Θα οδηγήσει η ηλεκτροκίνηση την ανάπτυξη της αυτοκινητοβιομηχανίας τα επόμενα χρόνια; Ποιος ο ρόλος των digital καναλιών επικοινωνίας στην εκπαίδευση των καταναλωτών; Είναι το metaverse το next big thing του κλάδου;

Με την αγορά αυτοκινήτου να παρουσιάζει υποχώρηση σε ευρωπαϊκό επίπεδο και στασιμότητα σε εγχώριο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσδοκούν να μπουν στον δρόμο της ανάπτυξης με οδηγό την ηλεκτροκίνηση. Τα brands δίνουν έμφαση σε νέα εξηλεκτρισμένα λανσαρίσματα, ενώ περιμένουν ενίσχυση από αντίστοιχες πολιτικές και από την ανάπτυξη των υποδομών.

Περαιτέρω, οι μάρκες επενδύουν στην ψηφιακή παρουσία τους αλλά και στην ψηφιοποίηση της αγοραστικής διαδικασίας, ενώ κάποιες από αυτές έχουν ξεκινήσει να εδραιώνουν την παρουσία τους στο metaverse.

Οριακή αύξηση της τάξης του 1,4% παρουσιάζουν οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά, την περίοδο Ιανουάριος-Σεπτέμβριος 2022 (82.938) συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2021 (81.756), σύμφωνα με πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, τα οποία επεξεργάστηκε ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΕΑ). Επιπλέον, στα segments επιβατικών οχημάτων, το μερίδιο των Βενζινοκίνητων οχημάτων, έως και τον Σεπτέμβριο του 2022 έφτασε στο 46% των ταξινομήσεων, υποχωρώντας από το 51% το αντίστοιχο διάστημα του 2021. Αντιθέτως, αύξηση μεριδίου γνώρισαν τα Υβριδικά οχήματα (HEV) στο 27,5% το 2022 έναντι 22,4% το 2021 και τα Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) στο 7,1% το 2022 έναντι 5,9% το 2021. Μικρή υποχώρηση γνώρισαν τα Πετρελαιοκίνητα οχήματα στο 16% το 2022 έναντι 17,8% το 2021.

Συρρίκνωση της αγοράς αυτοκινήτου στην ΕΕ, μεγαλύτερη του 25% σε σύγκριση με τα επίπεδα πριν από την πανδημία του 2019, προβλέπει η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) για τη φετινή χρονιά. «Τα τελευταία χρόνια έχουν σημαδευτεί από μεγάλα γεγονότα όπως το Brexit, η πανδημία του κορωνοϊού, η κρίση της έλλειψης ημιαγωγών και ο πόλεμος στην Ουκρανία, με τον αντίκτυπο που αυτός έχει στις τιμές και τη διαθεσιμότητα της ενέργειας», σχολίασε ο Πρόεδρος της ACEA και CEO της BMW, Oliver Zipse. Η επίδραση όλων των παραπάνω προκλήσεων αντικατοπτρίζεται στην πορεία των πωλήσεων αυτοκινήτων στην ΕΕ. Έτσι, το πρώτο οκτάμηνο του έτους, οι συνολικοί όγκοι πωλήσεων γνώρισαν μείωση της τάξεως του 12% περίπου, φτάνοντας στα 6 εκατ. νέα αυτοκίνητα.

Μέχρι πρότινος, η αγορά περιοριζόταν από την πλευρά της προσφοράς, καθώς οι συνεχιζόμενες ελλείψεις εξαρτημάτων περιόρισαν τον όγκο παραγωγής. Πλέον, περιορίζεται και η ζήτηση σε μεγάλο βαθμό λόγω του πληθωρισμού και των φόβων για ύφεση, σύμφωνα με την ACEA . Έχοντας υπόψη όλους αυτούς τους παράγοντες, ο ίδιος οργανισμός αναθεώρησε την αρχική του πρόβλεψη ότι η αγορά του αυτοκινήτου θα επιστρέψει στην ανάπτυξη μέσα στο έτος και αναμένει ότι θα συρρικνωθεί και πάλι φέτος, με μείωση των πωλήσεων της τάξεως του 1%, αγγίζοντας τις 9,6 εκατ. μονάδες. Σε σύγκριση με τα στοιχεία προ πανδημίας, η πτώση στις πωλήσεις αυτοκινήτων φτάνει το 26%, σε διάστημα μόλις τριών ετών.

