Μια νέα σχέση με το σπίτι τους είχαν την ευκαιρία να αναπτύξουν οι καταναλωτές κατά τη διάρκεια της πανδημίας, με την επιστροφή στην κανονικότητα να φέρνει αυξημένη ζήτηση για χρώματα και είδη ανανέωσης οικιακών και επαγγελματικών χώρων.

Μια νέα σχέση με το σπίτι τους είχαν την ευκαιρία να αναπτύξουν οι καταναλωτές κατά τη διάρκεια της πανδημίας, με την επιστροφή στην κανονικότητα να φέρνει αυξημένη ζήτηση για χρώματα και είδη ανανέωσης οικιακών και επαγγελματικών χώρων.

Καλή οργάνωση, ευέλικτο σχεδιασμό και άμεση, διαδραστική επικοινωνία απαιτεί η παρούσα συγκυρία από τα brands ανανέωσης σπιτιού, καθώς η επάνοδος στην ομαλότητα διαμορφώνει νέα δεδομένα. Με την κρίση της πανδημίας και τα περιοριστικά μέτρα να έχουν αναδείξει επιτακτικές ανάγκες, όπως η συστηματοποίηση του ψηφιακού μετασχηματισμού και η εδραίωση της επικοινωνιακής παρουσίας στις ψηφιακές πλατφόρμες, χρωματοβιομηχανίες και retailers ειδών σπιτιού αναβαθμίζουν τις υπηρεσίες τους, δίνοντας προτεραιότητα στην ασφάλεια, αλλά και στις μακροχρόνιες σχέσεις εμπιστοσύνης.

ΝΕΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Αντιμέτωπες με εξ ολοκλήρου νέες συνθήκες ήρθαν οι εταιρείες οικοδομικών χρωμάτων, έχοντας να διαχειριστούν το κλείσιμο των καταστημάτων, αλλά και μια νέα αντιμετώπιση του οικιακού περιβάλλοντος από τους καταναλωτές, ως αποτέλεσμα των περιοριστικών μέτρων. Περιγράφοντας την ιδιαίτερη αυτή περίοδο, η Άννα Δήμα, Marketing Manager της Vechro, εντοπίζει έναν θετικό αντίκτυπο για τη συγκεκριμένη αγορά.

«Δόθηκε η δυνατότητα στον Έλληνα καταναλωτή, στον ελεύθερο χρόνο που πλέον είχε στη διάθεσή του, να ασχοληθεί με την ατομική του φροντίδα αλλά και την φροντίδα του σπιτιού του, ως εκτόνωση της ενεργητικότητας και δημιουργικότητάς του. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα την αυξημένη ζήτηση των προϊόντων μας, καθώς μεγάλο μέρος των καταναλωτών βρήκε ευκαιρία να κάνει μικρές επισκευές και να αλλάξει την διακόσμηση του σπιτιού του, με μεγαλύτερη ένταση από το σύνηθες. Καθώς τα φυσικά καταστήματα ήταν κλειστά για τους ιδιώτες, η DIY αγορά στράφηκε στο διαδίκτυο αναζητώντας προϊόντα, σημεία πώλησης και τον καλύτερο τρόπο εξυπηρέτησής τους».

Από την πλευρά του, ο Παναγιώτης Μιχάλης, Διευθυντής Marketing της Vivechrom αναγνωρίζει μεν την άνοδο των διαδικτυακών πωλήσεων, τοποθετεί ωστόσο την έντονη αύξηση της ζήτησης κατά την επιστροφή στην κανονικότητα. Σύμφωνα με τον ίδιο, «η κρίση της πανδημίας επηρέασε δραματικά και την αγορά των χρωμάτων. Τα χρωματοπωλεία παρέμειναν κλειστά για δύο περίπου μήνες και η αγορά των νέων κατασκευών και των ανακαινίσεων σχεδόν μηδενίστηκε. Αύξηση παρουσίασαν οι ηλεκτρονικές πωλήσεις χρωμάτων, χωρίς ουσιαστική συνεισφορά στο σύνολο.

