Με αφορμή τη νέα αυτή επικοινωνιακή πλατφόρμα της εταιρείας, το Marketing Week συνομίλησε με τον Αντώνη Πουζμπούρη, Υπεύθυνο Επικοινωνίας της Xerox Hellas, ο οποίος περιέγραψε τη λειτουργία και τον σκοπό του «Work Can Work Better».

Marketing Week: Θέλετε να μας παρουσιάσετε συνοπτικά, τη νέα στρατηγική marketing και επικοινωνίας της Xerox;
Αντώνης Πουζμπούρης:
Αυτό που λέμε στη Xerox, είναι αυτό που βιώνουμε όλοι μας στην εργασιακή μας καθημερινότητα: o τρόπος εργασίας μέσα στις επιχειρήσεις και τους οργανισμούς έχει αλλάξει. Συντελείται με φρενήρεις ρυθμούς, με πολύπλοκες διαδικασίες και αυστηρούς κανονισμούς. Στη Xerox πιστεύουμε ότι το να βελτιωθεί η δουλειά αυτή καθαυτή είναι εφικτό. Και εμείς είμαστε εκεί για να βοηθήσουμε να είναι πιο αποτελεσματική η ροή εργασίας. Έτσι, στη Xerox παρουσιάσαμε πρόσφατα τη νέα στρατηγική marketing και επικοινωνίας, η οποία ενσωματώνει με έναν πολύ απλό και κατανοητό τρόπο αυτό που αναφέραμε: ότι «Work Can Work Better».

Αυτή η νέα πλατφόρμα περιγράφει τι επιτυγχάνεται όταν οι επιχειρηματικές λύσεις σχεδιάζονται δημιουργώντας αρμονικές συνθήκες συνεργασίας του ανθρώπου με την τεχνολογία και τις διαδικασίες. Αυτός άλλωστε είναι και ο σκοπός ύπαρξης της εταιρείας από τότε που ιδρύθηκε, αυτός είναι ο χαρακτήρας της και αυτό βρίσκεται στο DNA της. Είναι σαν ένα άτομο που προσπαθεί να πετύχει στην καθημερινότητα της επιχειρηματικής ζωής, ξεκινώντας όμως πάντοτε από το σημείο που βρίσκεται ο πελάτης.

Αυτό λοιπόν, είναι το στοίχημα: να επικεντρώσουμε την προσοχή μας στο κυρίως έργο του πελάτη. Η Xerox είναι η πρώτη που εισήγαγε την έννοια της ολοκληρωμένης λύσης που ενσωματώνει αρμονικά και αποτελεσματικά την τεχνολογία και τις ροές εργασίας και τεχνολογίας σε ένα ευρύ φάσμα τομέων και κλάδων. Με αυτό τον τρόπο μιλάμε στη Xerox και αυτή τη συζήτηση την ονομάσαμε Work Can Work Better. Η νέα μας στρατηγική πλατφόρμα αντανακλά λοιπόν την κουλτούρα μας, ενισχύει την πεποίθησή μας και αποτελεί κίνητρο να συνεχίσουμε να δημιουργούμε αξία κάθε μέρα.

Ποιος θα λέγατε ότι είναι ο απώτερος στόχος της;
Πίσω από την καμπάνια αυτή βρίσκεται η πρόθεσή μας να «επισφραγίσουμε» την εξέλιξη της Xerox, από μια εταιρεία φωτοαντιγραφικών και εκτύπωσης σε έναν πάροχο επιχειρησιακών λύσεων. Η αλήθεια είναι ότι το ταξίδι αυτό της «μεταμόρφωσης» της μάρκας έχει ξεκινήσει εδώ και κάποια χρόνια, με στόχο να συνδέσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το όνομα Xerox με τις υπηρεσίες που προσφέρουμε.