Μη βελτίωση του φαινομένου έλλειψης πρώτων υλών το επόμενο διάστημα προβλέπει ο Κωνσταντίνος Διαμαντής, Διευθυντής Εταιρικής Επικοινωνίας της BMW Group Hellas: «Η μεγαλύτερη πρόκληση που κλήθηκε να αντιμετωπίσει η αυτοκινητοβιομηχανία τη φετινή χρονιά, εξαιτίας του πολέμου Ουκρανίας-Ρωσίας, ήταν οι ελλείψεις σε πρώτες ύλες για την παραγωγή αυτοκινήτων. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να υπάρξουν καθυστερήσεις στην παραγωγή και κατ’ επέκταση στις παραδόσεις νέων μοντέλων στους πελάτες μας. Το BMW Group αναπροσάρμοσε άμεσα τους όγκους παραγωγής στα εργοστάσια του σε όλο τον κόσμο και αξιοποίησε κατάλληλα το ευέλικτο δίκτυο προμηθευτών που διατηρεί σε άλλες περιοχές εκτός Ευρώπης, όπως η Λατινική Αμερική και η Ασία. Έτσι καταφέραμε να μειώσουμε δραστικά τους χρόνους αναμονής παραγγελθέντων αυτοκινήτων και στην Ελλάδα. Εκτιμώ ότι δεν πρόκειται να υπάρξει ουσιαστική βελτίωση τους επόμενους μήνες καθώς ακόμα δεν έχει σταθεροποιηθεί η κατάσταση μεταξύ προσφοράς και ζήτησης νέων μοντέλων».

Ανεβάζει ταχύτητα η ηλεκτροκίνηση
Από την άλλη, θετική είναι η εικόνα για την ηλεκτροκίνηση. Σύμφωνα με σχετική έκθεση του International Energy Agency, οι πωλήσεις EVs το 2021 διπλασιάστηκαν συγκριτικά με το 2020, φτάνοντας τα 6,6 εκατ. οχήματα. Σχεδόν το 10% των παγκόσμιων πωλήσεων το 2021 αφορούσε EVs, μερίδιο αγοράς τετραπλάσιο σε σχέση με το 2019. Αντίστοιχα, θετική πορεία διαγράφουν οι παγκόσμιες πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και το 2022, φτάνοντας τα 2 εκατ. το πρώτο τρίμηνο, αύξηση 75% συγκριτικά με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Ο οργανισμός αποδίδει τη συγκεκριμένη εξέλιξη στις πολιτικές των κρατών. Οι δημόσιες δαπάνες για επιδοτήσεις και κίνητρα σχεδόν διπλασιάστηκαν το 2021, όπως επισημαίνεται, αγγίζοντας τα 30 δισ. δολάρια. Ένας αυξανόμενος αριθμός χωρών έχουν δεσμευτεί να καταργήσουν σταδιακά τους κινητήρες εσωτερικής καύσης ή έχουν θέσει φιλόδοξους στόχους αναφορικά με την ηλεκτροκίνηση τις επόμενες δεκαετίες. Παράλληλα, πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες θέτουν στόχους εξηλεκτρισμού των στόλων τους, οι οποίοι υπερβαίνουν τους στόχους των δημόσιων πολιτικών, όπως τονίζεται. Τέλος, στους παράγοντες που ευνόησαν τη συγκεκριμένη τάση προστέθηκε το γεγονός ότι το 2021 ήταν διαθέσιμα στην αγορά πέντε φορές περισσότερα νέα μοντέλα EVs συγκριτικά με το 2015.

Ρεύμα… δημιουργούν οι στάσεις
Όπως προαναφέρθηκε, το μερίδιο Υβριδικών και Επαναφορτιζόμενων επιβατικών οχημάτων στις ταξινομήσεις στην Ελλάδα ενισχύθηκε το πρώτο 9μηνο του 2022, έναντι του αντίστοιχου διαστήματος πέρυσι.

