Οι ασφαλιστικές εταιρείες προσπαθούν να ακολουθούν τις ανάγκες των ασφαλισμένων και να τους παρέχουν ευέλικτα προγράμματα που τους καλύπτουν, ειδικά σε μια περίοδο που οι κρατικές παροχές στον τομέα αυτό είναι μειωμένες. Ο έντονος ανταγωνισμός αντικατοπτρίζεται και στη δυναμική επικοινωνία και διαφήμιση, με τις ασφαλιστικές εταιρείες να συναγωνίζονται στην πρωτοτυπία και στην καινοτομία, τη στιγμή που άνοδο φαίνεται να εμφανίζουν φέτος οι ομαδικές ασφαλίσεις. 

Ο Μπάμπης Αναστασιάδης, Διευθυντής Ανάπτυξης Προϊόντων, Marketing & Επικοινωνίας της ΑΧΑ, αναφέρει σχετικά με τις νέες τάσεις στην αγορά των ασφαλειών στην Ελλάδα: «Το ανταγωνιστικό περιβάλλον δημιουργεί χώρο για καινοτομία, όπως στην ασφάλιση αυτοκινήτου όπου βλέπουμε τη δημιουργία προϊόντων τύπου “usage based insurance”, με το δικό μας “Οδηγώ λίγο – Πληρώνω λίγο” να ανοίγει τον δρόμο. Η κάλυψη της υγείας αποτελεί σταθερά βασική ανάγκη, με τους καταναλωτές να χρειάζονται προϊόντα όπως το Mediσυν 2, που καλύπτει εξετάσεις πρόληψης, νοσηλεία και υπηρεσίες μετά τη νοσηλεία.

Η διαπιστωμένη αύξηση ακραίων καιρικών φαινομένων και φυσικών καταστροφών καθιστούν ακόμα πιο σημαντική την ασφάλιση της κατοικίας. Εξαιρετικά μεγάλη αξία έχει η διατήρηση του πελατολογίου και για αυτόν τον λόγο υλοποιούνται ενέργειες επιβράβευσης των πιστών πελατών μέσα από μείωση κόστους ασφάλισης, αλλά και με την παροχή επιπλέον υπηρεσιών. Όλα τα παραπάνω πραγματοποιούνται σε ένα αυστηρό κανονιστικό πλαίσιο, (SolvencyII), που μεσοπρόθεσμα είναι βέβαιο ότι θα έχει θετικά αποτελέσματα για την αξιοπιστία της ασφαλιστικής αγοράς και την αύξηση του αριθμού των ασφαλισμένων συνολικά».

Ενδεικτικά, ένα από τα τελευταία λανσαρίσματα στην αγορά είναι το προϊόν «BuytheMile» της Anytime, το οποίο προσφέρει ασφάλιση με το χιλιόμετρο. Όσοι οδηγούν λιγότερο πληρώνουν λιγότερα ασφάλιστρα, με το προϊόν αυτό να ενδείκνυται για όσους κάνουν μέχρι 5.000 χιλιόμετρα τον χρόνο με το αυτοκίνητό τους.
Η ΑΧΑ παρουσίασε την υπηρεσία «Οδηγώ λίγο – Πληρώνω λίγο», η οποία επιτρέπει στους πελάτες της να λαμβάνουν 20% έκπτωση στο κόστος ασφάλισης του οχήματός τους, όταν έχουν διανύσει έως 5.000 χιλιόμετρα σε ένα έτος. Η Eurolife ERB προχώρησε πρόσφατα σε απλούστερη διατύπωση των όρων των συμβολαίων της, ξεκινώντας από τα συμβόλαια ασφάλισης Κατοικίας και Αυτοκινήτου, ενώ η πρωτοβουλία αυτή θα εφαρμοστεί και σε άλλες ασφαλιστικές κατηγορίες.

