Πράγματι, από χθες οι Σουηδοί μετρούν ένα Grand Prix και, καθώς φαίνεται, έπεται συνέχεια. Η δημιουργική ομάδα που εμπνεύστηκε και υλοποίησε ένα από τα πιο πολυσυζητημένα σποτ των τελευταίων ετών βρίσκεται στις Κάννες, όχι μόνο για να παραλάβει Lions αλλά και για να μιλήσει στο κοινό για τη δουλειά που κάνει για λογαριασμό της Volvo Trucks. Στο πλαίσιο της «Ημέρας Ανεξάρτητων Agencies» η Forsmans & Bodenfors έδωσε χθες το απόγευμα το Epic Lecture και είπε την ιστορία της συνεργασίας με την Volvo. Μιας συνεργασίας που εξελίσσεται εντυπωσιακά αν και άρχισε με προβλήματα.

Για την ακρίβεια, όπως αποκάλυψε ο κειμενογράφος Martin Ringqvist, ο ίδιος και οι συνεργάτες του απέρριψαν δύο φορές την πρόταση της Volvo για συνεργασία, επειδή διαφωνούσαν με τη στρατηγική που επιθυμούσε η αυτοκινητοβιομηχανία. Μάλιστα δεν δίστασαν να συστήσουν στην Volvo άλλες διαφημιστικές τις οποίες θεωρούσαν πιο κατάλληλες. Εν τέλει, η συμφωνία επιτεύχθηκε και έμελλε να είναι μία σωστή απόφαση και για τις δύο πλευρές.

Αφού μελέτησε προσεκτικά τα νέα φορτηγά που επρόκειτο να διαφημίσει, η δημιουργική ομάδα της Forsmans & Bodenfors κατέληξε σε μία αρκετά απλή σύλληψη: Να δημιουργήσει μία καμπάνια με βάση τα χαρακτηριστικά που κάνουν τα φορτηγά της Volvo να υπερτερούν σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Το αποτέλεσμα ήταν μία σειρά από βίντεο σχετικά χαμηλού κόστους, αλλά αξιοσημείωτης ευφυΐας.

Αποκορύφωμα της καμπάνιας «Live Test Series» ήταν το Epic Split, το οποίο ενθουσίασε τους άμεσα ενδιαφερόμενους, δηλαδή τους οδηγούς, αλλά και εκατομμύρια απλούς χρήστες του Internet που δεν έχουν απολύτως καμία σχέση με φορτηγά. Η στρατηγική του agency αλλά και του πελάτη στηρίζεται στη συνάφεια και στη δημιουργία πρωτότυπου περιεχομένου που συμφωνεί με την ταυτότητα του brand. Το motto της Volvo είναι το «Driving Progress» και στην προκειμένη περίπτωση ο στόχος έχει επιτευχθεί.

Πάντως οι δημιουργικοί του agency δεν απάντησαν επαρκώς στα ερωτήματα σχετικά με το πώς ακριβώς γυρίστηκε το περίφημο σποτ με τον Jean-Claude van Damme. Αρκέστηκαν μόνο στο να πουν ότι τα φορτηγά κινούνταν πράγματι με την όπισθεν και ότι «όλα έγιναν με τον ασφαλέστερο δυνατό τρόπο».

Cyber Lions: Grand Prix για Chipotle, Volvo και… Pharell Williams
H κατηγορία Cyber είναι η πιο δυναμική στις Κάννες, με όλο και περισσότερες υπο-κατηγορίες (56) και αυξανόμενο αριθμό συμμετοχών. Σε αυτό το πλαίσιο, η απόφαση της κριτικής επιτροπής να απονείμει τρία Grand Prix, σε σχέση με τα δύο που απένειμε πέρυσι, είναι λογική και δίκαιη. Το πρώτο Grand Prix, για τις κατηγορίες Craft Και Web, απονεμήθηκε στην Iconoclast Paris για το Happy του γνωστού τραγουδιστή Pharell Williams. Η καμπάνια, με την οποία έγινε το επαναλανσάρισμα του κομματιού Happy, ζητούσε από το κοινό να γυρίσει το δικό του βίντεο. Χιλιάδες θαυμαστές του Pharell από όλο τον κόσμο ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα και ανέβασαν στο youTube τη δική τους εκδοχή. Έτσι, ένα κομμάτι που είχε κυκλοφορήσει αρχικά χωρίς επιτυχία, έγινε παγκόσμιο χιτ και έφερε τον δημιουργό του στην κορυφή. Η ίδια δουλειά κέρδισε άλλα επτά λιοντάρια, χρυσά και αργυρά σε άλλες υποκατηγορίες των Cyber Lions.

cannes 2014

Το δεύτερο Grand Prix, στις κατηγορίες branded game και branded tech, δόθηκε στο «Σκιάχτρο» της Creative Artists Agency Los Angeles για λογαριασμό της Chipotle. Είναι το δεύτερο Grand Prix που αποσπά η καμπάνια μετά τη διάκρισή της στα PR Lions. Τα μέλη της επιτροπής συμφώνησαν ότι η Chipotle έχει αλλάξει τελείως τους όρους στη Διαφήμιση του γρήγορου φαγητού, όχι μόνο στις ΗΠΑ, αλλά και παγκοσμίως. Το πρώτο στοιχείο που έχει «απογειώσει» την καμπάνια είναι η ποιότητα του φιλμ, η οποία παρομοιάστηκε με εκείνη των ταινιών της Pixar. Το δεύτερο στοιχείο είναι η ανάπτυξη του σχετικού Mobile game το οποίο έχει τεράστια απήχηση σε νεαρές ηλικίες που αποτελούν και το βασικό κοινό-στόχο του brand.