Περαιτέρω, πιο έτοιμη για τη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EVs) δείχνει η Ελλάδα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα του Δείκτη Ετοιμότητας για τη Χρήση Ηλεκτρικών Αυτοκινήτων 2022 της LeasePlan (EV Readiness Index 2022). Ο Δείκτης EV Readiness της εταιρείας αξιολογεί τον βαθμό ετοιμότητας σε 22 ευρωπαϊκές χώρες βάσει του μεγέθους της αγοράς των EVs, της ωριμότητας των υποδομών φόρτισης και των οικονομικών κινήτρων που δίνονται από τις κυβερνήσεις. Σύμφωνα με τον ίδιο δείκτη, η δημοτικότητα των EVs αυξάνεται πανευρωπαϊκά αλλά οι υποδομές φόρτισης παραμένουν ανεπαρκείς.

Θετικότεροι φαίνονται οι Έλληνες οδηγοί προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σύμφωνα με πρόσφατη πανελλαδική έρευνα της Focus Bari | YouGov, η οποία παρουσιάστηκε στο 2ο Electric & Micromobility Forum. Ανάμεσα στα βασικά πλεονεκτήματα των ηλεκτρονικών αυτοκινήτων τοποθετούνται η προστασία του περιβάλλοντος και η καλύτερη επένδυση. Το υψηλό κόστος αγοράς και η ανησυχία του ανεφοδιασμού παραμένουν στα μειονεκτήματα, όπως επίσης και το μη «ξεκάθαρο τοπίο» σχετικά με τις οικονομικές βελτιώσεις/ ελαφρύνσεις.

Την ανάγκη για μεγαλύτερη ενημέρωση των καταναλωτών επισημαίνει παγκόσμια μελέτη που διεξήγαγε η global media πλατφόρμα Teads, σε συνεργασία με την Kantar. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας το 42% όλων των ερωτηθέντων δεν γνωρίζουν πλήρως τα οφέλη ενός EV. «Στην ανάγκη εκπαίδευσης του καταναλωτικού κοινού» στάθηκε και ο Θάνος Μπάφας, Διευθυντής Marketing της Nissan – Νικ. Ι. Θεοχαράκης ΑΕ, ο οποίος επεσήμανε την αξία των digital καναλιών σε αυτό το πλαίσιο: «Με δεδομένη τη στροφή του αγοραστικού ενδιαφέροντος προς την ηλεκτροκίνηση, υπάρχει μια σαφής ανάγκη ενημέρωσης του κοινού σχετικά με τις νέες τεχνολογίες. Οι καταναλωτές ενδιαφέρονται να μάθουν περισσότερα για όλες τις διαφορετικές μορφές της ηλεκτροκίνησης, από ήπια υβριδικά, έως αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, ενώ αντλούν την πληροφόρησή τους όλο και περισσότερο μέσω digital καναλιών επικοινωνίας. Συνεπώς η digital παρουσία και επικοινωνία των brands αποκτά συνεχώς, ακόμα μεγαλύτερη σημασία».

Η αγορά περνά από digital δρόμους
Η έρευνα της πλατφόρμας Teads έδειξε ότι οι καταναλωτές βασίζονται όλο και περισσότερο στην ψηφιακή διαφήμιση. Τα αποτελέσματα έδειξαν, επίσης, ότι οι μισοί από τους καταναλωτές EV θα εξετάσουν το ενδεχόμενο να περάσουν ολόκληρη τη διαδικασία αγοράς στο διαδίκτυο. Μέσω της έρευνας διαπιστώθηκε ότι η επίσκεψη σε ένα site αυτοκινήτων ήταν η πιο πιθανή ενέργεια (40%), στην οποία προχώρησε ένας καταναλωτής αφού είδε μια διαδικτυακή διαφήμιση αυτοκινήτου, με ένα επιπλέον 21% να δηλώνει ότι θα έκανε κλικ στη διαφήμιση. Τέλος, το 52% των αγοραστών EV δήλωσαν ότι οι ιστότοποι αυτοκινήτων έπαιξαν κυρίαρχο ρόλο, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όσον αφορά την έρευνα για την απόφαση αγοράς.

