Η νέα καταναλωτική έρευνα, EY Future Consumer Index Ελλάδα 2024, της ΕΥ Ελλάδος, υπογραμμίζει την ανάγκη οι επιχειρήσεις να αντιμετωπίσουν τους καταναλωτές ως ξεχωριστές προσωπικότητες και να διαμορφώσουν εξατομικευμένες στρατηγικές για να ανταποκριθούν στις ανάγκες, προτεραιότητες και προσδοκίες τους.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα, οι καταναλωτές προβληματίζονται για το αυξημένο κόστος ζωής (69% – «με απασχολεί πάρα πολύ»), τα προσωπικά τους οικονομικά (63%) και την οικονομία της χώρας (47%), αλλά και για την ψυχική (41%) και τη σωματική τους υγεία (39%). Ένας στους 3 καταναλωτές (34%) θεωρεί σημαντική τη βιώσιμη ανάπτυξη όταν λαμβάνει αγοραστικές αποφάσεις.
Το σπίτι θεωρείται κεντρικό «hub» κατανάλωσης, με 41% των καταναλωτών να αναφέρουν ότι θα περνούν περισσότερο χρόνο στο σπίτι, θα μαγειρεύουν (50%) και θα διασκεδάζουν (40%) περισσότερο εκεί.
Επίσης, η EY Future Consumer Index παρακολουθεί 5 βασικές τυπολογίες καταναλωτών. Σταθερά στην πρώτη θέση, στην Ελλάδα, αλλά και παγκοσμίως, βρίσκονται εκείνοι που έχουν ως βασικό κριτήριο την προσιτότητα των προϊόντων (Affordability First – 33%), με οριακά αυξημένο μερίδιο σε σχέση με πέρσι (31%).
Αισθητά ενισχυμένη (22%, από 18% το 2023), και στη δεύτερη θέση φέτος, είναι η ομάδα των καταναλωτών που ανησυχούν για την υγεία τους (Health First).
Ένας στους τέσσερις φέρεται να προτεραιοποιεί το περιβάλλον και τον πλανήτη κατά τις αγοραστικές του αποφάσεις (Planet First – 21%), ενώ 12% προβληματίζονται για τον κοινωνικό αντίκτυπο των επιλογών τους (Society First).
Τέλος, πολύ μειωμένο εμφανίζεται το ποσοστό των καταναλωτών που αναζητούν κυρίως εμπειρίες (Experience First – 12%, από 20% πέρσι). Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την MRB, σε δείγμα 500 Ελλήνων καταναλωτών, από τις 17-23/9.