Οι αλυσίδες καφέ, όπως και το ίδιο το ρόφημα, αποτελούν ιδιαίτερα προσφιλή κατηγορία στην αντίληψη και την καθημερινότητα -ειδικά του ελληνικού- κοινού, η οποία είναι συνδεδεμένη με τη διασκέδαση και την ανεμελιά. Εμπλουτίζονται δε, τακτικά, με νέα είδη, εξωτικές γεύσεις, καθώς και αρχιτεκτονικές παρεμβάσεις στα καταστήματα. Έτσι, παρά το πλήγμα που δέχτηκαν από την πανδημία του Covid-19, οι αλυσίδες, αντιστέκονται, ενσωματώνοντας τις νέες τάσεις, προκειμένου να προσφέρουν μία συνολική εμπειρία καφέ.

Οι αλυσίδες καφέ, όπως και το ίδιο το ρόφημα, αποτελούν ιδιαίτερα προσφιλή κατηγορία στην αντίληψη και την καθημερινότητα -ειδικά του ελληνικού- κοινού, η οποία είναι συνδεδεμένη με τη διασκέδαση και την ανεμελιά. Εμπλουτίζονται δε, τακτικά, με νέα είδη, εξωτικές γεύσεις, καθώς και αρχιτεκτονικές παρεμβάσεις στα καταστήματα. Έτσι, παρά το πλήγμα που δέχτηκαν από την πανδημία του Covid-19, οι αλυσίδες, αντιστέκονται, ενσωματώνοντας τις νέες τάσεις, προκειμένου να προσφέρουν μία συνολική εμπειρία καφέ.

Για την πλειονότητα των καταναλωτών, ο καφές δεν είναι απλώς ένα ρόφημα, αλλά ο λόγος για τον οποίο η ημέρα τους ξεκινά και εξελίσσεται με ενεργητικότητα και γεύση. Αναμφίβολα, ο καφές στην Ελλάδα, και όχι μόνο, έχει υπερβεί το στάδιο της συνήθειας και επεκτείνεται σε μία συνολική γευστική εμπειρία, καθώς οι επιλογές είναι πλέον πολλές και τα σημεία, στα οποία μπορεί ο καταναλωτής να προμηθευτεί το ρόφημα της αρεσκείας του, ακόμη περισσότερα.

Επιπλέον, οι αλυσίδες εμπλουτίζουν τις επιλογές τους και σε snacks, γλυκίσματα και μικρά γεύματα, με τα οποία μπορούν να συνοδευτούν τα ροφήματά τους. Εξάλλου, η αγορά των coffee shops διεθνώς προβλέπεται ότι θα σημειώσει αύξηση της τάξης των 58,7 δισ., έως το 2025, με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 4,1%, με την αγορά του καφέ, ως ρόφημα, να αναπτύσσεται με ρυθμό πάνω από 4,6% ετησίως, σύμφωνα με στοιχεία της Research and Markets.

ΝΕΕΣ ΠΟΙΚΙΛΙΕΣ, ΠΡΩΤΟΤΥΠΕΣ ΓΕΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΑΨΟΥΛΕΣ
Όσον αφορά στην Ελλάδα, σύμφωνα με το International Coffee Organization, η χώρα μας βρισκόταν, το 2019, στη 17η θέση στον κόσμο, στην κατά κεφαλήν κατανάλωση καφέ, με 5,4 κιλά το χρόνο, ενώ, σύμφωνα με την Ελληνική Ένωση Καφέ, το 40% της κατανάλωσης πραγματοποιείται εκτός σπιτιού. Στο πλαίσιο αυτό, οι αλυσίδες καφέ εμπλουτίζονται και επεκτείνονται, εντός και εκτός της χώρας, ενώ, παράλληλα, παρακολουθούν και προσαρμόζονται στις διεθνείς τάσεις, με στόχο το engagement των καταναλωτών.

Η ανανέωση των επιλογών που προσφέρουν στο καταναλωτικό κοινό αποτελεί μία από τις πλέον βασικές τάσεις του 2020, καθώς και ένα από τα βασικά συστατικά της επιτυχίας τους. «Παρακολουθούμε συστηματικά τις τάσεις, τόσο σε τοπικό, όσο και σε διεθνές επίπεδο, δημιουργώντας διαρκώς προϊόντα και υπηρεσίες που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών», αναφέρει ο Γιώργος Λαγός, Group Brand Manager των Everest, και προσθέτει ότι μετά το λανσάρισμα μιας σειράς καλοκαιρινών επιλογών, θα ακολουθήσει, το προσεχές διάστημα, η προσθήκη νέας σειράς ζεστών ροφημάτων και snacks.

