Το μεγαλύτερο φεστιβάλ δημιουργικότητας του κόσμου άνοιξε και πάλι τις πύλες του για περισσότερους από 12.000 εγγεγραμμένους συμμετέχοντες από 97 χώρες. Σε αυτούς θα πρέπει να προστεθούν και όσοι έρχονται στην Κυανή Ακτή, αλλά αρκούνται στις εκδηλώσεις που πραγματοποιούν agencies και brands εκτός του Palais des Festivals.

Το ρήμα «αρκούνται», σε αυτήν την περίπτωση εξυπηρετεί απλώς τις συντακτικές ανάγκες του κειμένου, καθώς στην πραγματικότητα, τα εκτός-Palais δρώμενα είναι πλέον σχεδόν εξίσου πολυάριθμα, αλλά και ενδιαφέροντα με το κυρίως πρόγραμμα του φεστιβάλ. Ας επιστρέψουμε, ωστόσο, στα Cannes Lions και τους διεκδικητές των βραβείων. Όπως συμβαίνει κάθε χρόνο, έτσι και εφέτος ο αριθμός των υπό κρίση έργων σημειώνει αύξηση και ανέρχεται σε 37.427 έναντι 35.765, το 2013. Τις περισσότερες συμμετοχές συγκεντρώνουν οι κατηγορίες Outdoor και Press, με 5.660 και 5.007 έργα αντίστοιχα. Ωστόσο, η κατηγορία Press, όπως και οι άλλες «παραδοσιακές» όπως τα Radio Lions και Film Lions, παρουσιάζουν μείωση σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, σε αντίθεση με τις κατηγορίες Cyber, Branded Content και Promo & Activation, οι οποίες – πολύ λογικά – ενισχύονται.

Ως είθισται τα τελευταία χρόνια, οι διοργανωτές πρόσθεσαν στο πρόγραμμα μία νέα κατηγορία: τα Product Design Lions, τα οποία θα απονέμονται σε προϊόντα των οποίων η σχεδίαση συμβάλλει αφενός μεν στην ενδυνάμωση ενός brand αφετέρου δε στην βελτίωση της εμπειρίας του καταναλωτή. Επιπλέον εισάγεται το βραβείο για το Regional Agency of the Year, ενώ καθιερώνονται τα Insights with the Juries, στα οποία τα μέλη των κριτικών επιτροπών θα εξηγούν στο κοινό – και όχι πια μόνο στους δημοσιογράφους – το σκεπτικό πίσω από τη βράβευση των έργων. Η έτερη αξιοσημείωτη καινοτομία του φεστιβάλ αφορά στην καθιέρωση του νέου τιμητικού βραβείου LionHeart Awards. Πρώτος αποδέκτης της νέας διάκρισης θα είναι ο ηγέτης των θρυλικών U2, αλλά και ιδιαίτερα δραστήριος ακτιβιστής, Bono. Κατά τα άλλα, οι διοργανωτές έχουν ετοιμάσει 67 σεμινάρια, έχουν προσκαλέσει περισσότερους από 500 ομιλητές και προκαλούν… χάος στο μυαλό και στο ημερήσιο πρόγραμμα όσων θέλουν να παρακολουθήσουν όσο το δυνατόν περισσότερα.

Ελληνικές συμμετοχές: Cannes we do it again?
Η επιτυχία του Love in the end και της OgilvyOne δεν είχε ως αποτέλεσμα κάποια σημαντική αύξηση στον αριθμό των ελληνικών συμμετοχών στις Κάννες, όπως θα περίμενε κανείς. Η Ελλάδα δίνει το «παρών» στο Palais des Festivals με 32 συμμετοχές έναντι 33 το 2013. Κυριαρχεί η καμπάνια Tweeting Bra της OgilvyOne, με οκτώ συμμετοχές σε τέσσερις κατηγορίες, ενώ δυναμική είναι η παρουσία της The Newtons Laboratories, η οποία μάλιστα θα φιλοξενηθεί και στο δημοφιλές και καθιερωμένο σεμινάριο του δικτύου ανεξάρτητων agencies, The Network One.

