Οι ολιγοθερμιδικές και πιο φυσικές επιλογές φαίνεται να οδηγούν το τελευταίο διάστημα την κατηγορία, η οποία προσπαθεί να ξεπεράσει την πτώση στην κατανάλωση των τελευταίων ετών. Με πιο «ευθύ», λιτό και διαδραστικό τρόπο, τα brands προσπαθούν να επικοινωνήσουν με τους καταναλωτές και να ξεχωρίσουν σε ένα τοπίο έντονου ανταγωνισμού.

Το τελευταίο διάστημα υπήρξε ιδιαίτερα δραστήριο από πλευράς νέων κινήσεων και λανσαρισμάτων της αγοράς χυμών και αναψυκτικών, καθώς οι εταιρείες του κλάδου επιδιώκουν να βρίσκονται πάντα στην αιχμή των τάσεων και καταναλωτικών προτιμήσεων, που διαρκώς εξελίσσονται. Έτσι, η τάση του wellness που φαίνεται να ενισχύεται, η αναζήτηση προϊόντων με λιγότερη ζάχαρη που καταγράφεται παγκόσμια, η ανάγκη των καταναλωτών για νέα προϊόντα και προτάσεις, αλλά και η «περιέργειά» τους για μικρότερα και εγχώριας παραγωγής brands, φαίνεται πως είναι οι βασικές παράμετροι που οδηγούν τις εξελίξεις.

Εκπροσωπώντας μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου -η οποία φέτος προχώρησε στο λανσάρισμα νέας, «total beverage» στρατηγικής- η Ντιάνα Μπίρμπα, Marketing Manager της Coca-Cola Hellas σε Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, εντοπίζει την ανάπτυξη των light ή zero αναψυκτικών: «Οι καταναλωτές είναι πλέον πιο πρόθυμοι να δοκιμάσουν νέες γεύσεις και αναζητούν ολοένα και περισσότερο, επιλογές με χαμηλές ή λίγες θερμίδες. Επίσης, η κατηγορία των light ή zero αναψυκτικών αναπτύσσεται με γρήγορους ρυθμούς, και πλέον αφορά καταναλωτές κάθε ηλικίας».

Μιλώντας για το ίδιο θέμα, ο Πλάτων Μαρλαφέκας, Αντιπρόεδρος και Επικεφαλής του Τμήματος Marketing της Λουξ, κάνει λόγο για στροφή της αγοράς σε περισσότερο φυσικά προϊόντα: «Οι καταναλωτές είναι πιο διατεθειμένοι να δεχθούν περισσότερες θερμίδες, προκειμένου να έχουν ένα φυσικότερο προϊόν χωρίς τεχνητά συμπληρώματα, ωστόσο, έχουν υψηλότερες απαιτήσεις όσο αφορά στη γεύση και ποιότητα των προϊόντων που επιλέγουν».

Τα ερευνητικά δεδομένα, συνάδουν με τις απόψεις των στελεχών της αγοράς. Σύμφωνα με το Euromonitor, η πιο σημαντική τάση, η οποία επηρεάζει την πορεία και την κατανάλωση των αναψυκτικών, είναι αυτή του health & wellness. Η συγκεκριμένη τάση ωθεί τους καταναλωτές να αναζητούν μικρότερα brands, τα οποία παράγονται από ελληνικές εταιρείες, ενώ τα περισσότερα λανσαρίσματα στον κλάδο των αναψυκτικών κινούνται γύρω από την τάση της υγιεινής διατροφής, με πιο χαρακτηριστικά τα προϊόντα με στέβια.

Η μείωση της κατανάλωσης ζάχαρης παραμένει και σε παγκόσμιο επίπεδο η κυριότερη προτεραιότητα των καταναλωτών, με την προτίμηση για φυσικές, λιγότερες γλυκές συνταγές να αυξάνεται. Εξετάζοντας τις διεθνείς ευκαιρίες ανάπτυξης του κλάδου για τα επόμενα πέντε χρόνια, το Euromonitor τονίζει την στροφή των καταναλωτών σε super-premium χυμούς, φυτικά νερά και premium ready to-drink ροφήματα καφέ και τσαγιού. Ενδιαφέρον, επίσης, είναι το εύρημα του Euromonitor ότι η άνοδος της δυναμικής του omni-channel μοντέλου στον κλάδο του retail τροφίμων αποτελεί απειλή για την αυθόρμητη κατανάλωση αναψυκτικών στο σημείο πώλησης.

