Υδάτινες υφές, καινοτόμα προϊοντικά formats, ευκολία στη χρήση και φυσικά συστατικά αποτελούν το πεδίο επένδυσης των brands αντηλιακών, χωρίς, όμως, συμβιβασμούς στην αποτελεσματική προστασία.

Υδάτινες υφές, καινοτόμα προϊοντικά formats, ευκολία στη χρήση και φυσικά συστατικά αποτελούν το πεδίο επένδυσης των brands αντηλιακών, χωρίς, όμως, συμβιβασμούς στην αποτελεσματική προστασία. Παράλληλα, η φροντίδα του περιβάλλοντος έχει έρθει για τα καλά στο προσκήνιο, μέσα από ανακυκλώσιμες συσκευασίες και βιοδιασπώμενες συνθέσεις που δεν βλάπτουν τη θαλάσσια ζωή.

Η αγορά των αντηλιακών δεν θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστη από την έλευση του Covid-19, οι επιπτώσεις του οποίου είναι εμφανής στην παγκόσμια οικονομία. Όπως επισημαίνει μελέτη της Fact.MR, προ Covid οι προβλέψεις ήθελαν την κατηγορία των προϊόντων αντηλιακής προστασίας να αναπτύσσονται με ετήσιο μέσο ρυθμό της τάξης του 7% από το 2020 έως το 2030. Πλέον, τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά. Αναφέρεται ενδεικτικά, ότι έως το τέλος Μαρτίου 2020 η ζήτηση είχε μειωθεί κατά 20% στις ΗΠΑ, ως συνέπεια του περιορισμού της κυκλοφορίας και της κατ’ οίκον εργασίας.

Στην Ελλάδα, σύμφωνα με την IRI, τα στοιχεία της περιόδου Ιανουάριος-Απρίλιος 2020 δείχνουν πως η κατηγορία των αντηλιακών είναι πτωτική και σε όγκο και σε αξία, στο κανάλι των super markets, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Ειδικότερα, προκύπτει πτώση της τάξης του 61,4% για την αξία και 64% για τον όγκο των πωλήσεων.

Τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με την μελέτη της Fact.MR, οι παίκτες της κατηγορίας στράφηκαν σε πιο φυσικά συστατικά, απαντώντας στην απαίτηση των καταναλωτών για οργανικά προϊόντα. Φυτικά έλαια, όπως αυτά που προέρχονται από τους σπόρους καρότου και την καρύδα, έκαναν δυναμικά την είσοδό τους στις συνθέσεις των αντηλιακών, μαζί με πληθώρα άλλων φυσικών συστατικών. Με τους millennials και την generation Z να δείχνουν την προτίμησή τους στα φυσικά προϊόντα αντηλιακής προστασίας, η αγορά αναμένεται να φτάσει σε αξία το 1,3 δισ. δολάρια το διάστημα 2020-2030.

Αρωγός στην ανάπτυξη της κατηγορίας φαίνεται να είναι η ζήτηση για αντηλιακές κρέμες με αντιγηραντική δράση, ενώ έδαφος κερδίζουν και οι συνθέσεις με αντιοξειδωτικά που προστατεύουν την επιδερμίδα.

Όπως επισημαίνει η Fact.MR, Ευρώπη και Βόρεια Αμερική εκπροσωπούν το 1/3 της παγκόσμιας κατανάλωσης προϊόντων αντηλιακής προστασίας. Παρόλα αυτά, μεγάλη ανάπτυξη αναμένεται να καταγραφεί τη δεκαετία 2020-2030 στις αγορές της Ανατολικής και Νότιας Ασίας, με ετήσιο ρυθμό 8%, εξαιτίας της αυξημένης ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Η κατηγορία των αντηλιακών προϊόντων αναμένεται να είναι εκείνη με την μεγαλύτερη ετήσια ανάπτυξη μεταξύ των προϊόντων προσωπικής περιποίησης το διάστημα 2020-2025, σύμφωνα και με την Mordor Intelligence, με πολύ πιο συγκρατημένο ρυθμό από αυτόν που προβλέπει η Fact.MR, δηλαδή 2,15%. Η Mordor Intelligence αποδίδει την ανάπτυξη αυτή στην αύξηση των υπαίθριων ψυχαγωγικών και αθλητικών δραστηριοτήτων, καθώς και στη ζήτηση για φυσικά και οργανικά προϊόντα προσωπικής περιποίησης.

