Στο πλαίσιο των δράσεων εταιρικής υπευθυνότητας, πολλές εταιρείες στρέφονται πλέον στην υποστήριξη της νέας γενιάς. Εκπαιδευτικά προγράμματα, διαγωνισμοί, ηλεκτρονικές πλατφόρμες ενίσχυσης δεξιοτήτων είναι μερικά από τα παραδείγματα που συναντάμε πλέον στην ελληνική αγορά, με τις εταιρείες να «επενδύουν» στους νέους με στόχο, όπως επισημαίνουν, ένα «καλύτερο αύριο».

Πρόσφατα, η Coca-Cola Τρία Έψιλον παρουσίασε το Youth Empowered, ένα πρόγραμμα για την ενίσχυση της απασχολησιμότητας των νέων 18-30 ετών στην Ελλάδα. Με βασικό μήνυμα «Εμπνεύσου, Διεκδίκησε, Πέτυχε», το πρόγραμμα απευθύνεται σε νέους που βρίσκονται εκτός αγοράς εργασίας, παρέχοντάς τους, δωρεάν, δεξιότητες, επαγγελματική καθοδήγηση και δυνατότητες δικτύωσης.

Η Eurobank διεξάγει εδώ και αρκετά χρόνια την πρωτοβουλία «egg – enter-grow-go», την οποία σχεδίασε και υλοποιεί με το Corallia με στόχο τη δημιουργία ενός ευνοϊκού περιβάλλοντος για την τόνωση της νεανικής καινοτόμου επιχειρηματικότητας, η Δέλτα προσέφερε υποτροφίες για την εκπαίδευση 14 νέων κτηνοτρόφων στην Αμερικανική Γεωργική Σχολή και η αλυσίδα Κωτσόβολος παρουσίασε πέρυσι την πρωτοβουλία Kode project, μια e-learning πλατφόρμα εκμάθησης κώδικα στα ελληνικά, η οποία δημιουργήθηκε σε συνεργασία με το BCA College.

Στο πλαίσιο παρόμοιων δράσεων, η Microsoft υλοποιεί τον φοιτητικό διαγωνισμό καινοτομίας Imagine Cup για νέους προγραμματιστές, η MetLife υποστηρίζει τον φοιτητικό διαγωνισμό ψηφιακής καινοτομίας και επιχειρηματικότητας «JA Start Up 2017» του ΣΕΝ/JA Greece, η Europa Profil Αλουμίνιο έδωσε την ευκαιρία σε νέους μηχανικούς να αναπτύξουν τις ικανότητές τους σε πραγματικές συνθήκες εργασίας και να διεκδικήσουν μια θέση εργασίας μέσω του προγράμματος επαγγελματικής απασχόλησης «Γίνε Μηχανικός στην Europa», ενώ η ΔΕΠΑ (Δημόσια Επιχείρηση Αερίου) σε συνεργασία με το ΙΕΠΑΣ (Ινστιτούτο Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Καινοτομίας) διοργάνωσε το πρόγραμμα ανάπτυξης νεανικής επιχειρηματικότητας seed4business για την υποστήριξη της δημιουργίας νέων επιχειρήσεων.

Η Mondelez, μέσω του Προγράμματος «Top2Top», πρόσφερε τη δυνατότητα σε απόφοιτους και τελειόφοιτους Μεταπτυχιακών προγραμμάτων να συμμετάσχουν σε μια πρωτοβουλία της εταιρείας που έχει στόχο την ενεργή υποστήριξη σε νέους ανθρώπους που βρίσκονται στην αφετηρία της επαγγελματικής τους σταδιοδρομίας. Το Πρόγραμμα «Top2Top» δίνει την ευκαιρία σε νέους να έρθουν σε άμεση επαφή με τη Mondelez, τα στελέχη της και τον τρόπο λειτουργίας της.

