H συγκεκριμένη ενέργεια ήταν πολύ περισσότερο εντυπωσιακή από αυτή που θα μπορούσε να φανταστεί κανείς. Οι περαστικοί κοιτάζοντας μία στην οθόνη και μία δίπλα τους, είχαν την εντύπωση ότι μπορούσαν να αγγίξουν τον «άγγελο» και έκαναν αντίστοιχες κινήσεις.

Στην οθόνη η κίνηση αυτή φαίνονταν φυσιολογική -αφού εκεί φαίνονταν ο «θηλυκός άγγελος»-, ωστόσο στην πραγματικότητα του σταθμού, η εικόνα ήταν μάλλον αστεία, αφού όλοι έβλεπαν έναν άνθρωπο να προσπαθεί να αγγίξει κάτι που δεν υπήρχε. Τη συγκεκριμένη ενέργεια επιμελήθηκε η Mindshare Λονδίνου και αποτελεί ένα μόνο παράδειγμα των δυνατοτήτων που προσφέρει στη διαφήμιση και στην ψυχαγωγία η τεχνολογία augmented reality.

Ο ορισμός
Με απλά λόγια θα μπορούσαμε να πούμε ότι το augmented reality είναι το σημείο στο οποίο ο κόσμος του εικονικού (virtual word) συναντά τον πραγματικό (real world). H ελληνική λέξη για αυτό είναι «επαυξημένη πραγματικότητα» και η χρησιμότητα των εφαρμογών της έγκειται στην προσθήκη εικονικής πληροφορίας, μέσω κατάλληλων συσκευών στο περιβάλλον που αντιλαμβανόμαστε με τις αισθήσεις μας.

Η λέξη κλειδί είναι η λέξη «προσθήκη», με την έννοια ότι το πραγματικό περιβάλλον δεν υποκαθίσταται, αλλά αντίθετα εμπλουτίζεται από ψηφιακές πληροφορίες. Η τεχνολογία της επαυξημένης πραγματικότητας επιτρέπει την αρμονική ενσωμάτωση στον πραγματικό χώρο συνθετικών αντικειμένων και πληροφοριών, με τέτοιον τρόπο ώστε να φαίνονται ότι ανήκουν στον πραγματικό χώρο.

Ας φανταστούμε λοιπόν έναν άνθρωπο ο οποίος στέκεται μπροστά σε μια οθόνη με κάμερα και αντικρίζει το είδωλό του, σαν σε καθρέφτη, «επαυξημένο» με την προσθήκη ενός εικονικού αντικειμένου, όπως π.χ. ένα μοντέλο εικονικού ρολογιού, που τοποθετείται στο χέρι του και ακολουθεί όλες τις κινήσεις του. Ή ένα εικονικό κράνος, που φορώντας το o ανθρωπος μετατρέπεται σε Superman. Είναι ξεκάθαρο ότι η αξιοποίηση αυτής της τεχνολογίας δίνει τη δυνατότητα στα brands να δημιουργήσουν ισχυρές σχέσεις πιστότητας με τους καταναλωτές, αφού μπορούν πλέον να τους προσφέρουν εξωπραγματικές interactive εμπειρίες.

Πολύ σημαντικό ωστόσο είναι το γεγονός ότι η τεχνολογία αυτή μπορεί να βρει εφαρμογές σε όλα τα Μέσα, στην τηλεόραση, στα έντυπα, στο outdoor, στο web, στο κινητό τηλέφωνο. Προσφέρει με άλλα λόγια, εμπειρίες που ο καταναλωτής μπορεί να ζήσει οπουδήποτε βρίσκεται, στο σπίτι, στη δουλειά, στο σούπερ μάρκετ, σε ένα event, σε ένα tablet.

Και στην ψυχαγωγία
Όπως προείπαμε, το augmented reality έχει εφαρμογή και στο κομμάτι του entertainment. Ένα τέτοιο παράδειγμα δίνει το Nintendo 3DS, στο λειτουργικό του οποίου είναι εγκατεστημένη η εφαρμογή Face Raiders, στην οποία ο παίκτης καλείται να στρέψει το σύστημα μέσα στον χώρο και να εξοντώσει τους αντιπάλους του, που εμφανίζονται με ένα ειδικό όπλο.

