Η καμπάνια «Sorry, I spent it all on myself» απέφερε στα καταστήματα Harvey Nichols τεράστια ποσά σε τζίρο και στην Adam & Eve DDB London το Grand Prix στην κατηγορία Press.

Η επιτροπή θέλησε, με την επιλογή της να στείλει στη βιομηχανία το μήνυμα της απλότητας. Μια ιδέα δεν χρειάζεται να είναι πολύπλοκη για να επιτύχει.
Σε μία παραδοσιακή κατηγορία όπως το Press, τίθεται εύλογα το ερώτημα για το τι μπορεί να επιφυλάσσει το μέλλον, τη στιγμή που οι εφημερίδες και τα περιοδικά χάνουν την ισχύ τους. Ο Gotz Ulmer της Jung von Matt/Alster είπε: «Το print βρίσκεται παντού. Δείτε για παράδειγμα το format του Facebook, που είναι βασισμένο στο Print του παρελθόντος.

Ακόμη και αν τα περιοδικά και οι εφημερίδες εκλείψουν, η κατηγορία θα πρέπει να εξακολουθήσει να υφίσταται επειδή είναι η μητέρα όλων των μέσων Διαφήμισης και επειδή απαιτεί μεγάλη ευφυΐα και ικανότητα». Αξιοσημείωτο ήταν, για την επιτροπή, το γεγονός ότι, σε μία κατηγορία στην οποία συνήθως κυριαρχούν Ασιάτες και Νοτιοαμερικανοί, τα βραβεία μοιράστηκαν σε μεγάλο αριθμό χωρών από όλο τον κόσμο.

Radio Lions: Νοτιοαφρικανική κυριαρχία και θρίαμβος για την Ogilvy&Mather
Η συνταγή της ευθύτητας και της απλότητας έφερε αποτελέσματα για την Ogilvy&Mather Johannesburg η οποία κατέκτησε το Grand Prix για την καμπάνια που δημιούργησε για το Lucozade. Τρία διαφορετικά σποτ περιέγραφαν καταστάσεις στις οποίες ένας άνδρας χρειάζεται ενέργεια για να επιβιώσει: ένα παιδικό πάρτι, ένα απαιτητικό επαγγελματικό τηλεφώνημα και… μία συναυλία του Ενρίκε Ιγκλέσιας. Στα σποτ η παράκληση «δώσε μου δύναμη» γίνεται με ιδιαίτερα χιουμοριστικό τρόπο και το Lucozade έρχεται για να σώσει την κατάσταση.

Cannes Lions

Ο πρόεδρος της επιτροπής Tony Hertz, δήλωσε: «Δεν είναι απλώς μία εξαιρετική ραδιοφωνική καμπάνια. Είναι μία καμπάνια άρτια εκτελεσμένη, με άψογο κείμενο και ιδανική παραγωγή. Όσο κι αν προσπαθήσαμε δεν μπορέσαμε να βρούμε ούτε ένα ψεγάδι». Μάλιστα δεν παρέλειψε να πει ότι στη διάρκεια της διαδικασίας κρίσης, εκείνος και οι συνάδελφοί του δεν βαρέθηκαν να ακούν τα τρία σποτ ξανά και ξανά.

Η Vanessa Pearson της House of Brave South Africa, συμφώνησε λέγοντας: «Κάθε φορά που τα ακούγαμε ήταν σαν να καταναλώναμε εμείς το ενεργειακό ποτό. Μας αναζωογονούσαν». Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι η Νότια Αφρική κέρδισε συνολικά δέκα βραβεία στην κατηγορία εδραιώνοντας τη θέση της ως δημιουργική δύναμη στη ραδιοφωνική διαφήμιση.

Design Lions: Η Anti κατακτά Grand Prix για την καμπάνια του Bergen International Festival
Η νορβηγική Anti απέδειξε γιατί θεωρείται κορυφαίο agency στη χώρα της, κερδίζοντας το Grand Prix στην κατηγορία Design, για την καμπάνια του Bergen International Festival. Όπως τόνισε ο πρόεδρος της κριτικής επιτροπής, Ije Nwokorie, «η δουλειά αυτή, εκτός από τις αμιγώς σχεδιαστικές αρετές της, αποδεικνύει πώς μία μικρή ιδέα μπορεί να μετασχηματίσει ολόκληρη την εμπειρία του θεατή και να γεννήσει μέσα του την επιθυμία να παρακολουθήσει το φεστιβάλ».

