Όπως δείχνουν τα στοιχεία, η πτώση της αναγνωσιμότητας στη συντριπτική πλειοψηφία των εφημερίδων συνεχίζεται, χωρίς να υπάρχει ένδειξη ότι ανακόπτεται. Μάλιστα, σε μια περίοδο έντονου ενδιαφέροντος για την πολιτική και την οικονομία, θα περίμενε κανείς το ενδιαφέρον των αναγνωστών να είναι μεγαλύτερο.

Στελέχη της αγοράς Media, σχολιάζοντας στο Marketing Week την εικόνα που δίνει η έρευνα, τονίζουν ότι βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν την αναγνωσιμότητα είναι η περαιτέρω διείσδυση του Διαδικτύου στα νοικοκυριά –με το οποίο οι Έλληνες έχουν δωρεάν πρόσβαση στις ειδήσεις– αλλά και η γενικότερη δυσπιστία που έχει πλέον ο πολίτης έναντι των δημοσιογράφων, τους οποίους δεν θεωρεί άμοιρους ευθυνών για την περιπέτεια που ζει η χώρα τα τελευταία χρόνια. «Αυτή η δυσπιστία έρχεται να προστεθεί στην απαξίωση των εφημερίδων εξαιτίας της μετατροπής τους σε… περίπτερα προσφορών, αφού δεν είναι λίγοι όσοι αγοράζουν εφημερίδες μόνο για τις προσφορές. Αυτό αμέσως απαξιώνει το δημοσιογραφικό προϊόν» αναφέρουν μεταξύ άλλων.

Θα πρέπει ωστόσο να τονιστεί ότι υπάρχουν και εφημερίδες που αύξησαν την αναγνωσιμότητά τους, με πιο σημαντική περίπτωση αυτήν της κυριακάτικης «Real News», η οποία συνεχίζει την ανοδική της πορεία. Σύμφωνα με τα στοιχεία, ο μέσος όρος αναγνωσιμότητας της εφημερίδας ήταν 586.000 αναγνώστες, έναντι 528.000 στην προηγούμενη μέτρηση. Ο παραπάνω μέσος όρος συνιστά αύξηση αναγνωσιμότητας κατά 10,9%, ποσοστό διόλου ευκαταφρόνητο για τις τάσεις της εποχής. Αύξηση αναγνωσιμότητας παρουσιάζει και το ημερήσιο «Έθνος», με μέσο όρο 131.000 αναγνώστες, έναντι 129.000 στην προηγούμενη μέτρηση, κάτι που σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στην «απορρόφηση» αναγνωστών της «Ελευθεροτυπίας», η οποία πλέον δεν εκδίδεται.

Τέλος, αύξηση είχε και η «Χρυσή Ευκαιρία», με 344.000 αναγνώστες, από 303.000. Ενδιαφέρον έχει να δει κανείς ότι στην πρώτη 10άδα βρίσκονται τέσσερις δωρεάν εφημερίδες («Free Sunday», «City Press», «Athens Voice», «Lifo»), με την τελευταία να μπαίνει πρώτη φορά στη 10άδα, ενώ την ίδια στιγμή η «Metro» συνεχίζει την πτωτική της πορεία, βγαίνοντας –επίσης για πρώτη φορά– από αυτήν. «Μια ακόμα γενικότερη επισήμανση θα μπορούσε να αφορά στην τάση των αναγνωστών να διαβάζουν τις καθημερινές δωρεάν εφημερίδες, ενώ το σαββατοκύριακο να στρέφονται στον παραδοσιακό Τύπο» κατέληξαν τα ίδια στελέχη.

 Έρευνα Bari: Αναγνωσιμότητα πανελλήνιου Τύπου Περίοδος Σεπτεμβρίου 2011-Φεβρουαρίου 2012

 Α/Α  Εφημερίδα  Α 12  Α 11
 1  Πρώτο Θέμα  693  770
 2  Το Βήμα της Κυριακής  671  785
 3  Καθημερινή της Κυριακής  625  733
 4  Έθνος της Κυριακής  586  674
 5  Real News  586  528
 6  Free Sunday  480  545
 7  Τα Νέα Σαββατοκύριακο  279  326
 8  City Press  269  396
 9  Athens Voice  266  317
 10  Lifo  238  272
 11  Espresso της Κυριακής  215  264
 12  Metro  203  359
 13  Sportday  174  247
 14  Ριζοσπάστης της Κυριακής  164  
 15  Έθνος του Σαββάτου  160  186
 16  Τα Νέα  148  169
 17  Espresso του Σαββάτου  146  
 18  Αγγελιοφόρος  139  
 19  Έθνος  131  129
 20  Καθημερινή του Σαββάτου  131  152
 21  Espresso  107  
 22  H Καθημερινή  97  122
 23  23 Ριζοσπάστης  72  
 24  Metrosport  70  
 25  Ναυτεμπορική του Σαββάτου  68  81
 26  Ναυτεμπορική  63  
 27  Ριζοσπάστης  57  
 28  Κέρδος  36  
 29  Εξπρές  28  
 30  Κέρδος του Σαββάτου  25  29
 31  Εξπρές του Σαββάτου  17  
 32  Χρυσή Ευκαιρία  344  303

 Πηγή: Βari/Focus, A 2012 (Σεπτέμβριος 2011-Φεβρουάριος 2012, σε χιλιάδες αναγνώστες

 Βάση: Άνδρες/Γυναίκες, 13-70 ετών, σύνολο Ελλάδας