Η τάση για αυξημένη κατανάλωση, υγεία και ομορφιά μετά το πολύμηνο lockdown φέρνει τα brands της κατηγορίας μπροστά από μια νέα πραγματικότητα, πολλά υποσχόμενη για τα προσεχή χρόνια. Οι καταναλωτές αναζητούν ποικιλία, καινοτομία και αρώματα που τους συνδέουν νοερά με τα προηγούμενα ξένοιαστα καλοκαίρια. Από την άλλη, στρέφονται και σε προϊόντα οργανικά, φυσικά και φυτικά που δεν βλάπτουν το δέρμα και είναι υποαλλεργικά. Ιδιαίτερα φανερή είναι και η τελευταία τάση για βιώσιμα προϊόντα και οικολογικές και βιοδιασπώμενες συσκευασίες.

Η παγκόσμια αγορά των αντηλιακών αναμένει αύξηση ρυθμού εσόδων της τάξεως του 5,4% μέχρι το 2025. Σύμφωνα με την έκθεση Global Natural and Organic Sunscreen Market Growth 2020-2025 της Marketandresearch.biz, το μέγεθος της παγκόσμια αγοράς αντηλιακών θα αγγίξει τα 7172.2 εκατ. δολάρια μέχρι το 2025. Τα αντηλιακά σαφώς και επηρεάστηκαν το προηγούμενο έτος από την πανδημία, λόγω της αλλαγής της καταναλωτικής συμπεριφοράς και τον περιορισμό των μετακινήσεων. Ιδιαίτερα η τουριστική σεζόν η οποία χάθηκε το περσινό καλοκαίρι, έφερε μια στασιμότητα στην κίνηση την κατηγορίας.

Η υγειονομική κρίση είχε διφορούμενα αποτελέσματα στην κατηγόρια, γιατί οι καταναλωτές μπορεί να περιόρισαν μετακινήσεις και τουρισμό αλλά άρχισαν να στρέφονται περισσότερο σε θέματα τα οποία αφορούν την υγεία τους και επομένως την προστασία και του δέρματός τους. Η κατηγορία δεν φαίνεται να έχει μεγάλους «κραδασμούς» από τις επιπτώσεις της πανδημίας και ανακάμπτει με γοργούς ρυθμούς τόσο εμπορικά όσο και επικοινωνιακά, το φετινό καλοκαίρι.

ΛΑΝΣΑΡΙΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΑΡΩΜΑ… ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ
Καινοτομία και προϊοντική ποικιλία χαρακτηρίζουν την κατηγορία, με την επικοινωνία να ακολουθεί, ταυτίζοντας το καλοκαίρι με τα αγαπημένα brands του κοινού. Η κοινωνική ευθύνη και η περιβαλλοντική μέριμνα είναι πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της επικοινωνιακής στρατηγικής των εταιρειών, το οποίο αποτυπώνεται και σε δράσεις.

To Carroten λανσάρει τη σειρά Carroten Coconut Dream, με άρωμα καρύδας. Η σειρά αντηλιακής φροντίδας, η οποία αναπτύχθηκε από την ερευνητική ομάδα του ομίλου Sarantis, οδηγεί «σε ένα δροσιστικό καλοκαιρινό ταξίδι, γεμάτο άρωμα καρύδας, το οποίο προσφέρει προστασία, λαμπερό μαύρισμα και βαθιά περιποίηση στην επιδερμίδα», όπως αναφέρει η εταιρεία. Τα αντηλιακά λάδια Coconut Dream SPF 20 και SPF 30, με καρότο και λάδι καρύδας, ενισχύουν τη διαδικασία του μαυρίσματος, η μη λιπαρή τους υφή επιτρέπει την ταχεία απορρόφηση, ενώ παράλληλα το 360ο σύστημα ψεκασμού παρέχει εύκολη και γρήγορη εφαρμογή για χρήση υπό κάθε κλίση.

