Ειδικά τις τελευταίες μέρες (συγκεκριμένα, από τις 25 Ιανουαρίου το βράδυ) είδαμε όλοι το φαινόμενο στον υπερθετικό του βαθμό σε σχέση με το άλλο αντικείμενο που το βλέπουμε συνήθως: στην πολιτική. Αμφιβάλλω αν υπάρχει έστω και ένας άνθρωπος που να βρέθηκε έστω και σε μια παρέα στην οποία να μην υπήρχε έστω και ένας άλλος άνθρωπος ο οποίος να μην είχε άποψη για το πως θα λειτουργήσει η νέα κυβέρνηση, για το τι πρόγραμμα θα ακολουθήσει, για το πως θα διαπραγματευτεί με τους εταίρους μας στην Ευρώπη, για το πως θα αντιδράσουν αυτοί και για το πως θα εξελιχθούν τα πράγματα την επόμενη τετραετία.

Δε θα επεκταθώ στο πολιτικό μέρος γιατί με νοιάζει το ίδιο το φαινόμενο, επειδή είναι τόσο διαδεδομένο και τόσο στενά συνδεδεμένο με την ανθρώπινη φύση, που διαχέεται παντού. Και όσο και αν με ενοχλεί στα πολιτικά θέματα, με ενοχλεί εξίσου στα επαγγελματικά. Προφανώς, δεν κομίζω γλαύκα λέγοντας ότι η αγορά μας είναι γεμάτη από second-guessers και από ημιμαθείς «ειδικούς», τόσο στα media που την καλύπτουν, όσο και στις εταιρείες που αποτελούν την πελατειακή μας βάση.
Δυστυχώς για μας σύντροφοι digitalάδες (δεν μπορώ να μην πω «σύντροφοι» μέρες που’ ναι), το Internet έχει φτάσει σε ένα σημείο που το ξέρουν αρκετά όλοι ώστε να μην δικαιολογείται να μην το ξέρουν όλοι εξίσου καλά – πριν από 15 χρόνια, άκουγες πολύ συχνά τη φράση «εγώ δεν ξέρω από αυτά τα Ιντερνέτ». Σήμερα όμως ουδείς παραδέχεται μια τέτοια άγνοια (και δικαίως, επειδή δεν την έχει), όμως αυτό κάνει τα πράγματα χειρότερα, αφού αυτά για τα οποία μας φώναξε εξακολουθεί να μην τα ξέρει -πιστεύει όμως ότι ξέρει αρκετά για να κριτικάρει αυτά που εμείς ξέρουμε και αυτός δεν ξέρει (αλλά πιστεύει ότι κ.λπ.).

Είτε πρόκειται για επικοινωνία, για content, για social media ή για ecommerce, κάποιοι από εμάς ξέρουμε. Και ξέρουμε πολύ περισσότερο από όσο ξέρουν οι άνθρωποι που πολύ συχνά κάθονται απέναντί μας ή που γράφουν για μας στο χαρτί και στο Internet, όχι επειδή είμαστε πιο έξυπνοι, αλλά επειδή αυτή είναι η φύση του αντικειμένου μας και τέτοιος ο τρόπος που το μάθαμε, που μας επιτρέπει να μπορούμε να δούμε το bigger picture. Πως να το κάνουμε, αυτοί που είναι ήδη στο γήπεδο και παίζουν χρόνια ξέρουν κάτι περισσότερο από αυτούς που βλέπουν τον αγώνα το βράδυ της Κυριακής.