Cannes Lions

Το έργο χαρακτηρίζεται από απλές ασπρόμαυρες δομές που θυμίζουν πλήκτρα πιάνου και πίξελ. Το αρχικό design αποτέλεσε τη βάση για πολυάριθμες εφαρμογές, ξεφεύγοντας από τη λογική της μουσικής και περνώντας σε καθημερινά αντικείμενα. Η κριτική επιτροπή τόνισε ότι είχε ως στόχο τη βράβευση έργων που συνδύαζαν την καλή ιδέα με την εμπνευσμένη και άρτια εκτέλεση και έργα τα οποία εξυπηρετούσαν έναν σκοπό ή έλυναν ένα πρόβλημα με δημιουργικό τρόπο.

Η Saatchi & Saatchi μετρά τα συναισθήματα των θεατών του New Directors’ Showcase
Παραδοσιακά το New Directors’ Showcase αποτελεί τη μεγαλύτερη ετήσια ατραξιόν του Φεστιβάλ των Καννών. Ο θεσμός που εμπνεύστηκε και καθιέρωσε ο Bob Isherwood συμπλήρωσε 24 χρόνια και εξακολουθεί να δίνει βήμα σε αξιόλογους νέους δημιουργούς. Ως είθισται τα τελευταία χρόνια, η προβολή πλαισιώθηκε από ένα εικαστικό concept στο οποίο αυτή τη φορά κλήθηκαν να συμμετάσχουν και οι θεατές, οι οποίοι έλαβαν κατά την είσοδό τους ένα ειδικό βραχιόλι που μετρούσε την ένταση των συναισθημάτων τους, καθώς έβλεπαν τα βίντεο.

Το βραχιόλι έπαιρνε διαφορετικό χρώμα ανάλογα με το αν ο κάτοχός του ένιωθε ήρεμος, συγκινημένος ή ενθουσιασμένος. Στο τέλος της προβολής, παρουσιάστηκαν στην οθόνη οι διακυμάνσεις στη διάθεση των 2400 θεατών και αν κρίνουμε από την επικράτηση του πράσινου χρώματος, οι αντιδράσεις του κοινού δεν ήταν ιδιαίτερα ενθουσιώδεις. Όσον αφορά στο περιεχόμενο, ξεχώρισαν οι δουλειές που είχαν ήδη γίνει viral όπως το πολυσυζητημένο «First kiss» και το διαδραστικό βίντεο κλιπ για το κλασικό «Like a rolling stone» του Bob Dylan.

The Newtons Laboratory: Ένα ελληνικό agency στη σκηνή του Palais
Δεν συμβαίνει κάθε χρόνο –ή τουλάχιστον συμβαίνει σπάνια-, ένα ελληνικό agency να παρουσιάζει τη δουλειά του στη σκηνή του Palais des Festivals. Το γεγονός ότι το agency αυτό είναι μία ανεξάρτητη εταιρεία που γεννήθηκε στην πιο «σκοτεινή» εποχή της πρόσφατης Ελληνικής ιστορίας, αυξάνει το βαθμό του ενδιαφέροντος.

H The Newtons Laboratory είναι ένα «παιδί» της κρίσης, αλλά όχι μόνο. Είναι και παιδί του συλλογικού πνεύματος που χαρακτηρίζει μία από τις πιο δραστήριες και παραγωγικές δημιουργικές ομάδες της Ελλάδας. Τους συναντήσαμε στο πλαίσιο του σεμιναρίου που διοργανώνει κάθε χρόνο το δίκτυο «thenetworkone», καθώς η The Newtons Laboratory ήταν μία από τις τρεις ανεξάρτητες εταιρείες που προσκλήθηκαν να παρουσιάσουν σε αυτό.

Cannes Lions

Η παρουσίαση στις Κάννες
Ο Λεωνίδας Αρβανίτης, Creative Director της The Newtons, παρουσίασε στο πλαίσιο του σεμιναρίου τις πιο χαρακτηριστικές δουλειές της εταιρείας, ανάμεσά τους την πρόσφατη καμπάνια με τον «Μάνο Σέργιο» για την Εθνική Ελλάδος και την Τράπεζα Πειραιώς, αλλά και τη «Ληστεία» για την Wind, η οποία πριν από δύο χρόνια είχε μπει στην shortlist των Film Lions.

Μιλώντας για τη φιλοσοφία της εταιρείας ο Λ. Αρβανίτης τόνισε δύο χαρακτηριστικά: «Στην εποχή που διανύουμε, πελάτες και agencies βρίσκονται πλέον στην ίδια πλευρά. Οι πελάτες είναι ουσιαστικά στο πλευρό μας, ζητούν τη γνώμη μας και τη βοήθειά μας για να λύσουν προβλήματα. Το δεύτερο χαρακτηριστικό είναι ότι επιδιώκουμε να δημιουργούμε δουλειές που ταιριάζουν στην κοινωνική και οικονομική κατάσταση που βιώνουμε». Μία ημέρα μετά την παρουσίαση, η οποία απέσπασε κολακευτικά σχόλια, ο Λεωνίδας Αρβανίτης μίλησε στο Cannes Daily για τους The Newtons αλλά και για τις εντυπώσεις του από το Φεστιβάλ.