Στη σειρά Coconut Dreams περιλαμβάνεται και το άρωμα σώματος Body Fragrance Mist με άρωμα καρύδας, το οποίο αφήνει την επιδερμίδα αρωματισμένη για έως και 8 ώρες. Τα προϊόντα της σειράς είναι δερματολογικά ελεγμένα, φροντίζοντας την υγεία της επιδερμίδας, αλλά και vegan friendly καθώς οι πρώτες ύλες στη σύστασή τους δεν περιέχουν ζωικά παράγωγα. Στον «αέρα» βρίσκεται και η νέα καμπάνια για τη σειρά Carroten Coconut Dreams. Το τηλεοπτικό σποτ σε φόντο καλοκαιρινών εικόνων τροπικού νησιού, επικεντρώνεται στη anti sand σύνθεση των αντηλιακών σπρέι, με την οποία η άμμος δεν κολλάει στο δέρμα. Την καμπάνια υπογράφει η Ogilvy.

To Carroten λανσάρει και τη νέα σειρά Carroten Sensicare SPF50+, η οποία υπόσχεται ευρεία και ενισχυμένη αντηλιακή κάλυψη. Η σειρά Sensicare SPF50+ αποτελείται από αντηλιακό γαλάκτωμα, αντηλιακό γαλάκτωμα σε μορφή σπρέι, αντηλιακή κρέμα προσώπου και παιδικό αντηλιακό γαλάκτωμα. Η ενισχυμένη φόρμουλα σε όλα τα προϊόντα της σειράς είναι ειδικά σχεδιασμένη για την ευαίσθητη επιδερμίδα, προσφέρει ευρεία αντηλιακή κάλυψη από το μεγαλύτερο φάσμα της επιβλαβούς UV και υπέρυθρης ακτινοβολίας, χάρη στο 4πλό προηγμένο σύστημα προστασίας (UVΑ + UVΒ + VL + IRA), ενώ το βιολογικό έλαιο κάνναβης το οποίο περιέχει, υπόσχεται μακράς διάρκειας προστασία. Η φόρμουλα δεν περιέχει άρωμα και είναι ειδικά μελετημένη ώστε να ελαχιστοποιείται ο κίνδυνος αλλεργικής αντίδρασης.

Καινούρια σειρά φυσικών αντηλιακών λανσάρει η Apivita. Τα αντηλιακά περιέχουν το φύκος Laminaria Digitata και το πατενταρισμένο εκχύλισμα πρόπολης της Apivita. Αυτός ο συνδυασμός συστατικών προσφέρει άμεση ενυδάτωση η οποία διαρκεί και προστασία από τη φωτογήρανση σε όλες τις επιδερμίδες. Το θαλάσσιο φύκος Laminaria Digitata δημιουργεί ένα δεύτερο «σούπερ προστατευτικό δέρμα», το οποίο δρα κατά της αφυδάτωσης κάτω από τον ήλιο. Με αποτελεσματικότητα που αποδεικνύεται από 8 κλινικές μελέτες, προσφέρει και αντιοξειδωτική προστασία κάτω από τον ήλιο και προστατεύει από την πρόωρη γήρανση.

Η Vichy παρουσιάζει φέτος το καλοκαίρι το νέο Capital Soleil Solar Milk & Water με προστασία SPF 50 και το ηφαιστειακό νερό Vichy. Το νέο Capital Soleil Solar Eco-Designed Milk εμπεριέχει το σύστημα φίλτρων ευρέος φάσματος Meroxyl και παρέχει υψηλή προστασία, σε μια ασφαλή και οικολογική σύνθεση. Το νέο αντηλιακό της Vichy είναι υποαλλεργικό και δερματολογικά ελεγμένο σε ευαίσθητο δέρμα. Επίσης, το αντηλιακό ηφαιστειακό νερό Water Spray SPF 50 παρέχει υψηλή αντηλιακή προστασία με πρωτοποριακή σύνθεση. Χάρη στην υδάτινη υφή του, προστατεύει την επιδερμίδα προσθέτοντας μια αίσθηση φρεσκάδας.

Η Garnier παρουσιάζει τα νέα και ανανεωμένα αντηλιακά προϊόντα της σειράς Ambre Solaire. Συγκεκριμένα, η σειρά Sensitive Advanced και Super UV ενσωματώνει, από φέτος, στη σύνθεσή της την τεχνολογία Netlock για μακρά διάρκεια, αντοχή στο νερό, τον ιδρώτα και την άμμο, χωρίς λιπαρότητα και κολλώδη υφή, αναφέρει σχετική ανακοίνωση της εταιρείας. Με τη συγκεκριμένη τεχνολογία ενισχύεται και η σειρά Super UV, ενώ εμπλουτίζεται με συστατικά, όπως το υαλουρονικό οξύ και η γλυκερίνη.

