Στο AllThingsPerformance ‘15 παρουσιάστηκαν πρόσφατες τάσεις, νέες υπηρεσίες και εργαλεία που αφορούν στο ευρύτερο πεδίο του Performance Marketing, ενώ συζητήθηκαν οι προκλήσεις τις οποίες αντιμετωπίζουν agencies και διαφημιζόμενοι. Επιπλέον, οι σύνεδροι είχαν την ευκαιρία να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους γύρω από το Affiliate Marketing, το Conversion Rate Optimization και το Organic Search Optimization, στα αντίστοιχα εξειδικευμένα workshops που πραγματοποίησαν επιλεγμένοι ομιλητές.

Στην έναρξη του συνεδρίου απηύθυναν χαιρετισμό οι: Γιώργος Φραγκάκης, Managing Director της ForestView, Δημήτρης Θεοφάνους, Πρόεδρος του GRECA και Εμπορικός Διευθυντής του you.gr και Σωτήρης Παγώνας, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της Rascal και Μέλος της ΔΕ του Τομέα IMC της ΕΔΕΕ.
Την πρώτη ενότητα του συνεδρίου άνοιξε η Karolina Janus, Client Solutions Manager CEE, Facebook, η οποία μίλησε για το Direct Response στο Facebook και ανέλυσε τα πλεονεκτήματα που προσφέρει στους διαφημιζόμενους, καθώς διευκολύνει την προσέγγιση ζωτικού κοινού στο οποίο δεν θα είχαν πρόσβαση υπό άλλες συνθήκες. Παράλληλα εξασφαλίζει μεγαλύτερο conversion rate χάρη στον άμεσο, in-stream σχεδιασμό του.

Στη συνέχεια, ο Γιώργος Φραγκάκης, Managing Director της ForestView μίλησε για το ρόλο που παίζει η αξιοποίηση των data στη δημιουργική διαδικασία και στην επιτυχία μίας καμπάνιας. Έκανε λόγο για τα προβλήματα που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι marketers και τα agencies, όπως π.χ. η διάδοση της χρήσης των ad blockers και η δυσαρέσκεια που προκαλούν στους χρήστες τα banner ads. Παράλληλα, παρουσίασε τα πλεονεκτήματα του Chameleon, της πλατφόρμας που λάνσαρε η ForestView πριν από μερικούς μήνες.

Τρίτος ομιλητής της ενότητας ήταν ο Δημήτρης Μανιάτης, Επικεφαλής της Reprise Media Athens, ο οποίος αναφέρθηκε στην αξία των data, τονίζοντας ωστόσο ότι η αδιάκριτη αξιοποίησή τους ενέχει ρίσκο για τους marketers, καθώς μπορεί να τους οδηγήσει σε λανθασμένα συμπεράσματα και λανθασμένες πρακτικές. Κατά τον Δ. Μανιάτη η χρήση των data θα πρέπει να γίνεται πάντα με γνώμονα την κοινή λογική. Παράλληλα ο ομιλητής επεσήμανε ότι οι marketers πρέπει να δίνουν προτεραιότητα στα 1st party data και να ελέγχουν προσεκτικά την πηγή των 3rd party data, ώστε να εξασφαλίζουν την αξιοπιστία τους.

Η Σπυριδούλα Δρακοπούλου Head of Performance Agencies της Google για την Ελλάδα, την Κύπρο και τη Μάλτα, αναφέρθηκε στις Digital στιγμές που αποτελούν την online δραστηριότητα ενός χρήστη και ανέλυσε το πώς αυτές οι στιγμές συνιστούν μεγάλη ευκαιρία για τους marketers. Η ομιλήτρια εξήγησε ότι είναι προτιμότερο για τα brands να μην «ενοχλούν» τον χρήστη ενόσω εκείνος παίζει online παιχνίδια ή αλληλεπιδρά με τους φίλους του. Αντιθέτως, οι διαφημιζόμενοι μπορούν να εκμεταλλευθούν το πεδίο που ανοίγεται όταν ο χρήστης κάνει αναζητήσεις για να προχωρήσει σε αγορές ή για να λάβει καθημερινές αποφάσεις. Η Google παρέχει στους διαφημιζόμενους τη δυνατότητα να εντοπίσουν αυτές τις στιγμές, να μεταδώσουν το μήνυμά τους σε πραγματικό χρόνο και να κερδίσουν τον καταναλωτή.
Η δεύτερη ενότητα
Στην δεύτερη ενότητα του συνεδρίου οι ομιλητές αναφέρθηκαν στο e-commerce και στις μεθόδους ενίσχυσης των online πωλήσεων μέσω του Performance Marketing. Ωστόσο, οι συμβουλές που ακούστηκαν δεν απευθύνονταν μόνο σε επιχειρηματίες του e-commerce αλλά και σε διαχειριστές και developers εταιρικών sites. Πρώτος εισηγητής ήταν ο Πάνος Σαραντόπουλος, Project Manager and Senior Researcher του ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, ο οποίος στην ομιλία του παρουσίασε μια καινοτόμα μέθοδο για έρευνα Shopper Marketing, η οποία βασίζεται στην ψηφιοποίηση της αγοραστικής διαδικασίας και εμπειρίας του χρήστη και περιλαμβάνει την αναγνώριση των αγοραστικών αποστολών των καταναλωτών από POS δεδομένα, καθώς και τη διεξαγωγή 3D virtual πειραμάτων για την αναδιαμόρφωση καταστημάτων.