Όσο για τα καφεκοπτεία Coffee Island, σύμφωνα με τον Αλέξανδρο Ζαπανιώτη, Managing Director της εταιρείας, «έχουν ξεκινήσει, μέσα στο 2020, μία πλήρη ανασύσταση και διεύρυνση της γκάμας τους, που περιλαμβάνει όλες τις προϊοντικές κατηγορίες -ροφήματα, τρόφιμα, καφέδες για το σπίτι και προϊόντα home barista». Συμπληρώνει δε ότι στόχος τους είναι να κρατήσουν τη γκάμα τους ενεργή στις παραπάνω κατηγορίες και ξεχωρίζει τα λανσαρίσματα του νέου Single Estate Pacas, των καψουλών αλουμινίου Coffee Island και Cheese Tea, ενός καινοτόμου, όπως το χαρακτηρίζει, για τα ελληνικά δεδομένα δροσερού ροφήματος, που βασίζεται στο φυσικό εκχύλισμα τσαγιού και στην κρέμα τυριού.

Επιπλέον, ο Δημήτρης Παγωνούδης, Chief Operating Officer της Mikel, δηλώνει ότι η αλυσίδα «λανσάρει νέο μενού φρέσκων προϊόντων βιτρίνας, με την υπογραφή έμπειρου chef», ενώ αναμένονται νέες ποικιλίες καφέ και κάψουλες Mikel.

ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΟ EXPERIENTIAL ΚΑΙ ΣΤΟ DIGITAL
Επιπλέον, η τάση του experiential έχει αγγίξει και τις αλυσίδες καφέ, οι οποίες εστιάζουν στην αναβάθμιση του περιβάλλοντος των καταστημάτων, προσφέροντας στους επισκέπτες καλαισθησία και αναβάθμιση της συνολικής αγοραστικής εμπειρίας τους. «Βασική προτεραιότητά μας, είναι οι καταναλωτές να ζουν την απόλυτη και ολιστική εμπειρία καφέ, μέσα σε έναν χώρο που είναι σχεδιασμένος γύρω από το συγκεκριμένο προϊόν, αποπνέοντας εξειδίκευση, υψηλή, αλλά όχι απρόσιτη, πολυτέλεια και ασφάλεια», υπογραμμίζει η Λύδια Τούρλου, Group Brand Manager της Flocafé Espresso Room.

Η αλυσίδα έχει τοποθετήσει στα καταστήματά της «το Roastelier, μία διαδικασία, μέσω της οποίας μας δίνεται η δυνατότητα να προσφέρουμε φρεσκοκαβουρδισμένο καφέ, η οποία επιβεβαιώνει ότι οι καταναλωτές επιζητούν, διαρκώς, προϊόντα που διαφοροποιούνται από τα κλασικά πρότυπα στον χώρο του καφέ». Στην καινοτομία, ως τάση, εστιάζει και ο Δημήτρης Παγωνούδης, υπογραμμίζοντας ότι η Mikel «έχει ήδη προχωρήσει σε νέα αρχιτεκτονική για τα νέα καταστήματα, ανακαινίζοντας τα παλαιότερα και κάνοντάς τα πιο λειτουργικά, με την ένταξη και νέων υψηλής τεχνολογίας εφαρμογών», μία διαδικασία, η οποία έχει στόχο να ολοκληρωθεί μέσα στο επόμενο έτος.

Παράλληλα, προχωρά και στην αντικατάσταση των συσκευασιών των προϊόντων σε αντίστοιχες από οικολογικά υλικά, με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος. Σε κάθε περίπτωση, οι αλυσίδες δεν εφησυχάζουν και επικεντρώνονται στην επικοινωνία και τη φιλική εξυπηρέτηση μέσα στα καταστήματα.

ΕΣΤΙΑΣΗ ΣΤΟ WELLBEING ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Στο μεταξύ, η αγορά του καφέ και, κατ΄ επέκταση, οι αλυσίδες, ακολουθούν τη διεθνή τάση των ολιστικών πρακτικών και του wellbeing, η οποία εκτιμάται ότι θα εκτοξευθεί τόσο φέτος, όσο και τα επόμενα χρόνια. Τα νέα προϊόντα καφέ, εμπλουτισμένα με μία ευρεία γκάμα συστατικών, υπόσχονται ποικίλα οφέλη, μεταξύ των οποίων η βελτίωση της υγείας και η θωράκισή της, η επιτάχυνση του μεταβολισμού και η παροχή ενέργειας.

