Το παράδοξο είναι ότι όσα από αυτά κατάφεραν να παραμείνουν εν λειτουργία – και είναι πολλά-, δεν έμειναν στάσιμα, αλλά εκσυγχρονίστηκαν τόσο σε υλικοτεχνικές υποδομές, όσο και σε περιεχόμενο. Το αποτέλεσμα είναι να υπάρχουν σήμερα δεκάδες εφημερίδες και αρκετά τηλεοπτικά δίκτυα της Περιφέρειας που το επίπεδό τους θα το ζήλευαν ακόμα και μέσα της πρωτεύουσας. Ωστόσο, δεν έχουν καταφέρει να αποσπάσουν το μερίδιο της διαφημιστικής πίτας που τους αναλογεί.

Το συγκεκριμένο θέμα συζητήθηκε διεξοδικά στο πλαίσιο του Regional Media Forum που διοργάνωσε το Marketing Week το περασμένο φθινόπωρο, μέσα από ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον πάνελ, στο οποίο συμμετείχαν εκπρόσωποι των σημαντικότερων θεσμικών φορέων ΜΜΕ της Περιφέρειας, αλλά και εκπρόσωποι διαφημιστών και διαφημιζόμενων. Το πάνελ εξέτασε το γιατί τα ΜΜΕ της περιφέρειας δεν απολαμβάνουν το μερίδιο της διαφημιστικής πίτας που δικαιούνται, καταλήγοντας στις εξής τρεις προτάσεις:
α. Χρειάζεται να υπάρχουν συστηματικές έρευνες ακροαματικότητας, τηλεθέασης και αναγνωσιμότητας των Μέσων της Περιφέρειας.
β. Χρειάζεται βελτίωση του περιεχομένου των Μέσων της Περιφέρειας, παρουσίαση και τεκμηρίωση των τοπικών αποκλειστικοτήτων και του τοπικού ρόλου τους, με παράλληλη αξιοποίηση των digital & social media.
γ. Χρειάζεται μια μίνιμουμ οργάνωση ανταπόκρισης και επικοινωνίας, καθώς και στελέχη που να μπορούν να συνομιλήσουν με τη διαφημιστική αγορά «στην ίδια γλώσσα».

Η υλοποίηση των παραπάνω βρίσκεται σε εξέλιξη, αλλά υπάρχει ακόμα δρόμος. Προς το παρόν, ο Σύνδεσμος Ημερησίων Περιφερειακών Εφημερίδων (ΣΗΠΕ) απέστειλε πριν λίγες ημέρες στους αρμόδιους υπουργούς σειρά προτάσεων για την στήριξη του περιφερειακού Τύπου, προτάσεις που παρουσιάζονται σε σχετικό ρεπορτάζ. Ενδιαφέρουσες απόψεις για το θέμα εκφράζουν στο ίδιο ρεπορτάζ ο Θεόδωρος Λουλούδης, Εκδότης και Διευθύνων Σύμβουλος της εφημερίδας «Πελοπόννησος», αλλά και η Eλένη Διαφωνίδου, Γενική Γραμματέας του ΣΗΠΕ.  Όπως εύκολα γίνεται κατανοητό από όσα καταγράφονται, η λύση του προβλήματος δεν είναι ούτε απλή, ούτε μονοσήμαντη.