Εξυπηρέτηση, αμεσότητα και αξιοπιστία φαίνεται να αποτελούν τους σημαντικότερους παράγοντες επιλογής για τους καταναλωτές. Όπως επισημαίνει και ο Μπάμπης Αναστασιάδης, «Οι καταναλωτές θέλουν να καταλαβαίνουν τι τους λέει μια εταιρεία. Σε αυτό το κομμάτι έχουμε δώσει ιδιαίτερη έμφαση, γράφοντας τους όρους των ασφαλιστηρίων μας, αλλά και όλου του υλικού που τα συνοδεύουν, σε απλή και κατανοητή γλώσσα. Θέλουν επίσης να τη νιώθουν δίπλα τους τη στιγμή της ζημιάς. Και αυτή τη στιγμή αναγνωρίζουμε ως τη σημαντικότερη στη σχέση μας με τον πελάτη, βοηθώντας τον με ταχύτητα, αξιοπιστία και κατανόηση των δικών του προσωπικών αναγκών, να ξεπεράσει οποιοδήποτε θέμα».

Πολλαπλές οι δράσεις εταιρικής ευθύνης
Όντας σε έναν κλάδο που θέτει στο επίκεντρο τον άνθρωπο, οι ασφαλιστικές εταιρείες δραστηριοποιούνται έντονα στον χώρο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης. Χορηγίες, εκδηλώσεις και προγράμματα ΕΚΕ είναι μερικές από τις δράσεις που πραγματοποιούνται, φανερώνοντας το «κοινωνικό» πρόσωπο των εταιρειών.    
Η AXA Ασφαλιστική, θέτοντας διαχρονικά στο επίκεντρο των δραστηριοτήτων της την ευαισθητοποίηση και την εκπαίδευση της κοινωνίας σε θέματα πρόληψης κινδύνων, συγκέντρωσε κάποιες «πράξεις βλακείας» που κάνουμε όλοι καθημερινά, σε ένα εικονικό e-shop, το asetisvlakeies.gr, με στόχο να θυμίσει πόσες από αυτές επιλέγουμε να «αγοράζουμε» καθημερινά, ανεξάρτητα με τις επιπτώσεις που μπορεί να έχουν στη ζωή μας. Οι επισκέπτες του asetisvlakeies.gr, αφού ανακαλύψουν ποιες βλακείες κάνουν οι ίδιοι καθημερινά, μπορούν να διαδώσουν το μήνυμα πρόληψης και προστασίας, κάνοντας share το περιεχόμενο της ιστοσελίδας και «σώζοντας» με τον τρόπο αυτό τους φίλους τους από λάθη που κάνουν και εκείνοι.

Παράλληλα, νέα αύξηση της βαθμολογίας πέτυχε η ΑΧΑ στον δείκτη Dow Jones Sustainability Index (DJSI). Οι δράσεις της για την Εκπαίδευση και Ανάπτυξη των ανθρώπων της αφορούν σε 5 βασικούς πυλώνες που αποτελούνται από 80 εκπαιδευτικά προγράμματα, ενώ στο πλαίσιο της στρατηγικής της συνεργασίας με το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», υλοποίησε για 5η συνεχή χρονιά εκπαιδευτικά προγράμματα για θέματα οδικής ασφάλειας, προς μαθητές ηλικίας 15 – 18 ετών. Ο Όμιλος ΑΧΑ έλαβε και την πιστοποίηση EDGE (Economic Dividends for GenderEquality), επιβράβευση της δέσμευσης και των προσπαθειών του για την εφαρμογή πολιτικών που προωθούν την ισότητα φύλων και τον σεβασμό της διαφορετικότητας στους εργασιακούς χώρους της εταιρείας.

Με στόχο τη δημιουργία νέων τεχνολογιών, εφαρμογών, πλατφορμών και διαδικασιών που θα επιτρέψουν την αναβάθμιση των εργαλείων και μεθόδων που εφαρμόζονται σήμερα στην ιδιωτική ασφάλιση και την προσφορά βελτιωμένων υπηρεσιών και εμπειριών στους πολίτες, η Groupama Ασφαλιστική και το Corallia διοργανώνουν τον διαγωνισμό ανοικτής καινοτομίας HackInnow στις 11 και 12 Νοεμβρίου.

