Για τον ευρύτερο ρόλο της καινοτομίας, αλλά και τη συμβολή του ανθρώπινου δυναμικού στην ορθή λειτουργία της εταιρείας, μας μιλά η Άννια Σπηλιοπούλου-Ηλιάδη, Managing Partner του Algean Group.

MW: Οι εταιρείες marketing δραστηριοποιούνται σε έναν πολύ ανταγωνιστικό επιχειρηματικό στίβο. Τι πιστεύετε ότι διαφοροποιεί την Omni Apico από τις υπόλοιπες εταιρείες στρατηγικού marketing;
Άννια Σπηλιοπούλου-Ηλιάδη:
Η αποδεδειγμένη επιτυχία σε πολλούς διαφορετικούς τομείς επιχειρηματικότητας, όπου δραστηριοποιούνται οι εκάστοτε πελάτες μας, είναι ένα από τα μεγαλύτερα προτερήματά μας. Στα 4 χρόνια παρουσίας μας, έχουμε αποδείξει την αξία μας σε διεθνές επίπεδο, με πελάτες σαν την Faberge και το Universal Music Group, αλλά και στην Ελλάδα μέσα από τις συνεργασίες μας με τη Samsung, τη L’Oreal, τη Spanos, την Kosmocar. Το στρατηγικό marketing είναι μια τεράστια έννοια, αλλά με πολύ εξειδικευμένες ανάγκες για την εμπορική και καινοτόμα υλοποίησή του.

Προσφέρουμε μια ολοκληρωμένη πρόταση που συνδυάζει στρατηγικές και πρακτικές κινήσεις. Αυτή μας η προσέγγιση σε συνδυασμό με τη διεθνή μας εμπειρία, μας έχει διαφοροποιήσει ριζικά από τον οποιονδήποτε ανταγωνισμό. Ο λόγος για τον οποίο η Omni Apico μπόρεσε να πραγματοποιήσει αυτά τα επιτεύγματα είναι η στρατηγική προσέγγισή της. Σε όλα τα επίπεδα του οργανισμού έχουμε επιτύχει να ενσωματώσουμε μια κουλτούρα καινοτομίας, με την οποία διεκπεραιώνουμε όλη την γκάμα εργασιών. Είναι η προσέγγιση με την οποία η Omni Apico αντιλαμβάνεται τις προκλήσεις με τις οποίες ασχολούμαστε καθημερινά.

Δεδομένου ότι το επισημάνατε, σε τι ακριβώς διαφέρει η κουλτούρα καινοτομίας, από την καινοτομία γενικότερα;
Υπάρχει η εσφαλμένη αντίληψη πως το να είσαι καινοτόμος περιλαμβάνει μόνο τη συνεχή δημιουργία νέων ιδεών. Η πραγματική καινοτομία, η κουλτούρα καινοτομίας είναι ο τρόπος με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε όχι μόνο τους πελάτες μας και τα accounts, αλλά και τους ανθρώπους της Omni Apico. Σε όλα τα επίπεδα λειτουργίας της, η Omni Apico ενθαρρύνει τους ανθρώπους της να εκφράσουν τη γνώμη τους και να τη στοιχειοθετήσουν με τέτοιον τρόπο, έτσι ώστε να ανεβάσουν το ποιοτικό επίπεδο μιας προϋπάρχουσας υπηρεσίας, ή απλά να διευρύνουν τις μεθόδους διαχείρισης νέων προκλήσεων. Ως οργανισμός έχουμε ανοίξει τα κανάλια επικοινωνίας αμφίδρομα, με στόχο ένα δημιουργικό αποτέλεσμα. H ηγεσία μας, συμπεριλαμβανομένου και εμού, εκτιμά τις απόψεις όλης της ομάδας, ενθαρρύνοντας την αμοιβαία εμπιστοσύνη. Η οποιαδήποτε ομάδα χρειάζεται να έχει έναν πολύ ενεργό ρόλο στη διαμόρφωση και λήψη αποφάσεων, στρατηγικών ή και λειτουργικών, έτσι ώστε ο εκάστοτε πελάτης να γίνει αποδέκτης ενός επιτυχημένου αποτελέσματος.

Επιπρόσθετα, η Omni Apico βρίσκεται στη μοναδική θέση να είναι μέλος του Algean Group, ενός ομίλου εταιρειών, ο οποίος χαρακτηρίζεται από το πνεύμα καινοτομίας, σε όλες τις δραστηριότητές του. Αυτό από μόνο του είναι δείγμα της ευρύτερης προοπτικής που έχει στην διάθεσή του ο εργαζόμενος της Omni Apico. Η στείρα κατανομή ρόλων και οδηγιών, καταφέρνει μόνο να δημιουργεί όρια στους ορίζοντες και στις προοπτικές μας. Η παραδοχή είναι ότι η ανταλλαγή απόψεων, σε όλους τους τομείς, είναι καθολική και βοηθά στο να εξερευνηθούν νέες αντιλήψεις και καινοτόμες προσεγγίσεις μέσα στους κόλπους της εταιρείας. Αυτό βοηθά στο να γίνει αντιληπτό ότι είμαστε ένας ζωντανός οργανισμός, που έχει απόλυτη ανάγκη όλους τους συνεργάτες και που επιβραβεύει την επιχειρηματική νοοτροπία και τα επιτυχή αποτελέσματα. Το να είσαι μέρος μιας εταιρείας που αναπτύσσεται μέσω της ανέλιξης όλων των στελεχών, αποτελεί ένα ιδιαίτερο κίνητρο, που επιζητούμε να παρέχουμε.

