Στην 8η διοργάνωσή τους, τα Αριστεία του ΣΔΕ απέδειξαν, για άλλη μια φορά, πως προτεραιότητα των σύγχρονων επιχειρήσεων είναι η βιώσιμη ανάπτυξη. Επιβραβεύοντας δράσεις κοινωνικής προσφοράς, περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης, ενδυνάμωσης των νέων και πολλές άλλες, αναδείχθηκε η ανοδική πορεία που έχει διανύσει η εταιρική υπευθυνότητα στην Ελλάδα, η οποία συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό.
Ο Σύνδεσμος Διαφημιζομένων Ελλάδος (ΣΔΕ) πραγματοποίησε την Τετάρτη 27 Νοεμβρίου 2019, στη γεμάτη αίθουσα του Φάρου στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, την Τελετή Απονομής της 8ης διοργάνωσης των Αριστείων Εταιρικής Υπευθυνότητας, όπου επιβράβευσε προγράμματα που υλοποιήθηκαν την περίοδο 2017-2018.
Στην Τελετή παρέστησαν περισσότεροι από 300 εκπρόσωποι του επιχειρηματικού και πνευματικού κόσμου, στελέχη της αγοράς επικοινωνίας και της εταιρικής υπευθυνότητας, φοιτητές, καθώς και εκπρόσωποι ΜΚΟ και ομάδων πολιτών. Παρουσιαστής ήταν ο Θοδωρής Γεωργακόπουλος, Editorial Director της διαΝΕΟσις, συντονίζοντας μια βραδιά στην οποία ακούστηκαν ιστορίες επιχειρήσεων και ανθρώπων που έβαλαν το δικό τους λιθαράκι για ένα καλύτερο αύριο.
Η φετινή τελετή απονομής εστίασε στο περιβάλλον, με κεντρικό ομιλητή τον chef Δημήτρη Σκαρμούτσο, ο οποίος ανέβηκε στη σκηνή και μίλησε με στοιχεία για τη σπατάλη φαγητού (food waste) και τις επιπτώσεις της στο περιβάλλον.
Στον χαιρετισμό της η Υβέτ Κοσμετάτου, Πρόεδρος της Οργανωτικής επιτροπής των Αριστείων 2019 τόνισε: «Η επιτυχία των Αριστείων διαχρονικά έγκειται στο γεγονός ότι κάθε διοργάνωση προσπαθεί και πάει ένα βήμα μπροστά την έννοια της εταιρικής υπευθυνότητας. Σε κάθε διοργάνωση επιδιώκουμε να συνδυάζουμε τις διεθνείς εξελίξεις με τις ιδιαιτερότητες και τις εκάστοτε ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας. Τα Αριστεία σήμερα, επιβεβαιώνουν τη σημασία της εταιρικής υπευθυνότητας προς την κοινωνία και το περιβάλλον, υπό το πρίσμα της βιώσιμης ανάπτυξης».
Χαιρετισμό απηύθυνε και ο Γρηγόρης Αντωνιάδης, Πρόεδρος του Δ.Σ. του ΣΔΕ, ο οποίος αναφέρθηκε στην ιστορία του θεσμού και στην εξέλιξη της εταιρικής ευθύνης στην Ελλάδα. Τόνισε πως κάθε χρόνο αυξάνεται τόσο ο αριθμός των δράσεων εταιρικής υπευθυνότητας στην Ελλάδα, όσο και ο αριθμός των επιχειρήσεων που συμμετέχουν στον θεσμό.
Επίσης, ανέφερε: «Στον ΣΔΕ πιστεύουμε ότι ο τρόπος με τον οποίο μια εταιρεία συμπεριφέρεται στην κοινωνία και στο περιβάλλον, είναι απόλυτα συνδεδεμένη και αλληλένδετη με τα οικονομικά της αποτελέσματα. Η εταιρική υπευθυνότητα δεν αποτελεί κόστος για τις εταιρείες, αλλά μια ευκαιρία για βιώσιμη, κερδοφόρα ανάπτυξη».