Πέραν αυτού, στο πακέτο αγοράς περιλαμβάνεται και ένα σετ έξι καρτών με ήρωες της Nintendo, οι οποίοι προσφέρουν μια σειρά από λειτουργίες αλληλεπίδρασης, όπως π.χ. αλλαγή του μεγέθους τους. Ανάλογες εφαρμογές υπάρχουν δεκάδες και είναι σίγουρο ότι τους προσεχείς μήνες, θα εμφανιστούν πολλές ακόμα.


Οι μεγάλοι διαφημιζόμενοι το εμπιστεύονται
Εκατοντάδες είναι οι εφαρμογές augmented reality στη διεθνή αγορά, ένδειξη ότι η αγορά της επικοινωνίας και της ψυχαγωγίας έχει συνειδητοποιήσει τη σημαντική δυναμική της τεχνολογίας και επενδύει στρατηγικά σε αυτή. Παγκόσμιοι διαφημιζόμενοι κολοσσοί επενδύουν ολοένα και περισσότερο σε αυτές, διαπιστώνοντας από project σε project ότι το αποτέλεσμα είναι ιδιαίτερα ικανοποιητικό.

 Βασικά πλεονεκτήματα εφαρμογών augmented reality
 Άμεσα εφαρμόσιμο σε κάθε Μέσο (τηλεόραση, έντυπα, outdoor, mobile, internet κ.ά.) χωρίς ιδιαίτερες τεχνολογικές απαιτήσεις
 2 Δημιουργία πιστότητας των καταναλωτών με το διαφημιζόμενο προϊόν ή υπηρεσία, εξαιτίας της διαδραστικότητας που αναπτύσσει με αυτούς
 3 Άμεσα μετρήσιμα, ακριβή και αξιόπιστα αποτελέσματα της επένδυσης
 Εξαιρετικό R.O.I.
 5 Αύξηση επισκεψιμότητας του χώρου (ηλεκτρονικού ή φυσικού), που φιλοξενεί τις εφαρμογές, καθώς και του χρόνου παραμονής των επισκεπτών σε αυτόν
 Προώθηση της πληροφορίας σε μεγαλύτερο κοινό, μέσω της καινοτομίας των εφαρμογών αλλά και του word-of-mouth, που είναι δεδομένο ότι θα αναπτυχθεί
 7 Αναβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης πληροφορίας, καθώς και των καναλιών που την επικοινωνούν
 8 Καλλιέργεια συναισθήματος συμμετοχής και απορρόφησης (immersion) στους χρήστες των εφαρμογών
 9 Ευκολότερη και αποτελεσματικότερη αφομοίωση της πληροφορίας, μέσω ευρηματικών εφαρμογών

Σε μια εποχή που το άγχος του marketer είναι να βρει έναν τρόπο να ξεχωρίσει το brand και το διαφημιστικό του μήνυμα, οι εφαρμογές augmented reality φαντάζουν πραγματικά σαν μάννα εξ ουρανού. Η Olympus camera στις Η.Π.Α. επένδυσε σε αυτήν την τεχνολογία και συγκέντρωσε περισσότερους από 100.000 μοναδικούς επισκέπτες από τον πρώτο κιόλας μήνα εφαρμογής της. Μάλιστα, η συγκεκριμένη εφαρμογή κέρδισε το Innovator Award στο Summit Emerging Media Awards το 2010.

