Στη φετινή τους εκδοχή, εκτός από τις υπάρχουσες κατηγορίες, τα Effie Awards Europe εισάγουν και δύο νέες, ειδικές κατηγορίες, για τις οποίες η κατάθεση συμμετοχών θα ξεκινήσει στις 8 Απριλίου. Αυτές είναι οι εξής: Marketing & Business Solutions, για την ανάδειξη καινοτόμων επιχειρηματικών αποφάσεων και αποφάσεων marketing που φέρνουν πρωτοφανή αποτελέσματα και Best of the Best category, για την επιβράβευση της καλύτερης καμπάνιας marketing στην Ευρώπη που έχει ήδη κατακτήσει Χρυσό στα εθνικά Effie.

Η αξιολόγηση εξελίσσεται σε 2 γύρους. Ο πρώτος διεξάγεται μόνο online και ο δεύτερος λαμβάνει χώρα στις Βρυξέλλες, όπου η κριτική επιτροπή συνεδριάζει για να αξιολογήσει τα cases των φιναλίστ. Για πρώτη φορά στην ιστορία του ευρωπαϊκού προγράμματος, της κριτικής επιτροπής θα προεδρεύσουν από κοινού εκπρόσωπος και από brand και από agency και συγκεκριμένα οι Bastien Schupp, Vice President, Global Brand Strategy and Marketing Communication του Groupe Renault και o Harjot Singh, Chief Strategy Officer της McCann Worldwide. Η καταληκτική ημερομηνία για τις standard κατηγορίες είναι την Παρασκευή, 24 Μαΐου και στις 31 Ιουλίου για τις κατηγορίες Positive Change, Marketing & Business Solutions και Best of the Best. Οι νικητές θα ανακοινωθούν στο Awards Gala στις Βρυξέλες στις 15 Οκτωβρίου.