Το 2013, ο όμιλος Quest δημιούργησε το εκκολαπτήριο νέων επιχειρηματικών δράσεων IQbility. Εκτός από την ανάπτυξη της νεοφυούς επιχειρηματικότητας, στόχοι του IQbility είναι η διοχέτευση της ελληνικής προστιθέμενης αξίας στις διεθνείς αγορές, η ανάδειξη νέων ταλαντούχων ανθρώπων, η προώθηση της ελληνικής καινοτομίας και ανταγωνιστικότητας, η αξιοποίηση της εμπειρίας και των δυνατοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού του ομίλου Quest και η προσπάθεια συγκράτησης του brain drain.
Βραβεία Νέων Επιχειρηματιών έχει θεσπίσει από την πλευρά της η Unilever, τα οποία αφορούν στην υποστήριξη και ανάδειξη εμπνευσμένων νέων απ’ όλο τον κόσμο, για πρωτοβουλίες, προϊόντα ή υπηρεσίες που εφαρμόζουν ήδη, προκειμένου να αντιμετωπιστούν μερικές από τις μεγαλύτερες προκλήσεις βιωσιμότητας του πλανήτη.

ΠΟΙΑ ΤΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ;
Κάθε δράση, έτσι και οι εταιρικές, πραγματοποιούνται με βάση κάποιο κίνητρο. Οι εταιρείες ενεργοποιούνται στον τομέα της υποστήριξης των νέων για πολλούς λόγους, όπως τη στήριξη και την προσφορά στην κοινωνία, την πρόσβαση σε μια δυναμική βάση ταλαντούχων νέων με πολλαπλές δεξιότητες, την ανάπτυξη μελλοντικών, «υγιών» πολιτών και πελατών.
Ενδεικτικά, η Έφη Κουτσουρέλη, Αντιπρόεδρος ΔΣ του ομίλου Quest και Πρόεδρος της Επιτροπής ΕΚΕ, αναφέρει σχετικά: «Κάθε σύγχρονος οργανισμός, όπως ο όμιλος Quest, που αναπτύσσεται με βάση τις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης και δέσμευση να συμβάλλει σε ένα καλύτερο αύριο, δεν μπορεί παρά να αναλαμβάνει ενεργό δράση για τη στήριξη της νέας γενιάς σε στοχευμένους τομείς, όπως η τεχνολογία. Εξάλλου, είναι στη φύση της δουλειάς μας, αλλά και στη στρατηγική μας η υιοθέτηση και προώθηση καινοτόμων μεθόδων και εργαλείων που προϋποθέτουν νέες αντιλήψεις και νέους ανθρώπους, οι οποίοι πρωτίστως συμβάλλουν στην εξέλιξη και τη βιωσιμότητα».

Τη δυσκολία να βρουν τους κατάλληλους υποψηφίους για την κάλυψη των εργασιακών τους θέσεων σημειώνει ως κίνητρο για τις εταιρείες ο Πάνος Μαδαμόπουλος-Μοράρης, Συνιδρυτής του ReGeneration: «Υπάρχει πλέον μια, όχι και τόσο ευχάριστη, παραδοχή που αφορά στη διαρκώς αυξανόμενη έλλειψη δεξιοτήτων (skills gap), τη δυσκολία των εταιρειών δηλαδή, να βρουν στους σημερινούς πτυχιούχους τις δεξιότητες που θεωρούν απαραίτητες ώστε να τους εντάξουν στο δυναμικό τους. Η παραδοχή αυτή άλλωστε ενισχύεται από έρευνα της McKinsey, όπου αναδείχθηκε ένα μεγάλο κενό μεταξύ των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων και των εργοδοτών όσον αφορά στις δεξιότητες που κατέχουν οι νέοι όταν αποφοιτούν από το Πανεπιστήμιο: 74% των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων πιστεύει ότι οι απόφοιτοί τους είναι έτοιμοι για εργασία, αλλά μόνο το 35% των εργοδοτών συμφωνεί με αυτό. Παράλληλα, το φαινόμενο του brain drain, της τάσης δηλαδή των νέων να φεύγουν στο εξωτερικό, αυξάνεται. Έτσι, το χάσμα μεταξύ των νέων αποφοίτων και των επιχειρήσεων μεγαλώνει ακόμα περισσότερο, γεγονός που οι επιχειρήσεις αντιλαμβάνονται. Αυτή λοιπόν είναι η ευκαιρία τους να αναλάβουν ενεργό δράση, μέσω συμμετοχής τους σε πρωτοποριακά προγράμματα απασχόλησης, όπως το ReGeneration, και όχι μόνο να στηρίξουν έμπρακτα τη νέα γενιά, αλλά να ωφεληθούν ουσιαστικά από την πρόσβασή τους στην πιο δυναμική και πολυποίκιλη βάση νέων, ταλαντούχων πτυχιούχων».

