Στρατηγικές marketing στην πιο ολοκληρωμένη μορφή τους αξιοποιούν οι εταιρείες και τα brands betting & gaming για την ενίσχυση της παρουσίας τους στην ελληνική αγορά και την επίτευξη του engagement του σύγχρονου tech-savvy και experience oriented πελάτη / χρήστη.

Στο τρίπτυχο διαφημιστική επικοινωνία, συνεργασίες και εταιρική υπευθυνότητα επενδύουν οι εταιρείες και τα brands betting & gaming, τα οποία βλέπουν την παγκόσμια αγορά να στρέφεται μαζικά προς το digital περιβάλλον. Το δε Visual Capitalist χαρακτηρίζει τις αλλαγές στον κλάδο «κοσμογονικές», εκτιμώντας ότι η παγκόσμια betting & gaming αγορά, η αξία της οποίας άγγιζε, στα τέλη του 2021, τα 67 δισ. δολάρια, αναμένεται μέσα σε μόλις δύο χρόνια, το 2023, να φτάσει τα 93 δισ., σημειώνοντας ανάπτυξη 11, 5% κατ’ έτος.

Μάλιστα, αποδίδει την ανάπτυξη του κλάδου στη μεταφορά της πλειονότητας των δραστηριοτήτων του κοινού στον ψηφιακό κόσμο, ενώ αποδίδει στο online casino το 32% όλης της δραστηριότητας στοιχηματισμού και στον στοιχηματισμό σε αθλήματα -τη δημοφιλέστερη κατηγορία όλων- το 40% της συνολικής αγοράς με αξία η οποία υπερβαίνει τα 66 δισ. δολάρια.

«Revenues are king. Engagement is the kingdom»
Επιπλέον, η αυξημένη διάθεση οικονομικά προσιτών mobile εφαρμογών βοηθά ώστε οι πάροχοι να δημιουργούν μεγαλύτερο κέρδος, αναφέρει η Arizton Advisory & Intelligence. Παράλληλα, η αύξηση των επενδύσεων στην ανάπτυξη και εφαρμογή του gamification στην online βιομηχανία, συμβάλλει στον μετασχηματισμό της παγκόσμιας αγοράς και θεωρείται ως μια άκρως χρήσιμη τακτική για τη διακράτηση πελατών. Επομένως, η ενσωμάτωσή του, μέσω αφηγήσεων, εικονικού νομίσματος, leveling up, community κ.ά., θεωρείται τροφοδότης της ανάπτυξης, καθώς οι «παίκτες» του κλάδου αξιοποιούν τα social media και τα mobile apps για να προωθήσουν τα online καζίνο και τα αθλητικά στοιχήματα, προσφέροντας ανταμοιβές όπως δωρεάν spins και μάρκες, μπόνους, πόντους, επιστροφή μετρητών και άλλες προσφορές. Παράλληλα, το γεγονός και μόνο ότι κάθε άνθρωπος διαθέτει πλέον μια εξελιγμένη mobile συσκευή, έχει τεράστια επίδραση στο online και το social gaming, αναφέρει η New Zoo. Ωστόσο, σημειώνει ότι, ενώ τα υψηλά έσοδα αποτελούν τον αμεσότερο στόχο για τις εταιρείες, το πραγματικό «στοίχημα» είναι το engagement των παικτών. Εξάλλου, άλλες σημαντικές τάσεις που αναδύονται μέσα στο 2023 είναι, σύμφωνα με τη Linchpin SEO, το social gaming, το οποίο βασίζεται σε virtual reality τεχνολογία, το online καζίνο, με τους πραγματικούς χώρους να σημειώνουν κάμψη και η επένδυση σε smartwatches, τα οποία θεωρείται ότι θα διευρύνουν την betting και i-gaming εμπειρία.

