Πρωτοπόρος στην τεχνολογία αυτή είναι η γαλλική πολυεθνική εταιρεία Total Immersion, η οποία είναι παγκόσμιος ηγέτης στο Augmented Reality και διαθέτει γραφεία σε Παρίσι, Λονδίνο, Λος Άντζελες, Χονγκ Κονγκ. Το Augmented Reality ήδη έχουν εμπιστευθεί δεκάδες διαφημιζόμενοι-κολοσσοί, με αποτελέσματα πέρα από κάθε φαντασία. Σήμερα, η τεχνολογία αυτή βρίσκεται και στην Ελλάδα, μέσω της εταιρείας Businesslike, η οποία έχει την αποκλειστική αντιπροσωπεία τόσο για τη χώρα μας, όσο και για την Κύπρο.

Ο Ηλίας Χρυσικός, Γενικός Διευθυντής της Businesslike αναλύει παρακάτω την τεχνολογία αυτή, επισημαίνει τα ισχυρά ανταγωνιστικά της πλεονεκτήματα, ενώ αναφέρει και χαρακτηριστικά παραδείγματα που αποδεικνύουν με στοιχεία και αποτελέσματα, την υπεροχή της.

Marketing Week: Η αγωνία των marketers και των διαφημιστών σήμερα είναι να καταφέρουν να βρουν τρόπους διαφοροποίησης τόσο των brands, όσο και της επικοινωνίας τους. Η τεχνολογία που αφορά σε augmented reality solutions είναι σαφές ότι αποτελεί ένα μεγάλο βήμα προς αυτήν την κατεύθυνση. Πώς έχετε αντιληφθεί εσείς αυτήν τη διαφοροποίηση μέσα από την εφαρμογή της τεχνολογίας αυτής από την εταιρεία σας; Με άλλα λόγια, ποια πλεονεκτήματα προσφέρει η τεχνολογία αυτή στα brands που θα την υιοθετήσουν;

Ηλίας Χρυσικός: Κοιτάξτε, στη σημερινή οικονομική συγκυρία που ζούμε οι καταναλωτές έχουν αλλάξει δραματικά τις συνήθειές τους και τα κριτήρια αγορών. Περισσότερο ίσως, από κάθε άλλη φορά, τα brands έχουν ανάγκη να «δεθούν» με τους καταναλωτές, να επικοινωνήσουν τις αξίες τους, να προσελκύσουν το ενδιαφέρον τους, να μπουν στην καρδιά και το μυαλό τους.

Εφαρμογή παντού: Η τεχνολογία Augmented Reality μπορεί να βρει εφαρμογή σε όλα τα Mέσα Eπικοινωνίας, στα Media (Tηλεόραση, Print, Outdoor), στο web (Ιnternet, Facebook), σε καινοτόμες below-the-line activities, επιτρέποντας τη δημιουργία πρωτοποριακών μηχανισμών και μετρήσιμων αποτελεσμάτων.

Η τεχνολογία Augmented Reality διαθέτει τη μοναδική ικανότητα να επιτρέπει στους καταναλωτές να ζουν εκπληκτικές εμπειρίες και να «δένονται» με έναν αληθινά μοναδικό τρόπο με τα brands. H συγκεκριμένη τεχνολογία δίνει τη δυνατότητα στα brands να έχουν «longer interactions» με τους καταναλωτές, τους επιτρέπει να ξοδεύουν περισσότερο χρόνο μαζί τους και μάλιστα οπουδήποτε θέλουν οι καταναλωτές των brands να ξοδέψουν τον χρόνο τους, δημιουργώντας έτσι ένα μοναδικό «δέσιμο» που δεν συγκρίνεται με κανένα άλλο.

Marketing Week: Μια τεχνολογία, πέρα από τη χρησιμότητά της, αντλεί κύρος και αξιοπιστία από το όνομα της εταιρείας που την εκπροσωπεί. Στην προκειμένη περίπτωση αναφερόμαστε στην Total Immersion. Πείτε μας λίγα λόγια για την εταιρεία αυτή, τους τομείς στους οποίους δραστηριοποιείται και τη σχέση σας μαζί της.

Ηλίας Χρυσικός: Η Total Immersion είναι πρωτοπόρος εταιρεία και παγκόσμιος ηγέτης στην τεχνολογία Augmented Reality, με γραφεία σε Παρίσι, Λονδίνο, Λος Άντζελες, Χονγκ Κονγκ και εξυπηρετεί πελάτες όπως οι Coca-Cola, P&G, Unilever, Verizon, Nokia, Mattel, Olympus κ.ά. Τα τελευταία τρία χρόνια σε όλο τον κόσμο δημιουργήθηκαν και υλοποιήθηκαν περισσότερα από 850 projects από την Total Immersion στους τομείς retail, consumer product, digital marketing, entertainment, e-commerce.

