Στο workshop της Wunderman

Το workshop ξεκίνησε με έναν φανταστικό, αλλά πολύ πραγματικό διάλογο: “Καλημέρα σας, είμαι ο διευθυντής της τράπεζάς σας. Δεν σας έχω δει εδώ και πάνω από δέκα χρόνια, από τότε που σας είχα πει να μη με επιβαρύνετε και να πηγαίνετε στο ΑΤΜ να κάνετε τις δουλειές σας. Λοιπόν, να σας πω τι έκανα εγώ αυτά τα χρόνια. Πήρα τα χρήματά σας και πήγα και τα επένδυσα σε ένα real estate σχήμα στην Αμερική, που να σας πω την αλήθεια, δεν πολυκατάλαβα και πώς δουλεύει. Τώρα το αποτέλεσμα είναι ότι η τράπεζα έχασε το μεγαλύτερο μέρος από τα κεφάλαιά της. Χρειάζομαι λοιπόν πάλι ένα μέρος από τα χρήματά σας και σας υπόσχομαι ότι θα τα επενδύσω πραγματικά έξυπνα”. Οι τράπεζες, είναι σαφές ότι έχουν θέμα αξιοπιστίας.
To workshop προσπάθησε να καταγράψει, μετά την εμπειρία της κρίσης, ποιες είναι οι πιθανότερες αντιδράσεις των καταναλωτών, παρακολούθησε την ασταμάτητη ανάπτυξη των ψηφιακών τεχνολογιών και των εφαρμογών τους και κατέληξε με το τι θα πρέπει να κάνουν οι μάρκες.

1. Προσφέρετε σιγουριά. Σε αβέβαιους καιρούς, οι άνθρωποι στρέφονται εκεί όπου μπορούν να βρουν σιγουριά.

2. Προσφέρετε αξίες/ όχι χαμηλές τιμές. Στην ύφεση, στα τρόφιμα για παράδειγμα, οι καταναλωτές θα στραφούν στη μάρκα του super market. Όχι στην πιο  φθηνή.

3. Μη στηρίζεστε στις συνήθειες. Στην ύφεση αυτές ανατρέπονται ριζικά.

4. Μην είσαστε χωρίς “αιτία ύπαρξης”. Ο κόσμος σήμερα διασυνδέεται. Άρα προσέξτε τα παρακάτω:

5. Η καταστροφική δύναμη του Internet. Με Το Internet, οι συγκρίσεις τιμών είναι πανεύκολες, και κλάδοι ολόκληροι, όπως οι μικρές αγγελίες, καταστρέφονται.

6. Προσοχή στο word of mouth. Αφορά ιδιαίτερα και στη μοντέρνα εκδοχή του, στα blogs.

7. Ακολουθείστε τα “λεφτά”. Ψαρεύουμε εκεί που έχει ψάρια.

8. Αφήστε στην άκρη τους ασύνετους. Μην κυνηγάτε τους πελάτες που ξοδεύουν χωρίς μέτρο. Θα την πληρώσετε.

9. Εκπαιδεύστε την επόμενη γενιά. Μετά την ύφεση, οι παλαιοί σας πελάτες έχουν τελείως διαφορετική συμπεριφορά. Εκπαιδεύστε την επόμενη γενιά για τις υπηρεσίες σας.

10. Είναι οι πλούσιοι που παίρνουν την ικανοποίηση. Στις πλούσιες γειτονιές της Αγ. Πετρούπολης, χρησιμοποιούν το ketchup το για το άρωμα και τη γεύση του. Στα φτωχά ενδότερα, για να καλύπτουν τη μυρωδιά του σάπιου κρέατος! Κάντε πάντα ποιοτικές έρευνες για να ξέρετε τον  πραγματικό λόγο χρήσης της μπράντας σας.

11. Σκεφτείτε την αποτμηματοποίηση. Το σαπουνάκι σας προωθείστε το και για το πρόσωπο, αλλά και για γενική καθαριότητα.

12. Μην επεκτείνεστε πέρα από τις δυνάμεις σας.

13. Να σκέφτεστε με όρους “σκαλάκια τιμών”.

14. Φέρτε κόσμο να δοκιμάσει τις υπηρεσίες σας. Λογικά, όταν η κίνηση πέφτει, μπορείτε και προσφέρετε καλύτερες υπηρεσίες! Εάν φυσικά δεν έχετε κάνει απολύσεις.

15. Υποσχεθείτε καλύτερο service. Τώρα μπορείτε.

16. Κάντε “flash sales”. Εάν είστε retailer, 24ωρες προσφορές αποδίδουν περισσότερο από τη μόνιμη μείωσης της τιμής.

17. Έχετε τα μάτια σας ανοιχτά για σκληρούς νέους ανταγωνιστές. Επειδή σταματήσατε την αναζήτηση καινοτομίας, δεν σημαίνει ότι αυτό έκαναν και οι άλλοι!

18. Περιμένετε το χρόνο ξεκαθαρίσματος.

19. Να σκέπτεστε Σπαρτιάτικα.

20. Ξανασκεφτείτε τον τρόπο που χρησιμoποιείτε τα computers. Πριν από 20 χρόνια, η εισαγωγή τους τετραπλασίασε απότομα την παραγωγικότητα. Πριν από 10 χρόνια όμως, τα πολύ ισχυρότερα computers, δεν έκαναν τέτοια διαφορά. Μήπως υπερεπενδύετε σε μη αξιοποιούμενη υπολογιστική δυνατότητα;

21. Καινοτομήστε και κόψτε κόστη ταυτόχρονα. Ιδιαίτερα φροντίστε την αποτελεσματική επικοινωνία.

22. Γίνετε αμείλικτοι στην αποτελεσματικότητα των media. Αναζητάτε media efficiency και ιδιαίτερα σε ποιο target group πρέπει να μιλάτε.

23. Γίνετε περισσότερο κριτικοί στην έρευνα που κάνετε.

24. Recessions can be good for you!