Αν υπάρχει μία αγορά που κατεξοχήν βίωσε τη σκληρή πραγματικότητα της κρίσης, αυτή είναι σίγουρα η διαφήμιση και κυρίως ο χώρος της παροχής υπηρεσιών σχεδιασμού και αγοράς Μέσων. Οι αλλαγές ήταν δραματικές και η αγορά ανάγκασθηκε να προσαρμοσθεί βίαια σε μια εντελώς νέα πραγματικότητα. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να δει κανείς ποιό είναι το στίγμα μίας εταιρείας του συγκεκριμένου κλάδου που όχι μόνον κατάφερε να επιβιώσει, αλλά και να αναπτυχθεί.

Ο Χάρης Λαούδης, Managing Director της Ira Media, επισημαίνει ότι οι αλλαγές που συντελέσθηκαν τα τελευταία δύο χρόνια ανέδειξαν τις δυνατότητες και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της εταιρείας. Όπως λέει ο ίδιος, τα χρόνια του «φαίνεσθαι», ευτυχώς τελείωσαν. Τώρα έχει έρθει η ώρα για ουσιαστική εξειδίκευση, μελετημένες υπηρεσίες και αποτελεσματικότητα.

Marketing Week: Ποιές είναι οι αλλαγές που κατά τη γνώμη σας επέφερε η κρίση στην αγορά της διαφήμισης και κυρίως στον τομέα της παροχής υπηρεσιών σχεδιασμού και αγοράς Μέσων;
Χάρης Λαούδης:
Σε μία εποχή όπου η πτώση των μεγεθών αποτελεί κατά κανόνα θλιβερή καθημερινότητα, ειδικότερα στη διαφημιστική αγορά, στην Ira Media βλέπουμε το πελατολόγιό μας να διευρύνεται και τον τζίρο μας να αυξάνεται. Πιστεύουμε ότι η κρίση ήταν για μας ευκαιρία ανάπτυξης, αφού τα δύο τελευταία χρόνια οι αλλαγές που συντελέσθηκαν ανέδειξαν τις δικές μας δυνατότητες αλλά και το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα.

Ευτυχώς τελείωσαν τα χρόνια που στη διαφημιστική αγορά επικρατούσε το «φαίνεσθαι», τα εικονικά spec και οι μυθικές προμήθειες – πλέον όλα αυτά αντικαταθίστανται από την εξειδίκευση, την εξοικονόμηση, την αποτελεσματικότητα και την τεχνολογία. Οι πελάτες θέτουν σήμερα ως απόλυτη προτεραιότητα την μεγιστοποίηση του αποτελέσματος του διαφημιστικού τους κονδυλίου, ενώ αναδεικνύονται ολοένα εμφανέστερα οι έννοιες της ψηφιακής εποχής όπως pay per lead κ.α.

Κάνετε λόγο για μία εντελώς νέα πραγματικότητα λοιπόν. Πώς ανταποκρίθηκε η Ira Media σε όλα αυτά και με ποιά «εφόδια»;
Η αλλαγή αυτή βρήκε την Ira Media πλήρως προετοιμασμένη αφού η εταιρεία λειτουργούσε πάντα με γνώμονα την καινοτομία και την υψηλή ποιότητα των υπηρεσιών στο media planning & buying. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι κέρδιζε απαιτητικούς πολυεθνικούς λογαριασμούς όπως την Electronic Arts, τη Schibsted Media κ.α.

Τώρα που αφενός άλλαξε ο χάρτης της διαφημιστικής αγοράς (έχουμε σαφώς λιγότερους παίχτες) και, αφετέρου, τα μοντέλα των εταιριών προσαρμόζονται στις αμοιβές της κρίσης, εμείς, που δεν κουβαλάμε «βαρίδια» από το παρελθόν, κερδίζουμε συνεχώς μερίδιο, με πάνω από 15 νέες συνεργασίες όπως Fresyderm, Grand Optical, Ένωση Συνεταιριστικών Τραπεζών, No Fear, Nestfone, Κώστας Παπαέλληνας, Χρυσά Αυγά κ.α.

Η ανάπτυξη αυτή είναι αποτέλεσμα της στρατηγικής μας για επένδυση σε τεχνογνωσία, τεχνολογία και πάνω απ’ όλα της προσπάθειας των ανθρώπων μας – δηλαδή στελεχών που στη δύσκολη εποχή, της βήμα-βήμα ανάπτυξης, υιοθέτησαν τις αρχές και την κουλτούρα της εταιρείας και αποτελούν σήμερα τα θεμέλια για την περαιτέρω διεύρυνση σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Πιστεύετε ότι η κρίση έφερε την αγορά αμετάκλητα αντιμέτωπη με τις παθογένειές της; Ποιό είναι κατά τη γνώμη σας το αποτέλεσμα αυτής της «αντιπαράθεσης» και ποιά η στάση της Ira Media απέναντι σε όλα αυτά;
Πιστεύω ότι η ελληνική κρίση είναι ένα παγκόσμιο case study και στη διαφήμιση. Σε μία αγορά που τα νούμερα το 2013 μοιάζουν με εκείνα της μετεμφυλιακής Ελλάδας (σωρευτική ύφεση -25%, ανεργία 28%), καλούμαστε να ενεργοποιήσουμε την πρόθεση για ζήτηση των επώνυμων προϊόντων, να μεγιστοποιήσουμε τη στόχευση σε δυνητικά κοινά – ακόμα και με πενταψήφια κονδύλια!