Στην κατεύθυνση αυτή, «το τμήμα R&D της εταιρείας Γρηγόρης, είναι σε μία διαρκή έρευνα των νέων τάσεων, όπως προϊόντα vegan, προϊόντα με κατεύθυνση το wellbeing, κ.λπ., και το επόμενο διάστημα θα έχουμε αρκετά λανσαρίσματα», αποκαλύπτει η Άννα Κολυβά, Marketing Director της Γρηγόρης. Παράλληλα, όπως αναφέρει, βρίσκονται σε αναζήτηση και αξιολόγηση προτάσεων που θα βοηθήσουν στην προστασία του περιβάλλοντος και στην κυκλική οικονομία, με στόχο να αφουγκράζονται τις επιθυμίες των πελατών, ενισχύοντας το loyalty.

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ-ΚΛΕΙΔΙ ΚΑΙ ΕΞΑΓΩΓΕΣ
Και ενώ προτεραιότητα δίνεται στην εγχώρια αγορά, οι αγορές του εξωτερικού παραμένουν δέλεαρ. Συγκεκριμένα, η Coffee Lab εγκαινιάζει, έως το τέλος Σεπτεμβρίου, τα δύο πρώτα της καταστήματα στη γερμανική αγορά -σε Ντίσελντορφ και Έσσεν-, ενώ έχει ήδη ανοίξει το πρώτο κατάστημα στο Μάντσεστερ της Βρετανίας. Πρόκειται για τα πρώτα βήματά της σε ευρωπαϊκές αγορές, καθώς διατηρεί ήδη δίκτυο σε Αίγυπτο και Κύπρο, ενώ επόμενος στόχος είναι τα Βαλκάνια, όπου η Coffee Lab βρίσκεται στις υπογραφές για το άνοιγμα ενός καταστήματος, όπως εξηγεί, στο Food Reporter, ο Ιδιοκτήτης και Διευθύνων Σύμβουλος, Στέλιος Ρουμελιώτης.

Εξάλλου, έως τέλος του 2020, η εταιρεία σχεδιάζει το άνοιγμα 30 καταστημάτων σε Αθήνα, περιφέρεια και εξωτερικό, εκ των οποίων σχεδόν τα 20 θα βρίσκονται στην Ελλάδα. Επίσης, πριν από λίγους μήνες, ξεκίνησε συνεργασία με τον σεφ, Δημήτρη Σκαρμούτσο, ως ambassador του μενού της, που περιλαμβάνει σάντουιτς, σαλάτες, κρύα και ζεστά πιάτα, ενώ, φέτος τον χειμώνα, η συνεργασία επεκτείνεται με δύο επιπλέον projects, εκ των οποίων ένα αφορά στη δημιουργία tailor made συνταγών ζεστών γευμάτων.

ΠΙΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΝΕΑ ΠΛΑΝΑ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΛΟΓΩ COVID-19
Τον προβληματισμό τους για τις εξελίξεις στην αγορά της καφεστίασης και την πίεση που αυτή υφίσταται, ως απόρροια της πανδημίας, καταθέτουν οι αλυσίδες καφέ, ωστόσο προτάσσουν, ως λύση, τη μεθοδικότητα, την ανανέωση των επιχειρηματικών πλάνων τους και την ευελιξία. «Οι εξελίξεις στην αγορά της καφεστίασης καθορίζονται, σε μεγάλο βαθμό, από τις αλλαγές που συντελούνται στις καθημερινές συνήθειες των καταναλωτών», υπογραμμίζει ο Δημήτρης Παγωνούδης.

Προσθέτει δε ότι «η γενικότερη ανασφάλεια που έχει δημιουργηθεί μας έχει ήδη οδηγήσει σε μία νέα τάξη πραγμάτων και απαιτεί μεθοδικές κινήσεις, επαναπροσδιορισμό του τρόπου λειτουργίας και διαχειρίσιμα επιχειρηματικά πλάνα, ώστε να υπάρχει μεγαλύτερη ευελιξία». Άλλωστε, η αγορά προσπαθεί να ανακτήσει ρυθμούς με την Άννα Κολυβά να διευκρινίζει ότι «όλες οι εταιρείες αντιμετώπισαν τις επιπτώσεις και, τώρα, αναδιοργανώνουν τα πλάνα τους για το μέλλον, λαμβάνοντας υπόψη τη νέα κατάσταση, όπως αυτή έχει διαμορφωθεί». Παράλληλα, εκτιμά, ότι οι επόμενοι μήνες θα αποδειχθούν πιεστικοί για την αγορά της καφεστίασης, εξαιτίας της μείωσης των εισοδημάτων και της τηλεργασίας.