Το τρίτο Grand Prix κέρδισε η σουηδική Forsmans & Bodenfors για την εξαιρετική δουλειά Volvo «Live Test Series». Η καμπάνια επικράτησε άνετα στην κατηγορία Social και χαρακτηρίστηκε από την επιτροπή ως «μία από τις καλύτερες δουλειές στην ιστορία της κατηγορίας Cyber Lions». Η επιτυχία αποδόθηκε στο relevance που έχει η συγκεκριμένη δουλειά με το μήνυμα του brand και στην, πρωτοφανή για τα δεδομένα μίας b2b καμπάνιας, δημοτικότητα που απέκτησε στο Internet.
Ιδιαίτερη μνεία έγινε και στην καμπάνια «The Sound Of Honda» η οποία τιμήθηκε με χρυσά Lions, αλλά και στο ριζοσπαστικό «If we had done it» της Droga 5, το οποίο επίσης κατέκτησε πέντε Lions.

Η άποψη της επιτροπής: H επικεφαλής της BBH Labs, Mel Exon, μιλά στο Cannes Daily για το Happy.
Ρωτήσαμε την Mel Exon τι ήταν αυτό που έκανε τη διαφορά και έδωσε στο  Happy ένα μάλλον αναπάντεχο Grand Prix: «Το στοιχείο που έκανε τη διαφορά ήταν η δύναμη της καμπάνιας να μετατρέψει ένα όχι ιδιαίτερα επιτυχημένο κομμάτι σε παγκόσμια επιτυχία. Ο Williams, είχε μέχρι πρότινος το χαρακτηριστικό ότι γνώριζε επιτυχία μόνο μέσα από τις συνεργασίες του με άλλους καλλιτέχνες όπως οι Daft Punk. Όταν κυκλοφόρησε το Happy δεν πήγε πολύ καλά. Όταν όμως βγήκε στον αέρα η συγκεκριμένη καμπάνια, το κλίμα άλλαξε κυριολεκτικά εν μία νυκτί. Είχε αντίκτυπο σε όλο τον κόσμο.  Προκάλεσε ακόμη και τη σύλληψη μίας παρέας κοριτσιών στο Ιράν, επειδή βιντεοσκόπησαν τη δική τους εκδοχή του κομματιού. Όλοι τρελάθηκαν με ένα τραγούδι που αρχικά είχε περάσει απαρατήρητο. Αυτή η δύναμη συνεπήρε και εμάς και αποφασίσαμε να απονείμουμε το Grand Prix».

Product Design Lions: Ολλανδική νίκη στην πρεμιέρα της κατηγορίας
Η χθεσινή ημέρα ήταν μέρα χαράς για τους Ολλανδούς που βρίσκονται στις Κάννες: είδαν την εθνική τους ομάδα να νικά και στον δεύτερο αγώνα της στο Μουντιάλ και κέρδισαν το Grand Prix στη νέα κατηγορία Product Design Lions. To βραβείο απονεμήθηκε στην FHV BBDO Amsterdam για τη σειρά ρούχων Raw for the Oceans της ολλανδικής εταιρείας G-Star Raw. Τα τζιν ρούχα της συλλογής έχουν κατασκευαστεί από ίνες πλαστικού που έχει συλλεγεί από τη θάλασσα! Το πλαστικό υποβλήθηκε σε ειδική επεξεργασία και μετατράπηκε σε ίνες που έγιναν ύφασμα.

Η συλλογή συνοδεύθηκε και από ένα πολύ ενδιαφέρον εικαστικό, με σήμα ένα χταπόδι. Όσο για τη μουσική επένδυση της καμπάνιας, δεν ήταν άλλη από το Happy του Pharell Williams, το οποίο πήρε Grand Prix στα Cyber Lions. Η νέα κατηγορία βραβεύει προϊόντα με σχεδιασμό που συνδυάζει την υψηλή αισθητική, την πρωτοπορία και τον κοινωνικό αντίκτυπο. Στην περίπτωση της G-Star Raw, τα τρία κριτήρια βρήκαν ιδανική έκφραση: όμορφα ρούχα, πρωτοποριακή σχεδίαση και προώθηση του μηνύματος για προστασία των θαλασσών.