Στη συνέχεια ανέβηκε στη σκηνή ο Ivan Imhoff, UK Managing Director and Head of Conversion Optimisation στην House of Kaizen. Ο δημοφιλής ομιλητής, ο οποίος είχε συμμετάσχει και στο AllThingsPerformance ’14, έδειξε στο κοινό πως ο εγκέφαλός μας επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο βλέπουμε τις ιστοσελίδες και – κατ’ επέκταση – τον τρόπο με τον οποίο λαμβάνουμε αγοραστικές αποφάσεις. Με απλά παραδείγματα και πολύ παραστατικό τρόπο, ο I.Imhoff προέτρεψε το κοινό να «χτίζει» τις ιστοσελίδες του ακολουθώντας τη λογική και να στηρίζεται στην πεποίθηση ότι η ψυχολογία καθοδηγεί την τεχνολογία και όχι το αντίθετο. Μετά τη λήξη του κυρίως προγράμματος του συνεδρίου, ο I.Imhoff ήταν εισηγητής σε workshop στο οποίο έδωσε εξειδικευμένες συμβουλές και παραδείγματα για αυξημένο Conversion Rate Optimization.

Τελευταίος ομιλητής στην ενότητα ήταν ο Valentin Radu, ιδρυτής του Marketizator, της πρώτης integrated πλατφόρμας για conversion optimization, η οποία χρησιμοποιείται από δεκάδες πελάτες σε χώρες όλου του κόσμου. Ο V.Radu ανέπτυξε ένα από τα θέματα που απασχολούν περισσότερο τους marketers και έχει να κάνει με το πολύ μικρό χρονικό περιθώριο που έχουν στη διάθεσή τους για να πείσουν τον καταναλωτή, ο οποίος μοιράζει τον online χρόνο του ανάμεσα σε διαφορετικές οθόνες και διαφορετικές συσκευές. Ο ομιλητής κάλεσε το κοινό να υιοθετήσει τεχνικές προσέλκυσης της προσοχής, φροντίζοντας πάντα να καθοδηγεί το ανθρώπινο μάτι στην πληροφορία που είναι πιο σημαντική.

Η ενότητα με θέμα το Search Engine Optimization άνοιξε με την Jaimie Patel, CEO της DigitalEcosystems, μεγάλου χορηγού του AllThingsPerformance ’15. Η ομιλήτρια ανέλυσε τις μεγάλες, και εν πολλοίς ανεκμετάλλευτες δυνατότητες που δίνει το organic search, αυτό καθεαυτό, αλλά και σε σχέση με άλλα κανάλια (paid & social). Επίσης, εξήγησε γιατί είναι σημαντική η συμβολή των στρατηγικών που βασίζονται στα big data, στο content και website optimization. Τόσο στην ομιλία της όσο και στο workshop που ακολούθησε, η Jaimie Patel έδωσε συμβουλές για την καλύτερη και ταχύτερη δυνατή υλοποίηση τεχνικών και στρατηγικών, λαμβάνοντας υπόψη τις ειδικές συνθήκες που μπορεί να υφίστανται μέσα σε μία εταιρεία ή σε μία ομάδα.

Επόμενος ομιλητής της ενότητας ήταν ο Γιώργος Χαραλαμπάκης, New Business Director της ForestView, ο οποίος μίλησε για τους τρόπους με τους οποίους ένας διαφημιζόμενος μπορεί να εκμεταλλευθεί προς όφελός του τον αλγόριθμο της Google για να βρεθεί στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων. Ο ομιλητής παρουσίασε το case study της καμπάνιας που σχεδίασε και υλοποίησε η ForestView για λογαριασμό της Sportingbet, αναλύοντας τα βήματα που έγιναν on και off site, τον τρόπο αξιοποίησης των keywords και τη στρατηγική που ακολουθήθηκε στο link building.

Η τρίτη ενότητα
Στην τελευταία ενότητα του συνεδρίου, με θέμα το Affiliate Marketing, συμμετείχαν οι ομιλητές Σίμος Βλάσσης, Affiliate Manager της Reprise Media UK και Νίκος Παπαδόπουλος, CEO της Digital Tempo. Ο πρώτος ομιλητής παρουσίασε την περίπτωση της εταιρείας ενοικίασης αυτοκινήτων Hertz και την επιτυχημένη Affiliate στρατηγική που είχε εντυπωσιακά αποτελέσματα, τόσο για το brand όσο και για τους publishers που συμμετείχαν. Ο δεύτερος ομιλητής έκανε μία αναδρομή στην πορεία του στο χώρο του Affiliate Marketing, επισημαίνοντας τα πλεονεκτήματα, αλλά και τις προκλήσεις που ενέχει η ενασχόληση με τον συγκεκριμένο τομέα.

Το AllThingsPerformance ’15 πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την ForestView, το Performance Marketing Unit του TDG.
Μεγάλος Χορηγός: Digital Ecosystems
Χορηγός: Reprise Media