«ΣΩΤΗΡΙΟ» ΤΟ DELIVERY ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΤΖΙΡΟΥΣ
Μέσα σε αυτό το κλίμα, διερωτάται κανείς κατά πόσο το delivery κατάφερε να σώσει την «παρτίδα» απέναντι στις επιπτώσεις της πανδημίας, με τις εταιρείες να θεωρούν ότι οι παραγγελίες κατ’ οίκον συγκράτησαν μεν τις απώλειες, επ’ ουδενί, όμως δεν συνέβαλαν στα κέρδη. Ο Γιώργος Λαγός επισημαίνει, ότι, για τα καταστήματα εστίασης, οι επιλογές των καταναλωτών, κυρίως σε επίπεδο περίστασης χρήσης, μεταβάλλονται σημαντικά τα τελευταία χρόνια, με το delivery να κερδίζει μεγαλύτερα μερίδια στην «πίτα» των πωλήσεων, τάση η οποία θα ενισχυθεί σημαντικά με την υγειονομική κρίση, επιταχύνοντας τη διείσδυση κυρίως του online delivery.

«Τα Everest βρέθηκαν απολύτως προετοιμασμένα μπροστά στη νέα πρόκληση, καθώς μέσα από τα νέα τους online properties – website και app- και υπηρεσίες, όπως η ανέπαφη παράδοση, μπορέσαν να εξυπηρετήσουν τους καταναλωτές», υπογραμμίζει. Προσθέτει δε ότι η ενίσχυση του delivery, εκτός από τη διατήρηση των υφιστάμενων πελατών, συνέβαλε στην προσέλκυση και νέων καταναλωτών, μέσα από τις digital πλατφόρμες και το loyalty πρόγραμμα bite club.

Στο delivery, μέσω τηλεφώνου και e-order βασίστηκε και ο Γρηγόρης με την Άννα Κολυβά να επισημαίνει, ότι αυτό «ήταν το κανάλι, που επηρεάστηκε λιγότερο, καθώς το contactless delivery και η εφαρμογή των κανόνων ασφάλειας αποτέλεσαν διέξοδο ειδικά στην περίοδο της καραντίνας». Παράλληλα, τονίζει ότι «τους προηγούμενους μήνες βιώσαμε πρωτόγνωρες συνθήκες στην αγορά και σίγουρα οι επιχειρήσεις έχουν μπροστά τους μία  ανοιχτή πρόκληση».

ΜΕΙΩΜΕΝΟ ΤΟ ΚΑΛΑΘΙ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ
Εξάλλου, σύμφωνα με τον Στέλιο Ρουμελιώτη, το take away και η δυνατότητα delivery φαίνεται πως κατάφεραν να συγκρατήσουν τις απώλειες σε επίπεδο πωλήσεων, καθώς η πτώση, εν μέσω lockdown, έφτασε το 18%, όταν το 46% των καταστημάτων της Coffee Lab ήταν κλειστό. «Η εστίαση είχε το μεγάλο πρόβλημα, εμείς επηρεαστήκαμε λιγότερο», παραδέχεται, ενώ, μιλώντας για τη μειωμένη αξία του καλαθιού του καταναλωτή, σημειώνει ότι «το μέσο καλάθι άξιζε έξι ευρώ πριν την πανδημία, ενώ μετά το lockdown διαμορφώνεται σε περίπου 4,40 ευρώ».

Από την πλευρά του, ωστόσο, ο Αλέξανδρος Ζαπανιώτης χαρακτηρίζει «οικονομική πληγή» το delivery, και αυτό διότι, ενώ συγκράτησε την πτώση των πωλήσεων, άρα, ως προς τον τζίρο, μπορεί να χαρακτηριστεί «ατού», δεν κατάφερε να προσφέρει στην κερδοφορία, «καθώς είναι μία υπηρεσία με υψηλότατα κόστη, η οποία δεν χρεώνεται». Επιπλέον, προσθέτει στην εξίσωση και την περιρρέουσα ατμόσφαιρα με τις πολλαπλές προκλήσεις που αντιμετωπίζει ευρύτερα η χώρα, όπως την οικονομική ύφεση,  τα ελληνοτουρκικά και την αλλαγή καταναλωτικών τάσεων. «Έχουμε μπροστά μας μία δύσκολή περίοδο, που απαιτεί από τη μεριά μας σύνεση, ανθρωπιά και θάρρος για να βγούμε δυνατοί και έτοιμοι να σταθούμε στα πόδια μας ως χώρα.