Στο ίδιο μήκος κύματος, τη μείωση της ανεργίας και ένα καλύτερο αύριο για τους νέους θέτει ως στόχο η Coca-Cola Τρία Έψιλον, σύμφωνα με τον Αλέξανδρο Παπαδάκη, External & Community Affairs Manager: «H νέα γενιά στην Ελλάδα της κρίσης είναι μία κοινωνική ομάδα που δοκιμάζεται, καθώς δεν της λείπουν τα προσόντα, αλλά οι ευκαιρίες. Αρκεί να θυμηθούμε ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, στο τέλος του 2016 η ανεργία των νέων στην ηλικιακή ομάδα 18-30 ετών ήταν 36,3%, που αποτελεί ένα από τα υψηλότερα ποσοστά στην Ευρώπη. Ως μια μεγάλη ελληνική επιχείρηση οφείλουμε και θέλουμε να είμαστε δίπλα στη νέα γενιά για να εξασφαλίσουμε ένα καλύτερο αύριο για όλους. Αυτή είναι η κινητήριος δύναμη που μας ωθεί να βοηθήσουμε έμπρακτα τους νέους να διεκδικήσουν ένα καλύτερο μέλλον, βασιζόμενοι με αυτοπεποίθηση στις δυνάμεις τους. Πιστεύουμε πως τώρα είναι η στιγμή να συνενώσουμε δυνάμεις και να προσπαθήσουμε όλοι μαζί να δώσουμε στην πράξη ένα μήνυμα αισιοδοξίας στη γενιά αυτή, μαζί με κατάλληλα εφόδια και καθοδήγηση ώστε να στοχεύσει στη σωστή κατεύθυνση και να μην το βάλει κάτω».

Τη σημασία της συμβολής στην ύπαρξη «υγιών» κοινωνιών, πολιτών και πελατών τονίζει η Μάριαμ Σάντρι, Marketing Manager της Κωτσόβολος – Dixons South East Europe. Συγκεκριμένα, αναφέρει: «Οι νέοι αποτελούν ένα σημαντικό κεφάλαιο της κοινωνίας και γι’ αυτό οι μεγάλες εταιρείες οφείλουν να σχεδιάζουν και να υλοποιούν ενέργειες με εκείνους ως τελικούς αποδέκτες. Οι ενεργοί και σκεπτόμενοι πολίτες συνθέτουν όσο το δυνατό πιο υγιείς κοινωνίες, έχοντας στο επίκεντρό τους τον ίδιο τον άνθρωπο. Με τη σκέψη αυτή, αν με τις ενέργειές μας εστιάσουμε στους νέους, ταυτόχρονα βάζουμε το λιθαράκι μας στην ανάπτυξη μελλοντικών, “υγιών” πολιτών και κατ’ επέκταση πελατών μας. Στην Κωτσόβολος, μέσα από την καθημερινή μας επαφή με 100.000 πελάτες από όλα τα κανάλια διανομής μας, λαμβάνουμε το μήνυμα πως υπάρχει η ανάγκη να δημιουργούμε ενέργειες για τους νέους. Μέσα από αυτήν την ανάδραση, πήραμε το έναυσμα για να δημιουργήσουμε ενέργειες με απώτερο στόχο το κομμάτι της απασχόλησής τους, ένα ζήτημα που απασχολεί το σύνολο της κοινωνίας».


ΟΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ «ΣΤΑ ΘΡΑΝΙΑ»
Αρκετές είναι οι εταιρείες που επιλέγουν να στρέψουν την προσοχή και την υποστήριξή τους στις νεότερες ηλικίες και συγκεκριμένα στους μαθητές. Το Ίδρυμα Vodafone, σε συνεργασία με τον Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό «SciCo» (Science Communication) και την επιστημονική επιμέλεια της Ελληνογερμανικής Αγωγής, σχεδίασε και υλοποιεί το Πρόγραμμα «STEM Empowering Youth», σε πόλεις της Περιφέρειας. Το «STEM Empowering Youth» εισάγει την καινοτομία στην τοπική κοινωνία με στόχο την επιμόρφωση εκπαιδευτικών και τη διάχυση της γνώσης στους μαθητές για την καλλιέργεια νέων δεξιοτήτων. Παράλληλα, ενθαρρύνει τον πειραματικό σχεδιασμό και την κατασκευή καινοτόμων εφαρμογών για την επίλυση τοπικών προβλημάτων και ζητημάτων της καθημερινότητας.