Η αλληλεπίδραση με όλα τα στελέχη, από όλες τις βαθμίδες, διευρύνει τους επαγγελματικούς ορίζοντες, προσδίδοντας ένα επιπρόσθετο προνόμιο σε όλους μας. Σημαντικό, επίσης, είναι το γεγονός ότι δεν είμαστε μια πολυεθνική εταιρεία, με εντολοδόχο και απλά εκτελεστικό χαρακτήρα, αλλά αντιθέτως δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στην ενίσχυση του αισθήματος επιχειρηματικότητας σε όλα τα κλιμάκια λειτουργίας. Αναμφίβολα, βέβαια, η προσωπικότητά μας είναι πολυεθνική και η προσέγγισή μας στο επιχειρείν χαρακτηρίζεται έντονα από αυτό.

Δεν αποστασιοποιούμαστε από τους πελάτες μας, αλλά προσπαθούμε να αντιμετωπίζουμε όλες τις προκλήσεις μέσα και από τη δική τους οπτική, για τη βελτιστοποίηση του τελικού αποτελέσματος. Επιπρόσθετα, πραγματοποιούμε αδιάκοπα έρευνες σε παγκόσμιο επίπεδο, των οποίων τα αποτελέσματα δημοσιεύονται σε μια σειρά από εξειδικευμένες αναφορές, υπό την επωνυμία Insights. Είναι κατανοητό λοιπόν, ότι για εμάς, η κουλτούρα καινοτομίας δεν είναι απλά μια ωραία φράση, αλλά τρόπος ζωής και λειτουργίας.

Ουσιαστικά τότε, έχετε μια συστηματική προσέγγιση διαχείρισης των accounts επί του συνόλου;
Καμία εταιρεία δεν υφίσταται χωρίς τους πελάτες της. Είμαστε τυχεροί να έχουμε συνεργάτες που έλκονται προς το διαφορετικό, προς το καινοτόμο. Και που μας εμπιστεύονται στο να οδηγήσουμε τη στρατηγική τους σε νέες και προσοδοφόρες περιοχές, ακόμη και αν αυτές καμιά φορά παρουσιάζονται αχαρτογράφητες.
Η Faberge, για παράδειγμα, μια εταιρεία με όνομα εγνωσμένης αξίας, επεδίωκε να διαφοροποιήσει την αντίληψη και τον μύθο που την περιέβαλλε, στο να γίνει πιο προσιτή, αλλά σε καμία περίπτωση να μειώσει το status των προϊόντων της καθώς και του κοινού στο οποίο απευθύνεται. Σε αυτό το πλαίσιο, η Omni Apico και οι ενέργειες που πραγματοποίησε προς αυτόν τον σκοπό, με επιστέγασμα τη δημιουργία μιας διαδραστικής εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα, καθώς και την επιλογή πολύ συγκεκριμένου κοινού, μόνο επιτυχώς καινοτόμες μπορούν να χαρακτηρισθούν.

Επίσης, το ζητούμενο δεν είναι να καλύπτεις μόνο τις ανάγκες του εκάστοτε κοινού στο οποίο απευθύνεσαι, αλλά να μπορέσεις να προβλέψεις τις μελλοντικές αναζητήσεις του και να δημιουργήσεις τις συνθήκες/υπηρεσίες, προτού καν αυτές γίνουν απαραίτητες. Με αυτά τα δεδομένα, φροντίζουμε να βρισκόμαστε ένα ή και περισσότερα βήματα μπροστά από τις εξελίξεις. Η επιτυχία μιας εταιρείας στρατηγικού marketing, βασίζεται εν πολλοίς σε αυτές τις παραμέτρους. Το ρίσκο μπορεί να είναι υψηλό, αλλά μετριάζεται από την εμπειρία και τις διεθνείς παραστάσεις σε πολλαπλά επίπεδα επαγγελματικής ενασχόλησης. Ευνόητα, η ενθάρρυνση δημιουργικής και στρατηγικής σκέψης έχει τη δυνατότητα να ανοίξει νέους ορίζοντες και να εγγυηθεί μελλοντική ευημερία.

