Παρά τους προβληματισμούς των διαφημιστών αναφορικά με την τρέχουσα ψηφιακή εφοδιαστική αλυσίδα και το κατά πόσο το GDPR θα επηρέαζε την ψηφιακή δαπάνη, τα έσοδα από την προγραμματική διαφήμιση άγγιξαν τα 16,7 δισ. το προηγούμενο έτος. Διαψεύδοντας τα brands που αμφισβητούσαν την αξία του programmatic media spend τους και πίεζαν τις πλατφόρμες και τους παρόχους adtech να ενισχύσουν τη διαφάνεια και να αντιμετωπίσουν το ad fraud, τα στοιχεία του IAB Europe αποτυπώνουν μια θετική εικόνα για τα οικονομικά της βιομηχανίας.

Η ετήσια έκθεσή του, Attitudes to Programmatic Advertising, έδειξε ότι το 70% του display και το 50% του video inventory συνολικά διακινούνται πλέον προγραμματικά, με το social media buying να κυριαρχεί. Ωστόσο, ακόμα και χωρίς αυτό, η ανάπτυξη είναι εντυπωσιακή και φτάνει το 26,6% και τα 5,5 δισ. ευρώ.

Παρόλο που ο κλάδος βρίσκεται σε άνθηση, η έκθεση αποκάλυψε επίσης ότι η γνώση και η υιοθέτηση των νέων standards διαφάνειας ads.txt κυμαίνεται σε σχετικά χαμηλά επίπεδα από το buy-side, αν και το 56% των publishers εφαρμόζει τις πρακτικές. Καταγράφεται επίσης σταθεροποίηση του ποσοστού in-housing, το οποίο παρέμεινε σταθερό στο 38%, αν και παρατηρείται η άνοδος υβριδικών μοντέλων. Μια ακόμα αξιοσημείωτη πρακτική είναι η στροφή στα consultancies για το programmatic buying, η οποία αυξήθηκε από το 0% στο 7% ΥοΥ.
(Πηγή: TheDrum)