Η MetLife συνεχίζει, για 3η συνεχόμενη χρονιά, να συμβάλει στην ενθάρρυνση των νέων να στραφούν στην επιχειρηματικότητα μέσω μιας σειράς επιμορφωτικών συναντήσεων και ενεργειών, σε μαθητές όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία της Ελλάδας. Σε συνεργασία με το Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων (ΣΕΝ)/Junior Achievement Greece και το MetLife Foundation, η MetLife παρέχει απαραίτητες οικονομικές και επιχειρηματικές γνώσεις στους νέους ώστε να αποκτήσουν τις σωστές βάσεις για το μέλλον τους.

H Samsung Electronics Hellas, χορηγός του εκπαιδευτικού προγράμματος «Σέβομαι τη Διαφορετικότητα», υποστήριξε τον πανελλήνιο διαγωνισμό «Λέμε όχι στο σχολικό & διαδικτυακό εκφοβισμό» για τέταρτη συνεχή χρονιά. Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε μαθητές ηλικίας από 5η Δημοτικού έως 3η Γυμνασίου και ο μεγάλος νικητής επιβραβεύτηκε από τη Samsung με έναν πλήρη εξοπλισμό «Ψηφιακής Τάξης».

Παράλληλα, η Samsung Electronics Hellas διοργάνωσε σε συνεργασία με το British Council τον σχολικό διαγωνισμό Coding, με στόχο την ανάπτυξη των τεχνολογικών δεξιοτήτων και της καινοτόμου σκέψης των μαθητών. Το έπαθλο ήταν τεχνολογικός εξοπλισμός Samsung αξίας 3.000 ευρώ για το σχολείο, καθώς και ένα Samsung tablet για κάθε μαθητή και τον εκπαιδευτικό της νικήτριας ομάδας.

Η HSBC χορήγησε και πραγματοποίησε, για ένατη συνεχή ακαδημαϊκή χρονιά, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Junior Achievement More than Money» το οποίο διδάσκει, μέσα από τη διαδικασία του παιχνιδιού, σε παιδιά της Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού βασικές οικονομικές και επιχειρηματικές δεξιότητες. Συνολικά κατά το έτος 2016-2017 συμμετείχαν στο πρόγραμμα 1.059 μαθητές από 15 σχολεία στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, την Πάτρα και τα Ιωάννινα.

BUSINESS DAYS
Επιπλέον, μια συνηθισμένη πρακτική για τις εταιρείες είναι να ανοίγουν τις πόρτες τους στους νέους, προκειμένου να τους μυήσουν στη λειτουργία και τους ρυθμούς ενός πραγματικού εργασιακού περιβάλλοντος. Στο πλαίσιο αυτό, 40 φοιτητές από πανεπιστήμια όλης της Ελλάδας πέρασαν μια ολόκληρη μέρα στα κεντρικά γραφεία της ΑΧΑ όπου ενημερώθηκαν για την εταιρεία, γνώρισαν τους ανθρώπους της και τις προοπτικές εξέλιξης που υπάρχουν. Το ΑΧΑ «Business Day» έγινε στο πλαίσιο της στρατηγικής που ακολουθεί η ΑΧΑ να υποστηρίζει τους νέους ανθρώπους να ενδυναμώνουν τις τεχνικές τους γνώσεις και να λαμβάνουν εμπειρίες που θα έχουν αξία για μια επιτυχημένη επαγγελματική σταδιοδρομία. Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε τον Απρίλιο για πρώτη φορά η πρωτοβουλία «Experience Work Day» του ομίλου Adecco. Σε παγκόσμιο επίπεδο, περίπου 8.000 νέοι είχαν την ευκαιρία να λάβουν σημαντική καθοδήγηση από τους εξειδικευμένους συμβούλους της Adecco, σε 700 υποκαταστήματα και γραφεία σε 46 χώρες, τα οποία άνοιξαν τις πόρτες τους ειδικά για την πρωτοβουλία αυτή. Στην Ελλάδα, 20 νέοι συνάντησαν τα εξειδικευμένα στελέχη της Adecco σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, λαμβάνοντας χρήσιμες συμβουλές για τα πρώτα τους επαγγελματικά βήματα στην ελληνική αγορά.