Επένδυση σε personalization, social gaming και στο CX
Στην εγχώρια αγορά, ο κλάδος των betting & gaming services δεν σταματά να αναπτύσσεται με τις μεγάλες εταιρείες του κλάδου να «ποντάρουν» στην τεχνολογική εξέλιξη της προσωποποιημένης επικοινωνίας, στην υιοθέτηση καινοτομιών από άλλους κλάδους όπως αυτός του social gaming, αλλά και στη βελτίωση της εμπειρίας του κοινού. «Η Novibet είναι μια από τις εταιρείες του χώρου που έχουν επιφέρει αυτήν την ανάπτυξη στον κλάδο, προβλέποντας τις τάσεις και αντιδρώντας έγκαιρα στα γεγονότα των τελευταίων ετών μέσα από πρωτοποριακές ενέργειες marketing, επένδυση σε εναλλακτικούς τρόπους επικοινωνίας και διαφοροποίηση του προϊόντος. Αυτές οι τρεις τακτικές, αλλά και η εισαγωγή ενός πιο ξεκάθαρου νομικού πλαισίου στην ελληνική αγορά έχουν δημιουργήσει πρόσφορο έδαφος για εξέλιξη και περαιτέρω επενδύσεις από υπάρχοντες και νέους παίκτες του κλάδου», εξηγεί ο Μιχάλης Ρούσσος, Marketing & Communications Manager, Novibet.

«Οι εταιρείες που επιλέγουν να επενδύουν τεχνολογικά στο προϊόν και τις πλατφόρμες τους, όπως κάνουμε αδιάκοπα στη Stoiximan, μένοντας επικεντρωμένες ταυτόχρονα στη βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη, είναι αυτές που θα συνεχίσουν να αναπτύσσονται», σχολιάζει ο Πέτρος Τρουλλινός, Country Manager Greece, Stoiximan, Kaizen Gaming. Μάλιστα, εξηγεί ότι αυτή είναι και η τάση που οδηγεί στην εξέλιξη κάθε χώρου, πολλώ δε μάλλον μιας online υπηρεσίας: η επικέντρωση στη βελτίωση της εμπειρίας του κοινού, με οτιδήποτε και αν αυτό συνεπάγεται -από τη βελτίωση της εξυπηρέτησής του, τα προσφερόμενα εργαλεία που θέτουν το παιχνίδι σε ένα ακόμα πιο υπεύθυνο πλαίσιο, μέχρι metaverse προϊόντα, εξελιγμένα online gaming features που αφορούν στο προϊόν, αλλά και ξεχωριστές καμπάνιες marketing που ξεχωρίζουν μέσα στο uniformity του κλάδου. Παράλληλα, ο Μάρκος Χάννα, International Markets Product Manager, Kingbet Media, σημειώνει ότι η αύξηση του ανταγωνισμού σε όλα τα επίπεδα αναβάθμισε περαιτέρω τις υπηρεσίες, με τους παρόχους να μπαίνουν σε μια διαρκή «κούρσα» βελτίωσης της εμπειρίας.

Tech-savvy και experience-oriented ο σύγχρονος πελάτης
Εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες, επιθυμία για περισσότερη εμπειρία με μικρό κόστος και για ανανέωση του προσφερόμενου προϊόντος, αλλά και γνώση της αγοράς χαρακτηρίζουν τον σύγχρονο πελάτη/χρήστη, αναφέρουν οι εταιρείες betting & gaming services. «Η απόλυτη ικανοποίηση των προαναφερόμενων χαρακτηριστικών αποτελεί βασικό στόχο της Novibet και επιτυγχάνεται από το πλέον ανταποδοτικό πρόγραμμα επιβράβευσης, αλλά και ένα τμήμα εξυπηρέτησης πελατών που διακρίνει τη δυναμικότητα, το αίσθημα δικαίου και την αγάπη για το παιχνίδι, τα οποία χαρακτηρίζουν τον πελάτη μας», περιγράφει ο Μιχάλης Ρούσσος. Απαιτητικό σε όλα τα touchpoints της διασύνδεσης με τις online gaming εταιρείες χαρακτηρίζει, από την πλευρά του, ο Πέτρος Τρουλλινός, τον σύγχρονο πελάτη online υπηρεσιών, σημειώνοντας, μάλιστα ότι έτσι θα πρέπει να είναι. «Ο Έλληνας user είναι αρκετά advanced και επιδιώκει την ταχύτητα, την ομαλή και αδιάκοπη περιήγησή του στην πλατφόρμα, την ασφάλεια και την αμεσότητα σε συναλλαγές και εξυπηρέτηση. Αναζητά όμως και την ειλικρίνεια». Από την πλευρά του, ο Μάρκος Χάννα σχολιάζει ότι είναι απολύτως ξεκάθαρο πως το τοπίο στο online gaming έχει αλλάξει σημαντικά και δραστικά την τελευταία δεκαετία. «Πλέον, παραπάνω από το 70% των χρηστών συνδέεται μέσω του κινητού του και όχι μέσω σταθερού υπολογιστή ή laptop, μια αναλογία που έχει αλλάξει δραστικά σε σχέση με το ξεκίνημα της χιλιετίας», εξηγεί και προσθέτει ότι, ελέω του αυξημένου ανταγωνισμού, το προφίλ των χρηστών έχει διαφοροποιηθεί και το commitment σε έναν πάροχο δεν συνιστά τον κανόνα, καθώς οι χρήστες συγκρίνουν υπηρεσίες και επιλέγουν με προσωπικά κριτήρια».