Παράλληλα, η εταιρεία ενσωμάτωσε το νέο είδος σωληνάριου, όπου μέρος του πλαστικού αντικαταστάθηκε από πιστοποιημένη χάρτινη πρώτη ύλη, το οποίο συν-δημιούργησε με την Albea, και στα αντηλιακά της. Επίσης, σε συνεργασία με τον οργανισμό Ocean Conservancy, δημιούργησε το οικολογικά σχεδιασμένο Ambre Solaire Γαλάκτωμα Υψηλής Αντηλιακής Προστασίας με σύνθεση που σέβεται τη θαλάσσια ζωή σε οικολογικά σχεδιασμένο μπουκάλι.

H Frezyderm λανσάρει το Sun Screen On The Move με SPF 50. Το Super Fine Mist υψηλής προστασίας είναι νέο αντηλιακό σπρέι ιδανικό για τη καθημερινότητα, χάρη στην τεχνολογία On The Move η οποία επιτρέπει ταχύτατη εφαρμογή. Το αντηλιακό σπρέι έχει μια ανάλαφρη υφή mist και μπορεί να χρησιμοποιηθεί ακόμη και πάνω από το μακιγιάζ χωρίς να το αλλοιώνει, ψεκάζοντας απευθείας στο πρόσωπο χωρίς να χρειάζεται επάλειψη με τα χέρια. Παράλληλα, η εμπλουτισμένη του σύνθεση με Flowers Essence φροντίζει την επιδερμίδα, καθώς προσφέρει ενυδάτωση.

Η Shiseido φέρνει το Expert Sun Protector Face & Body Lotion SPF50+ . Με σύνθεση που προστατεύει από τις ακτίνες UVA and UVB και χάρη στην τεχνολογία SynchroShield, το νέο Expert Sun Protector Face & Body Lotion αντιδρά στο νερό και τη θερμότητα για να ενισχύει την προστατευτική του δράση.

Τα αντηλιακά Shiseido προστατεύουν το περιβάλλον όπως και την επιδερμίδα. Σύμφωνα με τους στόχους βιωσιμότητας της Shiseido, η εξωτερική συσκευασία του νέου lear Suncare Stick έχει αντικατασταθεί με 72% βιοδιασπώμενη σακούλα. Τέλος η Very Water Resistant σύνθεσή του επιτρέπει στην διαρροή λιγότερων κατάλοιπων στο νερό, συμβάλλοντας έτσι στη μείωση της μόλυνσης των θαλασσών.

ΑΝΤΗΛΙΑΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥΣ ΤΟΥ ΤΟΚΙΟ
Η La Roche-Posay βρίσκεται στο πλευρό των αθλητριών, Αιμιλίας Τσουλφά και Αριάδνης Σπανάκη, ως χορηγός αντηλιακής προστασίας στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο 2020. Για τη συνεργασία οι δύο αθλήτριες δήλωσαν: «Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενες που η La Roche-Posay θα μας συντροφεύει στο Τόκιο. Ένα από τα σημαντικότερα πράγματα στον δρόμο για την επιτυχία είναι η ουσιαστική υποστήριξη και προστασία που μας βοηθάει να ανταπεξέλθουμε στις προκλήσεις του αθλήματός μας».

«Είμαστε πολύ υπερήφανοι που θα υποστηρίξουμε με το δικό μας τρόπο δύο κορυφαίες αθλήτριες της “γαλανόλευκης” αποστολής για τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Θα θέλαμε να τις συγχαρούμε για τη μεγάλη τους πρόκριση και να δηλώσουμε με θέρμη ότι θα είμαστε δίπλα τους, προσφέροντάς τους την απαραίτητη αντιηλιακή προστασία την οποία χρειάζονται για την ασφαλή άθλησή τους κάτω από ακραίες συνθήκες», δηλώνει η Brand Manager της La Roche-Posay, Μαριάννα Χανταντ.