Να σημειωθεί ότι σε συνεργασία με την 20th Century Fox πραγματοποιήθηκαν οι 3D εφαρμογές της ταινίας Avatar.

Για μας, στη Businesslike, είναι ιδιαίτερη τιμή και ευθύνη να είμαστε ο επίσημος συνεργάτης της Total Immersion για την Ελλάδα και την Κύπρο και δικαιώνει τις συνεχείς προσπάθειές μας να δημιουργούμε και να παρέχουμε πρωτοποριακές και καινοτόμες υπηρεσίες με μετρήσιμα αποτελέσματα.

Marketing Week: Βασική ανάγκη στο σύγχρονο Μάρκετινγκ και πολύ περισσότερο σε μια περίοδο κρίσης, είναι το brand να χτίσει αμφίδρομη σχέση με τους καταναλωτές. Πώς βοηθάει προς αυτήν την κατεύθυνση η τεχνολογία augmented reality;

Ηλίας Χρυσικός: Πριν ξεκινήσουμε τούτη τη συνέντευξη είχατε κι εσείς ο ίδιος την ευκαιρία να παρακολουθήσετε από εμάς live demos των εφαρμογών με την τεχνολογία Augmented Reality που ήδη σας ανέφερα. Διαπιστώσατε και εσείς τον μοναδικό τρόπο που δένεται ο καταναλωτής με το brand, αφού συμμετέχει και έχει ενεργό ρόλο ο ίδιος.

Και το πολύ σημαντικό, μπορεί να μεταφέρει και να ζήσει ο καταναλωτής αυτήν την εμπειρία όποτε θέλει και όπου θέλει, στη δουλειά, στο smartphone, στο Ιnternet, σε ένα κατάστημα, στην τηλεόραση, στο Facebook, στο σούπερ μάρκετ, σε ένα event, σε ένα tablet. Τα brands πλέον, έχουν τη δυνατότητα μιας εξαιρετικά δημιουργικής και καινοτόμου one-to-one σχέσης με τους καταναλωτές τους, μέσω της Augmented Reality τεχνολογίας.

Marketing Week: Οπότε η τεχνολογία Augmented Reality μπορεί να εφαρμοστεί σε μεγάλη ποικιλία Μέσων…

Ηλίας Χρυσικός: Μα αυτό είναι και το πολύ μεγάλο της ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Η τεχνολογία Augmented Reality μπορεί να βρει εφαρμογή σε όλα τα Μέσα Επικοινωνίας, στα Μedia (Τηλεόραση, Ρrint, Οutdoor), στο web (Ιnternet, Facebook), σε καινοτόμες below-the-line activities, επιτρέποντας τη δημιουργία πρωτοποριακών μηχανισμών και μετρήσιμων αποτελεσμάτων.

Νέες εκπληκτικές δυνατότητες ανοίγονται για την αξιοποίηση της συσκευασίας, αλλά και των ίδιων των προϊόντων, των βιτρινών και του εσωτερικού των καταστημάτων. H εκτύπωση και η οποιαδήποτε καταχώριση παίρνουν «ζωή» και μεταφέρουν το μήνυμα του brand με ένα τρόπο, που ο καταναλωτής δεν έχει ξαναδεί, ζώντας ο ίδιος μια αξεπέραστη interactive εμπειρία. Για να ζήσει κάποιος την εμπειρία αυτή χρειάζεται ένα pc ή mac ή ένα laptop ή ένα smartphone ή ένα tablet, αρκεί να είναι εφοδιασμένα με μια απλή web κάμερα.

Marketing Week: Μπορεί να εφαρμοστεί σε κάθε είδους brand και υπηρεσία;

Ηλίας Χρυσικός: Πράγματι, η τεχνολογία Augmented Reality έχει σχεδόν απεριόριστες δυνατότητες και μπορεί να εφαρμοστεί για κάθε brand ή υπηρεσία, χάρη στις τεράστιες δυνατότητες που προσφέρει η εμπειρία και η πρωτοπορία της Total Immersion, του παγκόσμιου ηγέτη στην τεχνολογία Augmented Reality. Η Businesslike έχει την αποδεδειγμένη εμπειρία, τη γνώση και την προηγμένη τεχνολογία που απαιτείται για να σχεδιάσει και να υλοποιήσει, σε συνεργασία με την Total Immersion, νέες καινοτόμες ενέργειες και εμπειρίες για τα brands και τους καταναλωτές τους.