Ανοίγματα σε νέες αγορές, επένδυση στο PR και χορηγίες
Στρατηγικές συνεργασίες σύνηψαν το τελευταίο χρονικό διάστημα οι betting & gaming εταιρείες τόσο σε επιχειρηματικό, όσο και σε επίπεδο επικοινωνίας. Το μεγάλο βήμα σε νέες αγορές φιλοδοξεί να πραγματοποιήσει η Novibet, η οποία διακρίθηκε στα διεθνή βραβεία SBC Awards 2022 που πραγματοποιήθηκαν στη Βαρκελώνη. Η εταιρεία ανακοίνωσε το στρατηγικό της πλάνο να εισαχθεί στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης (Nasdaq), σε συνέχεια της συμφωνίας συγχώνευσης της εταιρείας με την Artemis Strategic Investment Corporation (Artemis). Η εμπορική δραστηριοποίηση της Novibet στην αγορά της Αμερικής αναμένεται να ξεκινήσει στα τέλη του 2022, με την εταιρεία να έχει ήδη συνάψει market access συμφωνία για την πολιτεία της Πενσιλβάνια, ενώ βρίσκεται σε στάδιο διαπραγματεύσεων για τη σύναψη αντίστοιχων συμφωνιών σε έξι επιπλέον Πολιτείες των ΗΠΑ και για τις αγορές Μεξικού και Καναδά. Παράλληλα, επένδυσε και στην επικοινωνιακή της στρατηγική, αναθέτοντας στη Hill+Knowlton Strategies την επικοινωνιακή στρατηγική, το γραφείο Τύπου, τις σχέσεις με τα ΜΜΕ και την προβολή των προγραμμάτων κοινωνικής υπευθυνότητας. Η Kaizen Gaming, επίσης βραβευθείσα φέτος στα SBC Awards 2022, ξεκίνησε συνεργασία με την DOPE για τη δημιουργία content για όλο το social ecosystem του brand. Η Stoiximan ανανέωσε, για τρία ακόμη χρόνια, τη χορηγική συνεργασία της με την ΠΑΕ Ολυμπιακός, παραμένοντας κεντρικός χορηγός της φανέλας της και εκτείνοντάς τη σε κοινές δράσεις για τη βελτίωση της εμπειρίας των φιλάθλων και για τη στήριξη κοινωνικών σκοπών.

«Χτίζοντας» στη διαφοροποίηση και στα υψηλά product values
Σημαντικό για την επιτυχία του engagement αποτελεί για τις εταιρείες betting & gaming το marketing και η επικοινωνία. «Ένας πάροχος online gaming θα πρέπει να επενδύει στη διαφοροποίηση, τόσο σε επίπεδο παραγωγών (τηλεοπτικά σποτ, videos, ραδιοφωνικά κλπ) και στα υψηλά product values αυτών, όσο και στους τρόπους / κανάλια marketing προς το κοινό», εξηγεί ο Πέτρος Τρουλλινός, ωστόσο παρατηρεί μια ομοιομορφία στον χώρο σε επίπεδο εμπορικής επικοινωνίας, η οποία εν πολλοίς προέρχεται και από το αυστηρό ρυθμιστικό πλαίσιο και τους περιορισμούς που υπάρχουν. Το πιο αποτελεσματικό «εργαλείο» στην προσέγγιση του πελάτη / παίκτη για τη Novibet αποτελεί η προσφορά ενός προϊόντος όσο πιο ιδανικό για αυτόν με τον Μιχάλη Ρούσσο να αναφέρει ότι «η συνεχής τεχνολογική καινοτομία, η ανθρώπινη επαφή με τα μέλη μας μέσω ποικίλων καναλιών επικοινωνίας και η ανακάλυψη ευκαιριών επικοινωνίας σε παραδοσιακά μέσα, μακριά από το clutter που δημιουργεί ο έντονος επικοινωνιακός ανταγωνισμός του κλάδου, είναι κύρια στοιχεία της στρατηγικής μας». «Δεν υπάρχει “χρυσός κανόνας” ή “συνταγή της επιτυχίας” για το engagement του κοινού. Η παρακολούθηση των εξελίξεων και των νέων τάσεων, τόσο σε επίπεδο περιεχομένου, όσο και σε επίπεδο CRM δεν αποτελεί “κανόνα” μόνο στο online gaming, αλλά σε κάθε industry», παρατηρεί ο Μάρκος Χάννα.

