Η είσοδος του γαλλικού ομίλου διαμορφώνει νέα δεδομένα στο ραδιοφωνικό τοπίο της χώρας, το οποίο σήμερα βιώνει ισχυρές αναταράξεις λόγω της κρίσης. Μιας κρίσης όμως που, -όπως λέει και ο Ανδρέας Γιαννίκος, Επικεφαλής των ραδιοφωνικών σταθμών Fresh 88,6 και Όασις 98,0 και σήμερα του NRJ/Energy Greece-, «κρύβει πάντα ευκαιρίες». Το ποιες είναι αυτές μας το είπε σε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση που είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε μαζί του.

Marketing Week: Στο 1ο Radio Conference που διοργανώθηκε τον προηγούμενο Μάρτιο -συνέδριο στο οποίο είχατε συμμετάσχει κι εσείς-, είχε αναφερθεί ότι βασική προϋπόθεση για την ενίσχυση του ραδιοφώνου είναι η στρατηγική συνύπαρξή του με τις διαδικτυακές εφαρμογές και τα mobile apps, σε συνδυασμό με την καλλιέργεια αμφίδρομης επικοινωνίας με τους ακροατές. Η στρατηγική συνεργασία σας με τον γαλλικό όμιλο ραδιοφώνων NRG/Energy απαντά σε αυτήν την προϋπόθεση;

Ανδρέας Γιαννίκος: Σίγουρα. Ο σκοπός είναι να μπορείς να καλύπτεις όλες τις ανάγκες ψυχαγωγίας του κοινού σου, στον μέγιστο δυνατό βαθμό, πάντοτε όμως με βάση τη μουσική. Το Ιnternet, τα Social Media και τα Mobile Apps, είναι σημαντικά όπλα σε αυτόν τον στόχο.

Το συγκεκριμένο brand λειτουργεί υποδειγματικά στο κομμάτι του Internet και των social networks. Τα νούμερα από μόνα τους το αποδεικνύουν. Περισσότεροι από 2.500.000 Facebook fans και 3.000.000 Mobile Apps downloads.

Marketing Week: Γιατί επιλέξατε τον συγκεκριμένο γαλλικό ραδιοφωνικό όμιλο;

Ανδρέας Γιαννίκος: Γιατί απλά είναι ο κορυφαίος σε αυτό το κομμάτι. Δεν ήταν μία επιλογή, αλλά η μόνη επιλογή. Ο συγκεκριμένος όμιλος έχει καταφέρει να εισάγει το NRJ/Energy brand με επιτυχία σε 14 χώρες, πριν την Ελλάδα. Η τεχνογνωσία και η εμπειρία του είναι πολύ μεγάλη.

Marketing Week: Τι ακριβώς περιλαμβάνει η συνεργασία με τον όμιλο NRJ/Energy, εκτός από την επωνυμία που δίνει στους σταθμούς Fresh και Όασις και την προσφορά περιεχομένου; Γνωρίζω π.χ. ότι θα ενισχυθεί η παρουσία σας στο Διαδίκτυο με το λανσάρισμα 11 web radios.

Ανδρέας Γιαννίκος: Πράγματι, τα οφέλη είναι πολλά. Όντως στο site του σταθμού ήδη υπάρχουν 11 ειδικά μουσικά web radios. Είναι μία κίνηση που μας βοηθάει να έρθουμε πιο κοντά στο να ικανοποιήσουμε ακόμα περισσότερο τους ακροατές μας, ανεξάρτητα από τα μουσικά τους γούστα. Τα ίδια 11 web radios, αλλά και αυτά που θα λανσαριστούν στο μέλλον, θα βρίσκονται και στα Mοbile Apps του σταθμού. Από εκεί κι έπειτα, υπάρχουν συνεργασίες σε επίπεδο event, προγράμματος και internet.