ΟΙ ΤΑΣΕΙΣ ΘΕΛΟΥΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ FORMATS
Με την ευκολία στην εφαρμογή να αναδύεται ως προτεραιότητα για τους καταναλωτές, σύμφωνα με έρευνα της Mintel, τα brands εστιάζουν σε πιο καινοτόμα formats, πέραν του σπρέι, της κρέμας και της λοσιόν. Αντηλιακά σε μορφή στικ, μαντηλιού και υφασμάτινης μάσκας έχουν κάνει την εμφάνισή τους τόσο στη διεθνή αγορά, όσο και στην ελληνική.

Το 31% των ευρωπαίων καταναλωτών αναζητά συνθέσεις paraben-free όταν αγοράζει αντηλιακά, ενώ ολοένα αυξανόμενη μερίδα του κοινού στρέφεται σε βιώσιμα αντηλιακά προϊόντα με συστατικά που δεν βλάπτουν το περιβάλλον και την θαλάσσια ζωή.

Αξίζει, επίσης να σημειωθεί ότι, όπως επισημαίνει η Mintel, υπάρχει μεγάλο περιθώριο βελτίωσης στο κομμάτι της συσκευασίας, καθώς σχεδόν όλα τα αντηλιακά προϊόντα που λανσαρίστηκαν στην Ευρώπη τους 12 μήνες έως τον Ιούνιο του 2019 βασίζονταν στο πλαστικό για τη συσκευασία τους.

ΝΕΕΣ ΥΦΕΣ ΚΑΙ ΕΥΚΟΛΙΑ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ
Μία νέα σειρά προϊόντων παρουσιάζει φέτος το Carroten, με στόχο την υγεία του δέρματος, την ευκολία στη χρήση με πρακτικές και on-the-go συσκευασίες και υφές με άμεση απορρόφηση, την προστασία και τη φυσικότητα με vegan friendly σύνθεση. Ενδεικτικά, κυκλοφορεί τη νέα σειρά ξηρών λαδιών Coconut Dreams με σύνθεση από 100% φυσικό και βιώσιμο λάδι καρύδας, μη λιπαρή υφή με τεχνολογία anti-sand και 360 σύστημα ψεκασμού για εύκολη εφαρμογή.

Παράλληλα, λάνσαρε τη νέα κρέμα προσώπου Detox Super Mat με αντιοξειδωτική δράση, ενώ στην περιποίηση μετά τον ήλιο ενσωματώνονται, επίσης, η Υφασμάτινη Μάσκα Αναζωογόνησης και Ενυδάτωσης, η πρώτη υφασμάτινη μάσκα στην αγορά αντηλιακών ευρείας.

Η Κορρές λανσάρει φέτος το νέο της Διφασικό Αντηλιακό Splash, σε δύο εκδοχές -Αγγούρι & Υαλουρονικό και Ginseng & Υαλουρονικό- με τεχνολογία wet-tech που συνδυάζει υψηλή προστασία από τον ήλιο, έως και 3 φορές πιο ενισχυμένη ενυδάτωση, αντιγηραντική δράση και cooling effect. Παράλληλα, παρουσιάζει την πρώτη της ολοκληρωμένη σειρά για την αντηλιακή προστασία της ευαίσθητης επιδερμίδας βρεφών και παιδιών. Περιλαμβάνει τρία silicone-free προϊόντα, με έλαια καρύδας και αμυγδάλου να βρίσκονται στον πυρήνα των ήπιων συνθέσεων της σειράς.

