Η Άλτερ Έγκο και δυο περιφερειακά site επέστρεψαν τα χρήματα. Εξώδικο από την «Αυγή».

Κύμα αμφισβήτησης για τα κριτήρια διανομής της κρατικής διαφήμισης ξεσήκωσε η δημοσίευση της λίστας Πέτσα. Η πλέον ηχηρή κίνηση ήταν αυτή της εταιρείας Άλτερ Έγκο συμφερόντων Βαγγέλη Μαρινάκη που ανακοίνωσε ότι επιστρέφει στο κράτος τα χρήματα που έλαβε για την καμπάνια του «Μένουμε σπίτι» για όλα του τα Μέσα (Mega, Το Βήμα, Τα νέα, in.gr κ.λπ).

Στη σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε η εταιρεία αναφέρεται χαρακτηριστικά «επειδή δε συντασσόμεθα με τη μέθοδο, τα μέτρα και τα σταθμά της διανομής των διαφημιστικών κονδυλίων και επειδή θέλουμε να δηλώσουμε με ευθύ και καθαρό τρόπο την ανεξαρτησία μας από κρατικούς πόρους και αμφισβητούμενες διαδικασίες και διανομές, επιστρέψαμε τα ποσά που προέκυψαν για τον όμιλό μας από τις σχετικές κρατικές διαφημίσεις».

Την ίδια τακτική, να επιστρέψουν τα κονδύλια για την καμπάνια «Μένουμε σπίτι» ακολούθησαν και δύο περιφερειακά site, το Cretalive και το Larissanet, ενώ η εφημερίδα «Αυγή» και ο ραδιοφωνικός σταθμός «Στο Κόκκινο» κατέθεσαν εξώδικο για τη διαχείριση του δημόσιου χρήματος στο Υπουργείο Οικονομικών, τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας και την εταιρεία Initiative, με το οποίο ζητούν τεκμηριωμένη ενημέρωση για τα κριτήρια με τα οποία μοιράστηκαν στα ΜΜΕ τα 20 εκατομμύρια της ενημερωτικής καμπάνιας για τον κορωνοϊό, καταγγέλλοντας ότι «ανύπαρκτες ιστοσελίδες, εφημερίδες μηδενικής κυκλοφορίας και σταθμοί ελάχιστης ακροαματικότητας εμφανίζονται να έχουν εισπράξει προκλητικά μεγάλα ποσά».

Αντιθέτως, ο Σκάι που έλαβε το υψηλότερο ποσό ανάμεσα στα πανελλαδικά κανάλια, με βίντεο που προβλήθηκε στις ειδήσεις του καναλιού, έκανε λόγο για διανομή αναλογική με βάση την τηλεθέαση, βγάζοντας πίνακα με τον μέσο όρο τηλεθέασης των καναλιών σε αντιπαραβολή με τα ποσά που εισέπραξαν.