Η επόμενη δεκαετία θα αναδιαμορφώσει το καταναλωτικό τοπίο, επηρεάζοντας καταλυτικά και τις προσεγγίσεις που θα υιοθετήσουν brands και agencies στις μεταξύ τους σχέσεις, αναφέρει η πρόσφατη έρευνα «The Future of Brand and Agency Relationships» του Institute of Practitioners inAdvertising (IPA), η οποία πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την Foresight Factory.

Σύμφωνα με τη μελέτη, 5 είναι τα βασικά μοντέλα σχέσεων που αναμένεται να κυριαρχήσουν μεταξύ μαρκών και εταιρειών επικοινωνίας την επόμενη δεκαετία, καθένα από τα οποία παρουσιάζει πλεονεκτήματα και αδυναμίες, μεταφράζεται σε διαφορετικό τρόπο δουλειάς, αποζημίωσης και μέτρησης, ενώ έχει διαφορετικές προοπτικές ανάπτυξης.

«The Titan» χαρακτηρίζεται το μοντέλο όπου ένα brand επιλέγει έναν και μόνο εξωτερικό συνεργάτη για όλες τις marketing ενέργειές του, μοντέλο στο οποίο οι συντάκτες της έρευνας αποδίδουν μέτρια αναπτυξιακή δυναμική. «The Engineer» είναι η μορφή συνεργασίας όπου τη στρατηγική χειρίζεται ένας συνεργάτης και την υλοποίησή της αναλαμβάνουν πολλά άλλα agencies, μια σχέση με σημαντικές αναπτυξιακές προοπτικές, σύμφωνα με τους ερευνητές.

«The Coalition» χαρακτηρίζεται το μοντέλο ανάθεσης της στρατηγικής και εκτέλεσης σε διάφορα agencies, κάτι που φαίνεται να μην έχει σημαντικές προοπτικές στο μέλλον, ενώ, το «The Hybrid» είναι σύμφωνα με την έρευνα το μοντέλο συνεργασίας με τη σημαντικότερη αναπτυξιακή δυναμική, το οποίο συνδυάζει in-house υπηρεσίες και εξωτερικά agencies για στρατηγική και εκτέλεση. Τέλος, το πολυσυζητημένο «The In-house», όπου η διαχείριση του μεγαλύτερου μέρους του marketing ενός brand γίνεται εσωτερικά, χαρακτηρίζεται ως μοντέλο με μέτρια αναπτυξιακή δυναμική.

Σε συνεδριακή συζήτησή τους πριν μερικούς μήνες, δύο υψηλόβαθμα στελέχη marketing και agencyμεγάλων διεθνών οργανισμών, τόνιζαν: «Έχει έρθει η ώρα να επανεφεύρουμε εκ βάθρων τη συνεργασία μας. Να ξεφορτωθούμε τα σιλό των P&Ls, να μεταμορφώσουμε το ταλέντο, να χτίσουμε εντελώς νέους μηχανισμούς αυτοματοποίησης του marketing και ενσωμάτωσης των first-party data, διατηρώντας παράλληλα την ανθρώπινη ματιά».

Πολλές αλλαγές, σε όλα τα επίπεδα, με τον Covid-19 σε ρόλο καταλύτη. Η αναζήτηση των τάσεων μέσα από τις σελίδες του περιοδικού για τους δύο καίριους πυλώνες συνομιλητών του, τα brands και τα agencies, συνεχίζεται πιο έντονη από ποτέ, τροφοδοτούμενη διαρκώς από την ίδια τη δράση της αγοράς.