Όπως είναι γνωστό, ο ειδικός αυτός φόρος ανέρχεται μέχρι σήμερα για τα περιφερειακά κανάλια σε 20%, ενώ για τα εθνικής εμβέλειας έχει μειωθεί σε 5% από το 2018. Η Ένωση Ενημερωτικών Τηλεοράσεων Ελληνικής Περιφέρειας έχει κατ’ επανάληψη τοποθετηθεί για το θέμα, με τον Πρόεδρό της Αντώνη Δημητρίου να κάνει πρόσφατα λόγο ακόμη και για προσφυγή στην Επιτροπή Ανταγωνισμού και στα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα, χαρακτηρίζοντας την κατάσταση ως τον ορισμό του αθέμιτου ανταγωνισμού:

«Σε όλες τις κατηγορίες των τηλεοπτικών ΜΜΕ, δηλαδή στα εθνικά κανάλια, στην ΕΡΤ και στα συνδρομητικά, ο φόρος αυτός που επιβάλλεται επί των διαφημίσεων μειώθηκε από 20% σε 5%. Σε μας και μόνο σε μας παρέμεινε 20%. Είναι μια εντελώς άδικη, παράλογη και αδικαιολόγητη εξαίρεση που αν συνεχιστεί και άλλο θα μας βγάλει τελείως εκτός διαφημιστικής αγοράς, καθώς θα είμαστε ο μόνος κλάδος στην τηλεοπτική διαφημιστική αγορά που θα επιβαρύνεται με τον φόρο».

Η τροπολογία που έρχεται να ανταποκριθεί στο αίτημα αυτό, κατατέθηκε από το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης στο πλαίσιο σχεδίου νόμου του υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Η τροπολογία προβλέπει επίσης την εφαρμογή μέτρων ενίσχυσης των εφημερίδων πανελλήνιας και περιφερειακής κυκλοφορίας, μέσα από προγράμματα που θα καταρτίζονται με κοινές αποφάσεις των υπουργείων Οικονομικών και ΥΨΗΠΤΕ και τα οποία θα χρηματοδοτούνται από εθνικούς ή κοινοτικούς πόρους.