Cannes Daily: Πώς βρεθήκατε να παρουσιάζετε στο κορυφαίο Φεστιβάλ Δημιουργικότητας του κόσμου;
Λεωνίδας Αρβανίτης:
Λίγο καιρό αφότου ιδρύθηκε η εταιρεία, ενταχθήκαμε στο δίκτυο «the networkone», το οποίο αριθμεί περισσότερα από 800 ανεξάρτητα agencies και εταιρείες παραγωγής σε όλο τον κόσμο. Τον περασμένο Δεκέμβριο μας κάλεσαν να παρουσιάσουμε τη δουλειά μας στο φεστιβάλ Eurobest. Το θέμα του σεμιναρίου ήταν Creative Bravery και έκριναν ότι η δική μας περίπτωση ταίριαζε. Τα πράγματα πήγαν καλά και είχαμε πολύ καλό feedback. Μετά από εκείνη την παρουσίαση, ήρθε και η δεύτερη πρόσκληση για τις Κάννες. Και εδώ το θέμα ήταν «Πώς να ιδρύσετε ένα επιτυχημένο ανεξάρτητο agency», επομένως το δικό μας case κρίθηκε και πάλι κατάλληλο.

Ένα στοιχείο που συναντά κανείς συχνά στη δουλειά σας, είναι το ποδόσφαιρο. Είναι φανερό ότι σας εμπνέει η κουλτούρα της μπάλας. Πόσο εύκολα περνά αυτό στους πελάτες σας;
Είναι αλήθεια ότι μας αρέσει πολύ το ποδόσφαιρο, όμως αρέσει εξίσου και στους πελάτες μας, επομένως είναι εύκολο να τους πείσουμε για δουλειές που σχετίζονται με αυτό. Φυσικά κάνουμε και δουλειές άλλου τύπου, που δεν έχουν καμία σχέση με αυτό το στυλ. Πάντως το ποδόσφαιρο έχει το χαρακτηριστικό ότι μπορεί να βγάλει πολλούς παραλληλισμούς με τη ζωή. Μέσα από τον «Πρόεδρο», για παράδειγμα, κάναμε έναν παραλληλισμό με τη ζωή στην Ελλάδα. Ο «Πρόεδρος» ήταν ένας ήρωας που ξόρκιζε την κατάσταση στη χώρα μας…

Ανάλογη επιτυχία γνωρίζει και ο «Μάνος Σέργιος»…
Ναι, ο Μάνος Σέργιος είναι μία περσόνα που έχει περάσει πλέον στη ζωή μας, όλοι μιλούν γι’ αυτόν. Είναι μια μορφή που υπάρχει, παρόλο που… δεν υπάρχει!

Ποιες είναι οι εντυπώσεις σου από το φεστιβάλ; Ποιες δουλειές ξεχώρισες ίσως;
Αυτό που διαπιστώνω είναι ότι οι δουλειές είναι πλέον πολύ μεγάλες και πολυδιάστατες. Οι διαφημιστικές αρχίζουν να γίνονται πλέον περισσότερο ευέλικτες, δεν περιορίζονται σε παραδοσιακές τεχνικές και επιδιώκουν να προσφέρουν ένα πλήρες ψυχαγωγικό πακέτο. Ένα παράδειγμα είναι η Chipotle. Οι καμπάνιες της είναι «brand» από μόνες τους. Επίσης είναι προφανές ότι αυτό που μετράει είναι η εκτέλεση μιας ιδέας. Λίγο έως πολύ, όλες οι ιδέες έχουν «παίξει». Αυτό που κάνει τη διαφορά όμως είναι η υλοποίηση.

Δίκτυο, ή ανεξάρτητο agency;
Η αλήθεια είναι ότι αν παρακολουθήσει κάποιος τις βραβεύσεις εδώ στις Κάννες θα παρατηρήσει ότι τα περισσότερα βραβεία καταλήγουν στα μεγάλα δίκτυα. Δεν υπάρχει κάποια «επανάσταση» ανεξάρτητων διαφημιστικών. Το πρόβλημα με τα ανεξάρτητα agencies είναι ότι δεν υπάρχει κανείς να σε καλύψει εάν κάνεις κάτι στραβά. Αυτό βέβαια σε ωθεί στο να κάνεις καλύτερη δουλειά, γιατί πρέπει πάση θυσία να κρατήσεις τους πελάτες σου και έχεις ευθύνη απέναντι στους ανθρώπους που δουλεύουν μαζί σου. Επίσης θέλω να τονίσω ότι στη δική μας περίπτωση, υπήρξε από την αρχή πολύ έντονο ομαδικό πνεύμα. Μας ενδιέφερε περισσότερο η εταιρεία παρά η προσωπική μας επιτυχία.