Οι καταναλωτές βράβευσαν την καινοτομία και το brand value

H τελετή απονομής της φετινής διοργάνωσης έγινε χθες Τετάρτη 30 Ιανουαρίου, στο Cash της Κηφισιάς, παρουσία πλήθους στελεχών του marketing, της διαφήμισης και των media. O φετινός διαγωνισμός συμπεριλάμβανε 10 προϊοντικές κατηγορίες, σε κάθε μία από τις οποίες οι καταναλωτές που συμμετείχαν στην έρευνα ανέδειξαν το «Προϊόν της Χρονιάς 2013».
 
Όπως φαίνεται και στον Πίνακα, οι κατηγορίες αυτές ήταν χυμοί, μπίρες, προϊόντα για το μπάνιο, προϊόντα περιποίησης μαλλιών, απορρυπαντικά πλυντηρίου ρούχων, βαφές μαλλιών, ανδρικά ξυριστικά, γάλα, σνακ και έτοιμο τσάι.

Οι εταιρείες που βραβεύθηκαν ήταν οι Procter & Gamble, Coca Cola Ελληνική Εταιρεία Εμφιαλώσεως, Μύθος Ζυθοποιία, Δέλτα Τρόφιμα, Τσακίρης ΑΒΕΕ, S.C Johnson Hellas και S.A Coca Cola Services NV. Το μεγάλο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του διαγωνισμού, το ότι δηλαδή οι ίδιοι οι καταναλωτές επιλέγουν τα προϊόντα που προτιμούν, δίνει και φέτος σημαντική υπεραξία στα βραβευθέντα brands.

Οι κατηγορίες και οι απονομές
Η βραδιά άνοιξε με τον χαιρετισμό της Simonetta Flores και του Dominic Nouyrit, οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για το διεθνή θεσμό του «Product of the Year» στην Ιταλία και στην Ελλάδα. Η Simonetta Flores τόνισε τον πολύ σημαντικό ρόλο που έχει πλέον η καινοτομία στις μέρες μας, η οποία δίνει υπεραξία στα προϊόντα και ενισχύει τις αντοχές τους στην κρίση.

«Σε μια εποχή που οι καταναλωτές μπαίνουν στη διαδικασία να επιλέξουν ένα φθηνότερο προϊόν από ένα άλλο που θεωρούν καλύτερο, είναι σαφές ότι η επένδυση στην καινοτομία είναι μονόδρομος» επισήμανε μεταξύ άλλων. Στη συνέχεια, η Λέλα Χαραυγή, Νew Business Development Director της TNS-Icap, της εταιρείας που έχει την ευθύνη της έρευνας, παρουσίασε τις βασικές παραμέτρους της, ενώ ο Παύλος Λαουτάρης, Trainee Account Manager της SymphonyIRI Group παρουσίασε ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία για τα βραβευθέντα Προϊόντα της Χρονιάς 2013 και τις πωλήσεις που αυτά σημείωσαν.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, κύριες προσδοκίες από τα καινοτόμα προϊόντα αποτελούν το value for money, η φυσικότητα του προϊόντος και η περισσότερη γεύση. Διαφαίνεται ότι το 29% των Ελλήνων καταναλωτών είναι ανοιχτοί στην καινοτομία και κυρίως οι νεότερες ηλικίες. Όσοι είναι ανοιχτοί στην καινοτομία δίνουν λιγότερη σημασία στο «value for money» από τους υπόλοιπους.

Στην πλειοψηφία (84%) αρέσει να δοκιμάζει νέα προϊόντα, αν και το 67% θεωρεί ότι δεν υπάρχουν σημαντικές διαφορές ανάμεσα σε νέα και υπάρχοντα προϊόντα. 46% είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερο για νέα προϊόντα από τα οποία έχουν μείνει ικανοποιημένοι, ενώ το 27% θεωρούν ότι δεν υπάρχουν αρκετά νέα προϊόντα. Ωστόσο, το 90% δηλώνει ότι διατίθεται να αγοράσει ένα νέο προϊόν αν και εφόσον η τιμή του είναι προσιτή.