Ένα άλλο επιτυχημένο case ήταν αυτό για τα Pringles, το οποίο εξελίχθηκε στη Γαλλία, case που επίσης βραβεύθηκε, από το γαλλικό περιοδικό 01 Informatique, ως ένα από τα πλέον καινοτόμα παγκοσμίως. Από το κορυφαία όμως παραδείγματα είναι το case της Coke Cola Zero, όπου το augmented reality promotion μετέφερε 140 εκατομμύρια κουτιά Coke Zero στην πλατφόρμα της εξειδικευμένης πολυεθνικής εταιρείας augmented reality Total Immersion, αποκλειστικός αντιπρόσωπος της οποίας στην Ελλάδα είναι η BusinessLike. Στο site ενεπλάκησαν επισκέπτες από 144 χώρες, με 23% return rate και έναν μέσο χρόνο για να ζήσει κάποιος την εμπειρία αυτή, πάνω από 10 λεπτά.

Ιδιαίτερα επιτυχημένη εφαρμογή υπήρξε και το διαδραστικό εργαλείο Virtual Mirror της Rayban, με το οποίο κάθε χρήστης πήγαινε στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.rayban.com και μπορούσε να δοκιμάσει τα γυαλιά της Rayban στο πρόσωπό του, βλέποντάς τα μέσα από την κάμερα. Επίσης, εντυπωσιακή ήταν η ενέργεια που έκανε σε επιλεγμένες αγορές του εξωτερικού το αυτοκίνητο Mini Cooper, σε συνδυασμό με έντυπη επικοινωνία. Ο αναγνώστης τοποθετούσε το περιοδικό με τη συγκεκριμένη καταχώριση μπροστά στην κάμερα του υπολογιστή και εμφανίζονταν το Mini, «ζωντανό» και τρισδιάστατο.

Μια περισσότερο εξειδικευμένη εφαρμογή αφορά στο augmented reality cinema, με την οποία ο χρήστης μπορεί στοχεύοντας με το κινητό του σε συγκεκριμένα σημεία (μνημεία, δρόμους, γέφυρες κ.ά.) να δει μέσα στην οθόνη να ζωντανεύουν σκηνές από κινηματογραφικές ταινίες που γυρίστηκαν στα σημεία αυτά. Ένα δείγμα αυτής της εφαρμογής βρίσκεται εδώ και καιρό στο Youtube, που έχει γυριστεί στο Λονδίνο και μέσα από το οποίο ζωντανεύουν σκηνές από γνωστές ταινίες όπως «Notting Hill», «Δύο καπνισμένες κάνες», «28 μέρες μετά», με την κάμερα ενός iPhone 4.

Εφαρμογές και στην Ελλάδα
Παρά το γεγονός ότι η χώρα μας έχει μείνει πίσω σε αυτό το κομμάτι (άραγε, πού είναι μπροστά;), έχουν υπάρξει λίγες αλλά εξαιρετικά ενδιαφέρουσες εφαρμογές augmented reality από μεγάλους διαφημιζόμενους, οι οποίες αποδείχτηκαν επιτυχημένες και αποτελεσματικές. Μια από αυτές είναι η ενέργεια που έκανε η Bold Ogilvy για την Cosmote, στο πλαίσιο της προώθησης της κινηματογραφικής ταινίας «Avatar». Tη σχετική εμπειρία έζησαν οι επισκέπτες των VMax στα Village Cinemas Αθήνας και Θεσσαλονίκης.

Το κοινό έβλεπε τον εαυτό του στην οθόνη της κινηματογραφικής αίθουσας και τις τρισδιάστατες μπάλες της Cosmote να πέφτουν από τον ουρανό. Ξαφνιάζονταν δε ευχάριστα όταν αντιλαμβάνονταν ότι κουνώντας τα χέρια, μπορούσε να «παίξει» με τις μπάλες σαν να ήταν αληθινές, σπρώχνοντάς τες προς διάφορες κατευθύνσεις.

Μια άλλη ενδιαφέρουσα ενέργεια, ήταν αυτή που έκανε η BusinessLike για λογαριασμό του δικτύου καταστημάτων Γερμανού. Στην ενέργεια αυτή για πρώτη φορά συνδυάστηκε η εξαργύρωση κουπονιών με την απόδοση των δώρων με χρήση augmented reality τεχνολογίας από την Total Immersion. Περίπου 40.000 επισκέπτες κατά την περίοδο των εορτών των Χριστουγέννων του 2010 στα δύο καταστήματα Γερμανός στο The Mall Athens και στο Golden Hall, έζησαν τη συγκεκριμένη εμπειρία.