Πρωτοβουλίες με σύμμαχο προσωπικότητες του αθλητισμού
Μέρος της ατζέντας των betting & gaming brands αποτελούν και οι πρωτοβουλίες εταιρικής υπευθυνότητας, τόσο προς το κοινωνικό σύνολο, όσο και προς το εσωτερικό τους, συχνά μέσα από τη συνεργασία τους με γνωστά ονόματα του αθλητισμού. Ενδεικτικά, η Kaizen Gaming προχώρησε στην παροχή έκτακτης οικονομικής βοήθειας 1.000 ευρώ σε κάθε εργαζόμενό της, ενώ, μέχρι το τέλος του έτους, αναμένεται να ολοκληρώσει τις εγκαταστάσεις του Kaizen Campus στο Μαρούσι. Η Stoiximan ενέταξε τον Γιώργο Πρίντεζη στο πρόγραμμα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης της «Μικροί Ήρωες» για τη στήριξη των παιδιών μέσα από την πρόσβαση στη μάθηση και τα εκπαιδευτικά ερεθίσματα. Η πρωτοβουλία GiAnt Heart της Novibet και η UPGR8 διοργάνωσαν το πρώτο 2on2 Streetball τουρνουά στην Ελλάδα με τίτλο «Bring Your Bro», ενώ πραγματοποίησε και αιμοδοσίες, στο πλαίσιο του προγράμματος #noviolence κατά της οπαδικής βίας. Η Bwin, σε συνεργασία με την Ένωση «Μαζί για το Παιδί», προγραμμάτισε την ανακατασκευή γηπέδων άνω των 8.000τμ σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Πάτρα και Ροδόπη και στήριξε τη Στέγη Υποστηριζόμενης Διαβίωσης «Αριάδνη» της Εταιρείας Προστασίας Σπαστικών/ Πόρτα Ανοιχτή στον Άγιο Δημήτριο Αττικής. Όσο για τον ΟΠΑΠ προσέφερε δωρεάν διαγνωστικές εξετάσεις σε παιδιά του Δήμου Αθηναίων, μέσω του προγράμματος προληπτικής ιατρικής «ΟΠΑΠ στη Γειτονιά». Το πρόγραμμα, το οποίο υλοποιείται από τον ΟΠΑΠ σε συνεργασία με «Το Χαμόγελο του Παιδιού», παρέχει στους γονείς τη δυνατότητα να κλείσουν ραντεβού για δωρεάν διαγνωστικά check ups στα παιδιά τους, τα οποία περιλαμβάνουν γενική παιδιατρική εξέταση, έλεγχο δοντιών και ματιών, καθώς και εξέταση ΩΡΛ.