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Ο όμιλος επικοινωνίας BBDO δίνει την ευκαιρία σε νέους και νέες να εκπαιδευτούν σε μια σειρά ειδικοτήτων επικοινωνίας και marketing, μέσα από ένα πρόγραμμα internship που σχεδιάστηκε εξ ολοκλήρου στην Ελλάδα, για την Ελλάδα: το BBDO Greece Young Talent Internship Program. Το πρόγραμμα απευθύνεται σε νέους πτυχιούχους ή κατόχους μεταπτυχιακού και προσφέρει πρακτική εξάσκηση σε πραγματικό εργασιακό περιβάλλον.

Δέκα νέοι που διακρίθηκαν μέσα από μια πολυδιάστατη διαδικασία επιλογής συμμετέχουν στον β’ κύκλο του προγράμματος Wind Young Talents – Graduate Trainee Program. Η εργασία τους στην εταιρεία ξεκινάει με ένα πρόγραμμα ανάπτυξης 18 μηνών και θα συνεχιστεί σε μία από τις οργανικές θέσεις της εταιρείας.

Τον Ιούλιο πραγματοποιήθηκε η συνάντηση διαλόγου ενδιαφερόμενων μερών για το πρόγραμμα GEFYRA, που το CSR Hellas προτίθεται να υλοποιήσει σε συνεργασία με τα μέλη του, με στόχο τη δημιουργία ενός νέου μοντέλου προσφοράς από τις επιχειρήσεις ποιοτικών θέσεων «προετοιμασίας για απασχόληση» σε 3 άξονες (μαθητεία, πρακτική άσκηση, επαγγελματική κατάρτιση/θέσεις πρώτης απασχόλησης).

ΚΑΤΑ ΤΟΥ BRAIN DRAIN, ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑΣ
Τέτοιες δράσεις ενδυνάμωσης των νέων δεν μπορούν παρά να έχουν και ένα ευρύτερο όφελος για την κοινωνία και τη χώρα, λειτουργώντας σε έναν μακροπρόθεσμο ορίζοντα. Ένα τέτοιο όφελος είναι και η μείωση του φαινομένου του «brain drain», σύμφωνα με τον Μιχάλη Βλασταράκη, Γενικό Διευθυντή Marketing, Εταιρικής Επικοινωνίας και Σχέσεων Πελατών του ομίλου Eurobank: «Οι φρέσκες ιδέες είναι αυτό που χρειάζεται πάντα μια κοινωνία και κατ’ επέκταση μια χώρα για να εξελιχθεί. Συνεισφέροντας στα νέα μυαλά τα απαραίτητα οικονομικά, τεχνολογικά και συμβουλευτικά εργαλεία ενισχύεται η προοπτική παραμονής τους στη χώρα, ενάντια στην σκέψη αναζήτησης του επαγγελματικού τους μέλλοντος στο εξωτερικό. Για την επίτευξη επιτυχημένων δράσεων ενδυνάμωσης των νέων πρέπει να υπάρχει και μακροχρόνια στήριξη, γι’ αυτό και τα προγράμματα της Eurobank επιδιώκουμε να αντέχουν στον χρόνο».