Ιδιαίτερη μνεία θα πρέπει να γίνει στην ενέργεια που έκανε η re|direct για την Q, όπου ο χρήστης μπορούσε να εμφανίσει τα κουνούπια της Q μπροστά στην οθόνη του (www.myq.gr/qpus/), αλλά και για την augmented reality ενέργεια της Nivea, που στο πλαίσιο του εορτασμού των 100 χρόνων της υλοποίησε μέσα από το site της, με τη συμμετοχή της διάσημης ξένης τραγουδίστριας Rihanna. Ο χρήστης μπορούσε να τοποθετήσει ένα tin κρέμας Nivea μπροστά στην κάμερα του υπολογιστή του και μέσα από αυτόν, να βρεθεί σε μια αποκλειστική μουσική εμφάνιση της Rihanna για τους καταναλωτές της Nivea.

Μια ακόμα χαρακτηριστική εφαρμογή augmented reality έχει κάνει ο Χρυσός Οδηγός, η οποία αφορά στην iPhone εφαρμογή ΧΟ Radar. Αξιοποιώντας το γεωγραφικό στίγμα του χρήστη, την πυξίδα και την κάμερα του κινητού του, η εφαρμογή εμφανίζει τα αποτελέσματα «Επιχειρήσεις και άλλα σημεία ενδιαφέροντος» σαν να υπήρχε μια διαφανής οθόνη ανάμεσα στον χρήστη και το γύρω περιβάλλον.

Στη διάφανη αυτή οθόνη προβάλλονται πληροφορίες που σχετίζονται με τις επιχειρήσεις και τα σημεία ενδιαφέροντος που περιβάλλουν τον χρήστη, ο οποίος δεν έχει παρά να στοχεύει απλά με την κάμερα του κινητού του. Η συγκεκριμένη εφαρμογή, μάλιστα, βραβεύθηκε στο συνέδριο InfoCom World 2010.


Ανεξάντλητες εφαρμογές
Ένα από τα πλεονεκτήματα της τεχνολογίας augmented reality είναι ότι δεν απαιτεί ιδιαίτερη υποδομή από την πλευρά των χρηστών για να βιώσουν την εν λόγω εμπειρία. Οι συσκευές που θα επιτρέψουν την αξιοποίησή της είναι πολλές, όπως π.χ. τα έξυπνα γυαλιά, ωστόσο τα smartphones είναι σήμερα τα περισσότερο διαθέσιμα.

Ήδη στα σχετικά online shops κυκλοφορούν εφαρμογές που εγκαθίστανται στο κινητό τηλέφωνο και επικαλύπτουν την εικόνα που εμφανίζει η κάμερά του, δίνοντας πληροφορίες σχετικά με τα αντικείμενα που παρατηρεί ο κάτοχός του, όπως π.χ. ένα κτίριο ή μια τοποθεσία. Τα δεδομένα συλλέγονται κάνοντας χρήση του δέκτη GPS, των αισθητήρων κίνησης και επιτάχυνσης, αλλά και της ψηφιακής πυξίδας που διαθέτουν τα smartphones. Μια τέτοια εφαρμογή είναι το Google goggles, την οποία μπορεί κανείς να κατεβάσει από το Android Market.

Με τη βοήθεια αυτής, ο χρήστης μπορεί να δει τα ονόματα των εστιατορίων, μουσείων, θεάτρων, σημαδεύοντας πάνω τους την κάμερα του κινητού του. Τότε, στην οθόνη του κινητού εμφανίζονται πληροφορίες για τα παραπάνω μέρη, οι οποίες αλλάζουν κάθε φορά που μετακινείται η συσκευή.