Θέληση για προσφορά, δράση και υποστήριξη
Όλα τα παραπάνω και πολλά ακόμη, όπως χορηγίες παικτών, ομάδων και διοργανώσεων, στήριξη ευάλωτων πολιτών, περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, βιωσιμότητα και εθελοντισμός αποτελούν πλέον μέρος του DNA, των εταιρειών του κλάδου. «Προσωπικά, δεν μου αρέσει η φράση “κάθε εταιρεία οφείλει να επιστρέφει στην κοινωνία”, όπως κανείς δεν οφείλει να πράττει κάτι, εάν δεν το θέλει, εάν δεν το νιώθει», σχολιάζει ο Πέτρος Τρουλλινός. «Το ουσιαστικό είναι να έχει τη θέληση να προσφέρει, να στηρίζει, να πράττει και να βλέπει τη χαρά, τη διάθεση και το χαμόγελο στο πρόσωπο όλων. Μόνο τότε είναι αληθινή, μόνο τότε είναι συνεχής και ουσιαστική», υπογραμμίζει. «Το industry αφουγκράζεται την κοινωνία σε μια εποχή που η αλληλεγγύη αποτελεί ζητούμενο», προσθέτει ο Μάρκος Χάννα. «Είναι σημαντικό για τους παρόχους να αφήνουν αποτύπωμα στην κοινωνία, κυρίως τα τελευταία χρόνια που η ανθρωπότητα επλήγη από την πανδημία», τονίζει.


Πέτρος Τρουλλινός, Country Manager Greece, Stoiximan, Kaizen Gaming

«O Covid-19, digital επιταχυντής»
«Σταθερά τα τελευταία χρόνια, λόγω και του digital επιταχυντή, ονόματι Covid-19, οποιαδήποτε ηλεκτρονική υπηρεσία με υψηλή ποιότητα προϊόντων, άμεση και αποδοτική εξυπηρέτηση και ευκολία σε συναλλαγές είναι… καταδικασμένη να αναπτύσσεται. Η αλήθεια είναι βέβαια, πως ο χώρος του online gaming είχε ξεκινήσει να κερδίζει το κοινό, καλύπτοντας ένα μέρος της διασκέδασης αρκετά πριν από την πανδημία, η οποία όμως ανέδειξε ακόμα πιο ξεκάθαρα τα μοναδικά χαρακτηριστικά του, τα οποία ευθύνονται και για τη συνεχή ανάπτυξή του: 24/7 υπηρεσίες, αδιάκοπη εξυπηρέτηση πελατών με παραδοσιακούς και μοντέρνους τρόπους (email, live chat, call center, viber / whatsapp / messenger), συνεχή βελτίωση στην ποιότητα των προσφερόμενων προϊόντων με νέο content και ολοκαίνουρια features που βελτιώνουν την εμπειρία των χρηστών, τεχνολογική βελτιστοποίηση στον έλεγχο και διαχείριση του υπεύθυνου παιχνιδιού (responsible gaming), αλλά και free-to-play games τα οποία επίσης ενισχύουν το προσφερόμενο προϊόν».


Μιχάλης Ρούσσος, Marketing & Communications Manager, Novibet

«Στόχος η πολυεπίπεδη υποστήριξη κοινωνικών ομάδων»
«Η ευθύνη των εταιρειών απέναντι στις κοινωνίες όπου δραστηριοποιούνται είναι μεγάλη και ο ρόλος που οφείλουν να διαδραματίζουν στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών είναι ζωτικής σημασίας. Είναι γεγονός ότι ο κλάδος μας είναι ένας από τους πλέον ευαισθητοποιημένους σε αυτόν τον τομέα, με πολύ υψηλό συνολικό θετικό αποτύπωμα. Στη Novibet είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι για την πρωτοβουλία κοινωνικής υπευθυνότητας, The GiAnt Heart, η οποία υλοποιεί ένα διευρυμένο πρόγραμμα ενεργειών, με πρεσβευτή τον Γιάννη Αντετοκούνμπο και στόχο την ουσιαστική και πολυεπίπεδη υποστήριξη κοινωνικών ομάδων, με έμφαση στον αθλητισμό. Η σημαντική καινοτομία της πρωτοβουλίας μας, έγκειται στο γεγονός ότι ο κόσμος υποδεικνύει ένα μεγάλο μέρος των δράσεων κοινωνικής προσφοράς που υλοποιούμε, ιδίως στο κομμάτι των αθλητικών εγκαταστάσεων που χρήζουν ανακαίνισης. Συνεπώς, είναι σημαντικό να καταφέρνουμε να επικοινωνούμε στον σωστό χρόνο με την κοινωνία, ώστε να ανταποκρινόμαστε με αμεσότητα στις ανάγκες της».


