Αnt1 97,2 FM Radio

Το γεγονός ότι το ραδιόφωνο έχει καθιερωθεί ως συμπληρωματικό Μέσο είναι σύμφωνα με τον ίδιο, ο λόγος για τον οποίο έχει υποστεί σημαντικές απώλειες στα διαφημιστικά του έσοδα. Πηγαίνοντας όμως ένα βήμα παραπέρα, εκφράζει και τις επιφυλάξεις του για την εγκυρότητα των στοιχείων, θεωρώντας ότι τα νούμερα στο σύνολό τους δεν είναι τόσο απογοητευτικά.

Αναφερόμενος στον Αnt1 97,2, επισημαίνει την ισχυρή δυναμική που έχει αναπτύξει, αλλά και την ισχυροποίηση της θέσης του, η οποία αποτυπώνεται ιδανικά μέσα από το νέο του πρόγραμμα. Παράλληλα, αναλύει την εμπορική πολιτική του σταθμού και εξηγεί τους λόγους της επιτυχίας της.

Μarketing Week: Με μια πρώτη ματιά στη συνολική διαφημιστική δαπάνη του 2010, γίνεται σαφές ότι το ραδιόφωνο έχει υποστεί τις μεγαλύτερες απώλειες στο πλαίσιο της οικονομικής ύφεσης. Γιατί κατά τη γνώμη σας συμβαίνει αυτό;

Aνδρέας Θεοδωρακόπουλος: Το ραδιόφωνο ως διαφημιστικό Μέσο ήταν και εξακολουθεί να είναι στο μυαλό των διαφημιστών κυρίως, και δευτερευόντως των διαφημιζόμενων, ένα συμπληρωματικό Μέσο. Πολλές φορές όμως -και έχω παραδείγματα από παλιότερες καμπάνιες-, διαφημιζόμενοι οι οποίοι χρησιμοποίησαν το ραδιόφωνο ως κύριο Μέσο πέτυχαν καταπληκτικά αποτελέσματα διότι το ραδιόφωνο γενικά, είναι ένα κυρίαρχο, ευέλικτο και αρκετά οικονομικό Μέσο, το οποίο προσφέρεται και για δημιουργικότητα.

Σε περίοδο ύφεσης λοιπόν, εκείνο που κάποιος περιορίζει είναι το συμπληρωματικό Μέσο. Υπάρχει όμως και ένα στοιχείο ακόμα, το οποίο οφείλω να αναφέρω και αφορά στην εγκυρότητα των στοιχείων εκφρασμένων σε χρήμα και όχι σε χρόνο. Εκεί νομίζω ότι η συστηματική μελέτη δεν παρουσιάζει τα πράγματα τόσο απογοητευτικά.

Μarketing Week: Πιστεύετε ότι υπάρχει κατακερματισμός στο ραδιόφωνο, ο οποίος εντείνει τα όποια προβλήματα;

Aνδρέας Θεοδωρακόπουλος: Υπάρχουν πολλοί ραδιοφωνικοί σταθμοί, αυτό είναι γεγονός. Πάντως δεν υπάρχουν τόσοι πολλοί, αναλογικά με το πόσα τηλεοπτικά κανάλια υπάρχουν, πόσες εφημερίδες, ακόμα και πόσες διαφημιστικές εταιρείες. Άλλωστε το σύστημα οικονομίας που δραστηριοποιούμαστε είναι ελεύθερο και όσοι μπορούν δραστηριοποιούνται. Θα έλεγα μάλιστα ότι ο χώρος του ραδιοφώνου είναι ο πιο ξεκάθαρος από των υπολοίπων ΜΜΕ, ως προς το USP που θέτει ο κάθε σταθμός.

Σε κάθε περίπτωση, τις όποιες εξελίξεις θα τις ορίσει η ίδια η αγορά. Προβλέπω, αν θέλετε τη γνώμη μου, ότι γενικότερα στην αγορά των Μedia θα χρειαστεί να γίνουν σοβαρές επενδύσεις σε ανθρώπινο δυναμικό, σε Μάρκετινγκ και σε εκπαίδευση.


Μarketing Week: Η παρουσία του ομίλου Antenna στον χώρο του ραδιοφώνου είναι μακρά και ουσιαστική. Ο Αnt1 97,2 αποτελεί καθιερωμένο «παίκτη» της αγοράς, ο οποίος εξακολουθεί να ισχυροποιεί τη θέση του, κόντρα στα προβλήματα της ύφεσης. Κάτι που φάνηκε και από τη φυσιογνωμία του νέου του προγράμματος. Θα ήθελα ένα σχόλιο.