Στο κλείσιμο της βραδιάς, ο Σύνδεσμος Διαφημιζομένων Ελλάδος, στο πλαίσιο των δικών του πρωτοβουλιών Εταιρικής Υπευθυνότητας ΣΔΕ OpenDoors και ΣΔΕ Society, πραγματοποίησε δωρεές προς τον ανθρωπιστικό φορέα «Coeurs pour Tous Hellas – Καρδιές για Όλους» και τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό Μπορούμε, για το ανθρωπιστικό έργο που επιτελούν.
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
Την Επιτροπή Αξιολόγησης των φετινών Αριστείων, αποτέλεσαν οι: Αλεξάνδρα Βασιλακοπούλου, Delta Foods (ΕΕΔΕ), Αγγελική Γιαννοπούλου, Carat Greece (ΙΕπ), Μαργαρίτα Γκαμαλέτσου, ΕΥΔΑΠ (ΣΔΕ), Λάμπρος Κατσανέβας, Ipsos Opinion, Σωτήρης Λαγανόπουλος, Ίδρυμα Μποδοσάκη, Κορίνα Λάζαρη, Procter & Gamble (ΣΔΕ), Τάκης Λιαρμακόπουλος, FCB Gnomi (ΕΔΕΕ), Σάκης Μελισσάρης, Frank&Fame (ΕΔΕΕ), Σωτήρης Πετρόπουλος, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Χριστίνα Σαρέλλα, Alpha Bank (ΣΔΕ), Κώστας Σιγαλός, Global Link (ΣΕΔΕΑ), Ευάγγελος Σιώκας, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, Ίωνας Σιώτης, Κίνηση Πολιτών, Δόμνικα Σκρέτα, Antenna Music (ΕΕΔΕ), Ελένη Σταρρά, ΕΒΕΑ, Αικατερίνη Σταυριανέα, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Μάγια Στυλιανού, Elpedison (ΣΔΕ), Μαρλέν Τάμπετ, Beiersdorf Hellas (ΣΔΕ) και Κατερίνα Χούπη, Magnet (ΕΔΕΕ).
ΤΙΜΗΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Παράλληλα, συγκροτήθηκε και Τιμητική Επιτροπή, με τη συμμετοχή των: Σπύρος Γιαννιώτης, Ολυμπιονίκης, Παγκόσμιος Πρωταθλητής Κολύμβησης, Κική Ζαννιά, Σύμβουλος Εταιρικής Επικοινωνίας, Όμιλος ΟΤΕ, Χρήστος Ζερεφός, Ακαδημαϊκός, Επίτιμος Καθηγητής του Τμήματος Φυσικής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, π. Αθηναγόρας Λουκατάρης, Ιδρυτής «Φάρος του Κόσμου», Δρ. Ανάργυρος Μαριόλης, Διευθυντής, Κέντρο Υγείας Αρεόπολης, Ντόρα Μπακοπούλου, Σολίστ, Καθηγήτρια, Ανώτερη Σχολή Πιάνου, Εθνικόν Ωδείον Αθηνών, Γιώργος Παπαθεοδώρου, Καθηγητής Τμήματος Γεωλογίας, Kοσμήτορας Σχολής Θετικών Επιστημών, Πανεπιστήμιο Πατρών, Εμμανουήλ Πλειώνης, Διευθυντής Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, Καθηγητής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και Μαχμπούμπε Ταβακόλι, Κοινωνία των Πολιτών.
Τα Αριστεία 2019 πραγματοποιήθηκαν υπό την αιγίδα του Ελληνικού Ινστιτούτου Επιχειρηματικής Ηθικής (EBEN GR). Χορηγοί της φετινής διοργάνωσης ήταν οι Antenna, Cosmote, Panadol, Σκάι, Vodafone (Αρωγοί), Alpha Bank, Coca-Cola Τρία Έψιλον, Eurobank, Praxia Bank, Star, Stoiximan (Επίκουροι), AB Βασιλόπουλος, Αθηναϊκή Ζυθοποιία, Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος», Arla, Ikea, Παπαστράτος (Υποστηρικτές).