Ο όγκος των ηλεκτρονικών πωλήσεων ήταν και παραμένει εξαιρετικά χαμηλός λόγω των ιδιαιτεροτήτων που παρουσιάζει η συγκεκριμένη κατηγορία, όπως η μεταφορά των εμπορευμάτων, οι διαφορές της ηλεκτρονικής απεικόνισης των αποχρώσεων σε σχέση με την πραγματικότητα κ.λπ. Τα χρωματοπωλεία που συντηρούσαν e-shops είχαν κάποιες πωλήσεις, που κάλυπταν μόνο τις ανάγκες για μικρές DIY εργασίες μέσα στο σπίτι.

Η Vivechrom, η μεγαλύτερη εταιρεία χρωμάτων στην Ελλάδα με το μεγαλύτερο δίκτυο διανομής, συνέχισε χωρίς διακοπή τη λειτουργία της όλο αυτό το διάστημα, και δεν σταμάτησε να τροφοδοτεί την αγορά, καλύπτοντας έστω και τις μικρότερες ανάγκες. Επιστρέφοντας στην κανονικότητα, αντιμετωπίσαμε μία τεράστια αύξηση στη ζήτηση των χρωμάτων».

ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ
Κοινή παραδοχή αποτελεί πάντως ότι με την άρση των μέτρων και την επανεκκίνηση της αγοράς συνολικά, η κατηγορία του χρώματος καλείται να ανταποκριθεί σε σημαντικά υψηλότερα ποσοστά ζήτησης. «Είμαστε οργανωμένοι και πανέτοιμοι για την κάλυψη της μεγάλης ζήτησης, καθώς ο Μάιος και ο Ιούνιος θυμίζουν, από άποψη πωλήσεων, εποχές όχι απλά προ κορωνοϊού αλλά και προ κρίσης.

Είναι σημαντικό να ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα για την τόνωση της οικονομίας, ώστε η συνολική ζήτηση χρωμάτων να παραμείνει σε υψηλά επίπεδα» αναφέρει ο Παναγιώτης Μιχάλης, και προσθέτει: «Οι καταναλωτές που έμειναν στο σπίτι, φαίνεται να το εκτίμησαν περισσότερο και αποφάσισαν να το βελτιώσουν. Ταυτόχρονα, οι ξενοδοχειακές μονάδες, χώροι εστίασης, γυμναστήρια κ.λπ. προχώρησαν σε εργασίες ανακαίνισης καθώς βρήκαν τον χρόνο και την ευκαιρία να ομορφύνουν τους χώρους τους, που σε πολλές περιπτώσεις το είχαν αναβάλλει. Μεγάλο κομμάτι όλων αυτών των ανακαινίσεων αφορά το χρώμα».

Εκτός από την ανταπόκριση στις αυξημένες καταναλωτικές ανάγκες, η Άννα Δήμα καταδεικνύει δύο ακόμη προτεραιότητες, για την επόμενη μέρα: την ασφάλεια εργαζομένων και καταναλωτών και τον επιτυχημένο ψηφιακό μετασχηματισμό. Όπως τονίζει η ίδια, «αντιμετωπίζουμε πρωτίστως και με μεγάλη προσοχή την τήρηση όλων των μέτρων ασφαλείας για την ατομική προστασία του κάθε εργαζομένου της εταιρείας μας, αλλά και την προστασία των συνεργατών μας, με σεβασμό όπως πάντα και προς τον καταναλωτή.

Μεγάλη πρόκληση επίσης, αποτελεί η καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση του πελατολογίου μας, λόγω της αυξημένης και ταυτόχρονης ζήτησης των προϊόντων μας από όλο το δίκτυό μας στην εγχώρια αλλά και την παγκόσμια αγορά. Και τέλος, η επιτάχυνση του σχεδιασμού, που ήδη έχει ξεκινήσει η υλοποίησή του, για αναβάθμιση των ψηφιακών μας λειτουργιών. Η περίοδος της πανδημίας ανέδειξε τη χρησιμότητα της προόδου της τεχνολογίας -όταν τη χειριζόμαστε με ορθό τρόπο- και είναι απαραίτητο για κάθε κλάδο ή κατηγορία προϊόντων να στραφεί στον ψηφιακό μετασχηματισμό αναλόγως φυσικά των αναγκών».

