Daily Fax: Η Lacta Mobile App αποτέλεσε το πρώτο shortlist της Ελλάδας εδώ και 8 χρόνια. Η άποψή σας για τη συγκεκριμένη εφαρμογή;
Tom Eslinger:
Την θυμάμαι. Ήταν πραγματική καλή.. Πώς θα μπορούσε να μην είναι άλλωστε, μπήκε στη shortlist.

Daily Fax: Ποιος ήταν ο λόγος που δεν απέσπασε, όμως, κάποιο Lion;
Tom Eslinger:
Είχε σκληρό ανταγωνισμό. Και η Επιτροπή θεώρησε ότι κάποιες άλλες συμμετοχές ήταν ανώτερες. Σε ό,τι αφορά την ιδέα, την υλοποίηση, το insight… Αυτό δεν σημαίνει, όμως, ότι δεν ήταν αξιόλογη.

Daily Fax: Ως Πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής, τι θα συμβουλεύατε όλους όσοι θέλουν να διεκδικήσουν τα Mobile Lions της επόμενης χρονιάς;
Tom Eslinger:
Να ετοιμάζουν καλύτερα βίντεο για την παρουσίαση της δουλειάς τους. Πρέπει να είναι απολύτως ξεκάθαρο ποιος ακριβώς είναι ο ρόλος του Mobile. Σε αρκετά βίντεο δεν ήταν σαφές αυτό και, όπως καταλαβαίνετε, κάποιες φορές, ως κριτής, δεν έχεις τον απαιτούμενο χρόνο στη διάθεσή σου για να ασχοληθείς αρκετά ώστε να προλάβεις να λύσεις τις απορίες σου.  
Επίσης, αυτό που θα τους συμβούλευα είναι να επιλέγουν τις σωστές κατηγορίες. Να σκέφτονται πολύ σοβαρά σε ποιες κατηγορίες θα συμμετάσχουν. Ας μελετήσουν τι συμβαίνει και σε άλλα Φεστιβάλ. Ας δουν τις συμμετοχές άλλων εταιρειών και πώς επιλέγουν αυτές να τις παρουσιάσουν.

Daily Fax: Πρέπει να αφιερώσεις χρόνο και φαιά ουσία για τη δημιουργία του βίντεο. Είναι σαν να «χτίζεις» μία νέα καμπάνια από την αρχή…
Tom Eslinger:
Πράγματι, έτσι είναι. Αν ένα agency επιλέξει να διαγωνιστεί σε αρκετές κατηγορίες, πρέπει να φροντίσει να προσαρμόσει το κάθε βίντεο αναλόγως. Αν θέλει να έχει σοβαρές πιθανότητες διάκρισης, «απαγορεύεται» να στείλει το ίδιο ακριβώς βίντεο σε όλες τις κατηγορίες. Θα πρέπει, αντιθέτως, να προβεί στις απαραίτητες αλλαγές και να εξηγήσει γιατί επέλεξε να συμμετάσχει στις συγκεκριμένες κατηγορίες. Οι διαφημιστικές εταιρείες δημιουργούν υπέροχα βίντεο για τους πελάτες τους, όμως συχνά δεν είναι τόσο αποτελεσματικές όταν καλούνται να επικοινωνήσουν τις καμπάνιες τους.

Daily Fax: Έχετε δώσει το «παρών» σε αρκετές Κριτικές Επιτροπές. Τι κρατάτε από τη συγκεκριμένη συμμετοχή;
Tom Eslinger:
Συνολικά ήταν η ευκολότερη και πιο διασκεδαστική Επιτροπή που έχω συμμετάσχει. Διότι ήμασταν άτομα από διαφορετικούς κλάδους. Όχι μόνο από τη Διαφήμιση, αλλά και από εταιρείες Παραγωγής, από agencies τεχνολογίας…
Το «μείγμα» ήταν ιδανικό και η εμπειρία ήταν υπέροχη. Γνώρισα πολλά ενδιαφέροντα άτομα και έμαθα πολλά. Το επίπεδο των συζητήσεών μας ήταν ιδιαίτερα υψηλό. Γενικότερα, κύλησε ομαλά όλη η διαδικασία. Κάθε φορά που ψηφίζαμε, απαντούσαμε σε μια σειρά από ερωτήματα: «πόσο ταιριάζει στο Mobile αυτή η ιδέα;», «γιατί δεν εφαρμόστηκε σε ένα site;», «γιατί προτίμησαν το Mobile;», «γιατί χρησιμοποιούν augmented reality;», «γιατί το κάνουν αυτό;», «γιατί, γιατί, γιατί;».

Daily Fax: Το Mobile δεν είναι πλέον ένα τεχνολογικό κολπάκι για να εντυπωσιάσεις, αλλά πολύτιμο συστατικό του marketing mix…
Tom Eslinger:
Αν το χρησιμοποιήσεις, φρόντισε να φανείς χρήσιμος στον κόσμο. Να τον κάνεις να πει «να γιατί έχω μαζί μου πάντοτε το κινητό μου». Υπήρχαν συμμετοχές που πραγματικά σε έκαναν να απορείς τι μπορεί να ήταν αυτό που προσφέρουν στον χρήστη. Γι’ αυτό μας άρεσε τόσο πολύ το «Backseat Driver» που το βραβεύσαμε με Gold Lion. Βασίστηκε σε ένα εξαιρετικό insight. Και η εφαρμογή αποδείχτηκε χρήσιμη και διασκεδαστική τόσο για τους γονείς όσο και για τα παιδιά τους.

Daily Fax: Σας ευχαριστώ πολύ. Να σας ρωτήσω και κάτι τελευταίο; Ποιος θα νικήσει την Παρασκευή; Η Γερμανία ή η Ελλάδα;
Tom Eslinger:
Δεν ξέρω, δεν ξέρω. Είμαι Γερμανός κατά το ήμισυ. Θα είχε πλάκα, πάντως, να επικρατήσει η Ελλάδα. Αυτό θα εκνεύριζε πολύ τους Γερμανούς.

Σχετικά άρθρα:
Cannes Lions 2012: Δεν ανέβηκε τελικά στο βάθρο η OgilvyOne
Cannes Lions 2012: O Tom Eslinger συμβουλεύει…
Cannes Lions 2012: ‘Οταν το PR τραγουδάει σάλσα
Cannes Lions 2012: Λιονταράκια από τη Σιγκαπούρη
Cannes Lions 2012: Μπορεί η Ελλάδα άλλη μια διάκριση;
Cannes Lions 2012: Βρετανικό ρίπιτ στα Cannes Effectiveness Lions
Cannes Lions 2012: Ανθρώπινες, Ολυμπιακές ιστορίες
Cannes Lions 2012: Τα παιδία συμβουλεύει