ΛΑΝΣΑΡΙΣΜΑΤΑ, ΝΕΕΣ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΕΣ, ΑΝΑΝΕΩΣΗ
Νέα, παγκόσμια στρατηγική «Total Beverage Company» υιοθετεί πλέον η Coca-Cola, δίνοντας έμφαση στην ανάπτυξη νέων προϊόντων, για να προσφέρει στους καταναλωτές, όλων των ηλικιών, όλο και περισσότερες επιλογές και προϊόντα για κάθε στιγμή της ημέρας. Στο πλαίσιο της ανανέωσης της κατηγορίας των αναψυκτικών, η Coca-Cola Hellas λανσάρει τη Fanta πορτοκαλάδα, με 30% λιγότερη ζάχαρη και 20% χυμό πορτοκάλι, Fanta πορτοκαλάδα και λεμονάδα Zero, χωρίς θερμίδες και με γλυκαντικό από το φυτό Στέβια, Sprite Zero Λεμόνι Μέντα, καθώς και δύο νέες γεύσεις Schweppes, με Λεμόνι και Μαστίχα-Μέντα, χωρίς ζάχαρη, γεύση εμπνευσμένη από την Ελλάδα και διαθέσιμη μόνο στη χώρα μας.

Παράλληλα, η Coca-Cola προχώρησε πρόσφατα στο λανσάρισμα νέων συσκευασιών, αντικαθιστώντας τα κουτάκια των 330ml με νέες συσκευασίες. Οι Coca-Cola, Coca-Cola Light, Coca-Cola Zero, Coca-Cola χωρίς θερμίδες και με γλυκαντικό από το φυτό Στέβια και Coca-Cola Zero Χωρίς Καφεΐνη, διατίθενται πλέον σε συσκευασίες πιο φιλικές προς το περιβάλλον, ενώ το λογότυπο του νέου application της Coca-Cola, WOAH (Where Only Awesome Happens), βρίσκει τη δική του θέση πάνω στα νέα κουτάκια.
Η Green Cola Hellas εισήγαγε στην αγορά την Green Πορτοκαλάδα με και χωρίς ανθρακικό, την Green Λεμονάδα και την Green Βυσσινάδα. Η νέα σειρά προϊόντων ενστερνίζεται την φιλοσοφία της Green Cola, προσφέροντας προϊόντα με γλυκαντικά από το φυτό στέβια, με ελάχιστες θερμίδες και μόνο με φυσικά σάκχαρα φρούτων.

H Pepsico Ήβη λάνσαρε πρόσφατα το Lemon Lemon από τη 7 Up. Το Lemon Lemon είναι το πρώτο αναψυκτικό νέας γενιάς της εταιρείας με λιγότερη ζάχαρη και ανήκει στην κατηγορία των «Healthy Bubble Αναψυκτικών». Συνδυάζει ανθρακικό και φυσικό χυμό λεμονιού. Στα τελευταία λανσαρίσματα της Λουξ, περιλαμβάνεται η σειρά λουξ plus ’n light με 0% ζάχαρη, 60% λιγότερες θερμίδες και μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε βιταμίνη c (στην πορτοκαλάδα και λεμονάδα).

Η 2yolk σχεδίασε το διεθνές rebranding των φυσικών χυμών και των φρουτοποτών του Κάμπου Χίου, ανά τον κόσμο, Chios Gardens. Οι νέες συσκευασίες διακοσμούνται με μικρά πουλιά, με κάθε ένα από αυτά να έχει μια ιδιαίτερη σχέση με το δέντρο που φιλοξενεί τον κυρίαρχο καρπό κάθε χυμού. Αυτή ξετυλίγεται στα μικρά κείμενα που φιλοξενούνται στην πίσω όψη των συσκευασιών, ανάμεσα σε πληροφορίες για τη συγκομιδή και το ταξίδι των καρπών της Χίου ανά τον κόσμο. Μία από τις μεγαλύτερες κινήσεις αλλαγής marketing στρατηγικής του κλάδου των αναψυκτικών ήταν αυτή της Fanta, η οποία στράφηκε για «βοήθεια» στους νέους.