«Εικονικό» δοκιμαστήριο ρούχων από την DigiMagix
Ένας από τους τομείς που έχει βρει εφαρμογή το augmented reality είναι στην προώθηση πωλήσεων. Δύο πολύ ενδιαφέρουσες εφαρμογές έχουν να κάνουν με την εξομοίωση και λειτουργία εικονικού δοκιμαστηρίου και στη δημιουργία «διαδραστικών» εταιρικών -και όχι μόνο- καρτών. Η εφαρμογή εικονικού δοκιμαστηρίου προσφέρει τη δυνατότητα στον χρήστη να δοκιμάζει ρούχα και αξεσουάρ μέσα από μία πλούσια ποικιλία προϊόντων που διαρκώς εμπλουτίζεται.

Μπορεί επίσης να προσαρμόζει τα ρούχα ή και τα αξεσουάρ στα μέτρα του και να φωτογραφίζει τον εαυτό του με τα ρούχα ή τα αξεσουάρ της επιλογής του. Σε αυτήν την κατηγορία ένα πολύ ενδιαφέρον παράδειγμα υλοποίησης προτείνει η εταιρεία DigiMagix. Η ολοκληρωμένη λύση που προσφέρει η εταιρεία, εκτός από τις βασικές λειτουργίες δοκιμής, επιτρέπει τη σύνδεση με e-shop ενσωματώνοντας χρήσιμες λειτουργίες, όπως προσθήκη στα αγαπημένα (wish list) και online αγορά.

Σε αντίθεση με άλλες λύσεις, οι οποίες απαιτούν συγκεκριμένο hardware (αισθητήρα kinect, ειδική εγκατάσταση οθόνης) η συγκεκριμένη εφαρμογή χρειάζεται μόνο ένα PC με web camera, για να λειτουργήσει. Η εφαρμογή δίνει τη δυνατότητα στον χρήστη να πάρει μια καλή αίσθηση του πώς θα ταίριαζε σε αυτόν το συγκεκριμένο ρούχο ή αξεσουάρ, διευκολύνοντας τη διαδικασία πώλησης ενός προϊόντος από το διαδίκτυο σε μια κατηγορία προϊόντων που αρκετοί χρήστες διστάζουν να αγοράσουν online, ακριβώς επειδή δεν μπορούν να έχουν μια άμεση αίσθηση του προϊόντος σε σχέση με αυτούς. (περισσότερα στο www.digimagix.gr/products/vdr).

Και διαδραστικές εταιρικές κάρτες
Μια άλλη ενδιαφέρουσα εφαρμογή έχει να κάνει με τη δημιουργία διαδραστικών εταιρικών καρτών, στις οποίες η DigiMagix έχει σημαντική εξειδίκευση. Σε συνδυασμό με την «παραδοσιακή» κάρτα, έχουμε τη δυνατότητα να προσθέσουμε μια ηλεκτρονική δυναμική κάρτα, η οποία μπορεί να ενημερώνεται από τον ίδιο τον χρήστη, όσο συχνά θέλει, με κείμενο, εικόνα, βίντεο ή animation.

Οι εφαρμογές augmented reality business cards αξιοποιούν την εκτύπωση ειδικού αποτυπώματος (patern) στην επιφάνεια της κάρτας, το οποίο σε αντίθεση με το γνωστό QR code, μπορεί να συνδυαστεί με δυναμική πληροφορία. Έτσι η εταιρική κάρτα μετατρέπεται σε εύχρηστο μέσο επικοινωνίας και διαφήμισης. [σσ: Ο κώδικας QR είναι ένας γραμμωτός κώδικας (barcode) δύο διαστάσεων, που προέρχεται από τα αρχικά των λέξεων “Quick Response” (Γρήγορη Ανταπόκριση). Αποθηκεύει στατική πληροφορία πχ ένα link, τιμή, ή περιγραφή κειμένου]<