Η ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ ΤΗΣ ΑΤΖΕΝΤΑΣ
Λαμβάνοντας υπόψη τις νέες προτεραιότητες και καταναλωτικές συμπεριφορές, η αξιοπιστία και η ασφάλεια εξελίσσονται σε καίριο πυλώνα της στρατηγικής των brands. Όπως υποστηρίζει ο Νέστος Σαράφογλου, Marketing Director της Vitex, μιλώντας για την επάνοδο στην ομαλότητα, «η σημαντικότερη πρόκληση είναι να μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε στην ανάγκη “επανέναρξης της αγοράς” και της νέας “κοινωνικής συμπεριφοράς”.

Στη Vitex συστήσαμε ομάδα επιστημόνων και εμπειρογνωμόνων και συνέταξε έναν “Οδηγό Εμπιστοσύνης”, όπου τίθενται καλές πρακτικές και έξυπνες ιδέες για την ασφαλή λειτουργία των συνεργείων βαφών και τη διαφύλαξη της δημόσιας υγείας. Ο εν λόγω οδηγός εκτυπώθηκε και διανέμεται δωρεάν από όλα τα χρωματοπωλεία της χώρας και μέσω των webinars Vitex Academy σε εφαρμοστές πανελλαδικά».

Την ίδια στιγμή, όπως σημειώνει ο ίδιος, «οι απαιτήσεις όσον αφορά την υγιεινή και την ασφάλεια αυξάνονται, ειδικά σε ξενοδοχεία, εστιατόρια, νοσοκομεία, κέντρα φροντίδας, νηπιαγωγεία, γραφεία, δημόσια κτίρια και σπίτια. Έτσι, υπάρχει μια κρίσιμη ανάγκη αντιμικροβιακής προστασίας σε κάθε βαμμένη επιφάνεια».

Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΩΝ ΛΑΝΣΑΡΙΣΜΑΤΩΝ
Απαντώντας στις συγκεκριμένες απαιτήσεις, οι χρωματοβιομηχανίες αναπτύσσουν τεχνολογικά προηγμένες λύσεις με υψηλά ποιοτικά standards. Προς αυτή την κατεύθυνση, η Vivechrom λάνσαρε το οικολογικό ματ πλαστικό χρώμα Super Neopal Eco, κάτω από την ομπρέλα του Super Neopal, το οποίο υπόσχεται κορυφαία απόδοση, καλυπτικότητα και αντοχή στο πλύσιμο και το συχνό καθάρισμα. Επιπλέον, έχει ελεγχθεί από τον Eurofins και κατατάσσεται στην ανώτερη κλάση Α+ αναφορικά με την ποιότητα εσωτερικού αέρα.

Αντίστοιχα, η Kraft Paints προτείνει τη σειρά χρωμάτων Master, με πιστοποιήσεις Indoor Air Comfort και Indoor Air Comfort Gold από τον Eurofins, που εκπληρώνει και το γαλλικό πρότυπο Α+. Οικολογικές προτάσεις διαθέτει στο portfolio της και η Vechro, η οποία έχει 96 πιστοποιημένα προϊόντα, με το οικολογικό σήμα της ΕΕ και είναι ambassador για την Ecolabel.

Επιπλέον, πρόσφατα βραβεύτηκε με το Χρυσό Βραβείο στην κατηγορία «Καινοτόμου Καταναλωτικού Προϊόντος» στα Made in Greece Awards για το Smaltoplast Silk, το οποίο προτείνεται για άτομα με ευαισθησία σε άσθμα κι αλλεργίες. Αντιμικροβιακά χρώματα προσφέρει η Vitex, τα οποία φέρουν τριπλή πιστοποίηση: Αντιμικροβιακής προστασίας (που εξολοθρεύουν το 99,99%), A+ πιστοποίηση για την ποιότητα αέρα εσωτερικού χώρου και Οικολογικά.