Συγκεκριμένα, σε πλήρη ανανέωση προχώρησε την προηγούμενη χρονιά η Fanta, με νέο λογότυπο, μπουκάλι και στρατηγική marketing. Οι αλλαγές προκύπτουν μέσα από την παγκόσμια καμπάνια #TakeoverFanta, στο πλαίσιο της οποίας οι νέοι δημιουργούν πρωτότυπο περιεχόμενο για τη νέα εποχή της Fanta. Ενδεικτικά, η Ομάδα Marketing Νέων της Fanta διοργάνωσε gaming τουρνουά στο Γκάζι τον Δεκέμβριο του 2017 και διεξήγαγε τον online διαγωνισμό «Draw the can, yes you can!» στις αρχές του 2018 με αντικείμενο την αποστολή σχεδίων που θα «έντυναν» τα νέα κουτάκια Fanta. Τέσσερις YouTubers, οι Zoe Pre, Nerzhul, Natasha Kay και Jimko, αποτελούν την ελληνική ομάδα Marketing Νέων της Fanta, της οποίας η δράση αποτελεί το περιεχόμενο της σειράς «Teens Takeover» στο Netwix. Οι 4 πρωταγωνιστές ηλικίας 16-22 ετών αναλαμβάνουν διάφορα projects και δοκιμασίες, έχοντας ως σύμμαχο τους fans τους.


ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
Σε τροχιά ανάπτυξης φαίνεται να έχουν εισέλθει οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των χυμών και αναψυκτικών.
H Coca-Cola HBC AG, ένας από τους μεγαλύτερους εμφιαλωτές προϊόντων της The Coca-Cola Company, χαρακτήρισε το 2017 ως χρονιά προόδου προς την επίτευξη των στρατηγικών της στόχων για το 2020. Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 4,9% και ο όγκος πωλήσεων κατά 2,2%. Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, οι δαπάνες για ενέργειες marketing ήταν υψηλότερες κατά 10 μονάδες βάσης σε ποσοστό των καθαρών εσόδων από πωλήσεις, ως επένδυση για μελλοντική ανάπτυξη.

Για την Ελλάδα ειδικότερα, η ανακοίνωση αναφέρει αύξηση όγκου πωλήσεων κατά 6% χάρη στη συμβολή των κατηγοριών εμφιαλωμένων νερών, ανθρακούχων αναψυκτικών και ποτών ενέργειας και με σύμμαχο τις υψηλές καλοκαιρινές θερμοκρασίες, την καλή τουριστική κίνηση και τη βελτιωμένη αγορά λιανικής, εν μέσω κατά τα άλλα δυσμενών μακροοικονομικών συνθηκών. Στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών με λίγες θερμίδες καταγράφηκε αύξηση.

Αύξηση παρουσίασαν και οι εξαγωγές της ΕΨΑ στο Α’ τρίμηνο του 2018. Οι πωλήσεις στο εξωτερικό αυξήθηκαν περισσότερο από 100% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017, με σημαντική ώθηση από 3 νέες αγορές, αποδέκτες των αναψυκτικών της εταιρείας, οι Ισραήλ, Κατάρ και Μπαχρέιν. Συνολικά, η εταιρεία εξάγει σε 28 χώρες. Σε επενδύσεις 25 εκατ. ευρώ προχωρά η εταιρεία Βίκος της οικογένειας Σεπετά από την Ήπειρο, για την αναβάθμιση της παραγωγικής δυναμικότητας και τη γεωγραφική εξάπλωσή της. Μεταξύ άλλων, οι νέες επενδύσεις περιλαμβάνουν την επέκταση της μονάδας παραγωγής και εμφιάλωσης αναψυκτικών στο εργοστάσιο του Καλπακίου με νέες κτιριακές εγκαταστάσεις και νέα γραμμή παραγωγής αναψυκτικών.