Marketing Week: Μπορούμε να εντοπίσουμε μια βασική φιλοσοφική κατεύθυνση που φιλοδοξεί να αποκτήσει ο όμιλός σας μέσα από τη συνεργασία αυτή;

Ανδρέας Γιαννίκος: Είναι ξεκάθαρο. Στόχος μας είναι να μπορούμε να καλύπτουμε συνολικά τις ανάγκες ψυχαγωγίας του κοινού των ραδιοφωνικών σταθμών μας, πάντοτε με άξονα τη μουσική.

Marketing Week: Πέρα από την υψηλή αποδοχή που προσδοκάτε από τους ακροατές, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η νέα συνεργασία και σε εμπορικό επίπεδο. Με άλλα λόγια, ποια ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα θα αποκτήσει ο διαφημιζόμενος συνεργαζόμενος με τα Μέσα σας και με ποιους τρόπους εσείς μπορείτε να του εξασφαλίσετε ένα ποιοτικό και αποτελεσματικό διαφημιστικό περιβάλλον;

Ανδρέας Γιαννίκος: «Think globally, act locally». Δανείζομαι τη φράση για να δηλώσω ότι σε μια εποχή που η παγκοσμιοποίηση της οικονομικής δραστηριότητας είναι γεγονός, όπου οι στρατηγικές Επικοινωνίας και Μάρκετινγκ σχεδιάζονται σε ευρωπαϊκό επίπεδο, το ραδιόφωνο οφείλει όχι απλά να παρακολουθεί, αλλά να συμβαδίζει με τις εξελίξεις.

Η σύνδεση με ένα πανευρωπαϊκό ραδιοφωνικό brand εξασφαλίζει συγκεκριμένες προδιαγραφές στο πρόγραμμα, στη ροή και στην ποιότητα του περιεχομένου. Εξασφαλίζει επίσης έναν όγκο ακροατηρίου που είναι ενεργό κοινωνικά, που έχει θετική στάση, είναι αισιόδοξο και νιώθει πολίτης του κόσμου. Νομίζω πως είναι αρκετά ενδιαφέρον ένα τέτοιο κοινό για τους περισσότερους διαφημιζόμενους.

Επιπλέον όλα αυτά τα χαρακτηριστικά του σταθμού είναι πολύ πιο εύκολο να γίνουν αντιληπτά στους συνεργάτες των ευρωπαϊκών δικτύων, τόσο των διαφημιζόμενων, όσο και των διαφημιστικών εταιρειών.


Marketing Week: Σε ένα τόσο σύνθετο περιβάλλον, ο διαφημιζόμενος συχνά αισθάνεται μπερδεμένος και δυσκολεύεται να κατανοήσει σε όλο το εύρος τις δυνατότητες που προσφέρουν οι παραπάνω εφαρμογές. Το εμπορικό σας τμήμα μπορεί να σταθεί δίπλα του ως σύμβουλος και να τον κατευθύνει; Να του δώσει να καταλάβει τα πλεονεκτήματα με απλό και ξεκάθαρο τρόπο;

Ανδρέας Γιαννίκος: Για τα brands είναι πολύ σημαντικό να καλύπτουν σωστά και με το μικρότερο αναλογικό κόστος τις ανάγκες επικοινωνίας τους και γι’ αυτό οι διαφημιζόμενοι συνεργάζονται με διαφημιστικές εταιρείες, οι οποίες αναπτύσσουν συνεχώς εξειδικευμένα τμήματα. Εμείς από την πλευρά μας, σε κάθε τομέα έχουμε ανθρώπους που γνωρίζουν σε βάθος το αντικείμενό τους, σωστά τοποθετημένο στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων της εταιρείας μας και είναι ανά πάσα στιγμή έτοιμοι να βοηθήσουν προς αυτήν την κατεύθυνση.