Marketing Week: Ποιες είναι οι πρώτες αντιδράσεις από τις επαφές που έχετε κάνει με την αγορά;

Ηλίας Χρυσικός: Είμαστε στη φάση της ολοκληρωμένης προσωπικής ενημέρωσης των στελεχών των εταιρειών για τη συνεργασία μας με την Total Immersion και των εκπληκτικών δυνατοτήτων που ανοίγονται από αυτή, για τα brands. Είναι πολύ σημαντική η επίδειξη που γίνεται με live demos στα στελέχη των εταιρειών από projects που υλοποιήθηκαν σε διάφορα Μέσα, για να ζήσουν οι ίδιοι τη μοναδική εμπειρία της τεχνολογίας Augmented Reality.

Οι αντιδράσεις είναι πολύ θετικές και ο σκοπός μας είναι να συμβάλλουμε ουσιαστικά και πρακτικά στην προσπάθεια που κάνουν τα brands να δημιουργήσουν νέους δεσμούς με τους καταναλωτές τους. Ζούμε μέσα σε μια πρωτοφανή οικονομική κρίση και είναι απολύτως βέβαιο ότι η δημιουργικότητα και η καινοτομία αποτελούν το ανάχωμα σε αυτή.

Πρωτοπορία Businesslike: Η Businesslike έχει την αποδεδειγμένη εμπειρία, τη γνώση και την προηγμένη τεχνολογία που απαιτείται για να σχεδιάσει και να υλοποιήσει, σε συνεργασία με την Total Immersion, νέες καινοτόμες ενέργειες και εμπειρίες για τα brands και τους καταναλωτές τους.

Marketing Week: Ποια η σχέση κόστους-αποτελέσματος;

Ηλίας Χρυσικός: Η χρήση της τεχνολογίας Augmented Reality αποτελεί μια επένδυση του διαφημιζόμενου στην πολύ σημαντική προσπάθεια που κάνει να χτίσει μια νέα αμφίδρομη σχέση με τους καταναλωτές του, στη σημερινή οικονομική και κοινωνική συγκυρία. Η τεχνολογία αυτή έχει μπει σε μια φάση που έχει ωριμάσει και ταυτόχρονα, χάρη στην πρωτοπορία της Total Immersion, νέοι δρόμοι προσφέρονται στους καταναλωτές για να απλοποιήσουν και να οργανώσουν τις ζωές τους.

Τα αποτελέσματα που ενδεικτικά σας παρέθεσα δείχνουν την εξαιρετική ανταπόκριση των καταναλωτών και το μοναδικό «δέσιμο» που επιτυγχάνουν τα brands με αυτούς. Το κόστος κάθε εφαρμογής εξαρτάται από πολλές παραμέτρους όπως η άδεια χρήσης του λογισμικού, οι απαιτήσεις του project κ.λπ.

Όπως έχει αποδειχθεί σε όλα τα projects που υλοποιήθηκαν, η δημιουργία πρωτοποριακών επικοινωνιακών ενεργειών με χρήση τεχνολογίας Augmented Reality από την Total Immersion μεγιστοποιεί την αποτελεσματικότητά τους με μετρήσιμα αποτελέσματα, αξιοποιεί με τον καλύτερο τρόπο το budget και φυσικά, δημιουργεί μοναδικούς δεσμούς μεταξύ των brands και των καταναλωτών τους.

Μιλώντας με παραδείγματα
Marketing Week: Να μιλήσουμε όμως πιο συγκεκριμένα για την τεχνολογία αυτή. Τι δυνατότητες προσφέρει στα brands, πώς λειτουργεί και τι δείχνει η διεθνής εμπειρία από την εφαρμογή της; Απ’ ό,τι γνωρίζω συνδυάζει την πραγματικότητα με το virtual reality.

Ηλίας Χρυσικός: Ας δούμε, καταρχάς τον ορισμό της συγκεκριμένης τεχνολογίας: Augmented Reality είναι η συνένωση του εικονικού κόσμου με τον πραγματικό, δίνοντας τη δυνατότητα στα brands να δημιουργούν ισχυρές σχέσεις πιστότητας με τους καταναλωτές, αφού μπορούν πλέον να τους προσφέρουν αξεπέραστες interactive εμπειρίες και να τους «μεταφέρουν» στον δικό τους κόσμο. Ενδεικτικά σας αναφέρω τέσσερα χαρακτηριστικά case studies και τα αποτελέσματά τους, για να δείτε τις εκπληκτικές δυνατότητες της τεχνολογίας αυτής.