Η Vichy παρουσιάζει την εξειδικευμένη σειρά αντηλιακών νέας γενιάς Capital Soleil, που συνδυάζει προστασία, διόρθωση και πρόληψη μελλοντικών βλαβών, με καινοτόμα σύνθεση διφασικών αντηλιακών νερών. Συνδυάζει «ελαιώδη» και «υδάτινη» φάση στη σύνθεση, ενώ χάρη στην ειδική αντλία του μπουκαλιού, διαχέονται 1.000.000 σταγόνες σε κάθε εφαρμογή, δηλαδή 17 φορές περισσότερο από ένα κλασικό σπρέι. Παράλληλα, λανσάρει το νέο Capital Soleil SPF 50+ κατά της λιπαρότητας και το παιδικό αντηλιακό Wet Skin Gel SPF50+, το οποίο διατίθεται σε συσκευασία με δώρο καλαμάκια από σιτάρι, σε συνεργασία με κοινωνική επιχείρηση από το Κιλκίς.

Η Bioderma λανσάρει το Photoderm Nude Touch SPF 50+ σε 3 αποχρώσεις, το οποίο προσαρμόζεται στον τόνο της επιδερμίδας με τεχνολογία liquid to powder και το Bioderma Photoderm Spot-Age SPF 50+ με σύνθεση από βιταμίνη Ε και C και το συστατικό centella asiatica.

ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΠΙΔΕΡΜΙΔΑ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Το νέο της αντηλιακό με οικολογική πιστοποίηση Nordic Swan Ecolabel παρουσίασε η Biotherm. Πρόκειται για το Eco-labeled Waterlover Sun Milk με SPF30 και SPF50, το οποίο πληροί ένα από τα αυστηρότερα πρότυπα οικολογικής πιστοποίησης για τα αντηλιακά προϊόντα, προσφέροντας, παράλληλα, προστασία από τις ακτίνες UVA και UVB. Διαθέτει σύνθεση με 97% βιοδιασπώμενη βάση και συσκευασία που κατασκευάζεται από 100% ανακυκλωμένο και ανακυκλώσιμο πλαστικό και έχει σχεδιαστεί για να ελαχιστοποιεί την επίπτωσή του στο νερό και την υδρόβια ζωή.

Νέα προϊόντα αντηλιακής προστασίας παρουσίασε και η Nivea, με τον Πέτρο Χανή, Head of Shopper & Customer Marketing της Beiersdorf Hellas, να επισημαίνει ότι «οι καταναλωτές πλέον είναι ιδιαίτερα διαβασμένοι και απαιτητικοί και θέλουν τα προϊόντα που επιλέγουν να καλύπτουν περισσότερες από μία ανάγκες». Στα νέα προϊόντα του brand περιλαμβάνεται η αναβαθμισμένη σειρά Protect & Moisture με 5 σε 1 οφέλη για άμεση προστασία UVA, προστασία UVB, ανθεκτικότητα στο νερό, εντατική ενυδάτωση και απαλή αίσθηση της επιδερμίδας, το νέο Nivea After Sun Sensitive κρέμα – τζελ, με βιολογικό εκχύλισμα αλόης βέρα και γλυκόριζας, η νέα Protect & Dry Touch κρέμα-τζελ με SPF 30 με ελαφριά αίσθηση που απορροφάται γρήγορα και δεν κολλάει, καθώς και το Nivea Sun Kids Protect & Play roll-on με SPF 50.

Όλες οι συνθέσεις και οι συσκευασίες Nivea Sun συμμορφώνονται με την οδηγία «Hawaian Reef Bill» που απαγορεύει τα αντηλιακά που περιέχουν οξυβενζόνη και οκτινοξάτη, χημικές ουσίες που έχουν επιβλαβείς επιπτώσεις στo θαλάσσιο οικοσύστημα. Παράλληλα, η πλειονότητα των συνθέσεων είναι εύκολα βιοδιασπώμενη και οι συσκευασίες σε σημαντικό ποσοστό επί της συνολικής γκάμας είναι κατασκευασμένες από 100% ανακυκλωμένο υλικό PET.