Στην αγορά των ολιγοθερμιδικών προϊόντων και στη γεωγραφική επέκταση θα κινηθεί η στρατηγική της Λουξ το επόμενο διάστημα. Ο Πλάτων Μαρλαφέκας επισημαίνει: «Ακολουθώντας αναπτυξιακή πορεία, η Λουξ θα συνεχίσει τη στρατηγική της επέκταση στην ελληνική και διεθνή αγορά, δίνοντας ιδιαίτερο βάρος στην αγορά των ολιγοθερμιδικών προϊόντων στην οποία εισήλθε πρόσφατα με τη νέα γενιά προϊόντων λουξ plus ’n light.

H Λουξ κατέχει μία από τις κορυφαίες θέσεις σε μερίδια αγοράς, ωστόσο έχει ακόμα σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης στη Θεσσαλία και τη Βόρεια Ελλάδα, τα οποία θέλει να καλύψει στο επόμενο διάστημα, ενώ μεγάλο ενδιαφέρον για τη Λουξ έχει η περαιτέρω ενδυνάμωση της θέσης της στη νησιωτική Ελλάδα. Στη διεθνή αγορά, η Λουξ έχει επιτύχει παρουσία σε 24 χώρες παγκοσμίως και, ως επόμενο βήμα, στοχεύει στην επέκταση της διείσδυσής της στη Μέση Ανατολή, καθώς και στη Βόρεια Ευρώπη».

Στην καινοτομία και στην ανάπτυξη σχέσεων με τον καταναλωτή επενδύει η Coca-Cola Hellas. «Σήμερα, οι καταναλωτές έχουν ανεπτυγμένη αίσθηση της ατομικότητας και πιο δυνατή φωνή από ποτέ. Δεν ακολουθούν μόνο εκείνοι τα brands, αλλά περιμένουν και από τα brands να τους ακολουθούν και να τους αφουγκράζονται. Σε αυτό το περιβάλλον, προσφέρουμε στους καταναλωτές μας νέα, καινοτόμα προϊόντα, ή εξελίσσουμε τα ήδη υπάρχοντα, ανταποκρινόμενοι στις μεταβαλλόμενες ανάγκες τους, δημιουργώντας παράλληλα νέους δεσμούς μαζί τους. Στο πλαίσιο αυτό, ένα από τα βασικά στοιχεία της στρατηγικής μας, τόσο για τη Fanta, αλλά και για όλα μας τα προϊόντα, είναι να προσφέρουμε επιλογές που έχουν υπέροχη γεύση, αλλά λιγότερη ζάχαρη και θερμίδες. Ήδη τα τελευταία 10 χρόνια, μειώσαμε τη ζάχαρη στα αναψυκτικά μας κατά περίπου 20% (ανά 100ml)», μας ενημερώνει η Nτιάνα Μπίρμπα.

ΤΑ KEYWORDS ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Με επικοινωνία που προβάλλει τη φυσικότητα, τη γεύση και την καινοτομία, Λουξ και Coca-Cola Hellas προσπαθούν να προσεγγίσουν το καταναλωτικό κοινό. Το μήνυμα της Λουξ είναι Φυσική Ελληνική Απόλαυση, μας ενημερώνει ο Πλάτων Μαρλαφέκας: «Μία αμιγώς ελληνική εταιρεία που παράγει αναψυκτικά και χυμούς από ανώτερης ποιότητας ελληνικές πρώτες ύλες και αυθεντικές συνταγές, προσφέροντας γεύσεις που ξεχωρίζουν, για μοναδική απόλαυση. Το brand λουξ είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την ελληνικότητα, την υψηλή ποιότητα και την καινοτομία. Τα χαρακτηριστικά αυτά αποτελούν το θεμέλιο της Λουξ από το ξεκίνημά της στα μέσα του προηγούμενου αιώνα και παραμένουν οι βασικές του αξίες».