ΠΡΟΪΟΝ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2013 – ΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ
Προϊόν Κατηγορία Εταιρεία
Amita 100% φυσικός χυμός Μήλο Πορτοκάλι Καρότο Xυμοί Coca Cola Ελληνική Εταιρεία Εμφιαλώσεως
Kaiser Blonde Μπίρες Μύθος Ζυθοποιία
Duck Fresh Discs Προϊόντα για το μπάνιο S.C. Johnson Hellas
Pantene PRO-V Προϊόντα περιποίησης μαλλιών Procter & Gamble Hellas
Lenor Aπορρυπαντικό Απορρυπαντικά πλυντηρίου ρούχων Procter & Gamble Hellas
Koleston Βαφή Βαφές μαλλιών Procter & Gamble Hellas
Gillette Fusion Ανδρικά ξυριστικά Procter & Gamble Hellas
Φρέσκο Γάλα Δέλτα Γάλα Δέλτα Τρόφιμα
Τσακίρης Ελληνικές Γεύσεις Σνακ Τσακίρης ΑΒΕΕ
Nestea Έτοιμο τσάι S.A Coca Cola Services NV


Τα βραβεία
Όσον αφορά στα βραβεία:
1. Στην κατηγορία «Ανδρικά ξυριστικά», «Προϊόν της Χρονιάς 2013» αναδείχθηκε από τους καταναλωτές το Gillette Fusion Proglide Power (Procter & Gamble Hellas) και το βραβείο παρέλαβε η Μαίρη Φρυδά, Assistant Brand Manager Shave Care.

2. Στην κατηγορία «Έτοιμο Τσάι», «Προϊόν της Χρονιάς 2013» βραβεύθηκε το Nestea (S.A Coca Cola Services NV) και το βραβείο παρέλαβε η Γεωργία Ασκητοπούλου, Marketing Activation Manager Greece/Cyprus/Malta.

3. Στην κατηγορία «Απορρυπαντικά Πλυντηρίου Ρούχων», «Προϊόν της Χρονιάς 2013» αναδείχθηκε το Lenor (Procter & Gamble Hellas) και το βραβείο παρέλαβε η Μαρία Βολίκα, Assistant Brand Manager του προϊόντος.

4. Στην κατηγορία «Γάλα», «Προϊόν της Χρονιάς 2013» ψηφίστηκε το Φρέσκο Γάλα Δέλτα της Δέλτα Τρόφιμα και το βραβείο παρέλαβε η Τίνα Εξάρχου, Marketing Manager της εταιρείας.

5. Στην κατηγορία «Μπίρες», «Προϊόν της Χρονιάς 2013» αναδείχθηκε η Kaiser Blonde της «Μύθος Ζυθοποιία» και το βραβείο παρέλαβαν η Ντανιέλλα Γκουγκούση, Group Brand Manager και ο Δημοσθένης Μαλάμος, Trade Marketing Manager off Trade.

6. Στην κατηγορία «Βαφές Μαλλιών», «Προϊόν της Χρονιάς 2013» αναδείχθηκε το Wella Κoleston της Procter & Gamble Hellas και το βραβείο παρέλαβε η Ανέλ Μόσχου, Brand Manager Hair Care.

7. Στην κατηγορία «Χυμοί», «Προϊόν της Χρονιάς 2013» αναδείχθηκε η Amita 100% φυσικός χυμός Μήλο Πορτοκάλι Καρότο της Coca Cola Τρία Έψιλον και το βραβείο παρέλαβε ο Βαγγέλης Μόσχος, Marketing Manager της Amita.

8. Στην κατηγορία «Προϊόντα για το μπάνιο», «Προϊόν της Χρονιάς 2013» αναδείχθηκε το Duck Fresh Discs της S.C. Johnson & Son Hellas και το βραβείο παρέλαβε η Κατερίνα Λαλαγιάννη, Brand Manager καθαριστικών σπιτιού.

9. Στην κατηγορία «Προϊόντα περιποίησης μαλλιών», «Προϊόν της Χρονιάς 2013» αναδείχθηκε από τους καταναλωτές το Pantene Pro-V της Procter & Gamble και το βραβείο παρέλαβε η Ανέλ Μόσχου, Brand Manager Hair Care.

10. Τέλος, στην κατηγορία «Σνακ», «Προϊόν της Χρονιάς 2013» ψηφίστηκε το «Νέες ελληνικές γεύσεις Τσακίρης» της Τσακίρης ΑΒΕΕ και το βραβείο παρέλαβε η Τζοάννα Κορωνιά, Marketing Manager.