Η Ambre Solaire ανανέωσε τις συνθέσεις της σειράς Sensitive Advanced, με τη Safe Guard Tech Formula, για πολύ υψηλή αντηλιακή προστασία ακόμη και στις ευαίσθητες επιδερμίδες, ενώ ταυτόχρονα είναι φιλική στο περιβάλλον και τη θαλάσσια ζωή. Επίσης, το brand λάνσαρε και νέα σειρά self-tan προϊόντων, τη Natural Bronzer Self Tan.

Η Lancaster λάνσαρε νέα limited edition σειρά με προϊόντα αντηλιακής προστασίας και after-sun, με τεχνολογία Full Light για προστασία από όλο το φάσμα του ορατού φωτός και την υπέρυθρη ακτινοβολία και από τις ακτίνες UVB και UVA. Οι συσκευασίες των νέων προϊόντων έχουν δημιουργηθεί από ανακυκλωμένα και ανακυκλώσιμα υλικά.

Τη νέα της αντηλιακή σειρά Anthelios παρουσιάζει η La Roche Posay, χωρίς επιβλαβείς συνέπειες για τα κοράλλια ή τους ζωντανούς οργανισμούς των θαλασσών. Συγκεκριμένα, φέτος, η επικοινωνία, οι δράσεις και τα λανσαρίσματα της προϊοντικής σειράς Anthelios διαθέτουν ανανεωμένες συνθέσεις φιλικές προς το περιβάλλον. Η νέα σειρά περιλαμβάνει το Invisible Spray 50+, το παιδικό αντηλιακό Dermo-Pediatrics Invidible Spray SPF50+ και το αντηλιακό spray σώματος Body Mist SPF50+ για το σώμα με πολύ υψηλή προστασία ευρέως φάσματος, εύκολη εφαρμογή χωρίς άγγιγμα και δυνατότητα ψεκασμού ακόμη και ανάποδα.

Η Caudalie επεκτείνει τη σειρά αντηλιακών της με το νέο Tan Prolonging After-Sun Lotion, με σύνθεση από φυσικά και βιολογικά συστατικά και σωληνάριο 100% οικολογικά σχεδιασμένο. Συγκεκριμένα, η συσκευασία του εξοικονομεί 28% του CO2 και μειώνει 1,12 τόνους πλαστικού ανά έτος. Σημειώνεται ότι η αντηλιακή σειρά της Caudalie έχει μειώσει τη χρήση των επιβλαβών φίλτρων στις συνθέσεις της, προστατεύοντας τόσο την επιδερμίδα όσο και τη φύση.

Τη νέα σειρά Coconut Bronze κυκλοφόρησε φέτος η The Body Shop, εμπλουτισμένη με βιολογικό έλαιο καρύδας που η The Body Shop προμηθεύεται από την Σαμόα μέσω του προγράμματός της Δίκαιο Εμπόριο με Κοινότητες. Η νέα σειρά είναι 100% vegan. MW

ΤΑ BRANDS ΚΑΛΟΥΝ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΝΑ ΑΠΟΛΑΥΣΟΥΝ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ
Να χαλαρώσουν και να απολαύσουν το καλοκαίρι χωρίς έγνοιες καλούν τους καταναλωτές τα brands Nivea και Carroten, μέσα από την τρέχουσα επικοινωνία τους. Όπως επισημαίνει η Ομάδα Marketing Nivea, «η Nivea με βαθύ το “συναίσθημα” της φροντίδας, γνωρίζει ότι όταν ο καταναλωτής νιώθει προστασία και φροντίδα μπορεί να χαλαρώσει και να απολαύσει την κάθε μικρή ή μεγάλη στιγμή του “δικού του καλοκαιριού”.

Αυτά είναι και τα βασικά μηνύματα της επικοινωνίας μας: η αντηλιακή προστασία και τα 5 σε 1 οφέλη, προτρέποντας τους καταναλωτές να κάνουν “δικό τους το καλοκαίρι” φροντίζοντας την επιδερμίδα τους. Φέτος, το χρειαζόμαστε περισσότερο από ποτέ!».