Στην digital επικοινωνία επενδύουν, επίσης, τα brands που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά με το λανσάρισμα καμπανιών αλλά τη σύναψη αντίστοιχων συνεργασιών. Νέες συνεργασίες, σε αυτή τη λογική, καταγράφηκαν τους τελευταίους μήνες. Η μία αφορά την ανάθεση της πλήρους ανανέωσης της ιστοσελίδας του ομίλου επιχειρήσεων Σαρακάκη στη Generation Y – International eBusiness Hub. Η Generation Y δημιούργησε μια ολοκληρωμένη εμπειρία πλοήγησης με στόχο να ισχυροποιήσει, όπως επισημάνθηκε, περισσότερο την παρουσία του ομίλου στο διαδίκτυο. Μία ακόμα νέα συνεργασία είναι εκείνη της Socialab με την Autohellas Hertz, με την πρώτη να αναλαμβάνει τη χάραξη και υλοποίηση της στρατηγικής επικοινωνίας στα social media, με τη δημιουργία digital καμπανιών που στόχο έχουν να αναδεικνύουν τις λύσεις που προσφέρει το brand. Στο πλαίσιο της νέας συνεργασίας, τον Ιούνιο βγήκε στον «αέρα» η πρώτη 3D digital καμπάνια με το μήνυμα: «Λύσεις για κάθε μετακίνησή σου». Το 3D illustration της καμπάνιας σχεδίασε η WetCat.

Αντίστοιχα, από την αγορά του leasing, καταγράφηκε η κίνηση της LeasePlan Hellas, η οποία ένωσε τις δυνάμεις της με τη Europ Assistance Greece για την εισαγωγή των κατόχων οχημάτων leasing στην υπηρεσία Pick Up & Drop, για ανέπαφη παραλαβή και παράδοση οχήματος. Συγκεκριμένα, η Europ Assistance Greece ψηφιοποίησε την εμπειρία του χρήστη, που δικαιούται την παροχή οχήματος αντικατάστασης βάσει συμβολαίου.

Νέα λανσαρίσματα
Για να ενισχύσουν την τάση προς την ηλεκτροκίνηση, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων προχωρούν σε αντίστοιχα λανσαρίσματα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η νέα σειρά που ετοιμάζει η BMW και για την οποία μίλησε στο MW o Κωνσταντίνος Διαμαντής: «Προετοιμαζόμαστε για ένα ολοκληρωμένο τεχνολογικό άλμα με τη Neue Klasse – μία νέα σειρά αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων BMW που θα παρουσιαστεί το 2025. Η νέα σειρά θα χαρακτηρίζεται από τρεις βασικές πτυχές: ένα νέο υψηλής απόδοσης ηλεκτρικό σύστημα κίνησης με μπαταρία νέας γενιάς, ένα πλήρως ανανεωμένο ΙΤ με νέα αρχιτεκτονική λογισμικού και ένα νέο επίπεδο βιωσιμότητας που θα προέρχεται από ολόκληρο τον κύκλο ζωής του εκάστοτε μοντέλου». Τη φετινή σεζόν το πιο σημαντικό λανσάρισμα της BMW ήταν η νέα BMW X1, ένα Sports Activity Vehicle.

Εξηλεκτρισμένες λύσεις και τεχονολογίες παρουσίασε και η Nissan, σύμφωνα με όσα ανάφερε ο Θάνος Μπάφας: «Τα λανσαρίσματα μας κατά το τελευταίο τρίμηνο του έτους αφορούν όλα εξηλεκτρισμένες λύσεις και τεχνολογίες. Το νέο υβριδικό Juke, το νέο Qashqai με τη μοναδική τεχνολογία ηλεκτροκίνησης e-Power, το νέο X-Trail με e-Power και e-4orce, το 100% ηλεκτρικό Ariya, αλλά και το επαγγελματικό Townstar σε βενζίνη αλλά και 100% ηλεκτρικό».

Η αυτοκινητοβιομηχανία στο metaverse
Η παγκόσμια αγορά του metaverse για την αυτοκινητοβιομηχανία αναμένεται να φτάσει από τα 1,9 δισ. δολάρια το 2022 στα 16,5 δισ. δολάρια το 2030, με ρυθμό ανάπτυξης (CARG) 31,4%, σύμφωνα με το Research and Markets. Τα ψηφιακά δίδυμα εργοστάσια αλλά και τα εικονικά showrooms αποτελούν, αυτή τη στιγμή, τάσεις για τους κατασκευαστές (OEMs) και τις αντιπροσωπείες, οδηγώντας παράλληλα την ανάπτυξη στο metaverse, το οποίο μπορεί να αξιοποιηθεί με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους, φέρνοντας αλλαγές στους τρόπους κατασκευής και πώλησης, όπως και στην επικοινωνία των brands. Τα insights, τα οποία θα διαμορφώσουν τον χώρο, σύμφωνα με τον ίδιο οργανισμό είναι, μεταξύ άλλων, η στροφή των brands στη διαφήμιση στο metaverse αλλά και η επένδυση στην ανάπτυξη του software, με τη Βόρεια Αμερική να αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά.