ΟΙ ΒΡΑΒΕΥΘΕΝΤΕΣ
– Αριστείο Ενότητα Κοινωνία – Άνθρωπος, Μεγάλες Επιχειρήσεις
– Πρόγραμμα «Δεύτερο Σπίτι» της Κωτσόβολος
– Αριστείο Ενότητα Κοινωνία-Άνθρωπος, Μικρές-Μεσαίες Επιχειρήσεις
– Πρόγραμμα H Eurocert για «Το Χαμόγελο του Παιδιού» της Eurocert
-Αριστείο Ενότητα Κοινωνία-Πολιτισμός & Αθλητισμός, Μεγάλες Επιχειρήσεις
– Πρόγραμμα «Νόμος – Νομίζω – Νόμισμα» της Alpha Bank
– Αριστείο Ενότητα Κοινωνία-Πολιτισμός & Αθλητισμός, Μικρές-Μεσαίες Επιχειρήσεις
– Πρόγραμμα «Μικροί Ήρωες By Stoiximan» της Stoiximan
– Αριστείο Ενότητα Περιβάλλον, Μεγάλες Επιχειρήσεις
– Πρόγραμμα «Zero Waste Cities – Θεσσαλονίκη» της Coca-Cola στην Ελλάδα
– Αριστείο Ενότητα Περιβάλλον, Μικρές-Μεσαίες Επιχειρήσεις
– Πρόγραμμα «PCAI Junior» της Polyeco
– Αριστείο Ενότητα Εργαζόμενοι, Μεγάλες Επιχειρήσεις
– Πρόγραμμα «Live It» της MSD
– Αριστείο Ενότητα Εθελοντισμός Εργαζομένων, Μεγάλες Επιχειρήσεις
– Πρόγραμμα «Ημέρα Καλής Πράξης» της Κωτσόβολος
– Αριστείο Ενότητα Ενίσχυση της Απασχόλησης και της Απασχολησιμότητας, Μεγάλες Επιχειρήσεις
– Πρόγραμμα «Youth Empowered» της Coca-Cola Τρία Έψιλον
– Αριστείο Ενότητα Συνέργειες-Στρατηγικές συνεργασίες, Μεγάλες Επιχειρήσεις
– Πρόγραμμα «Κοινωνικό Πλυντήριο Skip» της Ελαΐς-Unilever Hellas
– Αριστείο Ενότητα Συνέργειες-Στρατηγικές συνεργασίες, Μικρές-Μεσαίες Επιχειρήσεις
– Πρόγραμμα «PCAI – Συνέργειες» της Polyeco
– Αριστείο Ενότητα Συνεχής Δέσμευση & Προσφορά, Μεγάλες Επιχειρήσεις
– Πρόγραμμα «EGG – Enter•Grow•Go» της Eurobank
– Αριστείο Ενότητα Συνεχής Δέσμευση & Προσφορά, Μικρές-Μεσαίες Επιχειρήσεις
– Πρόγραμμα «Ενίσχυση Μη Κερδοσκοπικών Οργανισμών» της
– The Nielsen Company
– Αριστείο Ενότητα Sustainable Products & Services, Μεγάλες Επιχειρήσεις
– Πρόγραμμα «rPET: Για Έναν Κόσμο Χωρίς Απορρίμματα» της Coca-Cola Τρία Έψιλον
– Αριστείο Ενότητα Purposeful Communication, Μεγάλες Επιχειρήσεις
– Πρόγραμμα «Ασφαλής Οδήγηση» της Coral
– Αριστείο Ενότητα Purposeful Communication, Μικρές-Μεσαίες Επιχειρήσεις
– Πρόγραμμα «Παίξε Υπεύθυνα» της Stoiximan
– Αριστείο – Ειδικό Αριστείο Έργου Κοινωνικής Επιχείρησης 100mentors
– Αριστείο – Ειδικό Αριστείο «Βασίλειος Αντωνίου»
– Μαριάννα Πέππα, «Δείπνο Αγάπης»
– Αριστείο – Ειδικό Αριστείο Εξαιρετικής Προσφοράς
– Καθηγητής Αυξέντιος Καλαγκός, Καρδιοαγγειοχειρουργός, Πρόεδρος Δ.Σ. και ιδρυτής «Coeurs pour Tous Hellas – Καρδιές για όλους»
ΕΚ ΤΩΝ ΝΙΚΗΤΩΝ…
«Το Κοινωνικό πλυντήριο Skip μετρά πάνω από 2 χρόνια προσφοράς και συνεχίζουμε!»
