Ο ιδρυτής της Toms Shoes επισκέφτηκε πρόσφατα τη χώρα μας, η οποία αποτελεί πλέον αγορά εστίασης για τη μάρκα, ενώ παράλληλα αναζητά επενδυτές, προκειμένου να υλοποιήσει τη νέα στρατηγική ανάπτυξης που προωθεί. Ο Mycoskie επιστρέφει με νέα σχέδια, έχοντας «αποσυρθεί» για δύο περίπου χρόνια εκούσια, προκειμένου να ξεκουραστεί και να γεμίσει τις μπαταρίες του. Όπως ο ίδιος έχει δηλώσει σε συνέντευξή του στο Footwear News, το 2012 – έχοντας ταξιδέψει ακούραστα για έξι χρόνια σε ολόκληρο τον κόσμο, για να πει την «ιστορία» της Toms Shoes- πήρε εθελοντικά άδεια, μεταφέρθηκε στο Ώστιν του Τέξας από την Καλιφόρνια, παντρεύτηκε και σχεδίασε το επόμενο βήμα της καριέρας του, αφήνοντας προσωρινά τα ηνία της εταιρείας του σε μία δυναμική διοικητική ομάδα.

Η επιστροφή του σηματοδοτήθηκε με σημαντικές ανακοινώσεις, όπως η είσοδος της εταιρείας στην αγορά του καφέ, με τη φιλοσοφία «One to one». Η φιλοσοφία αυτή, πάνω στην οποία βασίζεται η ανάπτυξη της Toms Shoes, είναι απλή και πολύ αποτελεσματική: χαρίζει ένα ζευγάρι σε παιδιά που έχουν ανάγκη για κάθε ζευγάρι παπούτσια που πωλείται. Μέχρι σήμερα έχει καταφέρει να μοιράσει πάνω από 15 εκατ. ζευγάρια σε περισσότερες από 60 χώρες. Μετά την επιτυχία των παπουτσιών, ο Mycoskie εφάρμοσε τη φιλοσοφία στα γυαλιά ηλίου, όπου με κάθε αγορά, η Toms βοηθάει στην αποκατάσταση της όρασης ενός ανθρώπου, προσφέροντας οφθαλμολογικές επεμβάσεις και γυαλιά οράσεως. Τώρα, το One to one εφαρμόζεται στον καφέ, και συγκεκριμένα κάθε φορά που πωλείται ένα σακουλάκι καφέ, θα προσφέρεται καθαρό πόσιμο νερό σε έναν άνθρωπο για μία εβδομάδα.

Η αναζήτηση επενδυτή και η επίσκεψη στην Ελλάδα
Η νέα στρατηγική, εκτός από την είσοδο στις νέες αγορές, περιλαμβάνει νέα λανσαρίσματα και νέες συνεργασίες, ενώ δρομολογείται άμεσα η αναθεώρηση της marketing στρατηγικής, αλλά και η έμφαση στην προώθηση της ανδρικής υπόδησης. Σημαντική είναι και η επέκταση-είσοδος σε νέες αγορές, καθώς και η εστίαση σε αγορές όπως η Κίνα, το Ντουμπάι, η Γερμανία, η Τουρκία και η Ελλάδα. Εφαρμόζοντας τη νέα στρατηγική, ο Mycoskie αποφάσισε να βάλει επενδυτή στην εταιρεία που ο ίδιος ίδρυσε το 2006, όταν -ταξιδεύοντας σε ένα χωριό της Αργεντινής-, διαπίστωσε ότι τα παιδιά δεν είχαν παπούτσια. Σύμφωνα με τους FT του Λονδίνου, η αξία της εταιρείας θα μπορούσε να αγγίξει έως και 600 εκατ. δολάρια, ενώ οι προοπτικές της κρίνονται ιδιαίτερα ελπιδοφόρες.

«Η επιχείρησή μας έχει τρομακτική προοπτική και είμαστε αφοσιωμένοι στην προστασία και ανάπτυξη του μοντέλου “One for One” για τις επόμενες γενιές», δήλωσε ο Doug Piwinski, SVP, Global marketing and communications της εταιρείας στο WWD. Αυτό που θα πρέπει να θεωρείται πάντως σίγουρο είναι ότι αυτός ο «σύγχρονος ιεραπόστολος» δεν θα αποσυρθεί από το έργο που έχει αναλάβει. Όπως ανάφερε στη συνέντευξή του στο FN «λόγω αυτού που είναι η Toms και έχοντας στο μυαλό μου ότι ποτέ κανείς δεν θα είναι τόσο αφοσιωμένος σε αυτήν την αποστολή όσο εγώ, δεν θα πουλούσα την επιχείρηση. Η δική μου εκδοχή της “πώλησης” ήταν να πάρω μία άδεια».

Επιβεβαιώνοντας, πάντως, ότι η Ελλάδα βρίσκεται στις αγορές στόχευσης, ο Blake Mycoskie βρέθηκε πρόσφατα, για δύο ημέρες, στη χώρα μας. Η επίσκεψή του κορυφώθηκε με ομιλία του στο μουσείο Μπενάκη με θέμα την «Επιχειρηματικότητα και φιλανθρωπία». Μένοντας πιστοί στη φιλοσοφία της εταιρείας, όλα τα έσοδα της ομιλίας προσφέρθηκαν στην ένωση «Μαζί για το Παιδί».

Η Toms σε αριθμούς
Μέχρι το 2013 είχαν διανεμηθεί σε συνεργασία με 75 μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς, όπως η Unicef και η Save the Children, 10 εκατ. ζευγάρια παπούτσια σε 60 χώρες μεταξύ των οποίων η Αργεντινή, το Περού, ο Λίβανος, η Συρία, η Αλβανία, η Ρουμανία, η Ουκρανία και η Τανζανία, και είχε αποκατασταθεί η όραση σε περισσότερους από 200.000 ανθρώπους. Η πρόβλεψη είναι ότι έως το τέλος του 2014 θα έχουν δοθεί άλλα 10 εκατ. ζευγάρια παπούτσια σε ανθρώπους που έχουν ανάγκη. Μέχρι το τέλος του 2015, το 1/3 των παπουτσιών που χαρίζει η Toms θα παράγονται στις χώρες που δίνονται, βοηθώντας στη δημιουργία θέσεων εργασίας και στηρίζοντας την τοπική οικονομία. O Blake Mycoskie και η Toms έχει αποσπάσει πλήθος διακρίσεων. Μεταξύ άλλων, μπήκε στη λίστα 40 κάτω των 40 του περιοδικού Fortune (είναι μόλις 38 ετών), καθώς και στη λίστα του περιοδικού με τις εταιρείες που εμπνέουν, όπου κατέλαβε τη 10η θέση.