Δεν πρόκειται για κάποια νέα ανακάλυψη, σίγουρα όμως προκαλεί έκπληξη το υψηλό ποσοστό. Όλοι γνωρίζουμε ότι το στενό περιβάλλον έχει σημαντική δύναμη στο να επηρεάζει καταναλωτικές συμπεριφορές, ωστόσο θα περίμενε κανείς σε μια εποχή που τα ψηφιακά μέσα έχουν δημιουργήσει νέες εστίες πληροφόρησης, το ποσοστό της word of mouth επικοινωνίας να έχει μειωθεί. Όπως όμως φάνηκε και στο πρόσφατο 1ο Brand Advocacy Conference που διοργάνωσε το Marketing Week, αυτό δεν ισχύει. Το συνέδριο διοργανώθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα και προσέφερε πολύτιμη γνώση και τροφή για προβληματισμό σε marketers και διαφημιστές. Στο παρόν τεύχος μπορείτε να διαβάσετε ένα αναλυτικό ρεπορτάζ για όλα όσα συζητήθηκαν στο συνέδριο αυτό και να συνειδητοποιήσετε πόσο έχει υποτιμηθεί η δύναμη των brand advocates.

Κατά τη διάρκειά του ακούστηκαν και στοιχεία, πολύ πέρα από τα προφανή. Όπως ότι οι υποστηρικτές του brand που δεν είναι αγοραστές ή έστω πιθανοί αγοραστές, είναι οι πιο πολύτιμοι brand advocates επειδή παρακινούνται από πραγματική συμπάθεια προς το brand και όχι από υλιστικό ενδιαφέρον για το προϊόν. Ή όπως η εκτίμηση ότι τα brands που επιθυμούν πραγματικά να αποκτήσουν advocates, δεν θα πρέπει να αναφέρονται σε επικοινωνία Β2Β ή Β2C αλλά σε επικοινωνία human to human (H2H). Και δεν είναι μόνο αυτά. Όπως ακούστηκε στο συνέδριο, στα Social Media 35 advocates είναι προτιμότεροι και πιο αποτελεσματικοί από 1 εκατομμύριο fans, οι περισσότεροι εκ των οποίων δεν αλληλεπιδρούν με το brand παρά μόνο όταν θέλουν να διαμαρτυρηθούν.

Σαν βασικό δε συμπέρασμα από το συνέδριο, ας κρατήσουμε την ανάγκη οι marketers να μελετούν σχολαστικά τις συζητήσεις, τις συνήθειες και τις συμπεριφορές του κοινού, αφού όσο καλύτερα γνωρίζουν το κοινό τους, τόσο στενότερη και ανθεκτικότερη θα είναι η σχέση τους μαζί του.