Jared Leto: «Η καλή Διαφήμιση είναι τέχνη»
Πολλά σεμινάρια με celebrities στις Κάννες έχουν χαρακτηριστικά ψυχαναγκασμού. Οι θεατές γνωρίζουν ότι είναι πολύ πιθανό να παρακολουθήσουν κάτι ανούσιο, αλλά στέκονται στην ουρά για να μπουν στο αμφιθέατρο απλώς και μόνο για να πουν ότι «ήταν εκεί». Το σεμινάριο της Clear Channel με τον Jared Leto δεν ανήκε σε αυτήν την κατηγορία. Ακριβώς επειδή ο Jared Leto δεν είναι ένας οποιοσδήποτε celebrity. Είναι ένας καλλιτέχνης με μυαλό εξίσου όμορφο όσο η εξωτερική του εμφάνιση.
Τραγουδιστής, βραβευμένος με Όσκαρ ηθοποιός, σκηνοθέτης, ακτιβιστής, αλλά και πρώην γραφίστας, ο Leto δεν δυσκολεύθηκε καθόλου να ενθουσιάσει το κοινό.  Σε όλη τη διάρκεια της ομιλίας απευθυνόταν στους θεατές, αστειευόταν και τους παρακινούσε να κάνουν ερωτήσεις.

Σε ό,τι αφορά τη διαφήμιση, ο πολυπράγμων καλλιτέχνης είπε: «Μου αρέσει η Διαφήμιση αν και κάποιες φορές τάσσομαι εναντίον της, επειδή θεωρώ ότι από μόνη της δεν μπορεί να σώσει τον κόσμο. Είναι λάθος αν πιστεύουμε κάτι τέτοιο, δεν είναι αυτή η αποστολή της Διαφήμισης. Εάν κάτι είναι πράγματι δημιουργικό, τότε δεν είναι Διαφήμιση. Είναι διασκεδαστικό και ενημερωτικό, είναι μία συνδιάλεξη. Όταν μία Διαφήμιση είναι καλή, ξεπερνά τα όρια. Είναι τέχνη».

Ο Jared Leto ερωτήθηκε σχετικά με το crowdsourcing το οποίο θεωρεί ενδιαφέρον αλλά όχι πανάκεια. «Είναι καλό να δίνεις την κάμερα στα χέρια του κοινού. Το έχω κάνει κι εγώ στο συγκρότημά μου και το αποτέλεσμα ήταν ένα πολύ εντυπωσιακό βίντεο. Όμως θέλω να βλέπω πραγματικά αξιόλογους σκηνοθέτες να γυρίζουν Διαφημίσεις. Δεν θέλω να το κάνει ο γείτονάς μου. Σκηνοθέτες σαν τον Fincher και τον Glazer και τον Cunningham είναι απαραίτητοι στο χώρο και συμβάλλουν με τρόπο μοναδικό στις παραγωγές». Πριν  αποχωρήσει από το αμφιθέατρο, ο δημοφιλής Jared έδωσε τη συμβουλή του σε διαφημιστές και brands: «Πείτε μου την αλήθεια. Δώστε μου κάτι ουσιώδες που θα αλλάξει τη ζωή μου. Αλλιώς αφήστε με ήσυχο. Ή, αν δεν μπορείτε να το κάνετε αυτό, φροντίστε τουλάχιστον να είναι οι διαφημίσεις σας πραγματικά όμορφες».

Το Spotify δίνει βήμα στα brands
Το Spotify βρίσκεται στις Κάννες για να ενισχύσει το φεστιβάλ δημιουργικότητας με μία από τις πιο δημιουργικές και επιδραστικές τέχνες: τη μουσική. Η δημοφιλής μουσική πλατφόρμα που ξεκίνησε πριν από επτά χρόνια στη Σουηδία και κατέκτησε τον κόσμο, πραγματοποίησε μία παρουσίαση για επιλεγμένα Μέσα και αποκάλυψε στους δημοσιογράφους τα μελλοντικά της βήματα σε σχέση με τους διαφημιζόμενους. Μέσα στους επόμενους μήνες και σε συνεργασία με την εταιρεία δεδομένων Echo Nest, την οποία εξαγόρασε πρόσφατα, το Spotify θα προσθέσει τη δυνατότητα δημιουργίας προφίλ του χρήστη, με βάση τις μουσικές του προτιμήσεις.

Το προφίλ αυτό, θα βοηθά τους χρήστες να ανακαλύψουν μουσική πιο στοχευμένα, αλλά και να έρθουν σε επαφή με άλλους χρήστες που μοιράζονται το ίδιο γούστο στη μουσική. Η ίδια βάση θα αποτελέσει πολύτιμο εργαλείο και για brands που θα μπορούν να κάνουν αποτελεσματικότερη στόχευση. Το Spotify ετοιμάζει επίσης τρία νέα διαφημιστικά προϊόντα, τα οποία θα είναι διαθέσιμα σταδιακά κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2014. Χάρη σε αυτά, τα brands θα έχουν τη δυνατότητα να «χορηγήσουν» τη μουσική που ακούει ο χρήστης, χωρίς να παρεμβάλουν διαφημίσεις, αλλά με το να «διαλέγουν» τη μουσική που ταιριάζει στη δραστηριότητά του.