strong>Holocube, πρωτοποριακή εφαρμογή από την Intelligent Life
Το Holocube είναι μια αυτόνομη τρισδιάστατη πλατφόρμα προβολής με την οποία ο διαφημιζόμενος μπορεί να παρουσιάσει το προϊόν ή την υπηρεσία του με έναν ευρηματικό τρόπο, σε συνέδρια, εκθέσεις, παρουσιάσεις και λανσαρίσματα νέων προϊόντων, showrooms κ.ά. Το υλικό που μπορεί να προβληθεί ξεκινάει από ένα απλό τρισδιάστατο λογότυπο με κάποιο βασικό εφέ κίνησης και μπορεί να εξελιχθεί μέχρι την προβολή ενός ολόκληρου βίντεο. Τη συγκεκριμένη πλατφόρμα προσφέρει η Intelligent Life, εταιρεία προηγμένων τεχνολογικών εφαρμογών, που ιδρύθηκε στη Θεσσαλονίκη το 2010.

O τομέας στον οποίο το Holocube αποδίδει εντυπωσιακά αποτελέσματα, είναι η δυνατότητα συνδυασμού του αληθινού και του ψηφιακού προϊόντος. Π.χ. για ένα ποτό, ένα αληθινό ποτήρι μπορεί να τοποθετηθεί στο εσωτερικό του Holocube το οποίο θα γεμίζει με το ψηφιακά προβαλλόμενο ποτό και στο τέλος, θα εμφανίζεται πάνω του περιστρεφόμενο το λογότυπο της εταιρείας που το παράγει.

Τέτοιου είδους εφαρμογή του Holocube έγινε για το ενεργειακό ποτό Hell Energy Drink σε προωθητική ενέργεια που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του τουρνουά «Streetball – ενάντια στη βία» που διοργάνωσε ο ΠΣΑΚ τον Ιούλιο του 2011 στη Θεσσαλονίκη.

Ένας ακόμα τομέας στον οποίο το Holocube παράγει εντυπωσιακά αποτελέσματα, είναι στην προβολή λογοτύπων και εταιρικών ταυτοτήτων, όπως έγινε στην περίπτωση της Qatar Airways στο πλαίσιο του Moneyshow 2001. Για την προβολή της εταιρικής ταυτότητας της Qatar Airways επιλέχθηκε ο συνδυασμός σε ένα animation, του λογοτύπου της, με το γεγονός ότι εξυπηρετεί εκατοντάδες προορισμούς από και προς το διεθνές αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος.

Απόψεις
«Η συγκεκριμένη τεχνολογία δίνει τη δυνατότητα στα brands να “αιχμαλωτίζουν” με έναν αληθινά μοναδικό τρόπο τους καταναλωτές και να έχουν “longer interactions” μαζί τους. Επιτρέπει στους καταναλωτές να ξοδεύουν περισσότερο χρόνο με τα brands, όπου θέλουν και όποτε θέλουν οι ίδιοι. Τώρα τα brands έχουν την ευκαιρία να επικοινωνήσουν με έναν μοναδικό τρόπο τις αξίες τους, να μπουν στο μυαλό και στην καρδιά των καταναλωτών και να ζήσουν μια μοναδική εμπειρία μαζί τους» τονίζει ο Ηλίας Χρυσικός, Γενικός Διευθυντής της BusinessLike, εταιρείας που μέσα από τη διεθνή συνεργασία της με την Total Immersion αποτελεί μια από τις πρωτοπόρες στο augmented reality.

Όπως λέει ο ίδιος, μέσα από το augmented reality, οι marketers μπορούν πλέον να γνωρίζουν επακριβώς τα αποτελέσματα της επένδυσής τους. Και καταλήγει: «Ζούμε σε μια ιδιαίτερη κρίσιμη συγκυρία και οι σημερινοί καταναλωτές είναι διαφορετικοί, έχουν αλλάξει δραματικά τις συνήθειες και τα κριτήρια αγορών τους. Σήμερα, περισσότερο ίσως από ποτέ, τα brands έχουν ανάγκη να επικοινωνήσουν μαζί τους και η τεχνολογία augmented reality δίνει την ευκαιρία να “αιχμαλωτίζεις” τους καταναλωτές σε μια εντελώς διαφορετική πραγματικότητα. Η τεχνολογία augmented reality ψυχαγωγεί, ενημερώνει, συμβάλλει στην αύξηση των πωλήσεων, “δένει” τον καταναλωτή με το brand».

