα είναι πιο ανοιχτοί και εκφράζονται πιο ελεύθερα, όμως από την άλλη, το content χάνει τη διάρκειά του. Και κάτι άλλο που πρέπει να έχουμε υπ’ όψιν είναι πως ακόμα δεν μοιράζονται metrics από την πλατφόρμα κι άρα δεν υπάρχει proof of concept, πέρα από τη συμμετοχή. Tο πιο σημαντικό που μπορούμε να κρατήσουμε είναι πως κάθε φορά που νιώθουμε ότι τα έχουμε δει όλα, έρχεται κάτι καινούργιο που τελικά μπορεί να βασίζεται σε μια “παλιά” ιδέα».
Νικόλας Μπαρδάκης, Business Development Director, Adjust

«Δύσκολα θα λειτουργούσε σαν ένα ακόμη media placement»
«Το Clubhouse, ήρθε να απαντήσει σε δύο κοινωνικές ανάγκες που με την πανδημία, μένουν ανικανοποίητες. Η πρώτη είναι αυτή του professional networking, καθώς δίνει βήμα σε επαγγελματίες να συνομιλήσουν, να ανταλλάξουν απόψεις και know-how. Από την άλλη, απαντά σε μεγάλο βαθμό στην ανάγκη του socializing και της ανθρώπινης σύνδεσης, με έναν πιο virtual τρόπο, καθώς βλέπουμε πολλά rooms & clubs να έχουν ως στόχο τη διασκέδαση και όχι το business. Θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί από τους marketers σαν ένας πιο native τρόπος engagement των καταναλωτών με τα brands, ωστόσο πιστεύω πως θα “ξεφουσκώσει” με το πέρας των περιορισμών της καραντίνας. Με την μορφή που έχει τώρα, δύσκολα θα λειτουργούσε σαν ένα ακόμη media placement, όπως τα υπόλοιπα social media, κυρίως λόγω του social networking χαρακτήρα του».
Μαντλέν Μπαλατλιάν, Digital Marketing Manager, Balkans, Estée Lauder Companies

«Audio *kills* the video stars»
«Στον κόσμο των υπερφιλτραρισμένων Instagram posts και σκηνοθετημένων YouΤube videos, το Clubhouse προσγειώνεται καταιγιστικά στις iOS συσκευές μας ως audio-only social app, προσφέροντας χαλαρή ατμόσφαιρα κι αυθεντικότητα μέσω ζωντανών κι αφιλτράριστων συζήτησεων που δεν αρχειοθετούνται, αλλά και networking χωρίς γεωγραφικά όρια. Celebs, marketers & entrepreneurs απαρτίζουν τους ήδη 10Μ χρήστες. Με τέτοια είσοδο, είναι βέβαιο ότι ήρθε για να μείνει, ελπίζοντας ότι όσο μεγαλώνει το κοινό δεν θα χαθεί ο αυθορμητισμός που το κάνει τόσο γλυκά εθιστικό. Στα rooms ακούμε επιδραστικούς συνομιλητές που αναδεικνύονται σε νέα κατηγορία influencers/opinion leaders και με τους οποίους τα brands μπορούν να χτίσουν συνεργασίες έμμεσης προβολής. Παράλληλα, η οργάνωση υβριδικών “branded” events με ευρεία θεματολογία και φιλικότερη ατμόσφαιρα, είναι ακόμα μία ευκαιρία για να προσφέρουν περιεχόμενο και να διασυνδεθούν με νέα communities».
Κωνσταντίνα Χρυσανθακοπούλου, Digital Communication Director, Socialdoo, Author of «The Clubhouse Greek Scoop»@Linkedin/Medium