Η μείωση των διαφημιστικών εσόδων των digital publishers το 2015, εν μέσω κλιμακούμενης κρίσης και capital controls απλά επιβεβαιώνει τις βασικές αρχές της αγοράς που κάποιοι επιμένουν να μην βλέπουν, λόγω ιδεοληψιών. Ωστόσο αυτή είναι η μια ανάγνωση. Υπάρχει και η άλλη που αναφέρει ότι σε τόσο ακραίες συνθήκες, η πτώση 13% είναι μάλλον μικρή και δείχνει μια ανθεκτικότητα της digital διαφήμισης.

Η εκτίμηση αυτή έχει βάση αλήθειας και εκπέμπει μια κάποια αισιοδοξία για την συνέχεια. Από εκεί και πέρα, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η εξέλιξη της συγκεκριμένης δαπάνης από το 2007 μέχρι και πέρσι. Τα στοιχεία δείχνουν ότι η δαπάνη για online display advertising αυξάνονταν με έντονους ρυθμούς μέχρι και το 2011, όταν ξεκίνησε η πτώση, η οποία βέβαια ήταν μικρή το 2012 (-0,3%) και το 2013 (-1,3%), ενώ το 2014 γύρισε σε θετικό πρόσημο, φθάνοντας το +5,5%, Παρά την μεγάλη πτώση του 2015, από το 2007 μέχρι και πέρσι η αύξηση της δαπάνης αυτής ήταν σωρευτικά +120,3%. Αναλυτικά στοιχεία με πίνακες και σχόλια για την εξέλιξη του display advertising στην χώρα μας τα τελευταία χρόνια, μπορείτε να διαβάσετε στο σχετικό ρεπορτάζ του σημερινού τεύχους.

Στο ίδιο τεύχος ετοιμάσαμε ένα ενδιαφέρον αφιέρωμα στο ICEEfest 2016, ένα φεστιβάλ διαφήμισης που ξεκίνησε δειλά-δειλά για τις βαλκανικές χώρες και σήμερα αποτελεί πλέον ένα από τα κορυφαία events για το Digital Marketing στην Ευρώπη, το οποίο μεταξύ άλλων κατάφερε να αναδείξει την μεγάλη δυναμική και τις σημαντικές δυνατότητες αυτής της γεωγραφικής αγοράς, που τα προηγούμενα χρόνια ήταν μάλλον υποτιμημένη. Τη φετινή διοργάνωση στο Βουκουρέστι παρακολούθησαν 3.350 σύνεδροι, ενώ 137 ομιλητές διατύπωσαν τις απόψεις τους, ανέλυσαν τις τελευταίες τάσεις και συζήτησαν όλα τα θέματα που απασχολούν την αγορά του Digital.