Οι πρώτες φορές φυσικά δεν είναι εύκολες και σίγουρα κανείς δεν διασκεδάζει με γδαρμένα γόνατα. Το να μάθεις να κάνεις πετάλι, να κρατάς την ισορροπία σου και ταυτόχρονα να στρίβεις το τιμόνι στη σωστή κατεύθυνση είναι ένα μικρό κατόρθωμα. Ο λυρισμός του πατέρα για τη σημασία του ταξιδιού σε σχέση με τον προορισμό και άλλα σχετικά με την Ιθάκη βοηθάνε, αλλά δεν αλλάζουν το βαθμό ενθουσιασμού κατά πολύ.

Κάπως έτσι νοιώθω ότι αισθάνονται και οι περισσότεροι marketers κάθε φορά που εκτίθενται στα οφέλη και δοκιμάζουν τα πρώτα τους βήματα στο Programmatic Advertising. Δεν είναι τυχαίο ότι στην έρευνα “Status of Programmatic Advertising in CEEMEA” που κάνει κάθε χρόνο η TailWind, η πολυπλοκότητα παραμένει πάντα βασικό εμπόδιο για όλους τους εμπλεκομένους. Σε αυτό το σημείο βρίσκεται και ένα ολόκληρο industry που προσπαθεί να βρει την ισορροπία του με ένα καινούριο μεγάλο παιχνίδι, αλλά σε αυτή τη φάση ασχολείται τόσο πολύ με τα επιμέρους τεχνικά θέματα που χάνει την ουσία και τη χαρά της δημιουργίας στη διαφήμιση.

Για να επαναφέρουμε το Advertising στο Programmatic Advertising και να αποκομίσουμε τα οφέλη σε αποτελεσματικότητα πρέπει:
1) Να αποσαφηνίσουμε τη σχέση τεχνολογίας – δημιουργικότητας. Αυτό που λέει ωραία ο Sir John Hegarty: «Η τεχνολογία δημιουργεί τις ευκαιρίες και η δημιουργικότητα την αξία».
2) Με αυτή την προοπτική, να «σκαρφαλώσουμε» το learning curve της τεχνολογίας. Να μάθουμε να κάνουμε ισορροπία, τιμόνι και πετάλι ασυνείδητα δηλαδή, ώστε να αναμετρηθούμε απρόσκοπτοι με τα σημαντικά.
3) Να καταλάβουμε ότι η δημιουργικότητα στη διαφήμιση σήμερα είναι πολυπρισματική και είναι εξίσου σημαντική η ύπαρξή της στην ανάλυση και δημιουργία κοινών προς στόχευση, στη στρατηγική αγοράς και βελτιστοποίησης της διαφημιστικής πίεσης, στην ανάπτυξη νέων πρωτοπόρων δημιουργικών formats όσο και στο περιεχόμενο του μηνύματός της.

Ο CMO του 2016 θα πρέπει να αρχίσει από σήμερα να «τρώει τα γόνατά του» για να προσεγγίσει τη γνώση της διαφήμισης ο CMO του 2020. Για τον τρόπο που θα πρέπει να κάνει τις πρώτες αυτές προσπάθειες τα λέμε και την επόμενη φορά.