Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, το 2014 ο κλάδος της διαφήμισης βίωσε ανάπτυξη της τάξης του 6-8% σε σχέση με το 2013. Mικρό ποσοστό για να καλύψει τις απώλειες των τελευταίων χρόνων της κρίσης, ωστόσο ήταν μια θετική ένδειξη και δημιουργούσε προσδοκίες για ένα καλύτερο 2015. Προσδοκίες που έμειναν προσδοκίες, αφού η χρονιά που ολοκληρώνεται σε λίγες εβδομάδες απεδείχθη τραγική. Από τον Ιανουάριο είχαν ξεκινήσει οι πρώτες αναταράξεις, τις οποίες ενίσχυε το κλίμα αβεβαιότητας στην οικονομία, αφού η χώρα βρίσκονταν αντιμέτωπη με τον εφιάλτη της εξόδου από την Ευρωζώνη. Όσο περνούσαν οι μήνες, η κατάσταση επιδεινώνονταν, ώσπου ήρθε ο «μαύρος» Ιούλιος, με την επιβολή των capital controls να δίνει ένα ακόμα ισχυρό χτύπημα στον κλάδο της Επικοινωνίας και των ΜΜΕ.

Οι πρώτοι υπολογισμοί αναφέρουν ότι η διαφημιστική αγορά βίωσε απώλειες που προσεγγίζουν το 25%. Την ίδια στιγμή, οι νόμοι 4279/2014 (για την λειτουργία της διαφημιστικής αγοράς) και 4339/2015 (για τα ΜΜΕ), θεωρητικά τουλάχιστον περνούν σε φάση εφαρμογής, διαμορφώνοντας ένα εντελώς νέο περιβάλλον, το οποίο μοιάζει με ταξίδι σε αχαρτογράφητα νερά. Σε αυτά τα αχαρτογράφητα νερά αναφέρεται και η Άννα Χατζησάββα, Chairman & CEO της Dentsu Aegis Media Network Hellas, στην εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη που παραχώρησε στο Marketing Week. Πρόκειται για μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συζήτηση, που περιστράφηκε τόσο γύρω από την εταιρεία, όσο και γύρω από το ευρύτερο περιβάλλον της διαφημιστικής αγοράς και των media. Οι απόψεις της είναι σίγουρο ότι θα συζητηθούν. Ιδού μια γεύση: «Η μεγάλη ένταση των specs αποτυπώνει την ανησυχία των διαφημιζόμενων για την επόμενη ημέρα», «δεν ωφελεί να προβλέπεις το μέλλον, αλλά να προσαρμόζεσαι άμεσα στο παρόν».