Νέες συνεργασίες και specs σε εξέλιξη

Χρονιά αλλαγών στις διαφημιστικές συνεργασίες των Τραπεζών θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί το διάστημα 2019-2020, με πλευρές τις αγοράς να κάνουν λόγο για φυσική εξέλιξη, σε συνέχεια των μεταβολών σε επίπεδο λειτουργίας αλλά και στελέχωσης που συντελέστηκαν στο τραπεζικό σύστημα της Ελλάδας τα τελευταία χρόνια. Παραδοσιακά, οι διαφημιστικοί λογαριασμοί των Τραπεζών θεωρούνται από τα φιλέτα της διαφημιστικής δραστηριότητας -λόγω της υπολογίσιμης δαπάνης τους σε επίπεδο retail banking αλλά και εταιρικής εικόνας-, ενώ έτειναν να αφορούν σε μακροχρόνιες σχέσεις πελατών και διαφημιστικών.

Πώς διαμορφώνεται λοιπόν αυτή τη στιγμή ο χάρτης των διαφημιστικών συνεργασιών στον χώρο των Τραπεζών; Αν εξετάσουμε τις 4 μεγάλες Τράπεζες (Εθνική, Eurobank, Πειραιώς, Alpha Bank), βλέπουμε ότι ο διαφημιστικός λογαριασμός της Eurobank μετακινήθηκε στην Ogilvy, με επίσημη ημερομηνία έναρξης συνεργασίας την 1η Ιουλίου 2020. Η Ogilvy διατήρησε επί σειρά ετών συνεργασία με την Τράπεζα Πειραιώς, η οποία παραμένει πλέον για το σύνολο του λογαριασμού της στον έτερο συνεργάτη της, τη διαφημιστική The Newtons Laboratory.

Καθώς η Ogilvy είναι πλέον ανάδοχος του συνόλου (δημιουργικό και media) του λογαριασμού της Eurobank, σε spec έχουν τεθεί τα media της Πειραιώς, που επί του παρόντος διαχειρίζεται η Mindshare. Σε εξέλιξη βρίσκεται επίσης spec της Εθνικής Τράπεζας για τον δημιουργικό λογαριασμό της, με πηγές να αναφέρουν ότι αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του Ιουλίου, ενώ, η Τράπεζα προχωρά και σε ad hoc αναθέσεις on project, όπως η πρόσφατη ανάθεση στην JNL+ για την 1η της διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου.

Μία από τις μακροβιότερες σχέσεις στον χώρο των 4 μεγάλων Τραπεζών, παραμένει αυτή της Alpha Bank με την DDB. Στον στίβο του διαφημιστικού ανταγωνισμού συναντάμε επίσης την Attica Bank με την Solid Havas, ενώ και νέοι παίκτες επιχειρούν να χτίσουν μερίδια μέσω της διαφήμισης: Η Optima Bank, η νέα Τράπεζα του ομίλου Μότορ Όιλ, ξεκίνησε στην αρχή της χρονιάς συνεργασία με τη διαφημιστική attp για το δημιουργικό και με την BGM για τα media.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που υποχρεούνται οι Τράπεζες να δίνουν στη δημοσιότητα, η διαφημιστική δαπάνη των 4 Τραπεζών για το 2019 ανήλθε σε 33,4 εκατ. ευρώ. Η συνολική δαπάνη εμφανίζεται σταδιακά μειούμενη από το 2015 (41,8 εκατ. ευρώ), ενώ η κορυφή είχε σημειωθεί το 2016 με 44,5 εκατομμύρια. Το 2017 η μείωση ήταν αισθητή (38 εκατ. ευρώ) και συνέχισε πτωτικά το 2018 με 34,6 εκατ. ευρώ.