Από την πλευρά του, το Carroten, λαμβάνοντας υπόψη τη νέα πραγματικότητα, λανσάρει νέα καμπάνια καλωσορίζοντας μικρούς και μεγάλους στο φετινό καλοκαίρι, με την προτροπή να ανακαλύψουν διαφορετικούς τρόπους να το απολαύσουν, πάντα με ασφάλεια για τους ίδιους και τους αγαπημένους τους.

NIVEA: ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΗ ΓΚΑΜΑ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΣΤΗ ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
«H αποστολή μας είναι να συνεχίσουμε να εμπνέουμε τον καταναλωτή να προστατεύει την επιδερμίδα του και ταυτόχρονα να χαίρεται τον ήλιο και το καλοκαίρι, προσφέροντάς του μία πλήρη γκάμα προϊόντων που καλύπτει όλες τις ανάγκες σε προσιτές τιμές. Ως εκ τούτου, ενισχύουμε τις βασικές μας σειρές ενηλίκων Nivea Protect & Moisture, καθώς και την παιδική μας σειρά Nivea Sun Kids, φέρνουμε καινοτομία σε σειρές όπως η Αντηλιακή προστασία Προσώπου καθώς και το After Sun. Ταυτόχρονα, δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στη βιώσιμη ανάπτυξη τόσο όσον αφορά τα συστατικά και τις συνθέσεις που συνάδουν με την προστασία των ωκεανών, όσο και τη μείωση των πλαστικών συσκευασιών».
Πέτρος Χανής, Head of Shopper & Customer Marketing, Beiersdorf Hellas

TON IOYNIO ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ DIGITAL ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΣΕ ΑΝΤΗΛΙΑΚΑ BRANDS
Η ανάλυση των online δημοσιευμάτων έδειξε ότι το αντηλιακό με τις περισσότερες δημοσιεύσεις είναι το Carroten. Συγκεκριμένα, η έρευνα έδειξε ότι το συγκεκριμένο brand συγκέντρωσε μερίδιο δημοσιότητας 84% με πάνω από 1.770 δημοσιεύματα. Ακολουθούν τα Nivea Sun (8%), Ambre Solaire/αντηλιακά Garnier (4%) και Piz Buin με 3%. Για το εξεταζόμενο χρονικό διάστημα (Ιούνιος 2019-Μάιος 2020), ο συνολικός όγκος αναφορών σε ειδησεογραφικά sites, blogs, Twitter και forums ξεπέρασε τις 2.000. Ο μήνας με τον μεγαλύτερο όγκο αναφορών ήταν ο Ιούνιος με 423 δημοσιεύσεις.

Το 82,5% των αναφορών προέρχεται από το Twitter και αφορά κυρίως αναφορές των χρηστών στα προϊόντα που προτιμούν, καθώς και πολλά χιουμοριστικά tweets. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο μεγάλος όγκος αναφορών για το Carroten αφορά αφενός το γεγονός ότι ο κόσμος αναφέρεται στο συγκεκριμένο brand όταν θέλει να αναφερθεί στα αντηλιακά γενικά, καθώς και στο ότι η λέξη «καροτέν» χρησιμοποιείται ως παρατσούκλι για πρωταγωνίστρια δημοφιλούς σίριαλ, λόγω του χρώματος των μαλλιών της.

Όλα τα στοιχεία έχουν συγκεντρωθεί και αναλυθεί με το Monitor by Innews (innews.gr) για λογαριασμό του MarketingWeek. Το Monitor είναι μια ηλεκτρονική πλατφόρμα αποδελτίωσης, καταγραφής και αξιολόγησης δημοσιευμάτων, από έντυπα (εφημερίδες, περιοδικά), διαδίκτυο (ειδησεογραφικά sites, blogs, forums, Τwitter), τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς.

Ταυτότητα έρευνας
Εταιρείες/Brands: Ambre Solaire, Carroten, Nivea Sun, Piz Buin
Πηγές: ειδησεογραφικά sites, blogs, Twitter, forums
Χρονικό διάστημα: 1/06/2019-31/05/2020