OMNICHANNEL ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΟ DIGITAL
Στο μεταξύ, οι αλυσίδες συνεχίζουν να λαμβάνουν νέες επιχειρηματικές πρωτοβουλίες, λανσάροντας νέα προϊόντα και υπηρεσίες και ανοίγοντας νέα καταστήματα, όπως ο Γρηγόρης και η Coffee Lab. Παράλληλα, αναπτύσσουν το marketing mix τους με βάση μία omnichannel πελατοκεντρική προσέγγιση, η οποία περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, προβολή στα social media και τις digital πλατφόρμες, χωρίς να αποκλείουν και τα παραδοσιακά media, όπως έντυπες καταχωρήσεις, ραδιόφωνο και τηλεόραση.

«Επενδύουμε σταθερά τόσο στα παραδοσιακά μέσα, όσο και στα new media, ενώ παράλληλα αναπτύσσουμε και δικά μας κανάλια επικοινωνίας», υπογραμμίζει ο Γιώργος Λαγός. Όσο για τη Λύδια Τούρλου, τονίζει ότι «τα Flocafé Espresso Room αξιοποιούν συνολικά το digital περιβάλλον, με επίκεντρο τα social media, αποσκοπώντας στην κατά το δυνατόν πιο εξατομικευμένη επικοινωνία και στην εκπαίδευση του καταναλωτή, με προτεραιότητα την αμφίδρομη σχέση με το κοινό σε real time συνθήκες.

Στο ίδιο πνεύμα, ο Δημήτρης Παγωνούδης, αναφέρει ότι «διανύουμε την digital εποχή και το πιο άμεσο μέσο επικοινωνίας και προσέγγισης είναι το κινητό τηλέφωνο. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι αποκλείουμε και τις κλασικές μορφές επικοινωνίας -έντυπες καταχωρήσεις, ραδιόφωνο, τηλεόραση».

ΟΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΣΤΟ ΠΛΕΥΡΟ ΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ
Λαμβάνοντας υπόψη τα διαρκώς μεταβαλλόμενα δεδομένα, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να είναι προετοιμασμένες για το πιο αισιόδοξο, αλλά και για το πιο απαισιόδοξο σενάριο. Το καταναλωτικό κοινό βρίσκεται μπροστά σε ένα τοπίο ανασφάλειας σε πολλαπλά επίπεδα, το οποίο διαμορφώνει, με εξαιρετικά δυναμικό τρόπο, τόσο τις ανάγκες, όσο και τις επιλογές του.

Για να μπορέσει η αγορά να ισορροπήσει, οι εταιρείες όλων των κλάδων θα πρέπει να σταθούν «δίπλα» στους καταναλωτές, επιδεικνύοντας ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα σε όλες τις επιχειρηματικές τους εκφάνσεις. Θα πρέπει να αφουγκραστούν τις πραγματικές ανάγκες του post-Covid καταναλωτή, συνδράμοντας ουσιαστικά στη βέλτιστη αντιμετώπιση της κατάστασης.
Γιώργος Λαγός, Group Brand Manager, Everest

OMNICHANNEL ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ POP ΥΛΙΚΟ
Είμαστε στην εποχή που για να μπορέσουμε να κερδίσουμε το ενδιαφέρον του καταναλωτή χρειάζεται να βασιζόμαστε σε μία omnichannel επικοινωνία. Άρα, υπάρχει ανάγκη για επικοινωνία, τόσο σε online, όσο και σε offline μέσα, με ιδιαίτερη σημασία πάντα να δίνεται στην επικοινωνία εντός του καταστήματος, είτε μέσω POP υλικού, είτε μέσω της επικοινωνίας του ίδιου του barista με τον καταναλωτή.
Αλέξανδρος Ζαπανιώτης, Managing Director, Coffee Island