«Το πρόβλημα με τις τεχνολογίες αιχμής είναι πως είναι συνήθως δύσκολο να περάσεις από την ιδέα και τις πολλές δυνητικές εφαρμογές της, σε κάτι που να έχει πραγματικό εμπορικό ενδιαφέρον. Είναι πάρα πολλές οι φορές που πολύ ενδιαφέροντα project έρευνας παραμένουν στο ράφι χωρίς να μπορέσουν να μετουσιωθούν σε προϊόν ή υπηρεσία» επισημαίνει από την πλευρά του ο Συμεών Γαβαλάς, Technical Operation Manager της DigiMagix, ο οποίος τονίζει ότι η πρόκληση για μία εταιρεία είναι να καταφέρει να συνδυάσει το αποτέλεσμα της έρευνας με πραγματικό εμπορικό ενδιαφέρον και μάλιστα στον σωστό χρόνο, μιας και η συγκυρία (να παρουσιάσεις κάτι πολύ νωρίς ή πολύ αργά) μπορεί να θάψει ή να απογειώσει ένα προϊόν-λύση.

Όπως λέει ο ίδιος, «ο κατακερματισμός των διαθέσιμων συσκευών–τεχνολογιών και οι αναπόφευκτες δυσκολίες ανάπτυξης που προκύπτουν, σε συνδυασμό με την επιλογή-εύρεση του σωστού business sector για στοχοποίηση, είναι από τους βασικότερους παράγοντες για την έλλειψη πληθώρας πραγματικών εφαρμογών που αξιοποιούν το augmented reality».

«Η τεχνολογία AR αποτελεί άλλο ένα έναυσμα για δημιουργικότητα, μια γέφυρα ανάμεσα στα έντυπα και τα ψηφιακά Μέσα» επισημαίνει από την πλευρά του ο Τάκης Μπαρμπαλιάς, Creative Art Director της in8 creative design, εταιρείας που έχει επικεντρωθεί στην ανάπτυξη αυτής της τεχνολογίας μέσω της χρήσης ενός mobile application.

Σύμφωνα με αυτή, ο καταναλωτής καλείται να κατεβάσει το application στο κινητό του ή σε οποιαδήποτε συσκευή με κάμερα και έχει άμεσα τη δυνατότητα να γίνει μέρος της εφαρμογής. Πρόκειται για «σύνδεσμο» που οδηγεί από την καταχώριση στο site ή στο trailer μιας προσφοράς, από τη στάση του λεωφορείου σε έναν διαγωνισμό σε Facebook, Τwitter, Youtube κ.λπ., από τη βιτρίνα, μέσα στο κατάστημα, προβάλλοντας τις προσφορές που τρέχουν ακόμη κι αν είναι κλειστό. «Είναι 24ωρη live διαφήμιση».

Όπως λέει ο ίδιος, το σημαντικότερο πλεονέκτημα του augmented reality είναι η δυνατότητα αλληλεπίδρασης όλων των Μέσων Επικοινωνίας, αξιοποιώντας τις ήδη μετρήσιμες δυνάμεις αξιολόγησης και πολλαπλασιάζοντας τη χρήση και τα αποτελέσματά τους. «Φυσικά, για να συμβούν όλα αυτά, είναι προϋπόθεση να υπάρχει μια καλή ιδέα» αναφέρει.

Καταλήγοντας, επισημαίνει την ιδανική σχέση R.O.I. της εφαρμογής, η οποία είναι προσιτή σε όλους και ιδιαίτερα αποτελεσματική. «Η in8 προσφέρει μια AR εφαρμογή που μπορεί να προσαρμοστεί σε κάθε budget, ανάλογα με την έκταση των “παραδοσιακών” Μέσων που θέλει να συνδέσει ο διαφημιζόμενος» αναφέρει.