Σε αυτό το πλαίσιο η Hyundai Motor Company ξεκίνησε συνεργασία με τη Unity, πλατφόρμα για τη δημιουργία και τη λειτουργία περιεχομένου 3D (RT3D) σε πραγματικό χρόνο, για τον από κοινού σχεδιασμό και την κατασκευή ενός νέου οδικού χάρτη και μιας metaverse πλατφόρμας Meta-Factory, ενός ψηφιακού διδύμου πραγματικού εργοστασίου. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία BMW παρουσίασε πριν το IAA Mobility, που πραγματοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2021, το δικός της «metaverse», το εικονικό σύμπαν Joytopia. Πιο πρόσφατα, έγινε γνωστό ότι η Ford προετοιμάζεται για την είσοδό της στο metaverse με 19 εφαρμογές εμπορικών σημάτων, τα οποία αφορούν από εικονικά αυτοκίνητα μέχρι NFTs, σύμφωνα με άρθρο του Fortune. Τα παραπάνω είναι μόνο μερικές από τις εφαρμογές της αυτοκινητοβιομηχανίας στο metaverse.


Κωνσταντίνος Διαμαντής, Διευθυντής Εταιρικής Επικοινωνίας, BMW Group Hellas

H μετάβαση στην εποχή της ηλεκτρικής κινητικότητας
«Για το BMW Group, η μετάβαση στην εποχή της ηλεκτρικής κινητικότητας απαιτεί μια ολιστική προσέγγιση που διέπει όλη τη διαδικασία παραγωγής ενός νέου μοντέλου και βάζει στο επίκεντρο την κυκλική οικονομία. Η βιωσιμότητα μέσω της καινοτομίας θα είναι ο κεντρικός άξονας μέσω του οποίου θα επικοινωνούμε τα προϊόντα και τις δράσεις μας στην κοινωνία. Η BMW είναι ευρέως γνωστή ως μία συναισθηματική μάρκα που προσφέρει γνήσια οδηγική απόλαυση. Αυτή η φιλοσοφία θα μας χαρακτηρίζει και στο μέλλον με συναρπαστικά μοντέλα που θα διαθέτουν εντυπωσιακές καινοτομίες, ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης, και θα κατασκευάζονται από φιλικά προς το περιβάλλον υλικά».


Θάνος Μπάφας, Διευθυντής Marketing, Nissan – Νικ. Ι. Θεοχαράκης ΑΕ

Στόχος ο πλήρης εξηλεκτρισμός μέχρι το τέλος της δεκαετίας
«Είναι ξεκάθαρο ότι το παρόν και το μέλλον της αυτοκίνησης βασίζεται στην ηλεκτροκίνηση. Σήμερα λοιπόν ζούμε το αποτέλεσμα και την υλοποίηση μιας στρατηγικής που έχει τεθεί από την Nissan σε εφαρμογή εδώ και πολύ καιρό. Ο εξηλεκτρισμός είναι η βασική μας στρατηγική κατεύθυνση, και ακολουθείται πιστά. Ενισχύουμε σταθερά τη θέση μας, με σαφή προσανατολισμό στην ηλεκτροκίνηση. Έτσι λοιπόν, στην Nissan Αναμένουμε το 75% του μείγματος πωλήσεών μας στην Ευρώπη να είναι “εξηλεκτρισμένο” έως το 2026, με φιλοδοξία να φτάσει το 100% μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Και βέβαια, η Ελλάδα θα ακολουθήσει και αυτή την ίδια λογική».