Η οικονομική κρίση που τόσο έχει επηρεάσει την επιχειρηματικότητα στο σύνολο της στην Ελλάδα, έχει σίγουρα μεγάλες επιπτώσεις και στην καινοτομία. Πώς πιστεύετε ότι η Omni Apico μπορεί να καταφέρει να διατηρήσει την έννοια της καινοτομίας σε όλες τις επαγγελματικές λειτουργίες, καθώς και στις επιχειρηματικές της δραστηριότητες, μέσα σε τόσο αντίξοες συνθήκες;
Η κρίση έχει αφήσει το στίγμα της σε όλα τα επίπεδα επιχειρηματικότητας και επαγγελματικής ενασχόλησης, για ευνόητους λόγους. Αλλά η δήλωση περί επιπτώσεων στην καινοτομία έχει μια αρνητική χροιά, με την οποία δεν συμφωνούμε απολύτως. Αν ένας τομέας έχει επηρεαστεί θετικά, αυτός αδιαμφισβήτητα είναι η καινοτομία. Το γεγονός ότι υπήρξε τέτοια συρρίκνωση πηγών έχει δημιουργήσει όλες τις προϋποθέσεις για καινοτόμες προσεγγίσεις σε όλα τα επίπεδα λειτουργίας. Πλέον οι παραδοσιακές πρακτικές δεν επαρκούν και όσοι δεν προσαρμόζονται, ιστορικά, προσπερνώνται από τις εξελίξεις.

Η ψηφιακή τεχνολογία και η ραγδαία ανάπτυξή της έχει αλλάξει δραστικά το τοπίο, δεδομένης πάντα της ενσωμάτωσής της στις εκάστοτε διαδικασίες. Η Omni Apico είναι ηγέτης αυτών των εξελίξεων και σε συνδυασμό με την κουλτούρα καινοτομίας που έχει υιοθετήσει, έχει ενισχύσει ακόμη περισσότερο τη διαφοροποίησή της σε σχέση με τους ανταγωνιστές της. Η ευελιξία και η ταχύτητα αντίδρασης βελτιστοποιούνται, μόνο όταν όλοι οι τροχοί κινούνται μαζί και στους ίδιους ρυθμούς.

Δεδομένου ότι στην ομάδα σας, υπάρχουν επαγγελματίες που βρίσκονται μαζί σας για πολλά χρόνια, πόσο δύσκολο είναι να προσαρμοστούν σε μια τέτοια δραστική αλλαγή;
Σε μια πιο παραδοσιακή εταιρεία, αυτό θα ήταν σίγουρα ένα μεγάλο πρόβλημα. Δεν είμαστε όμως σε κανένα επίπεδο παραδοσιακοί. Το ανθρώπινο δυναμικό μας χαρακτηρίζεται από κουλτούρα διαφοροποίησης και ανοιχτών αντιλήψεων ως προς τους τρόπους εργασίας. Φυσικά αυτό δεν σημαίνει ότι όταν ενσωματώνουμε νέες διαδικασίες ή τεχνολογίες, δεν μεριμνούμε για την ορθή εκπαίδευση και ενημέρωση των ανθρώπων μας. Η Omni Apico πιστεύει ακράδαντα ότι την επιτυχία την φέρνει ο ανθρώπινος παράγοντας, και φροντίζει να επενδύει προς αυτή την κατεύθυνση. Είναι εμφανές ότι ανοίγουμε την βεντάλια των δυνατοτήτων μας σύμφωνα με το πολύ υψηλό επίπεδο πραγματοσύνης που απασχολούμε.

Ο πειραματισμός είναι ένας παράγοντας κλειδί, θεωρείτε, στον τομέα της καινοτομίας για την Omni Apico;
Αν είμαστε πολύ προσεκτικοί στον ορισμό του πειραματισμού, τότε σίγουρα η καινοτομία που τόσο ευλαβικά θέλουμε να υπηρετούμε, τον έχει απόλυτη ανάγκη. Τα πάντα πρέπει να αναλύονται και να αξιολογούνται είτε με την μορφή επιχειρησιακών μοντέλων έρευνας, είτε με περιορισμένη εφαρμογή σε μια πολύ μικρή κλίμακα. Δεν είναι δυνατόν οτιδήποτε νέο, απλά ακριβώς επειδή είναι νέο και καινοτόμο, να το ενσωματώνουμε στις λειτουργίες μας, χωρίς να μετράμε το ρίσκο και την ελαχιστοποίηση αυτού.

Η ταυτότητα της Omni Apico
Η Omni Apico, εταιρεία Στρατηγικού Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας, προσφέρει συμβουλευτικές υπηρεσίες καθώς και υπηρεσίες υλοποίησης ενεργειών below the line και διοργάνωσης εκδηλώσεων, σε εταιρείες στην Ελλάδα, στην Ευρώπη και παγκοσμίως με γραφεία στην Αθήνα και το Λονδίνο. Η Omni Apico υποστηρίζει ομάδες marketing σε ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών, όπως στρατηγική marketing, branding, customer loyalty, sales activation και customer acquisition.

Περισσότερες πληροφορίες στο www.omniapico.com