«Το Skip, σε συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων, δημιούργησε, το 2016, το πρώτο Κοινωνικό Πλυντήριο Skip: Ένα πρόγραμμα δωρεάν πλύσεων για τους συνανθρώπους μας που αντιμετωπίζουν δυσκολίες και χρειάζονται πρόσβαση σε καθαρά ρούχα. Πρόκειται για μία σταθερή δομή η οποία λειτουργεί σε καθημερινή βάση, στον ΚΥΑΔΑ του Δήμου Αθηναίων, πραγματοποιώντας 400 πλύσεις μηνιαίως. To Skip, επίσης, μέσω της κινητής μονάδας του Κοινωνικού Πλυντηρίου βρέθηκε στις καταστροφικές πλημμύρες (2017), αλλά και στις μεγάλες φωτιές στο Μάτι Αττικής (2018) πλένοντας και στεγνώνοντας τα ρούχα των πληγέντων. Μέχρι σήμερα, το Κοινωνικό πλυντήριο Skip μετρά πάνω από 2 χρόνια προσφοράς, 800 τόνους καθαρά ρούχα και συνεχίζουμε…!»
Κατερίνα Αλιφραγκή, Brand Manager, Skip
«Κάνουμε τη διαφορά για μία καλύτερη καθημερινότητα»
«Για όλους εμάς στην οικογένεια της Coca-Cola στην Ελλάδα, είναι μεγάλη χαρά και τιμή να διακρινόμαστε με το Αριστείο Εταιρικής Υπευθυνότητας 2019 στην κατηγορία Περιβάλλον για την πρωτοβουλία “Zero Waste Cities”, που ξεκίνησε από τη Θεσσαλονίκη. Η πρωτοβουλία αυτή αντικατοπτρίζει το παγκόσμιο όραμά μας για έναν “Κόσμο χωρίς Απορρίμματα”. Με σημείο εκκίνησης λοιπόν τις πόλεις μας, εκπαιδευόμαστε και υιοθετούμε τις αρχές κυκλικής οικονομίας, μαθαίνουμε να αντιμετωπίζουμε τα απορρίμματα ως πόρους που έχουν αξία και τους δίνουμε μια δεύτερη ζωή. Για εμάς, δεν αρκεί να φτιάχνουμε αναψυκτικά, αλλά να κάνουμε τη διαφορά για μία καλύτερη καθημερινότητα κι ένα βιώσιμο μέλλον».
Σίσσυ Ηλιοπούλου, Διευθύντρια Επικοινωνίας, Εταιρικών Υποθέσεων και Βιώσιμης Ανάπτυξης Coca-Cola, Ελλάδα, Κύπρος, Μάλτα
«Eurocert: Committed to build trust»
«Η Eurocert είναι ένας ανεξάρτητος φορέας επιθεωρήσεων, ελέγχων και πιστοποιήσεων και η μεγαλύτερη αμιγώς ελληνική εταιρεία που δραστηριοποιείται στον συγκεκριμένο χώρο. Έχοντας αναπτύξει υψηλή τεχνογνωσία και εμπειρία στην παγκόσμια αγορά, προσφέρει περισσότερες από 50 υπηρεσίες πιστοποιήσεων και ελέγχων, σε κλάδους που περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, τα τρόφιμα, τα αγροτικά προϊόντα, τον τουρισμό, την ενέργεια, τη βιομηχανία, τους σιδηροδρόμους και τον τουρισμό. Με συνεχή ανοδική πορεία τα τελευταία 20 χρόνια, η Eurocert έχει καθιερωθεί στην Ελλάδα και το εξωτερικό ως αξιόπιστος φορέας ελέγχων, επιθεωρήσεων και πιστοποιήσεων. Επενδύοντας σε μία αναπτυξιακή πολιτική, με ενεργό παρουσία σε 40 χώρες και περισσότερους από 500 Έλληνες και ξένους επιθεωρητές, η Eurocert έχει εξελιχθεί σε μία από τις πιο επιτυχημένες ελληνικές πολυεθνικές επιχειρήσεις, με εξωστρεφή στρατηγικό σχεδιασμό, προσφορά υψηλής προστιθέμενης αξίας και συνεχή προώθηση της καινοτομίας».