Θα ήθελα να σημειώσω στο σημείο αυτό ότι περίπου το 40% της εργασίας μας εξακολουθεί να αφορά στην τεχνολογία εγγράφων και είμαστε περήφανοι που ηγούμαστε του τομέα αυτού, παρόλα αυτά, πριν από έξι χρόνια η Xerox corp. εξαγόρασε την Affiliated Computer Services (ACS) και αυτή η κίνηση την μετέτρεψε εν μια νυκτί και σε ηγέτιδα του κλάδου των επιχειρησιακών υπηρεσιών. Συνειδητοποιήσαμε κάποια στιγμή όμως, ότι οι καμπάνιες μας διεθνώς (2013, «Made Simple» Ready For Real Business) στόχευαν στο να εκπαιδεύσουν το κοινό μας για το πώς έχει αλλάξει η εταιρεία, κυρίως όμως για το τι ΔΕΝ ήταν η Xerox, ενώ, χωρίς να το θέλουμε φαινόταν σα να μιλούσαμε για δυο διαφορετικές εταιρείες.

Σήμερα ζούμε σε έναν κόσμο όπου γίνεται όλο και πιο δύσκολο να «συνδεθούμε» με το κοινό στο οποίο απευθυνόμαστε. Μέσα από τη νέα μας στρατηγική αντικατοπτρίζεται η άποψη της Xerox για το επιχειρηματικό τοπίο. Αυτό που θέλουμε να πούμε είναι ότι η Xerox πάντα καταλάβαινε τη σύνδεση του ανθρώπου με την τεχνολογία. Εν μέρει, ο «προορισμός» μας δεν είναι μόνο η τελευταία τεχνολογία, αλλά το πώς ο άνθρωπος συνεργάζεται με την τεχνολογία αυτή, η οποία βοηθάει τις επιχειρήσεις να έχουν καλύτερα αποτελέσματα. Η νέα αυτή πλατφόρμα είναι λιγότερο γύρω από τη Xerox και περισσότερο γύρω από το τι συμβαίνει στον κόσμο της εργασίας σήμερα.

Για ποιο λόγο πιστεύετε ότι επιλέχθηκε η συγκεκριμένη χρονική στιγμή για την υιοθέτηση αυτής της νέας στρατηγικής; Υπήρξε κάποιο συγκεκριμένο σχετικό έναυσμα;
Στη Xerox ανά τακτά χρονικά διαστήματα επανεξετάζουμε τη στρατηγική επικοινωνίας μας για να δούμε αν αυτή αντανακλά τον ευρύτερο ρόλο που παίζουμε στον κόσμο σήμερα. Το Work Can Work Better αντικατοπτρίζει την άποψη που είναι διάχυτη σε όλες τις επιχειρησιακές μας μονάδες, ότι το να βελτιώνουμε τη ροή εργασίας είναι καίριο στο να βοηθήσουμε τους πελάτες μας να είναι πιο αποτελεσματικοί. Μπαίνουμε στην ουσία της δουλειάς του πελάτη. Δεν προσφέρουμε μόνο τεχνολογία, προσφέρουμε λύσεις και υπηρεσίες. Έπρεπε λοιπόν να μπορέσουμε να το εκφράσουμε με έναν πιο κατάλληλο τρόπο.

Πρόσφατα επανασχεδιάστηκε και ο ιστότοπος Xerox.com. Το διαδίκτυο και τα social media κατέχουν σημαντικό ρόλο στη νέα στρατηγική marketing και επικοινωνίας της Xerox;
Στο πλαίσιο της νέας μας στρατηγικής πλατφόρμας επανασχεδιάσαμε τον ιστότοπο Xerox.com με γνώμονα τόσο το περιεχόμενο όσο και τα social media, καθώς επίσης και το να διευκολύνει τη χρήση από οποιαδήποτε συσκευή. Το site άλλωστε αποτελεί αναπόσπαστο εργαλείο της δουλειάς μας και οφείλει να αναδείξει όχι μόνο αυτά που προσφέρουμε, αλλά και αυτό που είμαστε, τις αξίες μας. Έτσι, στο site περιλαμβάνονται νέα γύρω από τους πελάτες μας, αλλά και τους τομείς στους οποίους δραστηριοποιούνται, τα οποία παρουσιάζονται με έναν πιο προσωπικό και φιλικό -προς τον χρήστη- τρόπο και που φυσικά μπορούν να γίνουν share.