Η MetLife συμμετείχε στον θεσμό του Spetses Mini Marathon, δίνοντας στους συμμετέχοντες συμβουλές προετοιμασίας και wellbeing. Τον Ιούνιο, η MetLife βραβεύτηκε για την εθελοντική της συνεισφορά από το Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων/JuniorAchievement Greece, στο πλαίσιο του 10ου Πανελλήνιου διαγωνισμού για την «Καλύτερη Εικονική Επιχείρηση 2016». Η ομάδα Eθελοντών της MetLife βραβεύτηκε για 2η συνεχή χρονιά με το Βραβείο Εθελοντισμού για το Πρόγραμμα «LifeChanger». Επιπλέον, η MetLife συμμετείχε στην 16η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Ποδοσφαίρου Special Olympics Hellas, καθώς και στο CareerFair.4all, την Πρώτη Ημέρα Καριέρας για άτομα με Αναπηρία (ΑμεΑ) στην Ελλάδα.

Τη διαδραστική εκδήλωση «World Meal» με την ActionAid, για πρώτη φορά στον χώρο των επιχειρήσεων, οργάνωσε η Interamerican, στα κεντρικά γραφεία της τον Οκτώβριο. Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, 25 στελέχη της εταιρείας παρακάθισαν στο «Παγκόσμιο Γεύμα» και είχαν την ευκαιρία να διαπιστώσουν, με τη βιωματική συμμετοχή τους, το μέγεθος των αδικιών που διαπράττονται παγκοσμίως σε βάρος των υπανάπτυκτων χωρών του κόσμου. Παράλληλα, η Interamerican υποστήριξε «Το μεγαλύτερο Παιχνίδι κατά της Φτώχειας», που οργάνωσε η ActionAid τον Οκτώβριο στον πεζόδρομο της Διονυσίου Αρεοπαγίτου, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά της Φτώχειας. Επίσης, Interamerican  και Anytime ήταν χορηγοί του Διαγωνισμού Καινοτομίας Crowdhackathon#Insurance, ενώ η Interamerican σχεδίασε και εφαρμόζει και το ενδο-εταιρικό πρόγραμμα «ΙΜΑGINE», στόχος του οποίου είναι να ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα των ανθρώπων της και να αποτελέσει «φυτώριο» νέων ιδεών από τους εργαζομένους.
Μια δράση που εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο του στρατηγικού ψηφιακού μετασχηματισμού του υλοποίησε ο ασφαλιστικός Όμιλος Eurolife ERB, συμμετέχοντας στον διήμερο διαγωνισμό καινοτομίας Crowdhackathon #Ιnsurance ως Χρυσός Χορηγός.

«Ο καταναλωτής θα πρέπει να μας βρίσκει, όπου και όταν αυτός το επιθυμεί»
«Δραστηριοποιούμαστε σε έναν κλάδο για τον οποίο οι καταναλωτές δεν είναι αυθορμήτως έτοιμοι να “ξοδέψουν”, ενώ η τελική απόδειξη και συνειδητοποίηση της αξίας που προσφέρουμε έρχεται τη στιγμή της αποζημίωσης. Συνεπώς, είναι πολύ σημαντικό να μπορούμε μέσα από ένα ολοκληρωμένο marketing mix, αξιοποιώντας όλες του τις διαστάσεις, να προωθούμε ξεκάθαρα τις υπηρεσίες που προσφέρουμε, στο σωστό κόστος, και αυτό να μπορεί να το αναγνωρίσει ο καταναλωτής, ο οποίος φυσικά θα πρέπει να μας βρίσκει, όπου και όταν αυτός το επιθυμεί».
Μπάμπης Αναστασιάδης, ΑΧΑ