Παναγιώτης Θεοφανόπουλος, Εντεταλμένος Σύμβουλος, Eurocert
«Πράξεις που συνεισφέρουν στο γενικότερο καλό»
«Η Nielsen πιστεύει ότι η Εταιρική Υπευθυνότητα είναι άμεσα συνδεδεμένη με πράξεις που συνεισφέρουν στο γενικότερο καλό, υποστηρίζοντας έμπρακτα, μέσω της συνεργασίας της με τους μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς “Το Χαμόγελο του Παιδιού” και “Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος”, την πιο ευάλωτη κοινωνική ομάδα, τα παιδιά που βρίσκονται σε ανάγκη. Τα τελευταία 10 χρόνια αυτή μας η πρωτοβουλία έχει καταφέρει να ενημερώσει σχετικά με το έργο των οργανισμών 70.500 σπίτια και ταυτόχρονα να τους ενισχύσει οικονομικά με το ποσό 77.000 ευρώ… Και συνεχίζουμε… Ευχαριστούμε από καρδιάς τις οικογένειες του δείγματος της έρευνας μέτρησης τηλεθέασης, που μας βοηθούν να κάνουμε πραγματικότητα τον στόχο αυτό. Το πιο μεγάλο ευχαριστώ όμως, στους οργανισμούς “Το Χαμόγελο του Παιδιού” και “Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος” για τη συνολική προσφορά τους στην ελληνική κοινωνία».
Άννα Μαρίνου, Reach Service Delivery Leader Greece & Cyprus, The Nielsen Company
«Η εταιρική κοινωνική ευθύνη είναι αυτό που είμαστε»
«Η διπλή βράβευση της Stoiximan στα Αριστεία του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Ελλάδας είχε διπλή σπουδαιότητα για εμάς: πρώτον, διότι διακριθήκαμε τόσο στην κοινωνική μας δράση όσο και στην υπεύθυνη επικοινωνία και δεύτερον, διότι αυτό αναγνωρίστηκε στη μεγαλύτερη εκδήλωση για την επιβράβευση της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης στην Ελλάδα. Για τη Stoiximan, η εταιρική κοινωνική ευθύνη είναι περισσότερο από αυτό που κάνουμε, είναι αυτό που είμαστε. Η διάκριση της καμπάνιας μας “Παίξε Υπεύθυνα” στην κατηγορία Purposeful Communication δείχνει ότι πέρα από υπεύθυνη δραστηριότητα προωθούμε και την υπεύθυνη επικοινωνία, ενώ το ήδη βραβευμένο πρόγραμμα «Μικροί Ήρωες» αντικατοπτρίζει το κοινωνικό μας όραμα: να δώσουμε στους Ήρωες του Σήμερα την ευκαιρία να γίνουν οι Ήρωες του Αύριο».