ΠΟΛΥΚΑΝΑΛΙΚΗ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το στρατηγικό πλάνο της επικοινωνίας μας εμπεριέχει ένα 360° πλάνο επικοινωνίας, στις μεγάλες καμπάνιες, δυναμικά πλάνα σε ψηφιακά και κοινωνικά μέσα ενημέρωσης, σε εθνικό και τοπικό επίπεδο, και τοπικές προωθητικές ενέργειες των καταστημάτων, οι οποίες επικοινωνούνται, κυρίως, μέσω τον social media. Ταυτόχρονα, προσαρμόζουμε την επικοινωνία μας σε όλα τα κανάλια, ώστε το brand να διαθέτει μία ενιαία εικόνα σε όλα τα touchpoints. Ωστόσο, το πιο σημαντικό σημείο επικοινωνίας παραμένει το κατάστημα, το οποίο, μέσω της φιλικής εξυπηρέτησης και επικοινωνίας, προσθέτει στην εμπειρία του καταναλωτή.
Άννα Κολυβά, Marketing Director, Γρηγόρης

ΝΕΕΣ ΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ

  • Third wave: Ενισχύεται και χαρακτηρίζεται από την προτίμηση των καταναλωτών για μικρά, ανεξάρτητα καφέ που μπορούν να τους ενημερώσουν πώς και πού καλλιεργήθηκαν τα φυτά του καφέ, ποιος έψησε τους κόκκους και πότε.
  • Specialty drinks: Πρόκειται για νέες γεύσεις καφέ ή ροφήματα αρωματισμένα με καφέ, κρύα και ζεστά, με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, όπως Coffee Cola Drinks, Cold Brew Coffee επεξεργασμένος με άζωτο, Coffee Spritzers και Health Coffee.
  • Sustainable παραγωγή: Η τάση των καταναλωτών να αναζητούν το προϊόν που καλλιεργείται, παράγεται, εξάγεται και συσκευάζεται με βιώσιμο και δίκαιο τρόπο.
  • Conscious κατανάλωση: Αύξηση των καφέ που προσφέρουν τη δυνατότητα take away σε ποτήρι ή κούπα που φέρει ο ίδιος ο καταναλωτής, με στόχο τη μείωση της παραγωγής ενέργειας και των πλαστικών συσκευασιών μίας χρήσης. Decaffeinated ροφήματα νέας τεχνολογίας, τα οποία διατηρούν το άρωμα του καφέ.
  • Subscriptions: Υπηρεσία που προσφέρουν τα καταστήματα καφέ, ώστε ο καταναλωτής να παραλαμβάνει κατ’ οίκον τους κόκκους της αρεσκείας του ανά δεκαπενθήμερο ή μηνιαίως.

ΥΨΗΛΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ, VALUE FOR MONEY ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Όπως οι καταναλωτές μας, έτσι και τα brands οφείλουν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα, απαντώντας με ασφάλεια στις ανάγκες των καταναλωτών και δημιουργώντας σχέσεις εμπιστοσύνης. Οφείλουμε να αναπροσαρμόσουμε την επικοινωνία μας, χωρίς, όμως, έκπτωση στις παρεχόμενες υπηρεσίες.

Στόχος μας είναι να αναγνωρίσουμε τις ευκαιρίες που θα δημιουργηθούν και να συνεχίσουμε να προσφέρουμε στους καταναλωτές υπηρεσίες υψηλής ποιότητας, value for money προϊόντα, σε ένα ασφαλές περιβάλλον, αναλαμβάνοντας να ανταποκριθούμε αποτελεσματικά στις ανησυχίες που προκύπτουν, διευκολύνοντας την καθημερινότητα τους.
Λύδια Τούρλου, Group Brand Manager, Flocafé

ΩΘΗΣΗ ΣΤΟ DELIVERY ΛΟΓΩ ΤΩΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΩΝ
Το καθεστώς τηλεργασίας, στο οποίο βρίσκεται, ακόμη και τώρα, μεγάλος αριθμός εργαζομένων, έχει δώσει μία ώθηση στην υπηρεσία delivery, από το πρώτο κιόλας στάδιο της καραντίνας. Αυτό αποτέλεσε ένα ακόμη εργαλείο των καταστημάτων να διατηρήσουν τους τζίρους τους στο ίδιο επίπεδο με την προ κορωνοϊού εποχή. Το διάστημα βέβαια, που ακολούθησε το lockdown, σύμφωνα με τα στοιχεία πωλήσεων μας, απέδειξε ότι οι καταναλωτές στράφηκαν και πάλι στην take away υπηρεσία.
Δημήτρης Παγωνούδης, Chief Operating Officer, Mikel