Την καινοτομία και τη βιωσιμότητα επισημαίνει η Νικόλ Ιωαννίδη, Διευθύντρια Εταιρικών Σχέσεων της Vodafone Ελλάδας: «Η προώθηση μιας βιώσιμης κοινωνίας και η ενίσχυση της καινοτομίας με στόχο τη δημιουργία περισσότερων ευκαιριών ανάπτυξης και ευημερίας για όλους είναι μερικά από τα οφέλη που συνεπάγεται η ενδυνάμωση των νέων. Οφείλουμε λοιπόν ως επιχειρήσεις να στηρίξουμε τους νέους μέσα από πολιτικές και πρωτοβουλίες που ενισχύουν τους δεσμούς μας με την πανεπιστημιακή κοινότητα, δίνοντας στους νέους κατεύθυνση ώστε να καλλιεργήσουν τις κατάλληλες δεξιότητες για το μέλλον. Σημαντική, επίσης, είναι η υλοποίηση προγραμμάτων που φέρνουν τους νέους κοντά στην επιχειρηματική κοινότητα στηρίζοντας τα πρώτα επαγγελματικά τους βήματα, καθώς και η αξιοποίηση των δυνατοτήτων των νέων για την ενίσχυση της δυνατότητας των επιχειρήσεων για καινοτομία. Μεμονωμένες ενέργειες βοηθούν στην κάλυψη έκτακτων αναγκών, ενώ η μακροπρόθεσμη δέσμευση είναι απαραίτητη ώστε τα αποτελέσματα να καταγράφονται και οι πρωτοβουλίες να αξιολογούνται».


ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΔΡΑΣΕΩΝ ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ 
– Δέλτα – υποτροφίες για την εκπαίδευση νέων κτηνοτρόφων 
– ΔΕΠΑ – seed4business 
– Κωτσόβολος – Kode project
– Adecco – Experience Work Day
– ΑΧΑ – Business Day 
– BBDO – Greece Young Talent Internship Program 
– Coca-Cola Τρία Έψιλον – Youth Empowered
– Eurobank – egg – enter-grow-go
– Europa Profil Αλουμίνιο – «Γίνε Μηχανικός στην Europa»
– HSBC – Junior Achievement More than Money 
– MetLife – «JA Start Up 2017»
– Microsoft – Imagine Cup 
– Mondelez – Top2Top 
– Quest – IQbility
– Samsung Electronics Hellas – «Λέμε όχι στο σχολικό & διαδικτυακό εκφοβισμό» και σχολικός διαγωνισμός Coding
– Unilever – Βραβεία Νέων Επιχειρηματιών 
– Vodafone – STEM Empowering Youth
– Wind – Young Talents – Graduate Trainee Program

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΟΦΕΛΗ ΠΟΥ ΑΠΟΚΟΜΙΖΟΥΝ ΟΙ ΙΔΙΕΣ ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ  ΤΩΝ ΝΕΩΝ;
Μιχάλης Βλασταράκης, Όμιλος EUROBANK: «Πολλές από τις δράσεις μιας εταιρείας διαμορφώνουν την εικόνα της όσο τα ίδια της τα προϊόντα»
«Είναι παγκόσμια τάση οι καταναλωτές να παρακολουθούν και να κρίνουν το αποτύπωμα μιας επιχείρησης στην κοινωνία. Πολλές από τις δράσεις, αλλά και η γενικότερη στάση της επιχείρησης προς όλους τους stakeholders (πελάτες, μετόχους, κοινωνία), διαμορφώνουν την εικόνας της εξίσου με τα ίδια προϊόντα ή τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Αυτή η εικόνα επηρεάζει και πιο “σκληρούς” και κρίσιμους δείκτες, όπως το NPS (Net Promoter Score), αλλά και την ίδια την ανάπτυξη των εργασιών και των οικονομικών αποτελεσμάτων».

Νικόλ Ιωαννίδη, Vodafone Ελλάδας: «Κυριότερο όφελος είναι η δυνατότητά μας να στεκόμαστε κοντά στη νέα γενιά»
«Το κυριότερο όφελος είναι η δυνατότητά μας ως επιχειρήσεις να στεκόμαστε κοντά στη νέα γενιά, να κατανοούμε τις ανάγκες και προσδοκίες τους και να συμπράττουμε μαζί τους για την ανάπτυξη νέων και καινοτόμων ιδεών. Στη Vodafone προσφέρουμε στους νέους δυνατότητες να ενταχθούν σε μια εταιρεία που δίνει μεγάλη έμφαση στη διαφορετικότητα και την καινοτομία, ενώ προσδοκία μας είναι να προσφέρουμε ένα περιβάλλον συνεργασίας και ανάπτυξης όπου ο καθένας μπορεί να συνεισφέρει και να εξελιχθεί ως ο καλύτερος του εαυτός».