Μάρκος Χάννα, International Markets Product Manager, Kingbet Media

«Απαλείφθηκε η δεισιδαιμονία για τo betting & online gaming»
«H ευκολία με την οποία μπορεί κάποιος να παρακολουθήσει αθλητικά γεγονότα, σε συνδυασμό με την ποικιλία παρόχων και επιλογών, συνέβαλλαν στην ανάπτυξη του industry. Παρομοίως και το γεγονός ότι οι περισσότεροι πάροχοι εξέλιξαν σε ικανοποιητικό βαθμό την εμπειρία από κινητές συσκευές, διευκολύνοντας την πρόσβαση σε όλους. Παράλληλα, η αύξηση του ανταγωνισμού σε όλα τα επίπεδα αναβάθμισε περαιτέρω τις υπηρεσίες, με τους παρόχους να μπαίνουν σε μια διαρκή “κούρσα” βελτίωσης της εμπειρίας. Τέλος, με το πέρασμα του χρόνου, απαλείφθηκε η δεισιδαιμονία που αφορούσε τις υπηρεσίες betting και online gaming και, πλέον, η πλειονότητα του κοινού γνωρίζει πως αποτελεί πρωτίστως έναν τρόπο διασκέδασης».


Ευφάνταστη επικοινωνία και σποτ με κοινωνικό προσανατολισμό
Ευφάνταστη και με αρκετή δόση χιούμορ είναι η διαφημιστική επικοινωνία την οποία επέλεξαν, το τελευταίο χρονικό διάστημα, τα betting & gaming brands. Επένδυσαν, επίσης, στο συγκεκριμένο είδος επικοινωνίας, ώστε να εκδηλώσουν την υποστήριξή τους και σε κοινωφελείς σκοπούς, όπως η καταπολέμηση της οπαδικής βίας και το ασφαλές παιχνίδι στο διαδίκτυο.

Novibet: Πολλαπλές καμπάνιες δημιούργησε η 4 Wise Monkeys για τη Novibet. Συγκεκριμένα, «έτρεξε» η καμπάνια με τίτλο Viva ΕλLas Vegas για το live casino, δημιουργήθηκε δεύτερη καμπάνια με τον Γιάννη Αντετοκούνμπο για τη Συμμαχία Αγάπης του GiAnt Heart και «έτρεξε» καμπάνια για την ενημέρωση κατά της οπαδικής βίας.

Betsson: Καμπάνια για την ελληνική και τη σουηδική τηλεόραση και για το διαδίκτυο δημιούργησε η Betsson, με μήνυμα «Οι αθλητές πρέπει να τα δίνουν όλα, ίσως εσύ δεν πρέπει», με βασικό θέμα την προστασία των παικτών από κινδύνους που μπορεί να προκύψουν από την υπερβολική συμμετοχή σε τυχερά παιχνίδια. Τα γυρίσματα πραγματοποιήθηκαν εξ ολοκλήρου στην Ελλάδα, σε δημιουργικό της Colony.

Bwin: Καμπάνια για το αθλητικό στοίχημα και το live casino δημιούργησαν η Bwin και η Frank & Fame, παρουσιάζοντας τους λόγους για τους οποίους διαφορετικοί παίκτες επιλέγουν την Bwin για το παιχνίδι τους. Η καμπάνια πλαισιώθηκε από σειρά προϊοντικών ταινιών, ραδιοφωνικά σποτ και digital παρουσία.

ΟΠΑΠ: Καμπάνια για τη χρυσή χορηγία του ΟΠΑΠ στην ελληνική εθνική ομάδα μπάσκετ δημιούργησε η McCann Athens, παρουσιάζοντας καθημερινούς ανθρώπους να αποτελούν μέλη της ομάδας, φορώντας μια φανέλα της εθνικής. Επιπλέον, η McCann Athens δημιούργησε καμπάνια με θέμα το υπεύθυνο παιχνίδι, η οποία «έτρεξε» 360°, ενώ η The Newtons Laboratory ανέλαβε την υλοποίηση καμπάνιας για το ΟΠΑΠ Powerspin, με προβολή στην τηλεόραση, το digital και τα social media. Προηγουμένως, το agency είχε δημιουργήσει, με την υποστήριξη του ΟΠΑΠ, καμπάνια για τον Εθνικό Οργανισμό Καταπολέμησης του Ντόπινγκ (ΕΟΚΑΝ) για το digital και τα social media.

