Geoffrey Hantson, Duval Guillaume Modem

Όλα όσα είπε, όμως, είχαν τόσο ενδιαφέρον, ώστε γρήγορα άρχισα να καταγράφω τις απαντήσεις του κορυφαίου βέλγου δημιουργικού.

• Ό,τι δεν σε σκοτώνει, σε κάνει πιο δυνατό. Ok, η κρίση που βιώσαμε εμείς στο Βέλγιο πριν από λίγα χρόνια δεν ήταν τόσο δραματική όσο αυτή στην Ελλάδα, όμως μας επηρέασε βαθύτατα. Από τα 200 στελέχη που δούλευαν στο agency μας, αναγκαστήκαμε να συνεχίσουμε με 60. Αποχώρησε, δηλαδή, το 70% της εταιρείας. Και όμως. Μπορέσαμε να ανακάμψουμε. Σαν ένας πυγμάχος που δέχεται ένα δυνατό χτύπημα, αλλά καταφέρνει να σταθεί όρθιος και να αντεπιτεθεί κιόλας.

• Κάποτε, πριν από 8-9 χρόνια, είχαμε κάνει ένα φοβερό πάρτι στις Κάννες. Τι γιορτάζαμε; Το γεγονός ότι είχαμε μπει σε shortlist.

• H Duval Guillaume έδειξε το δρόμο και ακολούθησαν και άλλα agencies από το Βέλγιο. Ουσιαστικά αναγκάστηκαν να το κάνουν. Και δείτε που βρισκόμαστε τώρα ως αγορά. Εμείς έχουμε πάρει ήδη εφέτος 11 Lions και φτάσαμε πολύ κοντά στο να κατακτήσουμε 2 Grand Prix. Το ίδιο παραλίγο να πετύχει και η Dallas Antwerp στην κατηγορία Media, ενώ σημαντικές επιτυχίες πανηγύρισε και η Happiness. Το Βέλγιο είναι μία μικρή χώρα. Γιατί να μην καταφέρει, λοιπόν, κάτι ανάλογο και η Ελλάδα;

• Το ίδιο πρέπει να συμβεί και με εσάς. Ένα agency να πρέπει να δείξει το δρόμο και «σπρώξει» και τα υπόλοιπα. Να προσλάβει μερικούς από τους καλύτερους που υπάρχουν και να κρατήσει μόνο τα πιο αξιόλογα στελέχη.

• Όταν συναντιόμαστε με τους συνεργάτες μου για να με ενημερώσουν για κάποιο brief, πρέπει να είναι σε θέση να μου το αναλύσουν μέσα σε 5’. Αφού τους ακούσω προσεκτικά, αφιερώνω 3 λεπτά για να καταγράψω σε ένα χαρτί μερικές πιθανές λύσεις. Αυτές τις ιδέες μου στη συνέχεια τις μοιράζομαι με τους υπόλοιπους δημιουργικούς της εταιρείας. «Σκοπεύατε μήπως να μου προτείνετε κάποια από τις ιδέες που μόλις σκέφτηκα; Μάλλον θα χρειαστεί να βρείτε κάτι καλύτερο. Διότι, τις συγκεκριμένες λύσεις τις εμπνεύστηκα μέσα σε μόλις 3 λεπτά. Άρα, αποκλείεται να μην υπάρχουν πιο αποτελεσματικές πρότασεις».

• Απογοητεύτηκα που οι καμπάνιες «Stop the Traffic» και «Twitter Scramble» δεν πήραν κάποιο βραβείο. Πίστευα πολύ σε αυτές. Τελικά, όμως, η διάκριση σε κάθε Φεστιβάλ εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως είναι ο ανταγωνισμός, το timing και η κατηγορία που θα επιλέξεις να συμμετάσχεις.

• Θα ήθελα πολύ να βοηθήσω με τις ιδέες μου τον κόσμο να γίνει καλύτερος. Αυτό που συμβαίνει τώρα είναι ότι  γινόμαστε πλούσιοι βοηθώντας κάποιους πελάτες μας να γίνουν ακόμα πιο πλούσιοι. Δεν μου αρκεί αυτό. Θέλω κάτι περισσότερο. 

• Είχα για 3 χρόνια πελάτη τη Nikon. Νιώσαμε ότι δεν τους είχαμε βοηθήσει όσο θα έπρεπε και αποφασίσαμε να παραιτηθούμε. Ήταν δύσκολη η εποχή τότε. Εξαιτίας της κρίσης, ίσως δεν είχαμε καθαρό μυαλό, δεν ήμασταν τόσο αποτελεσματικοί. Θα μου άρεσε να ξαναδοκιμάσω.

Σχετικά άρθρα:
Cannes Lions 2012: Αγάπα τον πλησίον σου
Cannes Lions 2012: Απωθεί τα κουνούπια, προσελκύει τα λιοντάρια
Cannes Lions 2012: Το Twitter & τα real – time Brands
Cannes Lions 2012: Στο μυαλό ενός πολυβραβευμένου δημιουργικού
Cannes Lions 2012: Σπουδαίο Direct είναι…