Την ίδια στιγμή, θετικά σημάδια εμφανίζονται σε συγκεκριμένους κλάδους της οικονομίας, όπως είναι αυτοί των generic pharmaceuticals, της γεωργίας, των εναλλακτικών πηγών ενέργειας και του τουρισμού. Τα παραπάνω επισημαίνει σε συνέντευξή του στο Marketing Week ο Μιχάλης Παγίδας, Πρόεδρος της ΕΑΣΕ, με την ευκαιρία συμπλήρωσης 25 χρόνων από την ίδρυση της Ένωσης. Πρόκειται αναμφίβολα για μια θετική άποψη, η οποία στηρίζεται σε ρεαλιστικά στοιχεία και δημιουργεί μια χαραμάδα αισιοδοξίας στο πυκνό σκοτάδι που μας περιβάλλει.

Σήμερα, έχουμε ανάγκη όσο ποτέ να εστιάζουμε καθημερινά στις όποιες θετικές εξελίξεις ή ενδείξεις, διότι φοβάμαι ότι έχουμε πλέον εθιστεί στη μιζέρια, στην απαισιοδοξία, στην κατήφεια, με αποτέλεσμα ακόμα και τα θετικά στοιχεία να τα ξεπερνάμε ταχύτατα και να μένουμε στα αρνητικά. Πρέπει να αναζητήσουμε τις ισορροπίες εκείνες που θα επιτρέψουν σε όλους μας να παραμείνουμε δημιουργικοί, δραστήριοι, δυναμικοί και όσο γίνεται, αισιόδοξοι. Αν αυτή η αίσθηση περάσει σε όλους, τότε θα κινητοποιήσει σε έναν βαθμό την επιχειρηματικότητα, αφυπνίζοντας τις δυνάμεις εκείνες που μπορούν ακόμα να λειτουργήσουν ως ατμομηχανή ανάπτυξης.

H συνέντευξη του Μιχάλη Παγίδα όμως ήταν εφ΄ όλης της ύλης και ο ίδιος μίλησε για το επιχειρηματικό περιβάλλον, τον ρόλο της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και των Μάνατζερ, τις κινήσεις που πρέπει να κάνει η Πολιτεία ώστε να βοηθήσει στην τόνωση του επιχειρηματικού κλίματος, ενώ επισημαίνει εύστοχα την έλλειψη ηγετών, τους οποίους έχει τόσο πολύ ανάγκη σήμερα η χώρα μας.

Σε ένα τέτοιο κακό οικονομικό περιβάλλον, τα brands βρίσκονται αντιμέτωπα καθημερινά με δεκάδες προκλήσεις, στις οποίες πρέπει να αντεπεξέλθουν. Πολλές θεωρίες έχουν ακουστεί τελευταία για το τι πρέπει να κάνουν ώστε να τα καταφέρουν, αλλά το καλύτερο είναι να δει κανείς τις κινήσεις που έκαναν προς την κατεύθυνση αυτή οι παγκόσμιοι επιχειρηματικοί κολοσσοί. Στις κινήσεις αυτές, το brand building ή το re-building, είχαν τον πρώτο λόγο. Διαβάστε το σχετικό θέμα.

Στο ίδιο τεύχος ετοιμάσαμε ένα μεστό ρεπορτάζ για τις αντιδράσεις που προκαλεί το ενδεχόμενο κατάργησης δημοσίευσης ισολογισμών στις εφημερίδες, στο οποίο καταγράφουμε και τις απώλειες που θα έχουν κράτος και ταμεία. Τέλος, διαβάστε μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη της Διευθύντριας Μάρκετινγκ της Metro, Μαριάννας Παπαδοπούλου, η οποία σχολιάζει τα δεδομένα που διαμορφώνονται στον χώρο των αλυσίδων σούπερ μάρκετ.