Από την άλλη, το διαδίκτυο κατείχε ανέκαθεν σημαντικό ρόλο στις στρατηγικές marketing της εταιρείας, ενώ έχουμε αντιληφθεί από πολύ νωρίς ότι η χρήση των κοινωνικών δικτύων τόσο από τις επιχειρήσεις όσο και από τους υπαλλήλους τους, έχει τη δυναμική να μεταμορφώσει συνολικά τον τρόπο της εργασίας. Ως μια εταιρεία η οποία βασίζεται στην καινοτομία, πιστεύουμε στη σημαντικότητα της ανοιχτής ανταλλαγής απόψεων και πληροφόρησης, συνεπώς τα social media προσφέρουν μια εξαιρετική ευκαιρία στην εταιρεία να υπογραμμίσει το γεγονός ότι κατανοεί πλήρως τις σημερινές επιχειρηματικές προκλήσεις, και να τονίσει τους τρόπους με τους οποίους αποτελεί φυσικό αλλά και απαραίτητο συνεργάτη όταν καλείται να ανταποκριθεί στις ανάγκες των πελατών.

Με ποιους τρόπους επιλέξατε να επικοινωνήσετε τη νέα σας αυτή στρατηγική, τόσο διεθνώς, όσο και στην Ελλάδα;
Εκτός από τον επανασχεδιασμό του Xerox.com, η νέα στρατηγική της Xerox υποστηρίζεται από νέες διαφημιστικές, αλλά και digital καμπάνιες. Η διαφημιστική εκστρατεία έτρεξε αρχικά στις ΗΠΑ και Μεγάλη Βρετανία με δυο τηλεοπτικά σποτ στα οποία περιγράφεται πως η Xerox λειτουργεί «πίσω από τις κάμερες» για να διαχειριστεί τις επιχειρησιακές διαδικασίες και να βελτιώσει τον τρόπο που γίνεται η εργασία. Στην Ελλάδα, η νέα αυτή επικοινωνιακή στρατηγική ενσωματώνεται πλέον στον τρόπο που μιλάμε σε όλα μας τα κοινά.

Συγκεκριμένες διαφημιστικές ενέργειες δεν υπάρχουν, αλλά επιμέρους επικοινωνούμε με κάθε δυνατό τρόπο το Work Can Work Better. Πρόσφατο παράδειγμα η συμμετοχή μας στο IT Directors forum, όπου ως κεντρικό ομιλητή είχαμε τον Olivier Vergues, General Manager, Workflow Automation, Large Enterprise Operations της Xerox, ο οποίος επισκέφτηκε την Ελλάδα αποκλειστικά για τους σκοπούς του Συνεδρίου. Στην ομιλία του με θέμα «Work can Work Better: Take advantage of the Digital Transformation», ανέδειξε με τον καλύτερο τρόπο το πως η Xerox απλοποιεί τις επιχειρησιακές διαδικασίες των πελατών με στόχο να αναπτύξει λύσεις που βελτιώνουν τον τρόπο που γίνεται η εργασία.

ΕΙΠΕ…
– Η νέα πλατφόρμα Work Can Work Better περιγράφει τι επιτυγχάνεται όταν οι επιχειρηματικές λύσεις σχεδιάζονται δημιουργώντας αρμονικές συνθήκες συνεργασίας του ανθρώπου, με την τεχνολογία και τις διαδικασίες.  
– Πίσω από την καμπάνια αυτή βρίσκεται η πρόθεσή μας να «επισφραγίσουμε» την εξέλιξη της Xerox, από μια εταιρεία φωτοαντιγραφικών και εκτύπωσης σε έναν πάροχο επιχειρησιακών λύσεων.
– Εν μέρει, ο «προορισμός» μας δεν είναι μόνο η τελευταία τεχνολογία, αλλά το πως ο άνθρωπος συνεργάζεται με την τεχνολογία αυτή, η οποία βοηθάει τις επιχειρήσεις να έχουν καλύτερα αποτελέσματα. Η νέα αυτή πλατφόρμα είναι λιγότερο γύρω από τη Xerox και περισσότερο γύρω από το τι συμβαίνει στον κόσμο της εργασίας σήμερα.
– Το διαδίκτυο κατείχε ανέκαθεν σημαντικό ρόλο στις στρατηγικές marketing της εταιρείας, ενώ έχουμε αντιληφθεί από πολύ νωρίς ότι η χρήση των κοινωνικών δικτύων τόσο από τις επιχειρήσεις, όσο και από τους υπαλλήλους τους έχει τη δυναμική να μεταμορφώσει συνολικά τον τρόπο της εργασίας.