ΕΑΕΕ: «Η τεχνολογία αλλάζει διαρκώς τα δεδομένα στην ασφάλιση»
Η  Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος διοργάνωσε τη συνάντηση ασφαλιστών και αντασφαλιστών 18th HYDRA MEETING στην  Ύδρα από 21 έως 23 Σεπτεμβρίου, με συμμετέχοντες από την Ελλάδα και 23 χώρες του εξωτερικού. Ο Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου, Πρόεδρος της ΕΑΕΕ, τόνισε μεταξύ άλλων, πως η ασφάλιση έχει σημαντικό ρόλο να παίξει στην κοινωνία και την οικονομία, ειδικά τώρα που το κοινωνικό κράτος μειώνει συνεχώς τις παροχές. Στα συμπεράσματα της συνάντησης συμπεριλαμβάνεται το ότι η τεχνολογία αλλάζει διαρκώς τα δεδομένα στην ασφάλιση. Ο τρόπος που θα γίνεται η Ασφάλιση Αυτοκινήτων στο μέλλον προβληματίζει την ασφαλιστική αγορά, καθώς από την έμφαση στον οδηγό που δίνεται μέχρι σήμερα από τις ασφαλιστικές εταιρείες (αστική ευθύνη οδηγού), η έμφαση ενδεχομένως να πρέπει να δοθεί στο ίδιο το όχημα ως εργαλείο (αστική ευθύνη προϊόντος). Στις Ασφαλίσεις Υγείας η επίδραση είναι επίσης σημαντική, καθώς η ιατρική βασίζεται όλο και περισσότερο στην τεχνολογία.

In Brief
– Το πρώτο δίκτυο εργαζόμενων γυναικών της (Women’s Business Network – WBN) δημιούργησε πρόσφατα η MetLife. H εταιρεία μένοντας πιστή στη δέσμευσή της για συνεχή ανάπτυξη των γυναικών στο εργασιακό της περιβάλλον, υιοθετεί και στην Ελλάδα αυτό το κανάλι δράσης και επικοινωνίας.  
– Η Vodafone σε συνεργασία με την AIG παρουσιάζει τη νέα υπηρεσία Vodafone Replace με την οποία παρέχει δωρεάν αντικατάσταση συσκευής, με κάθε νέα αγορά Vodafone Smartphone ή Vodafone Smart Tablet, εντός 24 ωρών. Το μόνο που πρέπει να κάνει ο ιδιοκτήτης της συσκευής είναι να επικοινωνήσει απευθείας με το Κέντρο Αποζημιώσεων της ΑΙG.
– Η ΝΝ Ηellas ενίσχυσε τη διοικητική της ομάδα με τρεις νέους Γενικούς Διευθυντές. Ο Μιχάλης Σωτηράκος αναλαμβάνει Γενικός Διευθυντής Πωλήσεων, υπεύθυνος για όλα τα κανάλια διανομής, ο Κωνσταντίνος Κουγιουμουτζής Γενικός Τεχνικός Διευθυντής Υγείας και ο Ανδρέας Οικονόμου Γενικός Διευθυντής Επιχειρησιακού Σχεδιασμού.
– Αναγνωρίζοντας την ανάγκη των καταναλωτών για άμεση και απλή επικοινωνία, η ΑΧΑ δημιούργησε έναν νέο ηλεκτρονικό υπολογιστή ασφαλίστρων
στο www.axa.gr, ο οποίος απαιτεί λιγότερο από 1΄
για να δώσει προσφορά, μέσα από μια απλή διαδικασία με εικόνες.
– Το περασμένο καλοκαίρι, στις οργανωμένες πλαζ «Yabanaki» Βάρκιζας και «Καΐκι» Σπετσών, καθώς και στον Ναυτικό Όμιλο Βουλιαγμένης (Ν.Ο.Β.), η Groupama Ασφαλιστική είχε τοποθετήσει στις ομπρέλες παραλίας, ειδικά κουτιά ασφαλείας για
την προστασία των προσωπικών αντικειμένων
των λουόμενων.
– Η Eurolife ERB προχωρά στην έναρξη υλοποίησης της στρατηγικής ψηφιακού μετασχηματισμού της, μέσω του project Eurolife 2.0. Για την υλοποίηση της στρατηγικής Eurolife 2.0 και τον συντονισμό όλων των επιμέρους πρωτοβουλιών, η εταιρεία προχώρησε στη σύσταση Digital Transformation Office.
– Η Achmea, μητρική εταιρεία της Interamerican, ανέθεσε τα καθήκοντα του Διευθύνοντος Συμβούλου της ελληνικής εταιρείας στον Γιάννη Καντώρο, από τις 15 Νοεμβρίου 2016, ο οποίος διαδέχεται στη θέση τον Γιώργο Κώτσαλο. Παράλληλα, η Interamerican προχώρησε φέτος σε σειρά νέων συνεργασιών, όπως με την Messaritis Ανανεώσιμες, τον Όμιλο Σφακιανάκη, τον online ταξιδιωτικό οργανισμό Tripsta και την Κλινική Ρέα.
– Η Interamerican υλοποιεί το «Genesis», σχέδιο για την ενίσχυση του δικτύου των συνεργατών αποκλειστικής συνεργασίας (δίκτυο Agency), στο πλαίσιο της ισορροπημένης ανάπτυξης της διανομής με κάθε τρόπο που εξυπηρετεί τον πελάτη.
– Η Anytime βρέθηκε στην έκθεση αυτοκινήτου «Αυτοκίνηση 2016», παρουσιάζοντας τα προγράμματα ασφάλισης οχημάτων που παρέχει.