Πάμε Στοίχημα: Τρεις διαφημιστικές καμπάνιες «έτρεξαν» για το Πάμε Στοίχημα, με την υπογραφή της The Newtons Laboratory και βασικό ερώτημα: «Πόσο το δίνει;». Η καμπάνια προβάλλεται ακόμη σε τηλεόραση, ραδιόφωνο, digital και print. Είχε προηγηθεί καμπάνια για το live casino του pamestoixima.gr. Νωρίτερα, είχε «τρέξει», σε τηλεόραση και digital, καμπάνια για την πλατφόρμα Virtuals+ του Pamestoixima.gr με στόχο να αναδείξει τα επιπλέον features, όπως η εμφάνιση στιγμιότυπων από το παρελθόν στις φάσεις των virtual αγώνων.

Σκρατς: Καμπάνια για λογαριασμό του Σκρατς υλοποίησε η The Newtons Laboratory, με σκοπό να παρουσιάσει στο κοινό τον «Κόσμο του Σκρατς», έναν πολύχρωμο κόσμο με χαρά και ευχάριστες εκπλήξεις. Η καμπάνια περιλάμβανε τηλεοπτικό και ραδιοφωνικό σποτ, καταχωρίσεις, POP καταστημάτων, social media και digital. Επιπλέον, λίγους μήνες αργότερα, το agency κυκλοφόρησε σποτ για το παιχνίδι Σκρατς «Χίλιες και Μια Τύχες», η οποία υπηρετούσε το concept της brand καμπάνιας του «Δίνει τύχη στη στιγμή σου» και ακολουθούσε τα προϊοντικά λανσαρίσματα του έτους. Το σποτ αναπτύχθηκε σε τηλεόραση, ραδιόφωνο, online και καταστήματα.

Stoiximan: Η Stoiximan υλοποίησε, σε συνεργασία με την Another Circus, τρεις καμπάνιες. Στον «αέρα» βρίσκεται ακόμη η επετειακή καμπάνια του brand για τα 10 χρόνια παρουσίας του, η οποία αναπτύσσεται 360°. Είπε προηγηθεί καμπάνια ενημέρωσης κατά της οπαδικής βίας με τίτλο «Ενός λεπτού σιγή», η οποία «έτρεξε» σε τηλεόραση, ραδιόφωνο, OOH, print media και digital media. Στο πλαίσιό της, το brand αντικατέστησε το λογότυπό του με το hashtag #nomore στα replays, το σκορ και τις κάρτες όλων των αγώνων της Superleague. Νωρίτερα, είχε «τρέξει», σε τηλεόραση, digital, OOH, ραδιόφωνο και social media, καμπάνια με τίτλο «Gates» ή «Doorways», η οποία αποτύπωνε την ένωση της εξόδου, της νέας τεχνολογίας και των διαφορετικών κόσμων.

Τζόκερ: «Πού βρίσκεται η ευτυχία» κάλεσε το κοινό να αναλογιστεί το Τζόκερ, στο πλαίσιο 360° καμπάνιας την οποία δημιούργησε η The Newtons Laboratory, παροτρύνοντάς το να μην το πολυφιλοσοφεί, καθώς μπορεί να κερδίσει το τζάκποτ. Η καμπάνια περιλάμβανε τηλεοπτικά σποτ, digital επικοινωνία και προβολές σε άλλα media. Πρόσφατα, άρχισε να προβάλλεται και νέο διαφημιστικό σποτ στο ίδιο concept με αφορμή τα 25 χρόνια του Τζόκερ και τον διαγωνισμό με έπαθλο τέσσερα αυτοκίνητα Tesla Model 3, ένα κάθε εβδομάδα.

Winmasters: In house καμπάνια δημιούργησε η Winmasters με θέμα το πρόγραμμα καθημερινών προσφορών και επιβραβεύσεων Win-Winmasters. Αφετηρία της ιδέας υπήρξε η τάση της αγοράς για pre-fixed προσφορές.
Η καμπάνια αναπτύχθηκε τηλεοπτικά σε πανελλαδικά κανάλια, καθώς και με διαφημιστικά banners, skins και text links στο διαδίκτυο, σε συνεργαζόμενα affiliate sites, social media, Youtube, GDN, Responsive Ads και Adwords.