Στην υπέροχη γεύση και στην καινοτομία εστιάζει η Fanta, σύμφωνα με την Nτιάνα Μπίρμπα: «Αυτές είναι δύο έννοιες που χαρακτηρίζουν τη νέα Fanta εποχή, αλλά και την επικοινωνία του brand. Επενδύουμε ακόμα περισσότερο στη μείωση θερμίδων σύμφωνα με το όραμά μας, και παράλληλα συνεχίζουμε δυναμικά με ενέργειες disruptive marketing που “ακούν” τους νέους και δημιουργούν περιεχόμενο που ταιριάζει στις επιθυμίες και ανάγκες τους. Στόχος μας είναι να συνεχίσουμε το Marketing with consumers αντί για Μarketing to consumers, αναπτύσσοντας έτσι μια μοναδική σχέση μεταξύ του brand και του κοινού του».

ΔΥΝΑΜΙΚΗ Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΕΚΕ
Την πρωτοβουλία Σχολή Επιχειρηματικότητας διοργανώνει η διεθνής ΜΚΟ ThinkYoung, με τη χρηματοδότηση του Ιδρύματος της Coca-Cola (The Coca-Cola Foundation) και τη στήριξη της Coca-Cola στην Ελλάδα. Σκοπός της Σχολής είναι να προσφέρει στους συμμετέχοντες τις απαραίτητες δεξιότητες ώστε να συντάξουν ένα ολοκληρωμένο business plan και να τους εμπνεύσει να υλοποιήσουν την επιχειρηματική τους ιδέα. Η Coca-Cola Τρία Έψιλον ξεκίνησε το 2017 τo Youth Empowered σε συνεργασία με εταιρείες, οργανισμούς, και στρατηγικό συνεργάτη το kariera.gr, για να δώσει στους νέους 18-30 ετών που βρίσκονται εκτός αγοράς εργασίας, δεξιότητες, καθοδήγηση και επαγγελματική δικτύωση, ώστε να διεκδικήσουν ευκαιρίες απασχόλησης. Στον πυλώνα του περιβάλλοντος, η The Coca-Cola Company προχωρά στην αναδιαμόρφωση της συνολικής της προσέγγισης για τη συσκευασία των προϊόντων της, θέτοντας ως παγκόσμιο στόχο να συμβάλλει στη συλλογή και ανακύκλωση μέχρι το 2030, ποσότητας ίσης με το 100% των συσκευασιών της.

Στον αθλητισμό επικεντρώνεται η στήριξη του ενεργειακού ποτού Vibe by Life της Δέλτα. Συγκεκριμένα, η σειρά Vibe της Δέλτα ήταν χορηγός του Κallithea Run powered by Vibe, ενώ είναι Χρυσός Χορηγός του Skyrunner Greece Series 2018, με διοργανώσεις όπως τα Taygetos Challenge, Μονοπάτι Παρνασσού, Tihio Race και Ursa Trail. Η Λουξ ήταν χορηγός «Καρφωμάτων» και «Τριπόντων» στο τουρνουά αστέρων του μπάσκετ ΕΚΟ All Star Game ‘18 που διεξήχθη στην Πάτρα. Τα αναψυκτικά και χυμοί λουξ συμμετείχαν ως χορηγός, στηρίζοντας τους διαγωνισμούς Τριπόντων και Καρφωμάτων που πραγματοποιήθηκαν, αντίστοιχα, στην έναρξη και το ημίχρονο του αγώνα «Greek Stars – World Stars», μεταξύ των Ελλήνων και ξένων αστέρων του μπάσκετ.