Aνδρέας Θεοδωρακόπουλος: Η παρουσία του ομίλου Antenna δεν είναι μακρά απλώς, είναι μια συνεχής παρουσία 22 ετών και ο Αnt1 97,2 αποτελεί το θεμέλιο λίθο της ιδιωτικής πρωτοβουλίας στα ερτζιανά, με την ακραιφνή έννοια του όρου. Αυτό που σήμερα διαφοροποιεί τη θέση του Αnt1 97,2 στην επικρατούσα κατάσταση είναι η προσαρμοστικότητα και η ευελιξία του, το περιεχόμενο του προγράμματός του και η εμπορική του πολιτική. Ο Αnt1 97,2 έκανε στην ουσία μια επανεκκίνηση τον Φεβρουάριο του 2010, με ένα νέο εξαιρετικά ενδιαφέρον πρόγραμμα που φιλοξένησε σημαντικές ραδιοφωνικές προσωπικότητες.

Σε αυτήν την κατεύθυνση κινείται και το νέο πρόγραμμα που ξεκίνησε πρόσφατα. Από εμπορικής κατεύθυνσης έχουμε δώσει στην αγορά καινοτόμα προϊόντα όπως είναι οι κάθετες χορηγίες όπου ο διαφημιζόμενος μπορεί να πάρει χορηγία μιας ολόκληρης ή περισσότερων ημερών, σε όλο το πρόγραμμα.

Παράλληλα, δημιουργούμε ομάδα creative media, αναδεικνύοντας και εκμεταλλευόμενοι προσόντα του στελεχιακού δυναμικού του σταθμού. Προχωρούμε ακόμα στις αφιερωματικές εβδομάδες και πολλά άλλα. Όσο για το καθημερινό πρόγραμμα, οι εκπομπές έχουν χωριστεί σε τρεις κατηγορίες, ειδησεογραφικές, ψυχαγωγικές, ειδικές (π.χ. αυτοκινήτου, μαγειρικής, νέας τεχνολογίας). Από την άλλη πλευρά, το σαββατοκύριακο ο σταθμός μετατρέπεται σε ένα πολυδιάστατο ραδιοφωνικό περιοδικό, με εκπομπές που καλύπτουν όλα τα ενδιαφέροντα.

Μarketing Week: Αυτό που, μεταξύ άλλων, παρατηρεί κανείς στο νέο πρόγραμμα είναι η έμφαση που δίνετε στα πρόσωπα.

Aνδρέας Θεοδωρακόπουλος: Κοιτάξτε, θεωρώ ότι είναι φυσικό ένα Μέσο ζωντανό να επενδύει στα πρόσωπα. O Αnt1 97,2 αυτήν τη στιγμή έχει την ευτυχία να έχει στο ενεργητικό του σημαντικές προσωπικότητες από τον ευρύτερο χώρο του entertainment, αλλά και ραδιοφωνικούς παραγωγούς με πολύχρονη επιτυχημένη πορεία.

Ενδεικτικά σας αναφέρω τους Χρήστο Φερεντίνο, Βασίλη Αδαμόπουλο, Χρήστο Χωμενίδη, Κατερίνα Γκαγκάκη, Μάκη Τριανταφυλλόπουλο, Μαρία Λεμονιά, Έλενα Καραμίχαλου, Ευτύχη Μπλέτσα, Παναγιώτη Λιάκο, Κώστα Γιανουλόπουλο, Δημήτρη Σούλτα, Νίκο Ρογκάκο, Μικαέλα Θεοφίλου, Γιάννη Ιωάννου, Γρηγόρη Παπαβασιλείου, Βαγγέλη Ραυτόπουλο και Ρένια Τσιτσιμπίκου.

Μarketing Week: Η διαφημιστική αγορά πώς είδε τις κινήσεις που κάνατε;

Aνδρέας Θεοδωρακόπουλος: Σε μια αγορά που έχει την πτώση που συζητήσαμε πριν, εμείς κρατάμε γερά. Σε μια αγορά που πλέον τα διαφημιστικά κονδύλια αβρότητας έχουν σταματήσει, εμείς ακόμα κρατάμε σταθερή πορεία. Εδώ θα ήθελα να κάνω κατάχρηση της φιλοξενίας σας και να ευχαριστήσω όλους αυτούς που ακούνε κάθε μέρα τις προτάσεις μας και ανταποκρίνονται.

