Το 2021 ήταν για τα brands και τους brand owners… επιταχυντής αλλαγής νοοτροπίας και ευαισθητοποίησης των καταναλωτών σε πάρα πολλά θέματα, μεταξύ των οποίων -ευτυχώς- και η βιωσιμότητα. Η κορύφωση της πανδημίας και η ενεργειακή κρίση που εξακολουθούμε να βιώνουμε όλοι μας, σε παγκόσμιο επίπεδο, πολλαπλασίασε τους καταναλωτές που, ενήμεροι πλέον, στηρίζουν έμπρακτα τα brands που προωθούν τη βιώσιμη ανάπτυξη (ESG), ενισχύοντας το περιβαλλοντικό τους προφίλ και μειώνοντας το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.

Αυτό που αναμένεται να αλλάξει τον τρόπο δουλειάς μου το 2022 είναι… η ανάγκη για ευελιξία και προσαρμοστικότητα στις νέες προκλήσεις της εποχής που βιώνουμε. Η ένταση των αλλαγών γύρω μας, σε οικονομικό, κοινωνικό και περιβαλλοντικό επίπεδο, επιβάλλουν σε όλους μας να είμαστε περισσότερο ενεργητικοί και πρακτικοί και ταυτόχρονα να επιδεικνύουμε μεγαλύτερη ενσυναίσθηση στις ανάγκες των πελατών και των τοπικών κοινωνιών.

Αν οι marketers θέλουν να είναι καινοτόμοι, πρέπει πλέον να… σκέφτονται πρωτίστως ως πελάτες και καταναλωτές και ακολούθως να σχεδιάζουν ενέργειες marketing που ανταποκρίνονται σε πραγματικές ανάγκες. Μία αντίληψη δηλαδή πελατοκεντρική, με προϊόντα και υπηρεσίες που ξεκινούν από τον ίδιο τον άνθρωπο.

Οι δεξιότητες που πρέπει να έχει ο επαγγελματίας του αύριο είναι… πράγματα που πολλές φορές θεωρούμε τετριμμένα, όπως η ομαδικότητα, το πνεύμα συνεργασίας, ο επαγγελματισμός, η ανάγκη για διαρκή εκπαίδευση και εξέλιξη στο επαγγελματικό πεδίο.

Ο ρόλος του marketing στην πορεία για βιωσιμότητα είναι… είναι καθοριστικός για τη δημιουργία προστιθέμενης αξίας για τους πελάτες των brands, όσο και για τις τοπικές κοινωνίες. Οι marketers οφείλουν να αφουγκραστούν τις ανάγκες των καταναλωτών και να σχεδιάσουν καινοτόμες υπηρεσίες/προϊόντα, τα οποία ουσιαστικά θα «προλαμβάνουν» τις σύγχρονες ανάγκες νοικοκυριών και επιχειρήσεων.

Η άνοδος του digital φανερώνει… ότι το καλύτερο και πιο «σίγουρο» μέρος για να συναντήσουμε τους πελάτες μας είναι το ψηφιακό περιβάλλον. Οι εταιρείες που θα πρωτοστατήσουν στην αγορά, είναι εκείνες που θα επενδύσουν στην ανάπτυξη μίας κουλτούρας ψηφιακού DNA, στοχεύοντας στη βελτιστοποίηση της εμπειρίας εξυπηρέτησης των πελατών τους και της προσφοράς εξατομικευμένων λύσεων για την κάλυψη των αναγκών τους.