Ιαπωνικός θρίαμβος στην πρεμιέρα των Lions Health
Η «δράση» άρχισε νωρίτερα από ό,τι συνήθως στις Κάννες με τη νέα ενότητα Lions Health, η οποία τιμά τις καλύτερες καμπάνιες επικοινωνίας υπηρεσιών υγείας.  Η ενότητα, που διαχωρίζεται από το κυρίως φεστιβάλ, αποτελείται από δύο ξεχωριστές κατηγορίες: «Υγείας και Ευεξίας» και ‘Φαρμακευτικών Προϊόντων’. Το πρώτο Grand Prix στην κατηγορία Υγείας και Ευεξίας απονεμήθηκε το Σάββατο στην ιαπωνική Dentsu Nagoya για την καμπάνια με τίτλο Mother Book, η οποία δημιουργήθηκε για λογαριασμό μεγάλου ιατρικού οργανισμού της Ιαπωνίας.

Η κριτική επιτροπή της κατηγορίας Φαρμακευτικών Προϊόντων δεν απένειμε Grand Prix. Τα Health Lions, ως νέος θεσμός κρίνονται ήδη επιτυχημένα, καθώς συγκέντρωσαν 1400 συμμετοχές. Οι υποψηφιότητες παρουσιάστηκαν στο διήμερο μίνι φεστιβάλ, το οποίο οι διοργανωτές περιγράφουν ως «μία εκδήλωση γεμάτη έμπνευση και ευαισθησία». Οι κριτικές επιτροπές των Health Lions απένειμαν συνολικά 55 βραβεία, εκ των οποίων τα 8 ήταν χρυσά, τα 19 αργυρά και τα 26 χάλκινα. Πολυνίκης της ενότητας αναδείχθηκε η Βραζιλία, με δεύτερη τη Βρετανία και τρίτη την Αυστραλία.


Celebrities: Παρόντες αλλά όχι πρωταγωνιστές
Αρκετά σχόλια – και όχι απαραιτήτως θετικά – έχει προκαλέσει τα τελευταία χρόνια η πρόσκληση και η παρουσία στο πρόγραμμα των σεμιναρίων των Cannes Lions πολλών διασημοτήτων που δεν ανήκουν στον ευρύτερο χώρο της Διαφήμισης. H εφετινή χρονιά δεν αποτελεί εξαίρεση, με λαμπερά ονόματα της showbiz να αναμένονται στη σκηνή των αμφιθεάτρων του Palais: ο frontman των U2, Bono, o βραβευμένος με Όσκαρ Α’ ανδρικού ρόλου, Jared Leto, o επίσης βραβευμένος, εξαίρετος ηθοποιός Ralph Fiennes, o Patrick Stewart, η Sara Jessica Parker, και ακόμη ο σκηνοθέτης Spike Jonze, ο πρώην άσος του ποδοσφαίρου Marcel Desailly, η αμφιλεγόμενη ροκ σταρ Courtney Love και o David Hasselhoff είναι μόνο μερικοί από τους διάσημους ομιλητές του φεστιβάλ.

Στις Κάννες θα βρεθούν επίσης συντελεστές αγαπημένων σειρών της τηλεόρασης, όπως το «Game of Thrones», το «Downton Abbey» και το «Doctor Who».
Σε αντίθεση, πάντως, με τις προηγούμενες χρονιές, οι celebrities δεν κυριαρχούν στο χώρο του Palais, αλλά ούτε και στο πρόγραμμα των συναντήσεων με τους δημοσιογράφους. Είναι προφανής η πρόθεση των διοργανωτών να δώσουν ξανά περισσότερο «χώρο» στη Διαφήμιση και το Marketing.