MARKETING NEWS
– Η Tuborg, μέσα από τις 3 φυσικές επιλογές της στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών Lemon Soda, Lime-Green Tea Soda και Orange-Cinnamon Soda, γίνεται πρεσβευτής του wellness, παρουσιάζοντας την πλατφόρμα «Your Refreshing Touch». Στόχος της ενέργειας είναι να παρακινήσει το κοινό να υιοθετήσει έναν πιο ισορροπημένο τρόπο ζωής στην καθημερινότητά του.
– Η Mindshare, σε συνεργασία με τη Mindtrap Kolonaki, δημιούργησαν το escape room Fanta Mystery. Η ενέργεια εντάσσεται στη καμπάνια «Omnisensorial», στο οποίο οι «νέοι» καλούνται να ανακαλύψουν μέσω των 5 αισθήσεων το μυστήριο που κρύβει το brand. Η ιστορία του δωματίου Fanta Mystery συνοψίζεται ως εξής: «Η Fanta σας χρειάζεται… Σώστε τη διαφημιστική της καμπάνια παίζοντας ένα πρωτότυπο παιχνίδι αισθήσεων».
– H Communication Effect ανέλαβε τον σχεδιασμό και την υλοποίηση ολοκληρωμένου προγράμματος Δημοσίων Σχέσεων για τη Hell Energy. Καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση στον κόσμο ως energy drink brand, η Hell Energy δραστηριοποιείται στην ελληνική αγορά από το 2014.
– H Amita παρουσίασε για πρώτη φορά, όπως επισημαίνει, στην κατηγορία του χυμού έναν νέο διαγωνισμό, με μοναδικούς κωδικούς κάτω από τα καπάκια. Ο διαγωνισμός κάλεσε τους καταναλωτές να βρουν τον μοναδικό κωδικό κάτω από τα λευκά καπάκια της Amita, να τον καταχωρήσουν στο Amita.gr και να κερδίσουν δωροεπιταγές για αγορές στα Public.
– Η Ημέρα Θετικής Ενέργειας της Amita Motion κατέκτησε τη 2η θέση στο Grand Prix της διεθνούς διοργάνωσης Eventex 2018 Global Event Awards, στην κατηγορία People’s Choice. Η Amita Motion με τη 12η Ημέρα Θετικής Ενέργειας, βραβεύτηκε ανάμεσα σε 156 διοργανώσεις, από συνολικά 35 χώρες.
– Το Fox διοργάνωσε την έκθεση τέχνης «The Walking Dead Art» και η Βίκος Cola ήταν εκεί. Οι παρευρισκόμενοι στη βραδιά των εγκαινίων, συνόδευσαν τα zombie burgers τους με μια Βίκος Cola. Τις επόμενες ημέρες της έκθεσης, οι επισκέπτες μπορούσαν να προμηθευτούν τα αναψυκτικά, αλλά και το Φυσικό Μεταλλικό Νερό Βίκος, από ειδικά διαμορφωμένο corner.
– Η Coca-Cola λάνσαρε την εφαρμογή WOAH (Where Only Awesome Happens), διαθέσιμη για χρήστες Android και iOS λογισμικού, με αποκλειστικά videos, σειρές, άρθρα και δώρα. Οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να διεκδικήσουν προσφορές και να κερδίσουν δώρα μέσα από τα mini games της εφαρμογής.

ΟΙ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΚΙΝΟΥΝ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΤΩΝ ΑΝΑΨΥΚΤΙΚΩΝ
Οι χυμοί-αναψυκτικά αποτελούν άλλη μια κατηγορία του χώρου των FMCGs που πραγματοποιεί πληθώρα προσφορών, με στόχο την τόνωση της κατανάλωσης. Συγκεκριμένα, πάνω από τα μισά αναψυκτικά (51,6%) στα Super Markets βρίσκονται σε κάποιο είδος προσφοράς (πολυσυσκευασία, 1+1 κ.τ.λ.). Στους χυμούς εκτός ψυγείου 19% από αυτούς αποτελούν μέρος κάποιας προσφοράς, ενώ στους χυμούς ψυγείου μόλις 8% των τεμαχίων είναι σε προσφορά, γεγονός που φανερώνει ότι αποτελούν πιθανό πρόσφορο έδαφος για τη διενέργεια περισσότερων προωθητικών ενεργειών.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 6 εταιρείες σούπερ μάρκετ.
Πηγή: Altosight

ΠΤΩΤΙΚΗ Η ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Euromonitor, οι πωλήσεις αναψυκτικών στην Ελλάδα συνέχισαν την καθοδική τους πορεία και το 2017, με την εκτός σπιτιού κατανάλωση να είναι εκείνη που έχει επηρεαστεί περισσότερο στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης ύφεσης. Πτωτική εμφανίζεται και η κατηγορία των χυμών, σύμφωνα με τη Βάσω Μωραϊτέλη, Client Service Executive, IRi: «Τα τελευταία στοιχεία με κλείσιμο Φεβρουαρίου 2018, δείχνουν πως η κατηγορία των χυμών είναι πτωτική σε όγκο, αλλά και σε αξία. Ειδικότερα, προκύπτει πτώση της τάξης του 0,2% για την αξία και για τον όγκο των πωλήσεων κατά 2,2%. Πτώση σημειώνουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κατά 4,2% σε αξία πωλήσεων και σε όρους όγκου κατά 6,9%».