Marketing Week: Η συνεργασία με τον όμιλο NRJ/Energy ανοίγει νέες προοπτικές για τα ραδιόφωνά σας στο εγγύς μέλλον, δεν το αμφισβητεί κανείς αυτό. Το ερώτημα είναι εάν σε μια τόσο δύσκολη συγκυρία όπως η σημερινή, μπορεί ένα ραδιόφωνο να αξιοποιήσει στο έπακρο και ορθολογικά τις προοπτικές αυτές…

Ανδρέας Γιαννίκος: Σίγουρα η συγκυρία δεν είναι ιδανική. Από την άλλη όμως, οι κρίσεις γεννούν ευκαιρίες. Κι αυτό δεν το λέω ρητορικά, αλλά ουσιαστικά. Σήμερα χρειάζεται τόλμη, υπομονή κι επιμονή για να επιτύχεις. Στοιχεία που εμείς τα έχουμε και έτσι προχωράμε μπροστά.

Marketing Week: Το ραδιόφωνο εξακολουθεί να «αιμορραγεί» διαφημιστικά, έστω κι αν ο ρυθμός της πτώσης έχει πέσει τους τελευταίους μήνες. Ποια βλέπετε να είναι η συνέχεια;

Ανδρέας Γιαννίκος: Δεν μπορώ να το προβλέψω αυτό, η κατάσταση είναι πολύ ρευστή, γενικά. Η διαφημιστική δαπάνη πράγματι δέχεται ισχυρές πιέσεις, κάτι το οποίο είναι φυσιολογικό, ωστόσο εκτιμώ ότι η μείωση είναι μικρότερη σε σχέση με τα άλλα Μέσα.

Marketing Week: Τελικά, ο χώρος των ερτζιανών είναι κορεσμένος ή όχι; Υπήρξε κάτι που δεν έγινε σωστά τα προηγούμενα χρόνια;

Ανδρέας Γιαννίκος: Δεν μου αρέσει να κρίνω υποθετικά λάθη άλλων. Προτιμώ να αναγνωρίζω και να διορθώνω λάθη δικά μου. Προσωπικά θεωρώ πως ο ελληνικός χώρος των ερτζιανών έχει σταθμούς για όλα τα γούστα. Αυτό είναι πολύ καλό για τον καταναλωτή. Δημιουργεί έναν μεγάλο ανταγωνισμό, αλλά δεν θεωρώ ότι αυτό είναι κακό.

Ποιος είναι ο γαλλικός ραδιοφωνικός όμιλος NRJ/Energy;
O γαλλικός όμιλος ραδιοφωνικών σταθμών NRJ/Energy θεωρείται από τους μεγαλύτερους διεθνώς και ο μεγαλύτερος στην Ευρώπη. Με 27.5 εκατομμύρια και πλέον ακροατές την εβδομάδα, σε 14 χώρες, ο NRJ/Energy διαθέτει περισσότερους από 3.000.000 Facebook fans, έχει 4.000.000 Mobile Application downloads και 100 μοναδικά web radios, αποδεικνύοντας ότι αποτελεί σημαντικό παίκτη και στις ψηφιακές και online υπηρεσίες.

Στο 1st Radio Conference που διοργάνωσε τον περασμένο Μάρτιο το Marketing Week για πρώτη φορά στην Ελλάδα, είχε αναφερθεί από όλους τους κορυφαίους διεθνείς ομιλητές που έδωσαν το «παρών», ότι αναγκαία και ικανή συνθήκη για την ισχυροποίηση της θέσης του ραδιοφώνου στον σύγχρονο ψηφιακό κόσμο είναι όχι απλά η αρμονική συνύπαρξη μαζί του, αλλά η στρατηγική σύνδεσή του με αυτόν.

Αυτή είναι και η βασική φιλοσοφία του NRJ/Energy. Το brand του NRJ/Energy έχει ταυτιστεί και με άλλους θεσμούς, όπως είναι τα NRJ Music Awards που διεξάγονται κάθε χρόνο στις Κάννες, το NRJ Music Tour, το NRJ Fashion Night, καθώς και με συναυλίες σε πόλεις όπως το Παρίσι, το Βερολίνο, η Μόσχα και η Στοκχόλμη, μεταξύ άλλων.