IN THE NEWS
Τη διαχείριση των καναλιών της Vivechrom στο Facebook και το Instagram ανέλαβε η Sleed, δημιουργώντας πρωτότυπο και έξυπνο περιεχόμενο.

Η αία* relate ανέλαβε τον σχεδιασμό και την υλοποίηση ολοκληρωμένου προγράμματος Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας για την Kraft Paints. Η συνεργασία περιλαμβάνει την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών συμβουλευτικής επικοινωνίας, γραφείου Τύπου, media relations, concept και διοργάνωσης προωθητικών ενεργειών σε σημεία πώλησης, καθώς και άλλων εκδηλώσεων.

Η Vitex λάνσαρε την καμπάνια «Γείτονες», σε συνεργασία με τη Soho Square Athens, για το Acrylan MAX, το μοναδικό Nano-ακρυλικό χρώμα εξωτερικής βαφής τοίχων Τριυβριδικής (Tribrid) τεχνολογίας, που υπόσχεται μέγιστη αντοχή για τις ειδικές κλιματικές συνθήκες της Ελλάδας.

Νέα καμπάνια με κεντρικό μήνυμα «Praktiker: Αλλάζει το Σπίτι» δημιούργησε η Praktiker Hellas, η οποία αποτελείται από τρεις ταινίες που αφορούν στον κήπο, το μπάνιο και την ανακαίνιση. Την καμπάνια επιμελήθηκε δημιουργικά η Solid Havas, ενώ την παραγωγή υπογράφει η Magikon.

ΤΟ «ΧΡΩΜΑ» ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ
Άμεσα ήταν τα αντανακλαστικά εταιρικής υπευθυνότητας από τα brands ανανέωσης σπιτιού:

Η Vitex ανέλαβε τη δωρεάν παροχή πιστοποιημένων αντιμικροβιακών χρωμάτων σε 5 νοσοκομεία στην Ελλάδα και σε νοσοκομεία σε κάθε χώρα όπου απασχολεί ανθρώπινο δυναμικό, δηλαδή σε Κύπρο, Βουλγαρία, Ρουμανία και Σερβία. Συνολικά, η Vitex «βάφει», με τη συγκεκριμένη δωρεά, περισσότερα από 1.000 δωμάτια σε περισσότερα από 10 νοσοκομεία σε 5 χώρες.

Η Kraft Paints προχώρησε στη δωρεά πλαστικού χρώματος Asepsis που κάλυψε επιφάνεια 7.000 τμ στους χώρους του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου Ιωαννίνων και του Νοσοκομείου Ευαγγελισμός στην Αθήνα. Παράλληλα, η εταιρεία προχώρησε στην παροχή πλαστικού χρώματος Master στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Αττικόν, στο πλαίσιο αναβάθμισης του Παιδοψυχιατρικού Τμήματος της Β’ Πανεπιστημιακής Ψυχιατρικής Κλινικής.

Η Praktiker Hellas έχει αναλάβει σειρά δράσεων με σκοπό την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας, καθώς και των δομών του Δήμου Αθηναίων που φιλοξενούν ανθρώπους που βρίσκονται σε ανάγκη. Συγκεκριμένα, προσέφερε κρεβάτια για την ξεκούραση των γιατρών στην 4η Πνευμονολογική Κλινική του Νοσοκομείου Σωτηρία, καθώς και ψεκαστήρες για τις ανάγκες απολύμανσης του Φαρμακείου του Νοσοκομείου. Παράλληλα, εξόπλισε με κρεβάτια τις νέες δομές φροντίδας και φιλοξενίας αστέγων του Δήμου Αθηναίων.