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ «ΦΡΕΣΚΙΑ» ΔΙΑΘΕΣΗ
– Φέτος, τα ελληνικά αναψυκτικά ΕΨΑ λανσάρουν μια διαφήμιση που παίζει με την αλήθεια, τη βλέπει χιουμοριστικά μέσα από τα μάτια του πρωταγωνιστή της ιστορίας Γιώργου Λέντζα, και τέλος επαναφέρει τους καταναλωτές στην πραγματικότητα «με ΕΨΑρωτική ειλικρίνεια». Το δημιουργικό concept και η επιμέλεια της παραγωγής είναι έργο της McVictor & Hamilton.
– H Tribe έχει αναλάβει το επικοινωνιακό λανσάρισμα του Lemon Lemon από τη 7 Up, που θα υλοποιηθεί με ένα ολοκληρωμένο πλάνο επικοινωνίας το οποίο καλύπτει όλη τη χρονιά. Το Lemon Lemon έρχεται να προσκαλέσει και να προκαλέσει το κοινό να βγει έξω στην πόλη ή στη φύση και να ζήσει στιγμές ανεμελιάς με φίλους και αγαπημένα πρόσωπα. Με υπογραφή «Νέα λεμονάδα με ανθρακικό και φυσικό χυμό λεμόνι. Απόδραση; Δοκίμασέ τη!», η επικοινωνία θα ξεδιπλωθεί και σε διαγωνισμούς, γευστικές δοκιμές και live στα social media.
– Η Coca-Cola παρουσίασε τη νέα της τηλεοπτική καμπάνια, με πρωταγωνιστή τον Άκη Πετρετζίκη. Το αναψυκτικό και ο σεφ προσκάλεσαν παράλληλα, το κοινό να λάβει μέρος σε διαγωνισμό, μέσω κωδικών κάτω από το καπάκι ή το δαχτυλίδι ανοίγματος των προϊόντων, διεκδικώντας καθημερινά 500 ευρώ για τα ψώνια του μήνα στο σούπερ-μάρκετ σε Ελλάδα ή Κύπρο.
– Στην τηλεόραση επέστρεψε μετά από περίπου τρία χρόνια απουσίας ο Κάμπος Χίου. Την καμπάνια, η οποία περιλαμβάνει 3 σποτ, υπέγραψε η Job, σε παραγωγή της Boo Productions. Τα νέα σποτ βασίζονται στις νέες συσκευασίες του brand, οι οποίες απεικονίζουν πτηνά που συναντάμε στους οπορώνες του Κάμπου της Χίου. Οι νέες συσκευασίες δημιουργήθηκαν από την 2yolk.
– Ο Bruce Willis ξεκίνησε συνεργασία με το energy drink ουγγρικής προέλευσης Hell, ως το επίσημο πρόσωπο της νέας καμπάνιας. Η καμπάνια της Hell Energy θα τρέξει σε 50 χώρες, με 360 επικοινωνία και social media. Οι καταναλωτές θα έχουν επίσης την ευκαιρία να βλέπουν το πρόσωπο του Bruce Willis σε διαφημιστικά posters στα καταστήματα.
– Στην Soho Square ανέθεσε η Βίκος το λανσάρισμα της σειράς αναψυκτικών Βίκος με στέβια. Η καμπάνια αποτελείται από τέσσερα σποτ. Σε καθένα από αυτά, τα κανονικά αναψυκτικά Βίκος δίνουν τη θέση τους στα αναψυκτικά Βίκος με στέβια μέσα από το παγκόσμιο νεανικό trend του bottle flip. Την παραγωγή των ταινιών ανέλαβε η Marni Films.