Μarketing Week: Το ζητούμενο στην παρούσα οικονομική συγκυρία είναι η λέξη «συνέργειες». Υπάρχει αυτή η λέξη στο λεξιλόγιο του σταθμού; Πώς υλοποιείται;

Aνδρέας Θεοδωρακόπουλος: Υπάρχουν πολλές λέξεις που χρησιμοποιούνται κατά καιρούς όπως οι λέξεις «συνέργειες» και «στρατηγική συμμαχία», στο πλαίσιο ενός ξύλινου λόγου. Η δραστηριοποίηση στο σύγχρονο επιχειρηματικό γίγνεσθαι εξ ορισμού σημαίνει και «συνέργειες». Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο ραδιοφωνικός σταθμός του Αnt1 97,2 είναι μέλος του μεγαλύτερου ομίλου ΜΜΕ στην Ελλάδα και όπως είναι φυσικό, εκμεταλλευόμαστε και αξιοποιούμε αυτό το γεγονός στο έπακρο.

Μarketing Week: Το μοντέλο παραδοσιακού ραδιοφώνου και web radio μπορεί να συνυπάρξει;

Aνδρέας Θεοδωρακόπουλος: Σαφώς και μπορεί να συνυπάρξει, ιδιαιτέρως αυτήν την περίοδο που βιώνουμε τη μετάβαση από τα παραδοσιακά Μέσα στα Μέσα σύγχρονης τεχνολογίας. Η αξία όμως του «παραδοσιακού» ραδιοφώνου παραμένει αναλλοίωτη στο πέρασμα του χρόνου, θα πρέπει αυτό να το καταλάβουμε.

Μarketing Week: Αν σας ρωτούσα για το μέλλον του ραδιοφώνου ως διαφημιστικό Μέσο, ποιες προϋποθέσεις θα θέτατε για να είναι αυτό καλό;

Aνδρέας Θεοδωρακόπουλος: Θα σας έλεγα ότι και το ραδιόφωνο, όπως και όλα τα Μέσα, έχουν μέλλον, αλλά με μια προϋπόθεση: Να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. Η προσαρμοστικότητα είναι πλέον το κλειδί της επιβίωσης και της ανάπτυξης.


Το νέο πρόγραμμα του Αnt1 97,2
Καθημερινά, από Δευτέρα έως Παρασκευή
6:00:
Οι «Αδιάβροχοι» Παναγιώτης Λιάκος και Κώστας Γιαννουλόπουλος.
08:00: Βασίλης Αδαμόπουλος και Χρήστος Χωμενίδης, «Πρωινές Διαδρομές».
10:00: Ο «Άγνωστος Μ», Μάκης Τριανταφυλλόπουλος.
11:00: Χρήστος Φερεντίνος. «Μεταξύ κατεργαραίων».
12:00: Τα «Κακά Κορίτσια», Μαρία Λεμονιά, Ελένη Καραμίχαλου.
14:00: Νικόλας Βαφειάδη, Νέστορας Δημαράς, στα Νέα του Αnt1.
15:00: «Gate 97,2», Γρηγόρης Παπαβασιλείου, Στέφανος Καλλέργης. Κάθε Πέμπτη, την ίδια ώρα μεταδίδεται η εκπομπή «Που πήγαν τα λεφτά» με τον Κώστας Ουίλς.
16:30: Βαγγέλης Ραυτόπουλος, Άννα Ανδρεόλα, «Digital life».
17:00: Δημήτρης Σούλας, «Soulta Ferta».
19:00: Λίντα Γιαννοπούλου, «Άλλη ματιά».
20:00: «Super Κατερίνα», Κατερίνα Γκαγκάκη. Κάθε Παρασκευή, την ίδια ώρα μεταδίδεται η εκπομπή του Άρη Γαλανόπουλου, «Οδηγώντας με ασφάλεια».
22:00: «Believers Night», Πάρις Κουρτζίδης, Νάνσυ Παγουλάτου, Νικολέττα Ράλλη.

Κάθε σαββατοκύριακο
06:00:
Νίκος Ρογκάκος, Γιάννης Κορδώνης, «Πρωί πρωί».
08:00: Στέλιος Ιωάννου, Χριστίνα Γαλανοπούλου, «Media club».
10:00: Ευτύχης Μπλέτσας, «Μουσικομαγειρέματα».
11:00: Κάθε Σάββατο, η Ρένια Τσιτσιμπίκου στα «Ταξίδια του Σαββατοκύριακου». Την ίδια ώρα την Κυριακή, ο Άρης Γαλανόπουλος στο «Οδηγώντας με ασφάλεια».
12:00: Κωνσταντίνος Πασσάς, Σωτήρης Σκορδάς, «Σκούπα στον Αnt1».
14:00: Βαγγέλης Ραυτόπουλος, «Εκτός τόπου και χρόνου».
15:00: Γιάννης Ιωάννου, «Juke Box».
17:00: Μικαέλα Θεοφίλου, «Happy hour».
20:00: Πόπη Δομάζου, «Γκολ στη μουσική».
22:00: Κάθε Κυριακή, η Ζωή Κυριακού στην εκπομπή «Η Ζωή για τη ζωή σας».