Το πρώτο αφορά σε ενέργεια για την Olympus camera στις Η.Π.Α., η οποία συγκέντρωσε περισσότερους από 100.000 μοναδικούς επισκέπτες από τον πρώτο κιόλας μήνα της εφαρμογής. Μάλιστα η εφαρμογή κέρδισε το Innovator Award στο Summit Emerging Media Awards το 2010. Ένα ακόμα παράδειγμα αφορά στα Pringles και εξελίχθηκε στη Γαλλία, όπου το Augmented Reality promotion βραβεύθηκε από το γαλλικό περιοδικό 01 Informatique ως ένα από τα πλέον καινοτόμα παγκοσμίως.

Θα μπορούσα ακόμα να αναφέρω το διεθνές παράδειγμα της Coke Zero, όπου το Augmented Reality promotion μετέφερε 140 εκατομμύρια κουτιά (cans) Coke Zero στην εκπληκτική πλατφόρμα της Total Immersion για Augmented Reality. Στo site ενεπλάκησαν επισκέπτες από 144 χώρες, με 23% return rate και με ένα μέσο χρόνο, για να ζήσει την εμπειρία αυτή, πάνω από 10 λεπτά. Καταλαβαίνετε ότι μιλάμε για πολύ σημαντικά επιτεύγματα.

Φυσικά, δεν θα μπορούσα να μην αναφέρω αντίστοιχη ενέργεια Augmented Reality που υλοποίησε η BusinessLike με την εταιρεία Γερμανός. Επρόκειτο για μια πρωτοποριακή προωθητική ενέργεια όπου για πρώτη φορά συνδυάστηκε η εξαργύρωση κουπονιών με την απόδοση των δώρων με χρήση Augmented Reality τεχνολογίας από την Τotal Immersion. Περίπου 40.000 επισκέπτες, κατά την περίοδο των εορτών των Χριστουγέννων του 2010 στα δυο καταστήματα Γερμανός στο The Mall Athens και στο Golden Hall, έζησαν μια μοναδική εμπειρία Augmented Reality και κέρδισαν με έναν πρωτοποριακό τρόπο απίθανα δώρα.

Bruno Uzza, Co-Founder & CEO, Total Immersion
«To Augmented Reality σύντομα θα κυριαρχήσει στην επικοινωνία και στην ψυχαγωγία»
Επικοινωνήσαμε με τα κεντρικά γραφεία της Total Immersion στη Γαλλία και ζητήσαμε από τον Co-Founder & CEO της εταιρείας, Bruno Uzzan, ένα σχόλιο για την τεχνολογία Augmented Reality. Η απάντησή του, μεστή και ουσιαστική, παρουσιάζει ξεκάθαρα το μέλλον της Επικοινωνίας:

«Όπως συνηθίζω να λέω, η δουλειά μας είναι να δημιουργούμε “μαγεία”. Augmented Reality ή AR είναι το σημείο στο οποίο ο κόσμος του εικονικού (virtual world) συναντά τον πραγματικό κόσμο (real world). Είναι το να μπορείς να “αιχμαλωτίζεις” τους ανθρώπους σε μια εντελώς διαφορετική πραγματικότητα. Πριν από δέκα χρόνια δημιουργήσαμε την Total Immersion έχοντας ένα όραμα. Σιγά-σιγά, το hardware εξελίσσεται προς την κατεύθυνση της αρχικής ιδέας. Σύντομα, το κοινό θα διαπιστώσει την εκπληκτική αξία της τεχνολογίας Augmented Reality στη ζωή του. Ήδη, χρησιμοποιείται στην ψυχαγωγία και ως Μέσο πληροφόρησης. Πολύ σύντομα, η χρήση της θα επεκταθεί στις αγορές, στο real estate και στον τρόπο που προγραμματίζουμε τη ζωή μας.

Ταυτόχρονα, η διαρκής εξέλιξη της τεχνολογίας της κινητής τηλεφωνίας δημιουργεί απεριόριστες δυνατότητες. Σήμερα, με την τεχνολογία AR οι εταιρείες μπορούν να “αιχμαλωτίζουν” τους πελάτες τους σε μια μοναδική εμπειρία που διαρκεί από 1 έως 3 λεπτά κάθε φορά. Πρόκειται για έναν εξαιρετικό τρόπο λανσαρίσματος και προώθησης προϊόντων, ταινιών αλλά και ένα θαυμάσιο τρόπο επαναπροσέλκυσης πελατών. Στο μέλλον, οι καταναλωτές θα χρησιμοποιούν την τεχνολογία Augmented Reality για να οργανώνουν και να κάνουν πιο απλή τη ζωή τους».