Έφη Κουτσουρέλη, Όμιλος Quest: «Η σχέση με τους νέους αποφέρει οφέλη και στις δύο πλευρές»
«Μια σταθερά δομημένη σχέση με τους νέους αποφέρει οφέλη και στις δύο πλευρές. Στην περίπτωσή της IQbility, για παράδειγμα, ο όμιλος Quest, αξιοποιώντας την εμπειρία του, συμβάλλει και δημιουργεί τις προϋποθέσεις, ώστε να αναδειχθεί η ελληνική τεχνογνωσία και υλοποιημένη καινοτομία στο διεθνές επιχειρηματικό στερέωμα. Κρατάμε στη χώρα υψηλά καταρτισμένους νέους ανθρώπους και με την καινοτομία δημιουργούμε τις προϋποθέσεις για την ανάπτυξη πλούτου στη χώρα. Επιπλέον, κατά την εκτέλεση της πρακτικής τους άσκησης, οι φοιτητές με τις νέες ιδέες και τη δυναμική τους, μπολιάζουν θετικά την κουλτούρα του οργανισμού».

Πάνος Μαδαμόπουλος-Μοράρης, ReGeneration: «Οι επιχειρήσεις ενισχύουν το κοινωνικό εταιρικό τους προφίλ»
«Με την ενεργή τους συμμετοχή σε σχετικές δράσεις, οι επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα να εντάξουν στο δυναμικό τους νέους υψηλής ποιότητας και δυναμικής, εξοικονομώντας πόρους στη διαδικασία επιλογής και εκπαίδευσης του προσωπικού τους. Οι νέοι αυτοί έρχονται να καλύψουν οργανικές ανάγκες των επιχειρήσεων και να προσφέρουν ουσιαστική και πολύτιμη βοήθεια, συνδράμοντας στην εκπλήρωση του οράματος κάθε οργανισμού. Παράλληλα, οι επιχειρήσεις ενισχύουν το κοινωνικό εταιρικό τους προφίλ, στηρίζοντας τη νέα γενιά πτυχιούχων και συμβάλλοντας στην ενίσχυση της νεανικής απασχολησιμότητας, καθώς και στην καταπολέμηση του brain drain».

Αλέξανδρος Παπαδάκης, Coca-Cola Τρία Έψιλον: «Δημιουργούμε προστιθέμενη αξία στην οικονομία»
«Σε ένα πρώτο επίπεδο, τα οφέλη των επιχειρήσεων που αναλαμβάνουν δράσεις για τους νέους συνδέονται με τη φήμη τους, δεν είναι όμως αυτό το ουσιαστικό αποτέλεσμα όταν τα προγράμματα συνδέονται με μια δομημένη πολιτική αειφορίας. Οι επιχειρήσεις ευημερούν και αναπτύσσονται όταν οι κοινωνίες γύρω τους ευημερούν και αναπτύσσονται. Το σημαντικότερο λοιπόν είναι να αντιληφθούμε ότι βοηθώντας τους νέους να εξελιχθούν στη χώρα μας και να μείνουν εδώ, δημιουργούμε προστιθέμενη αξία στην οικονομία και την κοινωνία μας για το μέλλον».

Μάριαμ Σάντρι, Κωτσόβολος-Dixons South East Europe: «Πιο κοντά στο νεανικό κοινό»
«Η κοινωνική προσφορά είναι ένα σημαντικό κεφάλαιο για τις εταιρείες. Ειδικά όσες ενέργειες σχετίζονται με νέους έχουν σημαντική βαρύτητα, καθώς προσομοιάζουν με επένδυση στο μέλλον της κοινωνίας. Οι δυνατότητες εκπαίδευσης και τα νέα ερεθίσματα που προσφέρουμε μέσα από το πρόγραμμά μας, αποτελούν μία προσέγγιση που μας φέρνει ως brand πιο κοντά στο νεανικό κοινό. Στην Κωτσόβολος στόχος μας είναι να ενισχύσουμε τις ενέργειές μας προς αυτήν την κατεύθυνση, εξελίσσοντας το πρόγραμμά μας. Την ίδια στιγμή, δεσμευόμαστε για την επέκταση των κοινωνικών μας δράσεων απέναντι στην ελληνική οικογένεια, τιμώντας την εμπιστοσύνη που μας έχει δείξει».