isMood Social Media & Web Analysis για τις Ασφαλιστικές Εταιρείες

Εξεταζόμενο διάστημα: 1 Αυγούστου έως 30 Σεπτεμβρίου 2016
Πηγές: Twitter, Facebook pages, news-sites, blogs, forums & disqus
Εξεταζόμενο δείγμα εταιρειών: Anytime, ΑΧΑ, Eurolife, Groupama, Interamerican, Metlife, Υδρόγειος

Σύμφωνα με την ανάλυση της isMood, το εξεταζόμενο διάστημα έγιναν συνολικά 1.295 αναφορές για τις υπό μελέτη ασφαλιστικές εταιρείες. Τον μεγαλύτερο όγκο αναφορών συγκεντρώνει η Interamerican με 46% και στη συνέχεια ακολουθούν η Eurolife με 30% και η Groupama με 6% των αναφορών. Τον μεγαλύτερο αριθμό θετικών αναφορών συγκεντρώνει η Interamerican, λόγω των κερδών που ανακοίνωσε για το 1ο εξάμηνο του 2016 και των κοινωνικών δράσεων που υποστηρίζει. Ταυτόχρονα, όμως, συγκεντρώνει και τον μεγαλύτερο αριθμό αρνητικών σχολίων, τα οποία οφείλονται σε αρνητικό σχολιασμό του πρώην στελέχους της, Δ. Κοντομηνά. Η είδηση πώλησης της Eurolife στην Fairfax αναπαράχθηκε σημαντικά, ενώ παρατηρείται ότι οι Eurolife και AXA επενδύουν σε καμπάνιες πρόληψης και ενημέρωσης.

Μεταξύ άλλων, συγκεντρώθηκαν ανά εταιρεία τα εξής σχόλια:
– Anytime: Αναφορές στη συνεργασία της εταιρείας με την Αττική οδό για δωρεάν διελεύσεις των πελατών της, ειρωνικά σχόλια για το τηλεφωνικό κέντρο της εταιρείας και έντονα παράπονα για διαγωνισμό της εταιρείας στον οποίο δεν έχουν δικαίωμα συμμετοχής όλοι οι πελάτες της
– ΑΧΑ: Αναφορές στο πρώτο e-shop που δημιούργησε η εταιρεία με σκοπό την κοινωνική υπευθυνότητα και ευαισθητοποίηση του κοινού
– Eurolife: Έντονες αναφορές για την πώληση του 80% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας
– Groupama: Αναφορές στη συνεργασία της εταιρείας με το Corallia, για περαιτέρω δράσεις ανοιχτής καινοτομίας
– Interamerican: Επικριτικά σχόλια για τον επιχειρηματία και πρώην μεγαλομέτοχο της εταιρείας, Δημήτρη Κοντομηνά, θετικές αναφορές για τα λειτουργικά κέρδη του εξαμήνου της εταιρείας και στήριξη ποικίλων κοινωνικών δράσεων
– Metlife: Θετικά σχόλια για την ιδιαίτερη βράβευση των κορυφαίων ασφαλιστικών συμβούλων της εταιρείας και αναφορές στην αυξημένη κερδοφορία που παρουσίασε η εταιρεία το τελευταίο οκτάμηνο
– Υδρόγειος: Αναφορές στο ξεχωριστό βίντεο που παρουσίασε η εταιρεία για να περάσει το δικό της μήνυμα για την αξία της ασφάλισης