FOCUS POINTS
– Αυξημένη ζήτηση και υψηλές απαιτήσεις από τους καταναλωτές καλούνται να διαχειριστούν οι βιομηχανίες χρώματος

– Διατηρώντας τη 360 επικοινωνιακή προσέγγισή τους, τα brands δίνουν έμφαση στις ψηφιακές πλατφόρμες

– Τα λανσαρίσματα αντανακλούν την ανάγκη για υγιεινή προστασία και αξιοπιστία

ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΣΤΟ DIGITAL
Χωρίς να απομακρύνονται από τα ολοκληρωμένα media blends, οι χρωματοβιομηχανίες αξιοποίησαν στο έπακρο τις δυνατότητες του ψηφιακού περιβάλλοντος, προκειμένου να αλληλεπιδράσουν με τη βάση τους.

«Προσαρμόσαμε το περιεχόμενο στης ανάγκες»
Ο επικοινωνιακός μας σχεδιασμός λόγω των έκτακτων συνθηκών δεν υπέστη μεγάλες αλλαγές καθώς δεν χρειάστηκε να επαναπροσδιορίσουμε κάτι από την στρατηγική ή τα προϊόντα μας. Χρησιμοποιούμε όλα τα Μέσα επικοινωνίας, ωστόσο θέλοντας να υπενθυμίσουμε στο υπάρχον κοινό μας αλλά και να ενημερώσουμε το νέο κοινό για τις καινοτομίες μας, τις ιδιότητες των προϊόντων μας, αλλά και τρόπους να τα χρησιμοποιήσουν δημιουργικά, εκμεταλλευτήκαμε τα νέα δεδομένα και προσαρμόσαμε το περιεχόμενο μας βάση των αναγκών της αγοράς. Δώσαμε φυσικά τη συγκεκριμένη περίοδο ιδιαίτερη βαρύτητα στα digital κανάλια επικοινωνίας με τους καταναλωτές μας, ενθαρρύνοντας και τις DIY κατασκευές.
Άννα Δήμα, Marketing Manager, Vechro

«Στρατηγική μας η 360 επικοινωνία»
Στρατηγική της Vivechrom είναι η επικοινωνία 360°. Χρησιμοποιούμε πολύ την ευελιξία της digital επικοινωνίας για να είμαστε όλο τον χρόνο σε επαφή με το κοινό (social media, newsletters κ.λπ.), αλλά και τα παραδοσιακά ΜME. Εν μέσω της πανδημίας αποφασίσαμε να μην αλλάξουμε τον επικοινωνιακό μας σχεδιασμό, παρά μόνο να εντείνουμε περισσότερο την digital επικοινωνία. Τον Ιούνιο λανσάραμε τη νέα μας καμπάνια στην τηλεόραση με ένα ολοκαίνουριο spot για το προϊόν Super Neopal Eco που με πρωτότυπο, δυναμικό, και ευφάνταστο τρόπο αναδεικνύει τα οφέλη του προϊόντος.
Παναγιώτης Μιχάλης, Διευθυντής Marketing, Vivechrom

«Ενίσχυση της επικοινωνίας με digital εργαλεία»
Η διάδραση με το οικοσύστημά μας έγινε ακόμα πιο digital. Το υφιστάμενο marketing plan & media mix τροποποιήθηκε εξαιτίας του social distancing που «ακύρωσε» την εκπαίδευση χιλιάδων επαγγελματιών/εφαρμοστών μέσω των Vitex Academy σεμιναρίων που υλοποιούμε σε όλη την Ελλάδα και άλλων BTL ενεργειών, τα οποία παρέχονται τώρα μέσω webinars και επικοινωνούνται στα social media. Η media επικοινωνία μας ενισχύθηκε με digital campaigns και DIY content (YouΤube videos εφαρμογής υλικών κ.λπ.) και με διεύρυνση των ωρών τεχνικής υποστήριξης των καταναλωτών για οδηγίες εφαρμογής ή την αποστολή βεντάλιας αποχρώσεων. Η προγραμματισμένη μας καμπάνια σε TV/digital βρίσκεται σε υλοποίηση με σημαντική επιτυχία.
Νέστος Σαράφογλου, Marketing Director, Vitex