Οι συµµετοχές στο Φεστιβάλ ανά κατηγορία:
Kατηγορία 2013 2014
Branded Content & Entertainment Lions 968 1178
Creative Effectiveness Lions 120 80
Cyber Lions 2627 3660
Design Lions 2373 2624
Direct Lions 2578 2676
Film Lions 3125 2838
Film Craft Lions 2029 2073
Innovation Lions 270 206
Media Lions 3031 3127
Mobile Lions 1061 1187
Outdoor Lions 5613 5660
PR Lions 1296 1850
Press Lions 5711 5007
Product Design Lions 194
Promo & Activation Lions 2974 3241
Radio Lions 1552 1448
Titanium & Integrated Lions 437 378
Σύνολο 35765 37427
Film Lions
Τίτλος έργου Διαφηµιζόµενος Προϊόν Διαφηµιστική εταιρεία Εταιρεία Παραγωγής
Airbahal Airfast Tickets On line travel agency Spot JWT Athens Movielab Athens
Football Wind Hellas F2G pay as you go The Newtons Laboratory Athens Filmiki productions Athens
Flirt Wind Hellas F2G pay as you go The Newtons Laboratory Athens Filmiki productions Athens
Fishing Wind Hellas F2G pay as you go The Newtons Laboratory Athens Filmiki productions Athens
The bar Wind Hellas F2G pay as you go The Newtons Laboratory Athens Boo Productions Athens
The amazon Wind Hellas F2G pay as you go The Newtons Laboratory Athens Boo Productions Athens
Does love exist? Mondelez international Lacta OgilvyOne Worldwide Athens Stefi & Lynx Productions Athens
Press Lions
Τίτλος έργου Διαφηµιζόµενος Προϊόν/υπηρεσία Διαφηµιστική εταιρεία
Calligraphy ΔΕΗ Γραµµή εξυπηρέτησης πελατών Bold Ogilvy & Mather Athens
Outdoor Lions
Τίτλος έργου Διαφηµιζόµενος Προϊόν Διαφηµιστική εταιρεία
Pure Greece 1 Χητός ΑΒΕΕ Ζαγόρι φυσικό µεταλλικό νερό SPOT JWT Athens
Pure Greece 2 Χητός ΑΒΕΕ Ζαγόρι φυσικό µεταλλικό νερό SPOT JWT Athens
Pure Greece 3 Χητός ΑΒΕΕ Ζαγόρι φυσικό µεταλλικό νερό SPOT JWT Athens
Pure Greece 4 Χητός ΑΒΕΕ Ζαγόρι φυσικό µεταλλικό νερό SPOT JWT Athens
Raw Vice Greece Media Frank
Media Lions
Τίτλος έργου Διαφηµιζόµενος Προϊόν Διαφηµιστική εταιρεία
Does love exist? Mondelez International Lacta OgilvyOne Worldwide Athens
Fastest network ever. Fastest pre-roll ever. Cosmote 4G Bold Ogilvy & Mather Athens
Tweeting bra Nestlé Nestlé Fitness Δηµητριακά OgilvyOne Worldwide Athens
Tweeting bra Nestlé Nestlé Fitness Δηµητριακά OgilvyOne Worldwide Athens
Branded Content & Entertainment Lions
Title Advertiser Product Entrant Company
Does love exist? Mondelez international Lacta OgilvyOne Worldwide Athens
Philadelphia… With everything Mondelez Greece Τυρί Philadelphia Mindworks Athens
PR Lions
Title Advertiser Product Entrant Company
Kissing tree ΟΠΑΠ Εταιρική ταυτότητα Tempo OMD Hellas Athens
Tweeting bra Nestlé Nestlé Fitness Δηµητριακά OgilvyOne Worldwide Athens
Tweeting bra Nestlé Nestlé Fitness Δηµητριακά OgilvyOne Worldwide Athens
Innovation Lions
Τίτλος έργου Διαφηµιζόµενος Προϊόν Διαφηµιστική εταιρεία
Aquard.io  – To πρώτο interactive ενυδρείο Mindworks Αthens – Atcom
Direct Lions
Τίτλος έργου Διαφηµιζόµενος Προϊόν Διαφηµιστική εταιρεία
The fridge Αθηναϊκή Ζυθοποιΐα Heineken Redirect Athens
The fridge Αθηναϊκή Ζυθοποιΐα Heineken Redirect Athens
The fridge Αθηναϊκή Ζυθοποιΐα Heineken Redirect Athens
Tweeting bra Nestlé Nestlé Fitness Δηµητριακά OgilvyOne Worldwide Athens
Cyber Lions
Τίτλος έργου Διαφηµιζόµενος Προϊον/υπηρεσία Διαφηµιστική εταιρεία URL
Tweeting Βra Nestlé Nestlé Fitness Δηµητριακά OgilvyOne Worldwide Athens http://www.tweetingbra.com/awards/
https://www.youtube.com/watch?v=PDLJKEDcfPA
https://twitter.com/tweetingbra
Fastest Network Ever. Fastest Pre-Roll Ever. Cosmote 4G Bold Ogilvy & Mather Athens http://www.ourwork.gr/awards/Cosmote4G/
Tweeting Bra Nestlé Nestlé Fitness Δηµητριακά OgilvyOne Worldwide Athens http://www.tweetingbra.com/awards/
Tweeting Bra Nestlé Nestlé Fitness Δηµητριακά OgilvyOne Worldwide Athens http://www.tweetingbra.com/awards/
CU bidding Vodafone Vodafone CU Spot jwt Athens https://www.facebook.com/VodafoneCU/app_243661969144196