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ GARNIER AMBRE SOLAIRE
Από το 2006, η Garnier Ambre Solaire υποστηρίζει το Association of European Cancer Leagues (ECL) με σκοπό να συμβάλλει στην ενημέρωση του κοινού σχετικά με τους κινδύνους της υπερβολικής έκθεσης στον ήλιο. Το 2021, η Garnier Ambre Solaire δημιούργησε το δικό της Ευρωπαϊκό συμβούλιο δερματολόγων, προκειμένου να προσφέρουν μαζική ενημέρωση σε θέματα που αφορούν στην αντηλιακή προστασία. Βασικός στόχος της δημιουργίας του συμβουλίου είναι να καταρρίψει τους μύθους που αφορούν στην αντηλιακή προστασία και φυσικά να δώσει πιστοποιημένες και έγκυρες συμβουλές για το πώς μπορεί κανείς να παραμείνει ασφαλής στον ήλιο.

TO CARROTEN ΝΙΚΗΤΗΣ ΣΤΗΝ «ΑΡΕΝΑ» ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑΣ
Η ανάλυση των online δημοσιευμάτων, για το τελευταίο 12μηνο, έδειξε ότι το αντηλιακό με τις περισσότερες δημοσιεύσεις είναι το Carroten. Συγκεκριμένα, η έρευνα έδειξε ότι το συγκεκριμένο brand συγκέντρωσε μερίδιο δημοσιότητας 78% με πάνω από 990 δημοσιεύματα. Ακολουθούν τα Nivea Sun (9,5%), Ambre Solaire / αντηλιακά Garnier (7,5%) και Piz Buin με 5%.

Για το εξεταζόμενο χρονικό διάστημα (Ιούνιος 2020-Μάιος 2021), ο συνολικός όγκος αναφορών σε ειδησεογραφικά sites, blogs, Τwitter και forums ξεπέρασε τις 1.200. Ο μήνας με τον μεγαλύτερο όγκο αναφορών ήταν ο Ιούλιος με 423 δημοσιεύσεις.

Το 80,5% των αναφορών προέρχεται από το Τwitter και αφορά κυρίως αναφορές των χρηστών στα προϊόντα που προτιμούν, καθώς και πολλά χιουμοριστικά tweets, που χαρακτηρίζει την πλειοψηφία των αναφορών (68%). Το 13% των δημοσιευμάτων αφορά κριτικές χρηστών σχετικά με τα προϊόντα και το 8% αναφορές σε νέα προϊόντα και λανσαρίσματα. To 19% είναι αναφορές σε sites και blogs, ενώ μόλις το 0,5% προέρχεται από συζητήσεις σε forums. Όσον αφορά το sentiment των δημοσιευμάτων, το 81% ήταν θετικά, το 16,5% ουδέτερα και μόλις το 2,5% αρνητικά.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο μεγάλος όγκος αναφορών για το Carroten αφορά το γεγονός ότι ο κόσμος αναφέρεται στο συγκεκριμένο brand όταν θέλει να αναφερθεί στα αντηλιακά γενικά. Όλα τα στοιχεία έχουν συγκεντρωθεί και αναλυθεί με το Monitor by Innews (http://innews.gr) για το Marketing Week. Το Monitor είναι μια ηλεκτρονική πλατφόρμα αποδελτίωσης, καταγραφής και αξιολόγησης δημοσιευμάτων, από έντυπα (εφημερίδες, περιοδικά), διαδίκτυο (ειδησεογραφικά sites, blogs, forums, twitter), τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς.

ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΜΕ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗ LANCASTER
Η νέα σειρά Lancaster Sun Sensitive της Coty γίνεται η πρώτη σειρά αντηλιακής φροντίδας που έλαβε πιστοποίηση Υγείας Silver C2C από το Cradle to Cradle Products Innovation Institute. Τα Sun Sensitive είναι η πρώτη καθαρή, φιλική προς τη θάλασσα συλλογή της Lancaster. Το βραβείο υποδεικνύει ότι το 100% των συστατικών της συλλογής πληρούν τα αυστηρά κριτήρια του Ινστιτούτου.

Η συλλογή Lancaster Sun Sensitive παρέχει προστασία από τον ήλιο, στοχεύοντας το 100% του ηλιακού φάσματος μέσω μιας καθαρής, μινιμαλιστικής vegan φόρμουλας, παρέχοντας ακόμη και στο πιο ευαίσθητο δέρμα μια διακριτική χρυσή λάμψη. Τα προϊόντα διαθέτουν επίσης ένα φιλικό προς τον ωκεανό σύστημα φίλτρων UV, ενώ όλα παραδίδονται σε οικολογικά σχεδιασμένες συσκευασίες.