Συμπεράσματα του Food Retail CEO Forum 2020

Στη 10η διοργάνωση του Food Retail CEO Forum και την πρώτη σε ψηφιακή μορφή, παρουσιάστηκε η στρατηγική του κλάδου των σούπερ μάρκετ και των προμηθευτών του, όπως διαμορφώνεται υπό την πίεση των εξελίξεων, κυρίως στους τομείς της υγείας και της οικονομίας, μέσα από τις τοποθετήσεις και τον διάλογο στελεχών της ανώτερης διοίκησης επιχειρήσεων του κλάδου και ειδικών αναλυτών. Κεντρική θέση μεταξύ ενός μεγάλου αριθμού εισηγητών του συνεδρίου είχε ο Lord Mark Price, επιχειρηματίας, συγγραφέας, πρώην Υπουργός Εμπορίου Ηνωμένου Βασιλείου και πρώην Managing Director της Waitrose.

Μετά την ολοκλήρωση της εισήγησής του, συμμετείχε σε πάνελ με τους Βασίλη Σταύρου (ΑΒ Βασιλόπουλος), Αριστοτέλη Παντελιάδη (Metro) και Γιάννη Μασούτη (Διαμαντής Μασούτης ΑΕ, ΕΒΕΘ), όπου παρουσιάστηκαν οι απόψεις και τα σχέδια των επιχειρήσεων, όπως διαμορφώθηκαν σύμφωνα με τα δεδομένα της νέας κρίσης. Στη συζήτηση δηλώθηκε από τους συμμετέχοντες, μεταξύ άλλων, η σταθερή προσήλωση στην υλοποίηση των ήδη προγραμματισμένων επενδυτικών πλάνων και η προσπάθεια προσαρμογής με νέες κινήσεις στη νέα πραγματικότητα, που αναδεικνύει επιτακτικά την ανάγκη για μείωση κόστους, επένδυση στο online λιανεμπόριο, αλλά και για νέα εργαλεία ανταγωνισμού στο επίπεδο των τιμών και προϊοντικής προσφοράς.

Στο συνέδριο συμμετείχε και πληθώρα άλλων ομιλητών, από την ελληνική και ξένη αγορά. Ενδεικτικά, ακολούθησε ανοιχτή συζήτηση μεταξύ της Αντιπρόεδρου της Επιτροπής Ανταγωνισμού, Καλλιόπης Μπενετάτου, και του Καθηγητή Γεωργίου Δουκίδη, Επιστημονικού Συμβούλου του ΙΕΛΚΑ, στο πλαίσιο της οποίας παρουσιάστηκαν τα βασικά συμπεράσματα της Ενδιάμεσης Κλαδικής Έκθεσης για τα βασικά καταναλωτικά προϊόντα που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ, καθώς και οι προγραμματισμένες επόμενες κινήσεις, με έμφαση στην παρακολούθηση των πτυχών του ανταγωνισμού και της σχέσης σούπερ μάρκετ-προμηθευτών.

Το συνέδριο τελούσε υπό την αιγίδα των ΣΕΒΤ, ΕΣΒΕΠ, ΙΕΛΚΑ. Χορηγοί ήταν οι iQom, Sales Promotion Center και SmartWare.