Γαληνός Γιαγλής, Head of AdOps, Orange Click Media

Ποιές απαντήσεις θα δοθούν σε brand safety-data privacy;

To data privacy διανύει μια περίοδο έντονου προβληματισμού, καθώς δεν υπάρχει ξεκάθαρη επόμενη ημέρα για τη διαφήμιση. Η εξάλειψη των 3rd party cookies χωρίς μια, μεταξύ όλων των φορέων, αποδεκτή λύση προκρίνει έναν μόνο νικητή, τον Publisher και το contextual targeting που μπορεί να παρέχει. Το brand safety από την άλλη διανύει άνθηση, καθώς το 2020 υπήρξε «τρομακτική» χρονιά για τον κλάδο μας.

Όμως, η απλουστευμένη λογική που ήθελε γενικευμένες λέξεις-κλειδιά και μη-ανανεώσιμες λίστες με domain να αποτελούν το «βασικό» κριτήριο safety, είναι το μεγαλύτερο αγκάθι στην άνθηση αυτή. Περιμένουμε να δούμε πιο «έξυπνες» λύσεις από τους Brand Safety providers και αναμένουμε κυρίως τους Publishers να μπουν στο παιχνίδι πιο ενεργά παρέχοντας λύσεις.

Τι θα καθορίσει το μέλλον της ψηφιακής διαφήμισης;

Αναμφισβήτητα η κατάργηση των 3rd party cookies θα παίξει τον μεγαλύτερο ρόλο στην εξέλιξη της ψηφιακής διαφήμισης. Η «επανάσταση» της ψηφιακής διαφήμισης χτίστηκε πάνω στα «μετρήσιμα» αποτελέσματα και έφτασε, σε χώρες όπως η Αμερική και η Αγγλία, να ξεπερνάει την τηλεόραση σε spending. Αν δεν βρεθεί λύση τότε όλοι οι διαφημιζόμενοι θα έχουν το ίδιο πρόβλημα targeting & attribution.

Ποιές οι εξελίξεις στη «μάχη» για την προσοχή του θεατή;

H προσοχή του θεατή θα έπρεπε να κερδίζεται από τα ευφάνταστα δημιουργικά,  τα οποία θα φορτώνονται πάντα σε ένα μέρος γνώριμο, που ο θεατής ξέρει να το περιμένει. Μια τυχόν διάδραση με ένα τέτοιο δημιουργικό αξίζει πολύ περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο click/engagement, γιατί μεταξύ άλλων δείχνει ένα πραγματικό intent του χρήστη ως προς το προϊόν που διαφημίζεται.

Μια σημαντική εξέλιξη που θα αλλάξει το τοπίο είναι η έλευση του Google Update του Μαΐου και η ουσιαστική ενεργοποίηση των Core Web Vitals. Το update αυτό θα φέρει μεγάλες αλλαγές και ίσως αποτελέσει μια ευκαιρία για τους Publishers να στήσουν εκ νέου τη στρατηγική των θέσεων τους με γνώμονα το UX, μην επιτρέποντας θέσεις που αποσπούν την προσοχή του θεατή από το κυρίως προϊόν τους, το κείμενο.