Αγγελική Παπαδοπούλου, Corporate Affairs Director, Stoiximan / Betano
«Οι εταιρείες έχουν υποχρέωση να προάγουν αξίες που κάνουν τη ζωή καλύτερη»
«Το σήμα Shell βρίσκεται στην Ελλάδα από το 1926. Από τότε έως και σήμερα, χιλιάδες καταναλωτές μας εμπιστεύονται καθημερινά για να ανεφοδιαστούν με ποιοτικά καύσιμα και πάνω από όλα με ασφάλεια. Θεωρούμε ηθική υποχρέωσή μας να φροντίζουμε για την ασφάλεια των ανθρώπων μας, των πελατών μας, αλλά και του ευρύτερου συνόλου. Βραβευτήκαμε με το Αριστείο Εταιρικής Υπευθυνότητας για μια καμπάνια που ετοιμάσαμε μαζί με τη McCann, σε θέματα οδικής ασφάλειας, για την οποία είμαστε εξαιρετικά υπερήφανοι.
Και μάλιστα βραβευόμαστε σε μία κατηγορία η οποία έχει ιδιαίτερο νόημα στις μέρες μας, δεδομένου ότι οι εταιρείες έχουν υποχρέωση να χρησιμοποιούν την επιρροή τους για να προάγουν αξίες που κάνουν τη ζωή όλων μας καλύτερη. Η στρατηγική μας για τη συγκεκριμένη δράση προσπαθεί να αντιμετωπίσει το σοβαρότατο ζήτημα των τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα και στοχεύει να δημιουργήσει κουλτούρα οδικής ασφάλειας σε όλα τα κοινά, καθώς και να εκπαιδεύσει σωστά τους μελλοντικούς οδηγούς, τα παιδιά.
Έτσι εστιάσαμε στις βασικές αιτίες οδικών ατυχημάτων – χρήση κινητού, κατανάλωση αλκοόλ και υψηλή ταχύτητα/παραβίαση stop. Δημιουργήσαμε μία ολοκληρωμένη καμπάνια επικοινωνίας που μιλάει στο συναίσθημα και χρησιμοποιεί καθημερινές σκηνές μέσα από τις οποίες ταυτίζεται ο θεατής».
Έλενα Παπαλεξοπούλου, Marketing Καυσίμων Coral
«Οι διακρίσεις αυτές μας δίνουν ώθηση για να συνεχίσουμε»
«Η δέσμευση της Polyeco στην εταιρική υπευθυνότητα αντανακλάται και στη συνολική λειτουργία της εταιρείας, ενώ οι διακρίσεις αυτές μας δίνουν ώθηση για να συνεχίσουμε και να εντείνουμε τις πρωτοβουλίες μας στην κατεύθυνση των στόχων της βιώσιμης ανάπτυξης. Παράλληλα, η επιχειρηματική δραστηριότητα της Polyeco αναδεικνύει την ελληνική επιχειρηματικότητα διεθνώς, πόσο μάλλον όταν αυτή συνδυάζεται και με προγράμματα προσφοράς στις τοπικές κοινωνίες που δραστηριοποιούμαστε, αναδεικνύοντας τις ευαισθησίες μας για την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση».
Αθανάσιος Πολυχρονόπουλος, Executive Chairman, Polyeco Group
Η ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Πρόεδρος:
Υβέτ Κοσμετάτου, Chief Marketing & Communications Officer, Praxia Bank
Μέλη:
– Δημήτρης Αγραφιώτης, Corporate & Government Affairs Manager, Mondelēz International
– Άντα Γιαννεσκή, Communications Manager, Ikea
– Νικόλ Ιωαννίδη, Head of Corporate Affairs, Vodafone Ελλάδας
– Βάσια Κλάψη, Group Communication, Corporate Affairs & CSR Officer, Motor Oil Hellas
– Τζελίνα Κουκουμέλη, Marketing Director, Κρι Κρι
– Πάκης Παπαδημητρίου, Διευθυντής Εταιρικής Ποιότητας, Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών
– Αγγελική Παπαδοπούλου,Corporate Affairs Director, Stoiximan
– Λένα Πλαΐτη, Διευθύντρια Επικοινωνίας, ΑΧΑ Ασφαλιστική
– Γιάννης Ρόκκας, Αναπλ. Γενικός Διευθυντής, Group Marketing, Customer Experience & Loyalty, Ομίλου Τράπεζας Πειραιώς
– Σέβη Σφακιανάκη, Communications & CSR Manager, MSD