H ταυτότητα του διαγωνισμού «Προϊόν της Χρονιάς»
Ο θεσμός «Προϊόν της Χρονιάς» είναι διεθνής και επιβραβεύει την καινοτομία των προϊόντων ευρείας κατανάλωσης, όπως την εκτιμούν οι ίδιοι οι καταναλωτές. Ξεκίνησε πριν 25 χρόνια στη Γαλλία και σήμερα αποτελεί στρατηγικό μέρος του επικοινωνιακού σχεδιασμού των μεγαλύτερων εταιρειών καταναλωτικών προϊόντων σε χώρες όπως οι Αγγλία, Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Πολωνία, Ισραήλ, Βέλγιο, Ολλανδία, Λουξεμβούργο, Βραζιλία, Δανία, Νορβηγία.

Πριν 4 περίπου χρόνια, ο θεσμός ξεκίνησε παράλληλα με την χώρα μας και σε άλλες χώρες όπως στη Γερμανία, στις ΗΠΑ, στον Καναδά, στην Ινδία, στη Νότια Αφρική και στην Αυστραλία. Μερικές από τις πλέον σημαντικές εταιρείες που είδαν τα προϊόντα τους να βραβεύονται στο θεσμό αυτό είναι οι Barilla, BDF, Cadbury, Coca-Cola, Colgate-Palmolive, Danone, Energizer, Ferrero, General Mills, GlaxoSmithKline, Heinz, Henkel, Johnson & Johnson, Kellogg’s, Kimberly-Clark, Kraft Foods, L’Oreal, McCain, Nestle, Nutricia, Parmalat, Pepsico, Procter & Gamble, Reckitt Benckiser, Sara Lee, SSL, Unilever κ.α.

Τα brands που αναδεικνύονται «Προϊόντα της Χρονιάς» αποκτούν το δικαίωμα χρήσης του λογοτύπου «Αναδείχθηκε Προϊόν της Χρονιάς» για όλο το χρόνο, σε κάθε τους επικοινωνιακή ενέργεια, αλλά και στις συσκευασίες τους. Η χρήση του λογοτύπου «Προϊόν της Χρονιάς» έχει αποδειχθεί ότι συμβάλλει καταλυτικά σε μια σειρά από οφέλη όπως αύξηση πωλήσεων (από 13% έως 40%, σύμφωνα με την IRI UK, ανάλογα με την κατηγορία του προϊόντος), αλλά και αύξηση του ποσοστού επιτυχίας ενός λανσαρίσματος.
Την ίδια στιγμή, τα στοιχεία της SymphonyIRI που παρουσιάστηκαν στη βράβευση των νικητών του 2012, κάνουν λόγο για αύξηση των πωλήσεων των Προϊόντων της Χρονιάς κατά 14,2%, όταν οι αντίστοιχες κατηγορίες τους είχαν πτώση της τάξεως του 4,5%. Η TNS ICAP ανέλαβε τη διεξαγωγή της έρευνας «Προϊόν της Χρονιάς» στην Ελλάδα για το 2013, για 4η φορά.

Οι στόχοι της ήταν αφενός να αναδειχθούν τα πλέον καινοτόμα προϊόντα που έχουν λανσαριστεί πρόσφατα στην ελληνική αγορά και αφετέρου η διερεύνηση της στάσης των Ελλήνων καταναλωτών απέναντι στην καινοτομία συνολικά, αλλά και ανά προϊοντική κατηγορία.

Η μέθοδος που υιοθετήθηκε ήταν προσωπικές συνεντεύξεις στα σπίτια ερωτώμενων, αλλά και σε κέντρα, με τη βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστή τύπου laptop. Συνολικά πραγματοποιήθηκαν 3.002 συνεντεύξεις πανελλαδικά, ανάμεσα σε άνδρες και γυναίκες 15+ ετών, σε ένα δείγμα αντιπροσωπευτικό του πληθυσμού των νοικοκυριών.

Χορηγοί επικοινωνίας του θεσμού, εκτός από το Marketing Week και το Daily Fax ήταν το Σελφ Σέρβις, η City Press, η Free Sunday, η TNS Icap και η SymphonyIRI. Τη βραδιά παρουσίασε εξαιρετικά, η Κατερίνα Μπουσμπουκέα, Υπεύθυνη Διαφήμισης του Σελφ Σέρβις.