Καθώς το αγαπημένο θέμα των ημερών είναι η… ανάσταση, φέρνουμε στο προσκήνιο έναν τομέα της επικοινωνίας που, στην Ελλάδα, αγαπήσαμε με πάθος για δεκαετίες και τελικά «σκοτώσαμε» με συνοπτικές διαδικασίες εκεί γύρω στις αρχές της κρίσης. Η outdoor διαφήμιση όμως αναγεννάται, αξιοποιεί τις εξελίξεις στην ψηφιακή τεχνολογία και έρχεται να πάρει τη ρεβάνς.

Απευθυνόμενη σε πάνω από 200 marketers στο πλαίσιο της μελέτης «Look Again», η Clear Channel στη Μ. Βρετανία βρήκε ότι λιγότεροι από το ένα τρίτο των ερωτηθέντων, συνειδητοποιούν ότι το OOH μπορεί να προσφέρει τεχνολογίες contactless, motion detection, σύγκλιση QR και NFC και τεχνολογία facial recognition. Η ειρωνεία εδώ βέβαια είναι ότι η έννοια «καινοτομία» αναφέρθηκε από τους marketers ως ο κορυφαίος παράγοντας στην αναζήτηση νέων τρόπων προσέγγισης μαζικών κοινών. «Οι αντιλήψεις πολλών επαγγελματιών του marketing, βρίσκονται σήμερα σε αντίθεση με τα νέα επίπεδα της ψηφιακής εξέλιξης που είναι διαθέσιμη σε όλο το φάσμα του OOH», επεσήμανε η Sarah Speake, CMO της Clear Channel UK, στο πλαίσιο ενότητας για την outdoor διαφήμιση στην πρόσφατη Advertising Week Europe.

Σύμφωνα με εκπροσώπους του κλάδου, τα τελευταία χρόνια έγιναν σημαντικές επενδύσεις από τις εταιρείες του χώρου, με αποτέλεσμα να είναι σήμερα σε θέση να προσφέρουν εντυπωσιακές δυνατότητες. Μπορούν για παράδειγμα να μετατρέψουν τα στέγαστρα στάσεων σε αυτόματους πωλητές που ενεργοποιούνται με tweets, ή, να προσκαλέσουν τους περαστικούς σε ένα διαδραστικό παιχνίδι. Παραδείγματα σύγκλισης του outdoor με την ψηφιακή τεχνολογία -σποραδικά είναι η αλήθεια-, έχουμε δει και στην ελληνική αγορά, ωστόσο είναι εμφανές ότι ακόμη δεν έχει γίνει αντιληπτό το πλήρες εύρος των νέων δυνατοτήτων.

Το ψηφιακό OOH δημιουργεί το 30% των εσόδων του τομέα, μέσα από μόλις το 2% των συνολικών σημείων, λένε εκπρόσωποι του Μέσου, τονίζοντας έτσι τις νέες δυνατότητες. Από την άλλη, επισημαίνεται η ανάγκη σύνδεσης των εντυπωσιακών «stunts» με τη συνολική επικοινωνιακή καμπάνια και η ανάγκη για στενότερη συνεργασία με όλες τις πλευρές της επικοινωνίας, από τους δημιουργικούς, ως τους media buyers και τους planners. Κυρίως όμως, η αγορά του outdoor φαίνεται ότι έχει μπροστά της την υποχρέωση να εκπαιδεύσει τους ίδιους τους marketers και να τους μυήσει στη νέα, αναγεννημένη εκδοχή της.