Ο χάρτης της επικοινωνίας
Η έλευση του νέου Mazda CX-60, του πρώτου Plug-in Hybrid που παρουσιάζει η ιαπωνική μάρκα, στάθηκε η αφορμή για τη δημιουργία του νέου διαφημιστικού της Mazda Autoone με πρωταγωνιστή τον σεφ, Σωτήρη Κοντιζά. Το Mazda CX-60 «συντροφεύει» τον σεφ σε ένα ταξίδι επιστροφής στον τόπο καταγωγής. Για τη δημιουργία του video η Mazda Autoone συνεργάστηκε με την εταιρεία 365film και τον Θοδωρή Τζάρτο. Διευθυντής φωτογραφίας ήταν ο Σταύρος Τσιρλίδης και Βοηθός σκηνοθέτη ο Γιώργος Πατσιατζής. Την παραγωγή ανέλαβε η Mazda Autoone, ενώ στην επιμέλεια κειμένων συμμετείχε η διαφημιστική White Ad.

Το καλοκαίρι παρουσιάστηκε η νέα τηλεοπτική καμπάνια για το Kia Stonic, την οποία επιμελήθηκε η The Newtons Laboratory. Η ταινία επενδύει στο συναίσθημα, παρουσιάζοντας το Kia Stonic σαν «τη δύναμη που σας πάει μπραστά». Πέρα από την τηλεόραση, η καμπάνια αναπτύχθηκε και με καταχωρήσεις. Την παραγωγή ανέλαβε η Boo Productions και τη σκηνοθεσία
ο Χρήστος Κανάκης.

Η Ogilvy για την επικοινωνία του προϊόντος ευέλικτης μηνιαίας ενοικίασης «Flex Drive», αξιοποίησε για πρώτη φορά για την Autohellas Hertz, τα in-game ads μέσω της πλατφόρμας Eskimi DSP που αντιπροσωπεύει η Fast River στην Ελλάδα. Απώτερος στόχος ήταν η ενίσχυση του awareness, αξιοποιώντας non-intrusive video και image formats. Η καμπάνια πραγματοποιήθηκε την περίοδο Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου 2022. Παράλληλα, για τη συγκεκριμένη υπηρεσία «έτρεξε» καμπάνια σε τηλεόραση, ραδιόφωνο, digital και print, και πάλι από την Ogilvy, η οποία βασίστηκε στο insight της συχνής αλλαγής των αναγκών.

«Στην πιο λογική ενοικίαση, την ενοικίαση αυτοκινήτου» εστίασε η 360ο καμπάνια της Avis, στρέφοντας το βλέμμα στις πιο παράξενες και σουρεαλιστικές. Πάνω σε αυτή την ιδέα αναπτύχθηκε η καμπάνια από τις Unlimited Creativity και Curious Ahead. Η τηλεοπτική καμπάνια «έτρεξε» με 3 θεματικά videos, που αναπτύχθηκαν σε δύο φάσεις (teaser και launch phase). Πέρα από τα TVCs, για την καμπάνια δημιουργήθηκαν ραδιοφωνικές αναφορές, dedicated landing pages και ολοκληρωμένο digital πλάνο.


In the news

  • Μέσα στον Οκτώβριο, έγινε γνωστό ότι οι όμιλοι Autohellas και Samelet ιδρύουν κοινή εταιρεία για να καταστεί ο συνεργάτης της Stellantis στην ελληνική αγορά, που θα αναλάβει την εισαγωγή και διανομή των μαρκών Abarth, Alfa Romeo Fiat, Fiat Professional και Jeep. Η ολοκλήρωση αυτής της σχεδιαζόμενης εξαγοράς τελεί υπό την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Μετά την ολοκλήρωση της προγραμματισμένης συναλλαγής, η κοινή εταιρεία των ομίλων θα είναι υπεύθυνη για την εισαγωγή και διανομή πέντε συνολικά μαρκών της Stellantis, αποκτώντας τη θυγατρική της FCA Italy S.p.A. στην Ελλάδα, τον μέχρι τώρα εισαγωγέα και διανομέα αυτών.
  • Ο Δημήτρης Αγραφιώτης ανέλαβε τη θέση του Corporate Affairs Communication Manager στην Kosmocar, μετά από μακρά θητεία στη Mondelez.
  • Τη θέση του Chief Marketing Officer στην ελληνική εταιρεία μίσθωσης αυτοκινήτων FlexCar ανέλαβε ο Γιώργος Δημητρίου, προερχόμενος από την Betshop, όπου κατείχε την αντίστοιχη θέση.
  • Η Μαρία Ηλιοπούλου ανέλαβε Manager Corporate & Internal Communications, Sustainability, Brand PR της Toyota Hellas, προερχόμενη από την Αθηναϊκή Ζυθοποιία.