Για μας η επίτευξη των στόχων μιας καμπάνιας όταν συνοδεύεται με θετικά αποτελέσματα στις πωλήσεις είναι η μεγαλύτερη επιβράβευση, που δεν μπορεί να συγκριθεί με οποιοδήποτε βραβείο, αφού η σχέση με τους πελάτες μας είναι ουσιαστική και στοχεύει στη μεγιστοποίηση του ROI χωρίς να εξυπηρετούνται άλλα συμφέροντα. Σαφής στόχος στις προτάσεις media planning & buying είναι ο απόλυτα ικανοποιημένος πελάτης και γι’ αυτό επενδύουμε στην επιτυχία του.

Αυτό μας κάνει ανταγωνιστικούς και μας δίνει διάρκεια στις συνεργασίες, σε αντίθεση με την βραχυπρόθεσμη λογική της προώθησης συγκεκριμένων μέσων, για μεγιστοποίηση των επιστροφών, που όμως δεν συνοδεύεται με υπεραξία και όφελος προς τον διαφημιζόμενο.


Μέσα από ποιά assets εξυπηρετείτε τη δέσμευση στην αποτελεσματικότητα, ιδιαίτερα λόγω της απόλυτης διαφοροποίησης του περιβάλλοντος των Μέσων που έχει επιφέρει η τεχνολογική εξέλιξη; Τί καινούργιο έρχεται να προσφέρει η Ira Media;
Η λογική της καινοτομίας και της υπεραξίας προς τον διαφημιζόμενο μας οδήγησε στο να επενδύσουμε και να αναπτύξουμε την 3D Media, ένα από τα πληρέστερα media labs με αναφορές στο διεθνές τύπο και πελάτες σειρά top brands όπως M&S, Gillete, Adidas, Disney. Επίσης, δημιουργήθηκε η i-Lead, η οποία εξειδικεύεται στις τεχνικές lead generation – υπηρεσία πολύ χρήσιμη για την σημερινή εποχή. Οι παραπάνω δραστηριότητες μαζί με τη Ira Media και την Ocean, απαρτίζουν τον όμιλο επικοινωνίας IMCG όπου σε επίπεδο cross selling μπορεί να παρέχει πραγματικά ανταγωνιστικές 360 υπηρεσίες.

Πέρα από το εύρος των διαφορετικών δραστηριοτήτων, στην Ira Media επενδύουμε σε καθετοποιημένες αγορές όπως στην αγορά του healthcare και του e-commerce. Στο Healthcare αναπτύσσουμε περαιτέρω το εργαλείο Healthcare Media Map, παρέχοντας επιπλέον τη δυνατότητα σε πελάτες μας να μπορούν να προβλέψουν τις πωλήσεις τους με βάση το media budget, πέρα δηλαδή από την αξιόλογη της επιρροής των μέσων στην κατανάλωση των OTC. Είναι ένα εργαλείο που μας διαφοροποιεί και στοχεύει, όπως προανέφερα, στην λογική της επένδυσης για ανάπτυξη των πελατών μας.

Για το e-commerce δουλεύουμε σε συνεργασία με agency στο Λονδίνο στην ανάπτυξη εργαλείου που συνδυάζει αξιολόγηση branding και βελτιστοποίηση του real time traffic – σχετική ανακοίνωση είναι ζήτημα εβδομάδων. Το σημαντικότερο όμως, σε σχέση με τα παραπάνω εργαλεία, είναι οι άνθρωποί μας που ενστερνίζονται την ανάγκη για καινοτομία και υλοποιούν με απαράμιλλη διάθεση τα νέα πρωτοπόρα project. Αυτοί αποτελούν ουσιαστικά τον πραγματικό πλούτο της εταιρείας και αναμφισβήτητα βρίσκονται στο επίκεντρο της αποστολής μας.

Hot picks
– Νέες συνεργασίες:
Η εταιρεία αριθμεί 15 νέες συνεργασίες, μεταξύ των οποίων Fresyderm, Grand Optical, Ένωση Συνεταιριστικών Τραπεζών, No Fear, Nestfone, Κώστας Παπαέλληνας, Χρυσά Αυγά.
– Εξειδικευμένες υπηρεσίες: Στον τομέα του Healthcare η Ira Media αναπτύσσει περαιτέρω το εργαλείο Healthcare Media Map, παρέχοντας επιπλέον στους πελάτες τη δυνατότητα πρόβλεψης των πωλήσεων με βάση το media budget.
– Λανσάρισμα: Η εταιρεία αναμένεται να ανακοινώσει σύντομα την ανάπτυξη εργαλείου στον τομέα του e-commerce, που συνδυάζει αξιολόγηση branding και βελτιστοποίηση του real time traffic. Για το project αυτό συνεργάζεται ήδη με agency του Λονδίνου. 
– Άμεσα σχέδια: Ένα από τα άμεσα αναπτυξιακά σχέδια της εταιρείας είναι να ενταχθεί η Ira Media σε διεθνές δίκτυο.
– Στρατηγική: Η στρατηγικής επένδυσης σε τεχνογνωσία και τεχνολογία και η αφοσίωση του ανθρώπινου δυναμικού, έφερε την ανάπτυξη.
– Φιλοσοφία: Για την Ira Media η κρίση ήταν ευκαιρία ανάπτυξης. Τα δύο τελευταία χρόνια οι αλλαγές που συντελέσθηκαν ανέδειξαν τις δυνατότητες και το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα.